מקדם אתרים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא המוצר המבוקש ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, ובצדק. גוגל מחזיקה במספר אסטרונומי של יותר מ – 86 מיליארד משתמשים, רחוקה מאוד מכל המתחרים. התוצאות האורגניות בגוגל הם המקום להיות בו, ללא ספק, אבל איך בוחרים את מקדם האתרים שיצליח להביא את האתר שלך לשם וממה להיזהר כשבוחרים מקדם אתרים? כל הטיפים ועוד במדריך הבא.

בקצרה:

  • מה זה קידום אתרים
  • למה צריך את זה ב – 2022
  • איך דירוג גבוה משפיע על האתר שלך
  • מה זה מקדם אתרים
  • מה ההבדל בין חברת קידום לבין סוכנות לשיווק דיגיטלי
  • מי יכול לקרוא לעצמו 'מקדם אתרים'
  • איזו הכשרה עובר מקדם אתרים
  • האם מקדם אתרים צריך תעודה
  • ממה להיזהר כשבוחרים מקדם אתרים
  • כמה מקדמי אתרים יש היום בישראל
  • החשיבות שבשקיפות העבודה של מקדם אתרים
  • 7 טיפים לבחירת מקדם אתרים

 

מה זה קידום אתרים?

המושג 'קידום אתרים' מתייחס לשירות אותו מספקות חברות ואנשים פרטיים במטרה לסייע לאתרי אינטרנט להגיע לעמודי התוצאות הראשונים במנועי החיפוש ביחס לביטויים נבחרים (מילות מפתח). השירות מבוקש מאוד מאחר והוא מאפשר לחברות, לארגונים ולעסקים קטנים ובינוניים לדלג מעל לחוסמי הפרסומות, עיוורון הפרסומות, ולהצליח להגיע גם למשתמשים המתוחכמים שמבינים את הערך הגבוה של תוצאות אורגניות במנועי החיפוש על פני מודעות ממומנות.

למה בכלל צריך קידום אורגני ב – 2022?

בואו ניקח רגע נכון כביכול בנאלי ונתייחס אליו ברצינות: גוגל הוא האתר הפופולרי ביותר בעולם. מה זה בעצם אומר? זה אומר שהוא מקבל יותר מ –86 מיליארד (!) כניסות בכל חודש. כמה הכוח של גוגל משמעותי? בואו נסתכל על האתר הבא אחריו שמקבל מספר אסטרונומי של כניסות – פייסבוק, והוא מקבל 'בסך הכל' 20 מיליארד כניסות מדי חודש (אחריו נמצאים אינסטגרם ואמזון עם קצת יותר מ-4 מיליארד כניסות). יש מומחים כאלו ואחרים שמנסים להתייחס לגוגל כאל תופעה חולפת, אבל המציאות מראה שגוגל מחזיק בתואר האתר הפופולרי ביותר בעולם כבר למעלה מעשור, כשהמתחרים נמצאים הרחק מאחור.

מה החשיבות של דירוג גבוה בגוגל?

אז אחרי שהבנו את סדרי הגודל של גוגל, לא מסובך להבין למה עמודי התוצאות האורגניות הם המקום המרכזי אליו תרצה לכוון את עמודי האתר שלך. כדי לעשות צריך לקבל מגוגל דירוג גבוה. הדירוג נשען על הסמכות שגוגל נותן לאתר שלך בתחום מסוים.

דירוג גבוה בגוגל הוא ככל הנראה האמצעי היעיל ביותר להגדלת התנועה לאתר שלך. איך אני יודע את זה? מהסיבה הפשוטה – חמש התוצאות האורגניות הראשונות בעמוד הראשון מייצרות למעלה מ -67% מכלל ההקלקות. ההגיון הוא פשוט: יותר אנשים נכנסים לאתר שלך > יותר הזדמנויות להפוך את המבקרים האלו ללקוחות. אם האתר שלך מדורג גבוה יותר מאתרים אחרים, אז באופן טבעי התנועה של הגולשים תגיע אליך קודם כל.

אני לא מדבר כאן אך ורק על לקוחות פוטנציאליים, אלא על סמכות אתר שמגיעה מתוך דירוג גבוה. מיקומים גבוהים בגוגל יעזרו לך להגביר את אמינות המותג או העסק שלך וימשכו לאתר שלך משתמשים באופן קבוע. למרות שאמינות אולי אינה מתורגמת תמיד לכסף באופן מיידי, היא חשובה להתפתחות העסק שלך לאורך זמן לא פחות מהשגת לקוחות חדשים. ביסוס האתר שלך כמקור סמכות בתחום מסוים יעזור לך בסופו של דבר גם להשיג גם לקוחות.

מה זה בכלל מקדם אתרים?

מקדם אתרים הוא מומחה – SEO לאופטימיזציית אתרים למנועי חיפוש (search engine optimization). התפקיד שלו הוא להוות סוג של הורה מלווה שעוזר לך לחצות את הגשר שנמצא בין האתר שלך לבין משתמשי הקצה של מנועי החיפוש – גשר התוצאות האורגניות. קידום אתרים הוא תהליך חיפוש הנישה המרכזית של האתר ואיתור תתי הנישות שלו, מחקר מילות מפתח בהתאם לנישות אותן בעל האתר רוצה לקדם, מחקר תוכן לצורך התאמת הצורה הנכונה ביותר לבניית עמודים שיכילו את מילות המפתח (ביטויים) אותם נרצה לקדם בגוגל, בניית אסטרטגיית תוכן, קישורים חיצוניים ופנימיים, ובדיקת המצב הטכני ואיכות חוויית המשתמש באתר (מדדים המשפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש).

מה ההבדל בין מקדם אתרים לבין סוכנות המספקת (גם) שירות קידום אורגני?

עולם השיווק הדיגיטלי מכיל מוטציות שונות ומשונות, אבל התופעה אולי הרחבה ביותר הן סוכנויות לשיווק דיגיטליות שמציעות שירותי שיווק דיגיטליים רבים כמו בניית אתר, כתיבה והזנת תוכן לאתר, ובין היתר גם קידום אתרים בגוגל.

הבעיה עם סוכנויות שיווק דיגיטלי שיורות לכל הכיוונים היא שלא תמיד יש להן את האמצעים המתאימים לפגוע בכל המטרות. הבעיה של מי שבוחר בסוכנות דיגיטלית, בונה אצלה אתר ומקווה שהיא תביא את האתר שלו למקומות ראשונים בגוגל היא שאין לו שום אפשרות לדעת מה הסוכנות עשתה בתחום ה – SEO באתר שלו, כשבמקביל הסוכנות מראה לו פעולות שנעשו בפן הטכני של האתר כמו למשל הטמעת כפתור חדש ומנכסת את הפעולות הללו כעדות לכך שהיא 'על האתר שלך' וגם התוצאות האורגניות תגענה.

לקוחות שהגיעו אליי אחרי שבנו אתרים בכמה סוכנויות לשיווק דיגיטלי ולא הצליחו להביא את האתר שלהם לשום מקום גם אחרי שנתיים של קידום, סיפרו לי שחלק מהחברות האלה דרשו מהם לבחור שישה ביטויים לקידום האתר. עם שישה ביטויים אי אפשר לקדם אפילו עמוד משמעותי אחד.

כדי להצליח לקדם אתר אינטרנט בגוגל מקדם אתרים מקצועי צריך לחקור את צרכי המשתמשים בנישה בה האתר שלך עוסק ולהבין איזה סוג תוכן המשתמשים מחפשים, כלומר איזה סוג תוכן מנועי החיפוש יעדיפו להציג בעמוד התוצאות הראשון ביחס לביטוי מסוים. בנוסף, מקדם אתרים מקצועי שמגדיל ראש יחפש לא רק את מה שגוגל מציג אלא גם את מה שלא מופיע בתוצאות הראשונות ושהאתר שלך יכול להציג.

מי יכול להגדיר את עצמו כמקדם אתרים?

זו אחת הבעיות המרכזיות בעולם קידום האתרים, שכל אחד יכול לקרוא לעצמו מקדם אתרים, ואני מתכוון לאנשים פרטיים ולחברות כאחד. כן, מדובר ברעה חולה שמשתלטת על כל חלקה טובה בעולם השיווק הדיגיטלי. קידום אתרים הפך במקומות מסוימים לשירות נלווה לשירותים נוספים כמו עיצוב ובניית אתרים, כתיבת תוכן ואפילו ייעוץ שיווקי.

אנשי מקצוע שאינם מתמקדים ב – SEO נוטים לזלזל בידע, בכישורים ובניסיון שצריכים להיות מנת חלקו של מקדם אתרים שמצליח להביא תוצאות. צרה נוספת היא שאותם אנשים שמגדירים את עצמם כמומחים ושאינם מתמקצעים בקידום אתרים, מצליחים להשתחל למקומות הראשונים בגוגל ביחס לביטויים שקשורים לקידום אתרים.

איך זה קורה? פשוט, כי הם משקיעים מספיק זמן, אנרגיות, משאבים וכסף בקידום האתר שלהם בנישת קידום האתרים. אם תשאלו את גוגל האם האתר שלכם צריך קידום הם יגידו – לא, תוכן איכותי מספיק על מנת לקדם את האתר, אבל בפועל אנחנו רואים שמדדים נוספים כמו קישורים חיצוניים שמובילים לאתר עדיין מהווים גורם משמעותי ביחס לדירוג האתר. אנחנו לא צריכים לחפש יותר מדי כדי להבין את זה, מספיק להיכנס לחשבון ה – google search console של האתר שלך ולראות שגוגל מציגים בעצמם את הנתונים הללו כמדד:

מי יכול להגדיר את עצמו כמקדם אתרים?

אז אפשר להשקיע באתר שמתעסק בשיווק דיגיטלי מספיק קישורים חזקים מאתרים גדולים כמו Ynet למשל, ולקבל בוסט בדירוג האורגני בגוגל, אבל בואו נאמר את האמת – אם משקיעים בקידום ממומן עדיף כבר לעשות את זה בדרכים קלות יותר ויקרות פחות.

בסופו של דבר קידום אתרים אורגני לא צריך לשבור לך את הכיס, מה גם שהאנשים שמגדירים את עצמם מקדמי אתרים ושהגיעו למקומות הראשונים בגוגל עם האתרים שלהם בעיקר בזכות הקישורים החזקים מהאתרים הגדולים לא יציעו לאתר שלך את אותם קישורים כחלק מתוכנית הקידום. כדי לקבל קישור מאתר כמו Ynet או The Marker צריך לשלם, ולא מעט. מקדם אתרים הגון יסביר לך את זה עוד לפני שהאתר שלך ייכנס לתהליך הקידום, כך שההחלטה שתתקבל תהיה שקולה ותואמת את המציאות.

איזו הכשרה עובר מקדם אתרים?

יש מוסדות לימוד שמלמדות, בין היתר, גם קידום אתרים ויש אנשים פרטיים שעושים את זה מחוץ למסגרת מסודרת. גם גוגל עצמה מייצרת תוכן במטרה להסביר לך איך לבצע אופטימיזציה נכונה לאתר שלך כך שיוכל לקבל את הדירוג הטוב ביותר אליו הוא יכול להגיע בתוצאות החיפוש האורגניות. הבעיה עם התוכן שגוגל מייצרים היא שהם מנועים מלחשוף את כל הקלפים מאחר והם רוצים שרק הטובים ביותר יגיעו למקומות הראשונים ובצדק מבחינתם.

בסופו של דבר, מקדם אתרים הוא לא חשמלאי ולא רופא והוא לא נדרש להציג תעודה מסוימת על מנת להגדיר את עצמו כמקדם אתרים. יש בזה הרבה מאוד יתרונות אבל לא מעט חסרונות. מצד אחד, זה פותח פתח לאנשים מוכשרים עם יכולת למידה עצמית ובעלי הבנה מהירה. אנשים יכולים להתנסות בקידום האתר שלהם ואתרים נוספים ולאט – לאט לרכוש את הידע ואת הניסיון שיגרמו להם להבין קצת יותר טוב איך האלגוריתם של גוגל עובד ומה הוא מחפש וכך הם יוכלו להתחיל ולקדם גם אתרים נוספים.

מצד שני יש כאן בעיה, והיא שהרבה מאוד אנשים שמגדירים את עצמם כמומחי – SEO לא מכירים מושגים בסיסיים בעולם קידום האתרים ולא מבינים את החשיבות של קישורים איכותיים למשל, או של התאמה טכנית של האתר לדרישות של גוגל, או אפילו את החשיבות של תוכן מקורי לקידום האתר.

האם צריך תעודה כדי להיות מקדם אתרים?

התשובה היא לא. מקדמי אתרים לא צריכים שום תעודה כדי להציג את עצמם כמקדמי אתרים, והאמת היא שאין עם זה בעיה. בסופו של דבר אנחנו לא מדברים על רפואה, הנדסה או עריכת דין, אנחנו מדברים על עולמות השיווק וזה הגיוני שבעולמות האלה הגישה תהיה מתירנית יותר. עם זאת, כמו שכבר ציינתי, יש לא מעט אנשים שאינם מקדמי אתרים באמת ובכל זאת קוראים לעצמם כך. אז איך אפשר לגלות מי מקדם אתרים באמת ומי לא? הינה 3 דברים שאמורים להדליק אצלך נורה אדומה.

ממה להיזהר כשבוחרים מקדם אתרים?

  • 'קבל מאיתנו קידום של האתר על הדרך' – עוד לפני שאני מתייחס לדברים עצמם אני רוצה להתייחס רגע אחד ליהירות שעומדת מאחורי הצעה כזאת. מי שמציע לך דבר כזה בעצם אומר לך שהוא מסוגל לקחת את הפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם, פלטפורמה שמושכת אליה יותר מ – 80 מיליארד משתמשים, ולהשתמש בה לצרכים שלך ושלו – 'על הדרך'. אני אגדיל ואומר שהצעה שכזאת היא לא פחות ממזלזלת. חברות גדולות ותאגידי ענק בארץ ובעולם עושים ימים כלילות כדי להצליח לייצר חשיפה אורגנית בגוגל, ארגונים מחזיקים מומחי SEO, מחלקות תוכן ומחלקות טכניות שלמות רק כדי להצליח ולהגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אבל סוכן המכירות הנחמד שמדבר אתך בטלפון מבטל את כל אלה בהינף יד ומציע לקדם את האתר, שהחברה שלו תבנה עבורך, ככה, על הדרך. כמה פשוט…
  • 'אצלנו תקבל קידום של 6 – 10 ביטויים!' – שזה, במילים אחרות, אפס ביטויים. אי אפשר לקדם אתר בצורה רצינית עם הגבלת הקידום לביטויים בודדים בלבד. יבואו המתנגדים ויגידו לי שכמה שפחות זה יותר טוב ושגוגל מחפש ספציפיות, וזה נכון, גוגל באמת מחפש ספציפיות, אבל הגבלת הקידום לביטויים ספורים זה ממש לא מה שהתכוון אליו המשורר. מי שמנסה למכור לך קידום אתר עם הגבלה כל כך בוטה של ביטויים בעצם אומר לך שהוא לא מתכוון לבצע מחקר מילות מפתח, הוא לא מתכוון לבצע מחקר תוכן, הוא לא מתכוון להתעסק בהיררכיה נכונה של כתובות – URL, הוא לא מתכוון לעזור לך להתאים את חוויית המשתמש לצרכים של גוגל, הוא לא מתכוון לבדוק את המצב הטכני של האתר מבחינת צרכי הקידום והוא ממש לא מתכוון להתעסק בקישורים פנימיים או חיצוניים באתר שלך. בקיצור, מי שמציע לך הצעה כזאת בעצם אומר לך 'קנה אצלנו אתר אינטרנט בעשרות אלפי שקלים וקבל מאיתנו תחושה שאכפת לנו ממך'.
  • 'קבל מאיתנו תוכן לבלוג של האתר בחינם' – אני אתחיל בזה שתוכן לבלוג של אתר אינטרנט זה דבר חשוב, אבל בלוג זה לא התוכן החשוב ביותר באתר שלך. בבלוג אני נוגע רק אחרי שכל התוכן העיקרי לאתר האינטרנט שלך עומד איתן. למה אני מתכוון כשאני אומר תוכן עיקרי? אני מתכוון כמובן לעמוד הבית, לעמודי הקטגוריה ולעמודי מוצרים / שירותים. הבלוג הוא תוכן 'תומך', שאמור לעזור לך לחזק את הכוח האורגני של האתר מלמטה וממש לא להטריד אותך ואת מקדם האתר שלך בשלבים הראשונים של קידום האתר. הבעיה היא שלא מעט אנשים פרטיים וחברות שמעטרים את עצמם בתואר 'מקדמי אתרים' מנסים למכור חבילת תוכן כשבעצם מה הכוונה שלהם היא בסך הכל מאמרי תוכן לבלוג של האתר. שוב, אני לא אומר שיש בזה משהו פסול, כל עוד התוכן העיקרי של האתר נמצא. אם מקדם אתרים נותן לך את התחושה ש – 'תוכן' זה תוכן לבלוג האתר, ולא מסביר לך את החשיבות של כתיבת תוכן לעמודים המרכזיים לפני שניגשים לבלוג, זו בעיה קשה.

כמה מקדמי אתרים יש היום בישראל?

המון. אם ניקח בחשבון שיש מקדמי אתרים שכירים ועצמאיים, מקדמי אתרים שעובדים עם עסקים קטנים בלבד ומקדמי אתרים שעובדים רק עם ארגונים, מקדמי אתרים בעברית ובאנגלית, בערבית וברוסית, נגיע למספר של כמה מאות אם לא כמה אלפי אנשים שמסתובבים עם הכינוי – מקדם אתרים. אבל האם כל אחד מהם ראוי לתואר הזה?

בתור מקדם אתרים ותיק (10 שנים בתחום) אני מברך על כל מי שנכנס לתחום קידום האתרים, כל עוד יש לו כוונות טובות וראש על הכתפיים. אני באמת מתכוון לזה, אני לא פוחד מתחרות, להיפך, אני חושב שתחרות זה דבר חשוב לצמיחה של כל תחום, אבל אני לא יכול לסבול רמאויות. וזה מוביל אותי לסעיף הבא.

מקדם אתרים חייב לעבוד בשקיפות מלאה

אני תחרותי מאוד, שלא תבינו אותי לא נכון. אם אני לוקח את האתר שלך עליי, אני אתן את כל הידע, הניסיון והנשמה שלי כדי להביא אותו למקומות הראשונים בגוגל, אבל יש דבר אחד שאני מתעקש עליו בכל מחיר וזה שקיפות, לטוב ולרע.

אם אני מקבל אתר שאני מבין מהתחלה שיהיה בלתי אפשרי לקדם אותו במצב בו הוא נמצא, ואם עומד מולי לקוח שלא מוכן לשנות שום דבר באתר ומצפה ממני לחולל קסמים כדי להקפיץ את האתר שלו למעלה אני מציע לו להישאר ידידים.

אני לא קורא לעצמי איש מכירות, המוצר שאני מציע לך זה הניסיון, הידע וההשקעה שלי, את המילים היפות ואת הלשון החלקה אני משאיר למתחרים. אחרי עשר שנים כבר קיבלתי מספיק שורדים שהצליחו לברוח מבין הציפורניים של המתחרים שלי (לא כולם, באמת שיש מקדמי אתרים הוגנים והגונים שאני גאה לקרוא להם קולגות). הם מגיעים אליי אחרי ששאבו מהם כספים עד שלא נשאר כבר מה לשאוב ואחרי שהאתר שלהם לא הגיע לשום מיקום רלוונטי בגוגל.

7 טיפים לבחירת מקדם אתרים שיודע מה הוא עושה

אני מכיר הרבה מקדמי אתרים שיודעים לדקלם סיסמאות שכולם מכירים ביחס לקידום אתרים, סיסמאות כמו 'חשוב שהתוכן לא יהיה משוכפל', ו – 'חשוב שהאתר יהיה מותאם למובייל', (וזה באמת חשוב) אבל רבים מהם אינם מנסים להבין את ההיגיון שמאחורי הדרישות של מנועי החיפוש בכלל ושל גוגל בפרט. אז לטובתם ולטובת מי שחפש מקדם אתרים שיודע מה הוא עושה, אני אנסה לפרק את ההיגיון שמאחורי האלגוריתם עם 7 טיפים לבחירת מקדם אתרים שיודע מה הוא עושה.

  1. כדי לקבל (סמכות) צריך לתת (מגוון)

אני אישית מאמין שמדובר בחוק קוסמי שפועל בכל תחומי המציאות. אני לא יודע האם קברניטי גוגל תכנתו את האלגוריתם מראש כך שיחפש מגוון או שהבינה המלאכותית המשוכללת בעולם פשוט למדה את זה תוך ניסוי וטעיה על המשתמשים במשך כמה עשורים. מה שבטוח זה שהחוק הזה נכון והוא עובד. אני אנסה להסביר למה אני מתכוון שאני אומר 'מגוון' בהקשר של הגדלת סמכות האתר שלך בגוגל, באמצעות דוגמא. נחפש את הביטוי 'רופא עור' ונראה מה אנחנו מקבלים:

סכמה בגוגל

עם החץ השחור סימנתי את התוצאות שמתקבלות מתוך 'גוגל מפות', תוצאות שבעצם חותרות מיד למטרה ונותנות למשתמש את האפשרות לקבל את מה שהוא צריך על פי מיקום וזמינות. התוצאות האלה הן תוצאות אורגניות ולא ממומנות ואחת המטרות של הקידום האורגני היא להביא את האתר שלך גם לתוצאות האלו.

על יד החץ האדום אנחנו יכולים לראות את התוצאות האורגניות המסורתיות. בתוצאות האלה גוגל אינם מתחייבים למיקום וזמינות, אלא בעיקר למגוון. אם בתוצאות שמוצגות באמצעות גוגל מפות אנחנו מקבלים את הפתרון המיידי, התוצאות האורגניות מאפשרות לנו לבחור את רופא העור במקרה הזה, מתוך מאגר רופאים.

אני לא אכנס כאן לניתוחים מסובכים מדי כדי להסביר איך גוגל עושה את זה ומה אנחנו צריכים לעשות כדי להבין מה יהווה 'מגוון' באתר הספציפי שלך, אבל חשוב לי להעביר לך את המשמעות של מגוון תוצאות לקידום אתר בגוגל. כשמדובר בנישות תחרותיות, עמוד תוכן אחד לא תמיד יספיק לנו כדי להביא את האתר למיקומים רלוונטיים לחשיפה אורגנית.

  1. לחפש מה חסר בנישה שלך

כמו שכבר ציינתי קודם, גוגל מחפש מגוון. זה נכון גם בתוכן שהאתר מציע וזה נכון גם בתוכן שעמוד תוצאות מסוים מציע לגולש. אם קודם דיברנו על המגוון שגוגל מחפש בתוך התוצאות אותם הוא מציג לגולש ביחס לביטוי 'רופא עור', עכשיו בואו נראה איך עמוד התוצאות הראשון נראה וננסה לנתח מדוע הוא נראה דווקא כך.

אני נוטה להתייחס למיקומים בעמוד הראשון בגוגל כאל 'שִריונים', ממש כמו שריונים פוליטיים בתוך מפלגות. במצב כזה, לא תמיד יהיה חכם להתחרות במי שמוביל את עמוד התוצאות, אלא אם אנחנו יכולים להציע את מה שהוא מציע רק טוב יותר. לפעמים נעדיף להתחרות על המקום השני, השלישי או החמישי, ואני אסביר למה אני מתכוון בעזרת הביטוי 'יועץ ארגוני':

אז כתבתי 'יועץ ארגוני' בגוגל והתוצאות שקיבלנו מופיעות כאן למעלה. אני אנתח אותן וככה ננסה להבין מה גוגל מציג ואילו דרכים יש לנו 'לתקוף' את הביטוי הזה בצורה חכמה. אז התוצאה הראשונה היא מידע מאתר ויקיפדיה. אם זו התוצאה הראשונה, מה שאני מבין זה שגוגל ככל הנראה אסף מספיק נתונים כדי להבין שמשתמשים מחפשים את הביטוי 'יועץ ארגוני' הם מצפים לקבל מידע על התחום.

אני יכול לשער שחלק ממי שעושה את זה הם אנשים שחושבים להיכנס לעולם הייעוץ הארגוני, אבל אם אני חושב על כמות היועצים הארגוניים לעומת כמות העסקים שמשתמשים בשירותי ייעוץ ארגוני, אז סביר יותר להניח שהסיבה שהתוצאה הזו נמצאת במקום הראשון היא שמי שמחפש את הביטוי הזה הוא מי שנחשף לצורך בייעוץ ארגוני ורוצה לברר מה זה ולמה הוא צריך את זה. במי מדובר? ככל הנראה שאנשים פרטיים שרוצים לפתוח עסק ועושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם הזה.

התוצאה השנייה מחזקת את ההשערה שלי, שכן גוגל ממשיכים להציג מידע. אלא שכאן נכנס ההבדל בין אלגוריתם אוטומטי שיכול להבין את ההבדל בין חיפוש מידע לחיפוש תכליתי, אבל לא תמיד יודע לנתח את הכוונות הסמויות של המחפשים. אנחנו רואים על פי התוצאות בעמוד הראשון שהאלגוריתם של גוגל נותן משקל שווה לתחום לימודי הייעוץ הארגוני ולמידע הכללי ביחס לשירותי הייעוץ הארגוני.

אז איך בכל זאת אפשר להשתלב בנישה הזו? קודם כל לחפש את הביטוי שבו נרצה להשקיע את מירב המאמצים. בתחום שלנו הביטוי הזה יהיה 'יועצים ארגוניים', ו – 'ייעוץ ארגוני'. כשאנחנו מחפשים את הביטוי 'יועצים ארגוניים' אנחנו רואים שוב את אותו מגוון שמזכיר לנו את המגוון שקיבלנו כשחיפשנו 'רופא עור'.

כשאנחנו מחפשים 'ייעוץ ארגוני' לעומת זאת, אנחנו מקבלים תוצאות מעורבות של מידע ושירותים יחד:

התוצאה החמישית היא זו שמציגה לגולש אפשרות להגיע לאתר שמספק שירות של ייעוץ ארגוני. מקום חמישי בגוגל זה מקום שמייצר חשיפה, זה מקום נפלא להיות בו, אבל גם כאן חשוב להבין שהעדיפות שגוגל נותן לתוצאות ביחס לביטוי 'ייעוץ ארגוני' היא קודם כל למידע.

  1. לחלק את המשאבים בצורה חכמה ולדעת איפה להשקיע

אז מה אני מבין מכל זה כמקדם אתרים? אני מבין שכל ניסיון להשקיע אנרגיות ומשאבים במטרה להכניס לעמוד הראשון אתר של יועץ ארגוני שמעוניין להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי ולהציג לו את השירותים שלו, הוא ניסיון כמעט בלתי אפשרי.

אני מבין שהשקעת משאבים בביטוי 'יועץ ארגוני' תביא את האתר של היועץ, במקרה הטוב, לעמוד הראשון רק אם אנחנו נכתוב תוכן שנותן מידע כללי על התחום ושתוקף את המידע הזה מכיוונים שהתוצאות האחרות עדיין לא תקפו.

בנוסף, אני מבין שקהל היעד שמחפש את הביטוי הזה הוא לא קהל יעד 'בשל' להמרה. כלומר, מדובר באנשים שרק התחילו לחשוב על ייעוץ ארגוני ומנסים להבין במה מדובר, ובאנשים שחושבים ללמוד את התחום ולהפוך ליועצים ארגוניים בעצם. במילים אחרות, עד כמה שזה נשמע מוזר, ההמלצה שלי כמקדם אתרים תהיה להשקיע בביטויים אחרים עם פוטנציאל המרה גבוה יותר ובביטויים שנותנים מידע בתוך עולם הייעוץ הארגוני אבל בתתי תחומים נישתיים.

  1. להבין את המשמעות של קישורים נכנסים לאתר

מהם קישורים לקידום אתרים?

קישורים נכנסים לאתר היו ונשארו מדד מרכזי לקביעת דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל. המטרה של גוגל (ולמען האמת של כל מנועי החיפוש), היא לתת לך את התוצאה הרלוונטית ביותר ביחס לחיפוש מסוים. קישור חיצוני משפר את SEO של האתר שלך. הקישורים החיצוניים שאנחנו מוסיפים יכולים לסייע למנועי החיפוש לקבוע את התועלת והאיכות של הדפים באתר. דפים באיכות גבוהה בדרך כלל מקשרים לדפים אחרים באיכות גבוהה ולכן מנועי החיפוש יסתכלו על התוכן שלך בצורה חיובית וידרגו את האתר שלך במיקומים גבוהים יותר.

למה אנחנו צריכים קישורים נכנסים לאתר?

קישורים הם המלצה הנשענת על חכמת ההמונים. אז נכון, מנועי החיפוש נשענים על אלמנטים נוספים ולא רק על חכמת ההמונים (בשונה משירותים כמו Tripadvisor ו – איזי, למשל). מנועי החיפוש יודעים לחשוף גם עמודים שלא קיבלו 'המלצות' בדמות קישורים חיצוניים, אם שני הבסיסים האחרים של האתר (תוכן וחווית המשתמש) עומדים על יסודות יציבים. אבל הבסיס השלישי היה ונשאר חזק מאוד בכל הנוגע לקידום האתר, והבסיס הזה הוא בסיס ההמלצות, או במילים אחרות – קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך.

האם קישורים משפיעים על SEO?

למרות שבאופן רשמי גוגל מצהירים שקישורים נכנסים אינם משפיעים על דירוג האתר, המציאות מראה שקישורים בהחלט משפיעים ויש לזה מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא שקישורים איכותיים מייצרים תנועה אורגנית טבעית לאתר, מה שמעלה את כמות הביקורים. מכאן העבודה שלך היא לייצר אתר עם תוכן מזמין שיוריד את אחוזי הנטישה ויגרום לאנשים להישאר באתר שלך זמן רב. הסיבה הנוספת היא שככל הנראה האלגוריתם של גוגל כן מייחס חשיבות לקישורים נכנסים. כמו שראינו, מספיק שניכנס לחשבון ה – google search console של האתר שלך ונראה שגוגל מציגים בעצמם את הנתונים הללו כמדד לדירוג האתר.

  1. להבין את המשמעות של קישורים פנימיים ואיך לעבוד איתם נכון

קישורים פנימיים הם עמודים שמקשרים לעמודים אחרים באתר שלך באמצעות מה שאנחנו מכירים כהיפר קישור, אבל לא רק. גם כפתור הוא קישור פנימי, גם שורה לחיצה בתפריט היא קישור פנימי, גם הלוגו הלחיץ שמוביל לעמוד הבית שלך הוא קישור פנימי וכן הלאה.

למה צריך קישורים פנימיים?

קישורים פנימיים יכולים לעזור לך להוריד את שיעור הנטישה שלך ולשפר את חווית המשתמש באתר. הקישור הפנימי יוצר רשת תקשורת בתוך האתר שלך, מה שאמור לסייע לגולשים לנווט בקלות בתוך האתר. אם יש לך עמוד בתחום מסוים ועמוד נוסף באותו תחום או בתחום חופף, חשוב לקשר בין העמודים האלו בעזרת קישורים פנימיים. כך האלגוריתם של גוגל יידע לזהות 'רשת מידע רלוונטי' שלא מסתמכת על תוכן בעמוד אחד בלבד אלא על ספרייה שלמה של תוכן אותה האתר שלך מציע לגולשים.

איפה למקם את הקישורים הפנימיים?

המיקום האידיאלי של הקישורים הפנימיים הוא בתחילת הדף. למה אני מתכוון? בואו נקח עמוד שמציע שירותי כתיבת תוכן למשל. אחד הדברים הראשונים שאנשים רוצים לדעת בנוגע לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט זה – כמה זה עולה. באתר הבא נוכל לראות שכבר בחלק העליון של עמוד הבית הכותב שילב מחירון לחיץ שמוביל לעמוד יצירת קשר:

פעולה כזו אמורה לעזור בהורדת שיעור הנטישה מהאתר, מה שאמור לחזק את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

מה היתרון של שימוש בקישורים פנימיים באתר?

קישורים פנימיים עוזרים לגוגל לאָתֵר ולהוסיף את דפי האינטרנט שלך לאינדקס העמודים שנסרקים על ידי גוגל. יצירת קישורים פנימיים בתוך האתר זו פעולה פשוטה יחסית לפעולות SEO אחרות, אבל חשוב מאוד שלא להזניח אותה. קישורים פנימיים קריטיים ליצירת היררכיה נכונה באתר והם מובילים לחיזוק האתר באופן מיידי.

יתרון נוסף בשימוש בקישורים פנימיים הוא שטקסט העוגן (אנקור) אמור להתאים לתוכן ובכך לחזק את סמכות העמוד ביחס לביטוי מסוים. זו אחת הסיבות שקישורים פנימיים הם פשוטים ליצירה ולא צריך להסתמך על אתרים חיצוניים כדי לשלב אותם באתר.

  1. עבודה נכונה עם מילות מפתח

אולי לפני שאני אדבר על עבודה נכונה של מקדם אתרים עם מילות מפתח אני אדבר על הנחת יסוד רווחת ומוטעית. המטרה שלי כמקדם אתרים היא לא 'לדחוס' כמה שיותר מילות מפתח בעמוד, ממש לא. דחיסת ביטויים בצורה לא טבעית עלולה להביא את בעמוד למצב של 'אופטימיזציית יתר'. אנחנו לא רוצים את זה וגוגל לא רוצה את זה.

מה המטרה בשילוב מילות מפתח בעמודי האתר?

המטרה היא פשוט להסביר למנוע החיפוש בצורה טבעית במה העמוד עוסק, זה הכל. אנחנו צריכים להשתמש במילות מפתח כדי לעשות את זה, אבל אסור לנו לעשות את זה בצורה שבלונית ונטולת הקשר. כמו שהראיתי בתחילת המאמר, ביטוי X מעיד על צורך מסוים של המחפשים וביטוי XY מעיד על צורך שונה. אני אסביר את זה בצורה מדויקת יותר ואני אשתמש שוב בדוגמאות מעולם הייעוץ הארגוני. נניח שיש לי עסק חדש וששמעתי שכל עסק שמכבד את עצמו צריך ייעוץ, ונניח שהחלטתי לבדוק את הנושא. כמובן, המקום שאני אלך אליו הוא גוגל. אז הכנסתי את הביטוי 'ייעוץ עסקי' ואלה התוצאות שקיבלתי:

בלי ספק, קיבלתי את התוצאות שיכולות לסייע לי בצורה הטובה ביותר. בהמשך העמוד יש רשימות יועצים נוספות ואינדקסים ליועצים עסקיים, לא חסר. עכשיו, נניח שאני מתייחס לעסק שלי כארגון ושבמקום לחפש 'יועץ עסקי' חיפשתי את הביטוי 'יועץ ארגוני', התוצאות שאקבל יהיו שונות לגמרי:

כפי שניתן לראות, פחות שירותים ויותר מידע. התפקיד שלי כמקדם אתרים הוא להבין איזה ביטוי משרת את המטרות האתר שלך בצורה הטובה והנכונה ביותר, והדרך שלי לעשות את זה היא דרך חשקים כאלו ואחרים לקידום ביטויים (כבר היו לי לקוחות שהתעקשו לקדם את האתר בביטוי שלא מביא להם תועלת), אלא על פי צרכי המשתמש ורלוונטיות הביטויים לעמודי האתר.

  1. אופטימיזציה נכונה לתוכן האתר

יש לא מעט בעלי אתרים שמתחילים את תהליך הקידום וחושבים שאני מדבר איתם על תוכן אני מתכוון לעמודי הבלוג של האתר שלהם. אז לא, תוכן זה לא רק עמודי הבלוג של האתר, תוכן זה כל מה שיש באתר שלך, כל המסרים הויזואלים שעוברים מהאתר למשתמשים. תוכן האתר הוא אחד מתוך – 3 הגורמים המרכזיים בדירוג עמודי אינטרנט במנועי החיפוש (לצד חווית משתמש והצד הטכני), ולא קשה להבין מדוע.

אופטימיזציה נכונה לאתר אינטרנט לא מסתכמת בעריכת תגיות META או בהטמעה של קישור פנימי כזה או אחר. אופטימיזציה היא אוסף של פעולות שהמטרה שלהן היא להציג עמוד אינטרנט בצורה האופטימלית ביותר למנועי החיפוש.

המטרה שלי כמקדם אתרים היא להפוך את עמודי האתר שלך לאופטימליים עבור מנועי חיפוש ולהתאים אותם לסטנדרטים של גוגל. המדדים הם, בין היתר: רלוונטיות העמוד לתוצאת חיפוש, כתובות – URL, תוכן, תגיות META, חווית משתמש, תקינות קוד האתר ועוד. בקיצור, מקדם אתרים מקצועי יודע שהוא בא כדי לעבוד, וברוך השם יש הרבה מה לעשות. שנתחיל?

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-7746333

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *