חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים להגדלת סמכות האתר בגוגל DA

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

סמכות אתר זה ציון משוקלל שמעריך את עוצמת האתר שלך במנועי החיפוש ביחס לתחום מסויים. אז איך אפשר לדעת מה סמכות האתר שלך ובאילו דרכים ניתן להגדיל את סמכות האתר? הכל במדריך הבא.

בקצרה:

  • מה זה סמכות אתר?
  • איך אפשר לדעת מה סמכות האתר שלך?
  • טיפים להגדלת סמכות האתר.

מה זה סמכות אתר?

'סמכות אתר' זה מושג שמגדיר את הדירוג של אתר בתחום מסוים במנועי החיפוש. מה זה אומר? בוא נגיד שיש לך אתר בתחום הביגוד לנשים. אם נכתוב בגוגל את הביטוי 'ביגוד לנשים' נקבל את התוצאות הבאות (נכון לאוקטובר 2022): 

 ככל שעמוד נמצא במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך יש לו סמכות גדולה יותר ביחס לביטוי אותו הגולש מחפש. במידה ויש לך אתר עם הרבה עמודים בעלי סמכות בתחום שלך, כמו למשל בתחום הביגוד, אז לאתר שלך יש סמכות גדולה יותר באופן כללי בגוגל. גוגל לא יגלו לך מה סמכות האתר שלך, בשביל לדעת את זה צריך להיעזר בפלטפורמות חיצוניות. שתי פלטפורמות מובילות שעושות את זה הן ahrefs ו – moz. בעזרת הפלטפורמות האלה ניתן לבדוק מה סמכות האתר שלך (לדעתן) בגוגל. הן עושות את זה באמצעות מתן ציון משוקלל מ – 1 עד – 100.

איך נקבע ציון סמכות האתר?

כמו שציינתי, אי אפשר לדעת בוודאות גמורה מה סמכות האתר שלך בגוגל, מאחר וגוגל לא מפרסמים את הציונים שלהם וגם לא את הדרכים בהן הם משקללים את הציון. אז הדרך לקבל איזו שהיא הערכה לגבי סמכות האתר שלך היא כאמור, בעזרת פלטפורמות חיצוניות: Ahrefs ו – Moz במה שנקרא ציון DA (סמכות דומיין). מה שמשפיע על הציון המשוקלל הם חוזק הקישורים הנכנסים לאתר, היררכיית כתובות ה – URL, מהירות טעינת האתר, חוויית משתמש נוחה, נגישות האתר, תוכן מקורי באתר ועוד. 

איך בונים את סמכות האתר שלך בגוגל?

אז אני אתחיל בהתחלה ואומר שאין קיצורי דרך. את סמכות האתר צריך לבנות משלב בחירת הדומיין, דרך הפן הטכני וחווית המשתמש ועד לקישורים החיצוניים והפנימיים ותוכן האתר:

בחירת דומיין

הדומיין זה הכתובת URL הראשית של האתר שלך, זו שאמורה להופיע בעמוד הבית. חשוב לבחור דומיין עם רלוונטיות לתחום שלך, למשל – weblinks זה דומיין עם רלוונטיות לעולמות קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי. הבחירה שלי בדומיין הזה הייתה מודעת ומחושבת והמטרה היא, בין היתר, לגרום לגוגל להתייחס לאתר שלי בתחום קידום האתרים. אין סיבה שהאתר שלך לא יעשה אותו דבר.

תקינות טכנית של האתר

גוגל סורק אתרי אינטרנט באופן קבוע, במטרה להציג לגולשים את האתרים האיכותיים ביותר מבחינה טכנית. הכוונה היא לאתרים עם מהירות טעינה טובה, עם תפריטים לחיצים שמובילים לעמודים המופיעים בתפריט (ניווט פשוט באתר באופן כללי), אתר בלי עמודים שבורים (404) וכמובן – אתר מאובטח.

קישורים חיצוניים איכותיים

קישורים הם המלצות, וככל שיהיו לך המלצות איכותיות יותר שישלחו את הגולשים לאתר שלך כך סמכות האתר שלך תתחזק. זה לא חוכמה לחבר כמות גדולה של קישורים בלי רלוונטיות לאתר שלך ולתחום בו הוא עוסק. אם יש לך אתר בתחום האוכל, חיבור קישורים מתחום הביגוד לא יסייע לך להגדיל את סמכות האתר, לפחות לא כמו שקישור מאתר שעוסק בתחום המזון יעזור לך.

תוכן איכותי ומקורי

לגוגל יש את הכלים לבדוק את איכות התוכן שלך (אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם של גוגל עושה את זה בדיוק). עם זאת, פלטפורמות שבודקות את סמכות האתר שלך יבדקו את מקוריות התוכן, ותוכן שאינו מקורי עלול לפגוע בציון האתר. תוכן מקורי שנותן ערך מוסף לקורא הוא השאיפה שלך בכל הנוגע לשילוב תכנים באתר בכלל ולצורך הגדלת סמכות האתר שלך בתחום שלך בכלל.

איך אפשר להגדיל את סמכות האתר במנועי החיפוש?

סמכות האתר שלך היא המוניטין של העסק שלך בגוגל, או במילים אחרות – בעולם האינטרנט. 5 טיפים שיעזרו לך להגדיל את סמכות האתר שלך בגוגל:

  1. שילוב מקדם אתרים בשלב בניית האתר

במקרים מסוימים מומחה SEO הוא יותר יועץ מביצועיסט, בטח שאנחנו מדברים על שלב בניית האתר. השלבים הראשונים של תכנון ובניית אתר הם שלבים שיכולים להגדיר את הצלחת האתר שלך בנישה שלך, ולכן מומלץ מאוד לשלב מומחה קידום אתרים כבר בשלבים המוקדמים ביותר של בניית האתר.

  1. חלוקה נכונה של משאבי השיווק הדיגיטליים

אז אחרי שאמרתי שחשוב לשלב את מקדם האתרים בשלב מוקדם, אני אוסיף ואומר שחשוב לקחת בחשבון שקידום אורגני וסמכות אתר הם דברים שלוקחים זמן. לכן, חשוב לתכנן את תקציב השיווק הדיגיטלי של העסק שלך כך שבשלבים הראשוניים המשאבים יחולקו בצורה מאוזנת בין ההשקעה בקמפיינים ממומנים לבין קידום אורגני, עד שהפירות של הקידום האורגני יתחילו לצמוח.

  1. השקעה נכונה בצד הטכני וחוויית המשתמש

בעלי עסקים נוטים בדרך כלל להסתכל על יופי העיצוב ועל נראות האתר לפני שהם חושבים על קידום האתר בגוגל. כל עוד אין התנגשות אין בעיה, אבל לפעמים ההתנגשות הזו היא בלתי נמנעת ואז צריך לקבל החלטות קשות. אני אתן לך דוגמא. לפני כמה שנים קידמתי אתר של מעצב פנים שהחליט שהוא לא רוצה קישורים פנימיים בעמוד הבית בכלל כי לדעתו זה פוגם באסטטיות של העמוד. 

אני לא מתווכח עם הקביעה הזו, אבל בתור איש SEO אני חייב במצב כזה להגיד ללקוח שעמוד בית בלי קישורים פנימיים בכלל (בלי תפריט לחיץ במילים אחרות) יוצר בעיה בהיררכיה של האתר ומנתק את עמוד הבית, שהוא העמוד החזק ביותר פוטנציאלית של כל אתר, משאר האתר. בסופו של דבר ההחלטה היא שלך, אבל מקדם אתרים מקצועי לא יוותר על הכנות המקצועית, גם אם זה אומר שהלקוח לא תמיד מרוצה.

  1. חיבור קישורים איכותיים לאתר

כמו שציינתי קודם, קישורים הם המלצות וחשוב מאוד שההמלצות לאתר שלך יהיו המלצות חזקות מאתרים חזקים בתחום שלך או מאתרים חזקים באופן כללי (מגזינים גדולים למשל). לא כל קישור שנכנס לאתר שלך יעזור לו להתקדם, וחשוב לשים לזה לב. בזמן האחרון ישנה תופעה של אנשים שמתחזים למומחי קידום אתרים מכל מיני מקומות בעולם ושולחים הודעות פרטיות לאנשים בפייסבוק ובלינקדאין בטענה שיש להם מאגר גדול של קישורים איכותיים לכל תחום. צריך להיזהר מזה כי קשה מאוד לבדוק מי עומד מאחורי ההבטחות האלו, מה גם שהסיכוי שלמקדם אתרים באיחוד האמירויות יהיו קישורים רלוונטיים לבעלי עסקים בארץ הוא לא מאוד גבוה.

 

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-7746333

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות