חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התאמת אתר למובייל

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

התאמת אתרי אינטרנט למובייל היא לא המלצה, זו המציאות. רוב המשתמשים במנועי החיפוש עושים את זה באמצעות הטלפון הנייד והמגמה הזו רק הולכת וגדלה. אז איך אפשר לדעת האם האתר שלך מותאם למובייל, למה זה כל כך חשוב לקידום האתר ומה לעשות אם הוא לא?

בקצרה:

  • כמה חשוב להתאים את האתר למובייל ב – 2022?
  • מה זה רספונסיביות ולמה היא חשובה?
  • למה התאמת האתר למובייל חשובה לקידום האתר?
  • איך יודעים האם האתר מותאם למובייל?
  • איך אפשר להתאים את האתר למובייל בלי לבנות אתר חדש?
  • אילו פלטפורמות לבניית אתרים מאפשרות רספונסיביות?
  • איזה פעולות אפשר לעשות בעצמך כדי להתאים האתר למובייל?
  • מתי צריך לפנות מתכנת או לחברה שבנתה את האתר?
  • עד כמה חשוב להתאים את האתר למובייל ב – 2022?

המגמה הברורה של מעבר עקבי לשימוש בטלפונים החכמים לצרכי גלישה באינטרנט מעמידה את התאמת אתרי האינטרנט למובייל בראש סדר העדיפויות של כל מותג שרוצה נוכחות דיגיטלית בעידן הנוכחי. עד כמה המגמה הזו ברורה? חשוב עד כדי כך שגוגל משלבים את נתוני נוחות השימוש בניידים לאחד מהכלים המרכזיים שהם מספקים למשתמשים לניתוח ביצועי האתר, google search console:

מה זה רספונסיביות ולמה היא חשובה?

רספונסיביות הוא מושג שמתייחס ליכולת של דבר מסוים להתאים את עצמו למצבים משתנים. גוגל רוצה לדעת שהאתר שלך יודע להתאים את עצמו למשתמשים שנכנסים אליו דרך המחשב השולחני, דרך הנייד ועדיף שיידע להתאים את עצמו גם למשתמשים שנכנסים דרך הטאבלט. זו לא המלצה, זה הכרח חיוני עבור כל עסק שרוצה לשרוד בעידן הדיגיטלי, וזה עוד לפני שנכנסים לבדיקת איכות תוכן האתר, הרלוונטיות שלו, איכות הקישורים, טיב האופטימיזציה, מהירות טעינת האתר וכו'. רספונסיביות זה דבר בסיסי, זה תנאי סף שחייבים לעבור כדי שמנועי החיפוש יתנו לאתר שלך התייחסות.

למה התאמת האתר למובייל חשובה לקידום האתר?

אחרי שדיברנו על רספונסיביות, שהמטרה שלה היא להתאים את האתר למחשב שולחנו ולמובייל, נתמקד מעכשיו בעולמות המובייל וקידום אתרים. נכון לאוגוסט 2022, 53.74 אחוזים מסך הביקורים באינטרנט מתבצעים ממכשירים ניידים, לעומת 46.26 אחוזים שהגיעו ממחשבים שולחניים. אלה לא רק הנתונים, אלא המגמה. ילידי שנות ה – 80  ו – 90 עדיין שומרים אמונים למסכים הגדולים, אבל ככל שנכנסים משתמשים צעירים לעולם הדיגיטל כך אנחנו רואים כי המגמה שימוש אבסולוטי במכשירים ניידים הולך ותופס תאוצה. זה לא שהשימוש במחשב ייעלם, אבל זה אומר שאת רוב החיפושים בגוגל אנשים יבצעו מהטלפון הנייד. 

איך יודעים האם האתר מותאם למובייל?

אז כמו שציינתי קודם, מה שצריך לעשות זה להיכנס לחשבון ה – google search console שלך (אם אין לך אחד זה הזמן לפתוח), ולבדוק את התאמת האתר שלך למובייל:

אם זיהית שגיאה בצורת דפים שלא ניתן להשתמש בהם, חשוב לבדוק מה מקור התקלה. בדרך כלל הבעיה תהיה 'טקטס קרוב מדי ללחצן' או 'טקסט קטן מדי'. כדי לפתור את התקלות האלו עליך לפנות למתכנת, לחברה שבנתה עבורך את האתר או לעשות את זה בעצמך אם יש לך את הידע.

 

הבעיה היא שגוגל לא מספקים לך כלי חינמי שמאפשר לך לזהות את הבעיה במדויק. לכן עליך לזהות אותה בעצמך ולוודא כי עמודי האתר שלך עומדים בדרישות של גוגל. אם נתייחס לרגע לגרף נראה שבאתר שהבאתי כדוגמא לא היו בעיות לפני אוקטובר 2022, כלומר – עד לעדכון אלגוריתם שהפך את נוחות השימוש בניידים למרכיב קריטי אף יותר משהוא היה קודם העדכון.

איך אפשר להתאים את האתר למובייל בלי לבנות אתר חדש?

כמו שכבר ציינתי, אפשר לפנות למתכנת או לחברה שבנתה עבורך את האתר ולבקש מהם לבצע את ההתאמות הנדרשות. אם יש לך אתר בקוד פתוח אז לא תהיה בעיה לבצע את ההתאמות האלו, אבל אם יש לך אתר בקוד סגור (ממשקים ייעודיים כמו קוניבו, שופיפיי וכו'), אז כמעט כל שינוי בקוד חייב להיות שינוי גורף. אם יש בעיה בממשקים הללו בכל הנוגע להתאמתם לניידים אז יהיה לך קל יותר לקחת את הדומיין שלך ולעבור לאתר בקוד פתוח מאשר לחכות עד שהחברה שבנתה עבורך את האתר תעשה שינוי גורף בכל האתרים שנמצאים תחתיה.

אילו פלטפורמות לבניית אתרים מאפשרות רספונסיביות?

בשתי מילים: וורדפרס ו – וויקס, או בשלוש מילים: אתרים בקוד פתוח. מצטער, אבל בתור מקדם אתרים שהעבודה שלו היא להסתכל לאמת בעיניים ולהגיד אותה ללקוחות שלי אני לא מתכוון לחרוג ממנהגי. אתרים בקוד פתוח הם הכי נוחים לקידום, כי הם מאפשרים מוביליות (כן, כן, משחקי מילים זה אני) בכל מה שנוגע לשינויים והתאמות שיש לבצע כדי להתאים את האתר למובייל.

הבעיה של לא מעט שירותים לבניית אתרים בקוד סגור היא שהם חושבים שברגע שהם בנו את האתר אז העבודה שלהם נגמרה. אז זהו, שממש לא. אתרי אינטרנט דורשים התאמות ושינויים כל הזמן, בהתאם לחוויית המשתמש שהולכת ומתפתחת ובהתאם לדרישות ולתנאים של גוגל (שבאים בעקבות דרישות המשתמשים כו').

איזה פעולות אפשר לעשות בעצמך כדי להתאים האתר למובייל?

אם יש לך אתר וורדפרס עם בילדר איכותי כמו אלמנטור למשל, אז לא אמורה להיות בעיה עבורך להתאים את האתר למובייל. עם זאת, חשוב מאוד שלא לשנות את העיצוב הכללי באופן גורף. צריך לקחת בחשבון שהמתכנת שלך בנה את האתר שלך בצורה של תבניות. כלומר, במקום להיכנס לבילדר בכל פעם מחדש ולבנות את העמוד מאפס, או להיכנס לבילדר ולשכפל את העמוד פעם אחר פעם (מה שמעמיס על בסיס הנתונים של האתר ויוצר בעיות אחרות), מה שצריך לעשות כדי ליצור עמודים חדשים (אני מדבר על פוסטים לצורך העניין ולא על עמודי קטגוריה) זה ליצור פוסט חדש: 

אחרי שיצרת פוסט חדש, מילאת אותו בתוכן וכולי, עכשיו יש לך פוסט לפרסום. מעולה. מה לעשות אם צריך להגדיל או להקטין את גודל התוכן? לא נכנסים לבילדר, אלא עורכים מתוך עמוד העריכה הזה:

יש לך סרגל כלים שבעזרתו אפשר להגדיל או להקטין את התוכן, לרווח אותו ולעשות כמעט הכל. במידה ועשית את זה והבעיות עדיין לא נפתרו, אז אפשר להיכנס לבילדר ולהתחיל לעשות את הנסיונות שם (בתנאי שיש לך ידע קודם – אם לא, למתכנת. חבל על התקלות שיכולות לפגוע באתר שלך עוד יותר).

מתי צריך לפנות מתכנת או לחברה שבנתה את האתר?

התשובה הדיפלומטית תהיה – בכל תקלה. אבל אני יודע שחברות לבניית אתרים נוטות לגבות כסף על כל פניה, וגם הזמן של המתכנת הוא יקר, אז מה שאפשר לפתור בעצמך, כל עוד יש לך את הידע וכל עוד מדובר בתקלה לא מסובכת מדי, אפשר בהחלט לעשות את זה. יש לא מעט סרטוני הדרכה שמסבירים איך להתאים את האתר למובייל, מה גם שגוגל מסבירים את לעשות את זה  (אמנם בצורה מאוד בסיסית), כל שיש לך כלים בהם אפשר להיעזר על מנת לעשות את זה לבד אם אין ברירה. 

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות