חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכן הוא המלך: כיצד לכתוב תוכן בצורה נכונה?

דף הבית » מאמרים
תוכן הוא המלך

תוכן עניינים

כמה פעמים שמעתם את המשפט הבא: "התוכן הוא מלך" אבל לא באמת הבנתם מה המשמעות האמיתית של תוכן איכותי ומדוע אסור להתפשר בשום אופן על תוכן מקצועי ומקורי לאתר שלך, כיצד זה משפיע על Seo ואיך זה נוגע אליכם?

יש לכם אתר ובוודאי שהייתם רוצים שכמה שיותר אנשים יגיעו לבקר בו. סביר להניח שאתם במיוחד רוצים שיגיעו אנשים רלוונטיים, שהשירות או המוצרים שאתם מציעים, נדרשים להם או מעניינים אותם. כדי לשפר את הטרפיק לאתר, ניתן להפעיל שלל טכניקות איכותיות של קידום אתרים. הפעם נבקש להתרכז במשמעות של תוכן איכותי. נסביר למשל איך הוא קשור עם קידום אתרים ועם שיפור עסקי, הן באופן ישיר והן באופן עקיף.

תוכן הוא מלך, בעיניים של מי?

הדבר הראשון שאותו אנו רוצים להדגיש, זה שתוכן איכותי באינטרנט צריך להימדד דרך שתי נקודות מבט מקבילות. במובן טבעי והמילולי ביותר, כתיבת תוכן איכותי זו כתיבה מעניינת, מרתקת או מועילה, בעיניים של קורא אנושי. זאת אומרת, שצריך מידע ותוכן שכל גולש שמגיע לאתר ידע להעריך ויוכל לקבל ממנו תועלת אחת או יותר. אך ישנה נקודת מבט נוספת. זוהי נקודת המבט של גוגל.

מנוע החיפוש המוביל בעולם משתמש באלגוריתם חכם על מנת לזהות תוכן איכותי. לעיתים הזיהוי הזה דומה מאוד לזיהוי של קורא אמיתי, בשר ודם, אך לא תמיד. לפני שנרד לפרטים נוספים, נסכם את הבסיס: תוכן איכותי, במובן של קידום אתרים, צריך להיתפס כאיכותי הן בסריקה של האלגוריתם של גוגל והן בסריקה או בקריאה מעמיקה, של גולש כמוני וכמוכם.

תוכן הוא המלך

כיצד משלבים בין תוכן איכותי ותדמית אישית או עסקית

האם יצא לכם לאחרונה להיכנס למאמר באינטרנט, ולהתאכזב ממנו? סביר להניח שזה קרה ויותר מאשר פעם אחת. הרבה כותבים ברשת משקיעים בכותרת מעניינת, הרבה יותר מאשר בתוכן שבא לאחר מכן. זה אולי מעודד אנשים להקליק על אתר או על כתבה, אבל לא באמת משיג את המטרה. תוכן איכותי, הן אופליין והן אונליין, צריך לכלול כותרות מעניינות, כתיבה מסודרת, אך גם תוכן מעניין ו"עם בשר". זה יכול להיות מאמר הומוריסטי וקליל, מאמר אינפורמטיבי או תוכן שיווקי, אבל כאשר זה כתוב טוב ונכון, יש לכך השפעה ברורה.

תוכן משובח וברמה גבוהה משפיע באופן חד משמעי על התדמית האישית ועל התדמית העסקית. אתר שבו נמצא תוכן איכותי, מעניין, מרגש או מיוחד יותר, נתפס כאיכותי. ולהפך, תכנים עילגים, לא ברורים, עם טעויות או ללא נושא ברור, לא עושים חשק לקרוא. הם מורידים את המוניטין והתדמית של אתר אישי או עסקי, ממש כפי שחלון ראווה מבולגן ומאובק מרחיק אנשים מחנות כזאת או אחרת.

איך תוכן איכותי משפיע על SEO

אופטימיזציה של אתרים (SEO), היא תיאור של מכלול רחב של צעדים, שהופכים את האתר למוערך על ידי גוגל. בעבר, מנוע החיפוש התקשה לעיתים לזהות תוכן איכותי, אך כיום זה לא המצב. האלגוריתם יודע בצורה טובה למדי לזהות תוכן טוב, שגם קורא אנושי ידע להעריך. וזה לא הכל, גוגל יודעת כמה זמן הגולש מבלה מול דף אינטרנט, מול מאמר או בלוג, וזה חשוב!

כאשר גולש פותח דף כזה או אחר ושוהה בתוכו זמן מה, המסקנה היא שהוא קורא ומתעניין. הציבור כיום לא סלחני לתוכן רע (וגם לא לאתרים איטיים או כעורים). כשהתוכן עלוב, הגולשים פשוט בורחים למקום אחר. כאשר זוהי התגובה של גולשים רבים, זה משפיע באופן מצטבר. המסקנה: זיהוי עלידי האלגוריתם של גוגל, שבאתר מצויים תכנים איכותיים, מעלה את הערך של האתר. גוגל תעלה את דירוג הדפים הללו (ביחס לחיפושים רלוונטיים, כמובן).

לדוגמא, אתר של מעצבת שיער שמעלה לאתר תכנים מעניינים הקשורים למילות מפתח כגון עיצוב שיער, למשל "עיצוב שיער – כל מה שחדש ב-2022", יקבל דירוג גבוה מגוגל. זה יסייע לאתר להופיע בתוצאות חיפוש גבוהות. וכפי שציינו קודם לכן, כאשר גולשים וגולשות יקראו את התוכן הזה ותכנים נוספים, וימצאו אותם מעניינים, מועילים או אפילו כיפיים לקריאה, ההשפעה כפולה. תדמית העסק ותדמית האתר יעלו מעלה בעיני הגולשים ובעיני גוגל גם יחד. אמרנו כבר שתוכן הוא המלך לא?

תוכן ל SEO

תוכן איכותי הוא המלך, אך מה לגבי התדירות?

מקדמי אתרים מקצועיים יודעים לומר כי יצירת תכנים חדשים חשובה מאוד, בתחום הדינאמי הזה. אמנם יש תכנים שנשארים רלוונטיים ולא משתנים לאורך שנים, אך יש תכנים שמתיישנים מהר מאוד. מאוד נכון להעלות לכל אתר תכנים גם מהסוג הראשון וגם מהסוג השני. לדוגמא, באתר של מעצבי שיער אפשר להכניס תוכן איכותי בנושא טיפים לחיזוק שורשי השיער. זהו תוכן יעיל ומועיל, שלא מתיישן מהר. בנוסף, אפשר להכניס תכנים של תסרוקות עדכנית לשנה נוכחית. בענייני אופנה, צריך לחדש ולגוון.

גם מבחינת תדירות העלאת התכנים, יש יתרון כפול לתדירות גבוהה. קודם כל, גולשים שמגיעים לאתר ולא בפעם הראשונה, ירצו למצוא בו דברים נוספים ולא רק לקרוא עוד מאותו הדבר. בנוסף, האלגוריתם של גוגל יודע לזהות הוספה של תכנים חדשים ומידע נוסף והקמת דפי אינטרנט חדשים לאתר קיים. גוגל מתעדפת ומדרגת גבוה, אתרים מעודכנים ועדכניים. זה לא אומר שתצטרכו להעלות תוכן מלכותי ברמה יומית לאתר, אך חשוב להוסיף תוכן לפחות ברמה חודשית. מבחינה קידומית נכון מאוד  להוסיף תכנים לעיתים יחסית קרובות, ולוודא שהם יהיו איכותיים. כתובים נכון, שוטפים לקריאה, ללא טעויות ועם ערך ממשי לגולש. כשהכל שם, זה מועיל מאוד לקידום האתרים ולחיזוק מותגים ועסקים.

7 טיפים לכתיבה נכונה לאתר

כמה טיפים שיעזרו לכם להעלות לאתר תכנים איכותיים יותר ומועילים יותר, כך ניצור תוכן מלך.

  1. קהל יעד – קודם כל חשבו מיהו קהל היעד שלכם. תוכן יכול להיות איכותי לקהל יעד מסוג אחד, אך לשעמם קהל יעד מסוג אחר. התאימו את הכתיבה לגיל הקוראים, למאפיינים שלהם, לקונספט העסקי ולקונספט של האתר.
  2. שימוש במילות מפתח – חשוב לשלב בתוך התוכן מילות מפתח רלוונטיות. יחד עם זאת, אין "להפגיז" עם מילים רק בגלל ש"צריך". הכתיבה צריכה להיות טבעית, נעימה ונינוחה. מילות המפתח יעזרו לגוגל לזהות רלוונטיות לתוכן שהגולש מחפש, אך מבלי לסרבל את הקריאה או ההבנה של קורא אנושי, הלקוח או הנמען שלכם.
  3. כותרות ופסקאות – כתיבה אונליין איננה דומה לכתיבה אקדמאית או ספרותית. חשוב לחלק את התכנים לפסקאות ולהוסיף כותרות. הגולשים כיום מתעייפים למראה "גושי מידע" כבירים ללא הפסקות. הכותרות עוזרות למקד נקודות.
  4. מיקוד במסר – בכתיבה איכותית, צריך להיות מיקוד במסר. מסר אחד או שורה של מסרים, העיקר שיהיה ברור לכותב (ולקורא), על מה מדברים. אם מגלים שמאמר מסוים מנסה לגעת ביותר מדי נקודות, כדאי לשקול לפצל אותו.
  5. מקוריות – תוכן צריך להיות מקורי. לא כל מאמר צריך להיות שירה צרופה, אבל תמיד אפשר לחפש ולמצוא זווית מרעננת. יחד עם זאת, המקוריות לא צריכה לבוא על חשבון סדר, היגיון ומסר.
  6. קישורים – במידה ונוגעים בתוכן במידע נוסף שעשוי לעניין את הקורא שלכם, הוסיפו קישור. הפניות לדפים אחרים באתר ולעיתים, הפניות למקורות חיצוניים.
  7. שימוש בסלנג או בשפה מקצועית – ככלל, לא כדאי להרבות בשימוש בסלנג, אבל כן ניתן להשתמש בשפה מקצועית (ז'רגון מקצועי). למשל באתר בנושאי כלכלה, מתבקש להשתמש בז'רגון כלכלי. למשל "עליות", לתיאור עליה בשערי המניות בבורסה או "שוק תנודתי" על מנת לתאר מסחר תזזיתי.

לאחר שהבנו מדוע תוכן הוא המלך הבלתי מעורער הגיע הזמן להתייעץ עם מומחה קידום אתרים שמבין לעומק את נושא התוכן מול גוגל? WEBLINKS, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בטלפון: 050-7789-069

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות