חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי תכשיטים

דף הבית » מאמרים
קידום אתרי תכשיטים

תוכן עניינים

קידום אתרים הוא מרכיב חשוב ביותר באסטרטגיית שיווק של כל עסק, אבל כשאנחנו מדברים על עסקים בתחום התכשיטים ההבדל בין מקום חמישי למקום שישי בעמוד הראשון יכול להיות הבדל של עשרות אלפי שקלים. אז איך מומחה לקידום אתרים יקדם את אתר התכשיטים שלך בצורה נכונה ב – 7 שלבים?

בקצרה:

  1. כיוון הקידום לנישה ספציפית
  2. ביצוע מחקר מילות מפתח
  3. ביצוע מחקר תוכן לאתר
  4. תכנון כתובות – URL באתר
  5. ביצוע אופטימיזציה
  6. חיבור קישורים רלוונטיים לאתר
  7. תכנון והעלאת תוכן לאתר

שלב 1: מחפשים את הנישה של החנות שלך

קידום אתרים מתחיל בשאלה פשוטה – מה האתר שלך נותן למשתמש? בעלי חנויות תכשיטים שנכנסים לתהליך קידום אתר אומרים לי הרבה פעמים בתחילת הדרך שהם מכוונים למחנה משותף רחב. הם כל כך בטוחים בזה שלפעמים לוקח לי יותר מפגישה אחת לשכנע אותם שהאינטרס שלהם הוא בדיוק הפוך. קהל יעד חייב להיות ספציפי, בטח כשאנחנו מדברים על קידום אתרים בגוגל

אם יש לך חנות תכשיטים שמספקת תכשיטים בסיטונאות, אז זו הנישה שלך, למה להחביא אותה? אנחנו נצא לדרך ונבדוק כמה חיפושים הביטויים הקשורים לתכשיטים בסיטונאות יש מידי חודש ונחליט האם הנישה הזו מספיקה או שצריך להרחיב אותה. כך או כך, לקדם את הביטוי הכללי – 'תכשיטים', בטח בשלב הראשוני בו האתר שלך צריך לצבור סמכות בגוגל, זו לא בחירה נכונה אסטרטגית.

שלב 2: מבצעים מחקר מילות מפתח לקידום חנות תכשיטים

אחרי שמצאנו את הנישה, השלב הראשון בדרך לקידום האתר שלך יהיה איתור הביטויים בהם אנשים משתמשים על מנת להגיע לנישה אותה האתר שלך מציע. נמשיך עם הדוגמא של 'תכשיטים בסיטונאות': אנשים מחפשים בין היתר את הביטויים הבאים: 

  • יבואן תכשיטים זולים
  • סוכן תכשיטים
  • מפעל לייצור תכשיטי כסף
  • ספקי תכשיטים
  • תכשיטים זולים בסיטונאות
  • יבואן תכשיטי כסף
  • תכשיטים בסיטונאות מסין

אחרי שאיתרתי את כל הביטויים, אני מעביר לך את הרשימה המלאה לסינון שלך. אני לא מכיר את העסק שלך ברמה שאני יכול לדעת האם יש לך תכשיטי כסף או תכשיטים מסין, ולכן אני צריך את העזרה שלך בסינון הביטויים בהם נתמקד בקידום האתר.

שלב 3: יוצאים למחקר תוכן להתאמת האתר לצרכי הגולשים

אחרי שיש לנו את הרשימה המלאה והמאושרת של ביטויים לקידום האתר, כעת נצא לבדוק איך 'מדברים' את הביטויים האלה בשפה של המשתמשים. למה אני מתכוון? שיווק זה אוסף של שפות שונות שמנסות ליצור אינטראקציה עם המשתמשים. בדרך כלל כשאנחנו מדברים על שפה בכל הקשור לאתרי אינטרנט אנחנו מדברים על UX, אבל ל – SEO יש תפקיד לא פחות חשוב מעיצוב חווית המשתמש מהסיבה הפשוטה שבלי קידום נכון של האתר, העסק שלך יכול באיזו שפה שהוא רוצה – אף אחד לא יגיע אליו.

כשאני יוצא למחקר תוכן אני בעצם בודק איזה עמודים חשוב שיהיו באתר שלך (עמוד בית, עמודי קטגוריית מוצרים, עמודי מוצר ועמודי בלוג), כמה מילים מומלץ לשלב בכל עמוד, איזה ביטויים חשוב לשלב ומה כתובת ה – URL של אותו עמוד. חשוב לדעת שאנחנו מדברים על כמות לא קטנה של עמודים, לעיתים גם עשרות עמודים. הרבה שואלים אותי אם אפשר לאחד או לקצר את העמודים והתשובה שלי היא בדרך כלל לא. גוגל מחפש ספציפיות ואנחנו רוצים לתת לגולש כמה שיותר אפשרויות באתר התכשיטים שלך. המטרה שלנו היא לא לקלוע למחנה משותף רחב אלא להיפך – לתת לגולש כמה שיותר תוצאות לכמה שיותר שאילתות ספציפיות. 

שלב 4: מתכננים את כתובות ה – URL של האתר

זה בעצם המשך ישיר של הסעיף הקודם. תכנון כתובות ה – URL הוא נגזרת של מחקר התוכן באתר. כתובת URL הם אלמנט התוכני הראשון שמנועי החיפוש סורקים ולכן חשוב שהם יכילו את הביטוי המרכזי שאנחנו רוצים לקדם בכל עמוד ועמוד באתר חנות התכשיטים שלך. מעבר לביטויים עצמם, אנחנו רוצים ליצור היררכיה נכונה של כתובות ה – URL. 

בקצרה – ככל שהביטוי המרכזי קרוב יותר לכתובת הראשית של האתר (הדומיין), כך אנחנו בעצם אומרים לגוגל שמדובר בעמוד חזק יותר. כשאנחנו מדברים על אתר חנות תכשיטים, היררכיה נכונה תיראה כך:

https://myjewelrywebsite.co.il/תכשיטים-לנשים

https://myjewelrywebsite.co.il/צמידי-טניס/תכשיטים-לנשים

https://myjewelrywebsite.co.il/סוג-הצמיד-שזה-בעצם-עמוד-המוצר-12345-וכו/צמידי-טניס/תכשיטים-לנשים

שלב 5: מבצעים אופטימיזציה של אתר התכשיטים למנועי החיפוש

קודם כל לא להיבהל מהמילה אופטימיזציה, אחרי שאני אסביר מה זה בעצם אומר נבין שזה תהליך מאוד הגיוני. אז אחרי שהאתר עומד וקיים ואחרי שהתחלנו להזרים אליו תוכן רלוונטי – עכשיו אנחנו רוצים להגיד למנועי החיפוש: 'חבר'ה, יש לנו את מה שהמשתמשים שלכם מחפשים!'. איך עושים את זה? מתאימים את האתר לדרישות מנועי החיפוש (אופטימיזציה). הרעיון מאחורי ביצוע אופטימיזציה הוא להתאים כל עמוד ועמוד לצרכי החיפוש בנישה מסוימת. שואלים אותי לפעמים האם אפשר לבצע אופטימיזציה גורפת לכל האתר והתשובה שלי היא חד משמעית – לא. 

כשאנחנו מדברים על אופטימיזציה on site אנחנו מדברים בין היתר על התאמה של כתובות ה – URL לתוצאות החיפוש, התאמה של הכותרות הפנימיות בעמודי האתר, של התוכן עצמו, של תגיות ה – META ושל הקישורים הפנימיים באתר.

שלב 6: מחברים קישורים רלוונטיים וחזקים לאתר

מי שמחובר ללינקדאין מכיר את התופעה הזו של משתמשים ששולחים לך הודעה פרטית בה הם מציגים את עצמם כאלופי העולם בחיבור קישורים לאתרים. כן, אז מה אם הפרופיל שפונה אליך נמצא בברזיל או באיחוד האמירויות, מבחינתם הם יכולים לחבר לך קישורים בשיטה "מיוחדת". 

 

קישורים רלוונטיים לאתר

 

אז בלי להעליב את הגברת הנחמדה שפנתה לחבר שלי (שמו שמור במערכת), והציעה לחבר קישורים 'מיוחדים' לאתר שלו, אני פועל בדרך פשוטה ויעילה יותר. הקישורים שאני מחבר לאתרי האינטרנט שאני עובד איתם הם לא מיוחדים, להיפך, הם מאוד לא מיוחדים. מה הכוונה? קישורים שיכולים באמת לקדם את האתר שלך חייבים להיות רלוונטיים לתחום בו העסק שלך נמצא ו/או קישורים מאתרים חזקים באופן כללי כמו קישור מאתרי חדשות למשל.

שלב 7: תכנון אסטרטגיית תוכן נכונה לאתר תכשיטים

כשאנחנו מדברים על תוכן אני חייב לעצור רגע ולהגדיר מה זה בכלל תוכן לקידום אתרים. הרבה אנשים מבלבלים את המושג 'תוכן' עם מאמרים בלוג ארוכים (כמו זה שנמצא מולך כרגע), אבל המונח המקצועי שמתייחס לנושא 'תוכן' הוא הרבה יותר רחב מזה. תוכן, לעניינו, הוא כל אלמנט ויזואלי שנמצא באתר. זה יכול להיות תמונה, סרטון, תפריטים, תיאורי מוצר, כותרות פנימיות ועוד.

חשוב להגדיר בצורה נכונה את התוכן באתרי תכשיטים ואני רוצה להתעכב כאן רגע אחד על עניין הגדרת המוצרים ותיאורי המוצר כי מהניסיון שלי אני רואה טעויות קריטיות שפוגעות באתרים בתחום בכל פעם מחדש. אז מה המבנה הנכון מבחינת תוכן בחנות תכשיטים מקוונת? אני אדגים בעזרת האתר של ענקית התכשיטים האמריקאית jared:

תפריט ראשי: פשוט וענייני שעוזר לגולש למצוא את התכשיט שאותו הוא מחפש. נבחר לצורך העניין בשעונים

 

תפריט ראשי באתר חנות תכשיטים

 

חלוקה נכונה ואפשרויות סינון: נכנסנו לאזור השעונים וכאן אנחנו יכולים לעזור לעזור לגולש למקד את החיפוש כדי שהוא לא יילך לאיבוד ויברח לנו מהאתר. וזה בדיוק מה שג'ארד עושים. נבחר לצורך העניין בשעוני יוקרה.

 

סינון באתר חנות תכשיטים

 

תיאור המוצרים בעמודי קטגוריה: לתת לגולש את מה שהוא צריך לדעת במינימום מילים שיובילו אותו בצורה אלגנטית, מושכת ועניינית לתוך עמוד המוצר. נבחר לצורך העניין בשעון השמאלי (זה שעולה 1650 דולר).

 

תיאורי מוצר בקטגוריה בחנות תכשיטים

 

תיאור המוצרים בעמודי המוצר: אז הבאנו את הלקוח כמעט עד הארץ המובטחת, רגע לפני הלחיצה המיוחלת שתסגור את העסקה. אבל כאן המירוץ לא נגמר, להיפך, זה המקום בו אנחנו חייבים להשקיע מאמץ אחרון שיגרום ללקוח הפוטנציאלי להרגיש הוא הגיע למקום הנכון ושהוא עומד לעשות את העסקה הטובה ביותר עבורו. כן, זה המקום לשלב את העמידות של השעון במים, את החומרים המעולים ממנו הוא עשוי, את החסויות (השעון הזה נקרא בתיאור 'שעון פורמולה 1') ובקיצור – את החלום אותו אנשים רוצים לקנות כשהם קונים תכשיט כזה או אחר.

 

תיאורים בעמודי מוצר בחנות תכשיטים

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות