חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אודות

דף הבית » אודות

הניסיון שלנו

מי שמבין בספרות יודע שספר טוב יכול ליפול בתרגום, ושהעבודה של המתרגם היא לא פחות חשובה מזו של הסופר. אז נעים מאוד, אני מאור ואני הולך לתרגם את העסק שלך לעולם האינטרנט. 
מה זה בעצם אומר?
שמונה שנים בעולם קידום האתרים לימדו אותנו המון, ויותר מזה, גרמו לנו להתפתח (יחד עם האלגוריתם של גוגל) ולהבין את הצרכים של הלקוחות שלנו, של הלקוחות של הלקוחות שלנו, ושל מנוע החיפוש הגדול בעולם – ויותר מזה, לגלות שאין באמת סתירה בין הרצונות האלו. בינה מלאכותית היא היכולת, לא רק לקלוט מסרים אנושיים ולתרגם אותם למסרים דיגיטליים, אלא להביל בין מסר למסר ולתת לאדם ספציפי תשובה ספציפית על שאלה ספציפית, וזה בדיוק מה שגוגל עושה בשנים האחרונות. מה שאנחנו בוובלינקס מציעים לך, זה את המעטפת הנכונה שתאפשר לך להתאים את המסרים של העסק שלך לקהל היעד שלך, בשפה אותה גוגל מבין. כן, בסוף יש כאן שפה מסוימת שצריך ללמוד, בדיוק כמו שפת תכנות או סינית (שפות שכדאי לדעת במאה ה – 21, אבל זה כבר לדיון אחר). התפקיד שלי, כמומחה לקידום אתרים, הוא לתרגם את היצירה שלך, את עולם התוכן והמסרים שהיית רוצה להעביר לעולם באמצעות אתר האינטרנט שלך, כך שמי שמחפש את שירות או מוצר מסוים יבין שיש לך בדיוק את המענה שהוא מחפש.

וובלינקס כמקור ידע בעולם ה – SEO

יש את האנשים האלו שכל הזמן מדברים על העבודה, אתם יודעים על מי אני מדבר, אלו שחיים בלינקדאין ועוקבים אחרי כל מה שקורה בתחום שלהם, אלו שיודעים באיזה יום הם אמורים לקבל ניוזלטר ואם הוא לא מגיע בזמן הם שולחים מייל לבדוק מה הבעיה, האנשים ההם שמכירים את כל הפודקאסטים שקשורים למקצוע שלהם, אלו שנרשמים לכל הכנסים המקצועיים בזום… בקיצור, האנשים האלו שבאמת אוהבים את העבודה שלהם. יש כל מיני מקרים חריגים, כמוני למשל, שגם לוקחים את כל המידע שהם אוספים ומשתפים אותו עם העולם. אני לא מנסה להמיר אותך מתחום העיסוק שלך לעולם ה – SEO (למרות שאני יודע עד כמה העולם הזה מרתק), אבל חשוב לי להעביר מהידע והניסיון שלי כדי שמי שמעוניין לקדם את האתר שלו, יידע איפה להתחיל, מה התהליך שצפוי לו בדרך, ולאילו מטרות ריאליות נכון לשאוף. 

קידום ללא הגבלת ביטויים

קידום אורגני בגוגל הוא תחום דינאמי. אני, כאיש מקצוע, עוקב כל הזמן אחרי השינויים הצפויים שגוגל מודיעים שהם הולכים לבצע באלגוריתם החיפוש שלהם, ואחרי המומחים הכי גדולים בעולם ה – SEO וההערכות שלהם בנוגע לשינויים אותם גוגל עושים ולא מודיעים. אני יכול להעיד על עצמי שאני חי את עולם קידום האתרים, ושום דבר לא אמור להפתיע אותי, ובכל זאת, גם מומחי ה – SEO הטובים ביותר בעולם לא תמיד יודעים אילו שינויים גוגל מבצעים ואיך השינויים הללו משפיעים על קידום האתר שלך. 

אז מה עושים? עוקבים אחר התקדמות האתר

אנחנו עוקבים אחר התקדמות האתר באמצעות הביטויים אותם הכנסנו לקידום. אם אני אקדם עבורך חמישה – שישה ביטויים, טווח הטעות יהיה עצום ולעולם לא נדע באיזה מצב האתר שלך נמצא באמת. כל עמוד באתר שלך, בעיקר לעמודים החזקים (עמוד הבית ועמודי קטגוריה), אמור לקדם מספר ביטויים. לפעמים יהיו כמה ביטויים חזקים שמחוברים לאותו עמוד, ולפעמים יהיו ביטויים חזקים וביטויים חלשים. 

מעריכים תוך כדי תנועה

בוא נניח שפתחתי את המחשב וראיתי שאחד הביטויים החזקים שלך התרסק. יכול לקרות? הינה אני אומר לך כבר עכשיו, כן, וסביר מאוד שזה יקרה לפחות פעם אחת במהלך קידום האתר. האם זה אומר שאנחנו צריכים לבצע שינויים מהותיים בקידום האתר תיכף ומיד? התשובה היא – לא. יש שינוי אלגוריתם קבועים ויש 'ניסיונות' שגוגל עושים כדי לבדוק שינויים עתידיים במנוע החיפוש. מה שזה אומר, המשמעות היא שלא צריך להיבהל מכל תנודה של ביטוי במיקומים, גם לא של ביטויים חזקים. מומחה מקצועי לקידום אתרים יסתכל על התמונה הגדולה, על התנועה שהאתר שלך, ובעיקר העמוד שכביכול נפגע, מקבלים מכניסות אורגניות בגוגל, וינסה לבדוק את ההיגיון שבשינוי במיקומים. אם העמוד שנפגע במיקומים לא חוזר למקום הטבעי שלו, בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש ביחס לביטוי המקודם, אז אני אשתמש בכל הכלים שיש לי (ויש לי לא מעט), כדי להבין מה השינוי שגוגל היה רוצה לראות באתר שלך. האם מדובר ברלוונטיות של עמוד ביחס לתוצאה מסוימת? האם מדובר בתוכן שנמצא בעמוד? האם צריך לחזק את העמוד הספציפי בקישורים איכותיים? אולי מדובר בתקלה טכנית באתר? ואולי מדובר ביותר מבעיה אחת. בדיוק בשביל זה אני כאן.

מאור סוויסה

מאור סויסה

שקיפות מלאה

שקיפות זה אומר שאני מספק לך שירות במטרה להביא את האתר שלך לתוצאות הראשונות בגוגל, ולך יש את הזכות להיות שותף מלא לדרך. אני יודע כמה זה מתסכל לרכוש שירות או מוצר, ולא לקבל גישה מלאה אליו. כשבונים לך בית יש לך אפשרות להגיע לאתר הבניה ולראות את ההתקדמות בעיניים, אבל כשבונים לך אסטרטגיית קידום לאתר אינטרנט, קצת יותר מורכב לעקוב אחר ההתקדמות. אצלנו השקיפות מתחילה כבר בתיאום הציפיות.

אני אומר תמיד את האמת – גם אם זה עולה לי בלקוח

אני מתחיל בסריקה תוכנית וטכנית של האתר שלך ומעביר לך את ההמלצות שלי, למשל – אם אין לך מספיק תוכן באתר או שהתוכן לא מספיק איכותי/ לא מתאים לקידום, אני אגיד לך את זה. אם החלטת שלא לשנות שום דבר (כדי לא לפגוע בעיצוב או כדי לא להוציא עוד כסף על שיווק), אני אבדוק האם ניתן לקדם את האתר גם בלי השינויים האלו, אבל אני כנה אתך ואומר שזה יהיה הרבה יותר מאתגר וייקח כנראה הרבה יותר זמן. אתר עם זמני טעינה חלשים יכול להיות עם התוכן הכי טוב ויעיל בעולם, אבל אם אי אפשר הגולש לא יכול לפתוח אותו אז גוגל לא ייתן לו להגיע למקומות הראשונים, וגם את זה חשוב לי להגיד לך. 

יש לך גישה מלאה למעקב אחר התקדמות העבודה

האם זה פשוט לקדם כמות בלתי מוגבלת של ביטויים? התשובה היא – לא, אבל זו כבר בעיה שלי. לך, בכל מקרה, תהיה את האפשרות להתחבר למערכת CRM משותפת ולעקוב אחר התקדמות האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל. אני אעביר לך דוחות תקופתיים כדי שתהיה לך פרספקטיבה, אבל אני משחרר אותך מהצורך לשלוח לי מיילים רק כדי לראות באיזה מקום נמצא ביטוי כזה או אחר בגוגל, ואני נותן לך גישה מלאה לראות בדיוק את מה שאני רואה.

ללא אותיות קטנות

אלא אם יש לך עסק למכירת אותיות קטנות, אותו אני אקדם אותו בשמחה (נהנה מאתגרים מקצועיים, לא לשפוט אותי). כבר אמרתי שאין הגבלת ביטויים, אמרתי שקיפות והסברתי מה זה בדיוק אומר, ועכשיו נשאלת שאלת המחיר. אז כמה עולה קידום אתרים? הרי שם בדרך מתחבאות האותיות הקטנות. אז הינה, אני אומר לך כבר עכשיו שאין לי שום דבר לקבוע את מחיר קידום האתר שלך, לפני שעברתי עליו, לפני שבדקתי מול אילו מתחרים האתר שלך מתמודד ולפני שבחנתי פרמטרים נוספים, כמו וותק דומיין והמצב הטכני של האת שלך למשל, כדי לקבוע את מחיר הקידום. ברור לי שמי שמתעניין בנוגע לשירות מסוים, רוצה לדעת כמה השירות הזה עולה, אבל השוני בין שירותי SEO לבין שירותים אחרים, הוא שקידום אתר חייב להיות מותאם אישית לצרכי האתר, הלקוח, התחום ולרמת התחרות בו. האלמנטים האלו משפיעים על פעולות הקידום אותן יש לבצע, כולל תדירות ביצוע הפעולות, ועל המחיר.

תוצאות