חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

7 טיפים לקידום אתרי בתי תוכנה

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

למה שירותי פיתוח תוכנה צריכים לקדם את עצמם בגוגל? את העובדה שיותר מ – 80% אחוז מהתנועה הכללית באינטרנט עוברת דרך מנועי החיפוש נשים רגע בצד. הסיבה העיקרית שבית התוכנה שלך צריך קידום אורגני היא שמי שמגיע לגוגל כבר עשה את הצעד הראשון בדרך אליך, הוא משתמש אקטיבי, מה שאומר שהסיכוי שלך לסגור אתו עסקה הוא גבוה יותר. אז איך עושים קידום לבתי תוכנה בגוגל. 5 טיפים מקצועיים.

אחד היתרונות הבולטים ביותר של קידום אתרים עבור חברות פיתוח תוכנה הוא שקידום אורגני יכול לעזור לך להגיע לקהל היעד שלך באופן קבוע ובדרך סמכותית. משתמשים קבועים בגוגל (וכולנו כאלה) מבינים שיש הבדל בין תוצאות אורגניות לתוצאות ממומנות, גם אם הם לא יודעים להצביע בדיוק על מהות ההבדל. כשאנחנו מדברים על בתי תוכנה, אנחנו מדברים על קהל יעד מתוחכם שמבין טוב מאוד את ההבדל בין פרסומת לבין תוצאה אורגנית. 

ההבדל הוא שכדי להגיע לעמוד התוצאות הראשון בתוצאות האורגניות בגוגל צריך להשקיע בתוכן האתר שלך, בחיבור קישורים, בחווית המשתמש ובפן הטכני של האתר – כל מה שבית שבית התוכנה שלך בעצם מציע ללקוחות שרוצים אפליקציה או מערכת ניהול חדשה לעסק שלהם. אז איך אפשר להביא את שירותי פיתוח התוכנה שלך לעמוד הראשון בגוגל? טוב ששאלת, בשביל זה אני כאן.

בקצרה

1. הבנת היסודות של קידום אתרים עבור שירותי פיתוח תוכנה

2. מיטוב האתר שלך לקידום אתרים לשירותי פיתוח תוכנה

3. זיהוי מילות מפתח ואסטרטגיות תוכן לקידום אתרים

4. השקעה בקידום האתר בתוצאות המקומיות

5. אסטרטגיה נכונה לקידום אתרי פיתוח תוכנה בגוגל

6. אלמנטים נוספים בקידום בתי תוכנה שחשוב להכיר

7. קידום אתרי פיתוח תוכנה בשקיפות מלאה

1. הבנת היסודות של קידום אתרים עבור שירותי פיתוח תוכנה

קידום אתרים או באנגלית SEO (ראשי תיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש) זה תהליך של התאמת האתר לדרישות מנועי החיפוש על מנת לשפר את הנראות שלו בדפי תוצאות ביחס לביטויים מובילים בתחום, כשכאן אנחנו מדברים על תחום פיתוח התוכנה. 

את התאמת האתר עושים באמצעות שילוב של אופטימיזציה של תוכן, בניית קישורים, התאמת חוויית המשתמש באתר לדרישות הסף של מנועי החיפוש והתאמת הצד הטכני של האתר לדרישות הסף (לכל הפחות). 

קידום אתרים לשירותי פיתוח תוכנה מתמקד בשיפור הנראות של שירות פיתוח התוכנה שלך, כך שמי שמשתמש במנועי החיפוש על מנת לאתר שירותי פיתוח תוכנה יגיע לאתר שלך. למה זה חשוב? כי המשתמשים שמגיעים אליך דרך מנועי החיפוש וגוגל בראשם הם משתמשים 'אקטיביים', כלומר – הם עושים פעולה כדי להגיע אליך. האקטיביות שלהם מעלה את סיכויי ההמרה, ואת זה אפשר להבין מתוך היגיון פשוט: מי שמחפש משהו נמצא במצב רגשי פתוח לפעולה הרבה יותר ממי שצופה במקרה בעוד תוכן בפיד שלו. זה 

2. התאמת האתר שלך לקידום אתרים לשירותי פיתוח תוכנה

כאן נכנסים כל הרבדים של אופטימיזציה של תוכן ודפי אינטרנט עבור מילות מפתח וביטויים ספציפיים בתחום פיתוח תוכנה. אני מדבר על יצירת קישורים נכנסים ממקורות מקוונים שונים ואופטימיזציה של המבנה והעיצוב הכללי של האתר במטרה להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור מנועי החיפוש.

אופטימיזציה של אתר לקידום אתרים דורשת שילוב של ידע טכני, חשיבה אסטרטגית ויצירתיות. חשוב לזהות את מילות המפתח ואת הביטויים הנכונים והרלוונטיים לשירותי פיתוח תוכנה שהעסק שלך מציע ולשלב באתר דפי בתוכן שעוסקים בנושאים הללו ממקום שבא לעזור למשתמש ולא ממקום שיווקי (את השיווקי צריך לשלב בתוך מה שרלוונטי למשתמש ולא להיפך). 

כל זאת בנוסף כמובן לאופטימיזציה של מבנה האתר, שיפור המהירות שלו ומתן דגש לכך שכל הדפים באתר פועלים ונותנים מענה הולם למי שמחפש לצורך העניין את הביטוי 'פיתוח אפליקציה'. כשאנחנו מחפשים את הביטוי הזה אנחנו רואים שמה שמעניין את הגולשים זה קודם כל המחיר. אם חשבת שלא לשלב מחירים ביחס לביטוי הזה, כדאי לך לחשוב שוב. זה מה שגוגל מציג וזה אומר שזה מה שקהל היעד שלך רוצה באופן מובהק:

חיפוש - פיתוח אפליקצות בגוגל

3. זיהוי מילות מפתח ואסטרטגיות תוכן לקידום אתרים

מילות מפתח וביטויים הם הבסיס לכל אסטרטגיית קידום אתרים. זיהוי מילות מפתח וביטויים רלוונטיים ויעילים למיקוד הוא המפתח לשיפור הנראות של אתר בדפי תוצאות מנועי החיפוש. כשאנחנו מדברים על פיתוח תוכנה אנחנו מדברים, למשל, על ההבדל בין ביטויים שמובילים לתוצאות שמציגות 'מידע' לבין ביטויים שמובילים לתוצאות שמציגות 'שירותים'. אם נחפש את הביטוי 'מפתח תוכנה', נקבל תוצאות שמציגות יותר 'מידע' על תחום פיתוח התוכנה, על לימודי תוכנה, על תנאים, על שכר וכו'. 

חיפוש - מפתח תוכנה בגוגל

כלומר, קהל היעד של ביטוי כזה הוא אנשים שחושבים ללמוד פיתוח תוכנה, ואם העסק לא מעביר קורסים לפיתוח תוכנה אז אולי נשלב את הביטוי הזה באיזה שהוא עמוד פנימי שמדבר על לימודי פיתוח התוכנה, או בעמוד של גיוס עובדים, אבל לא בעמוד הראשי של אתר.

בית תוכנה שמספק שירותי פיתוח תוכנה ירצה להתמקד יותר בביטויים כמו: חברת פיתוח תוכנה, בית תוכנה ופיתוח תוכנה מיקור חוץ:

חיפוש - חברת פיתוח תוכנה בגוגל

מחקר מילות מפתח זה קודם כל מחקר כוונת קהל היעד, וזה קריטי ליצירת אסטרטגיות תוכן יעילות שיניעו יותר תנועה אורגנית לאתר שלך.

4. שימוש בקידום אורגני להגדלת החשיפה המקומית

אחד היתרונות המרכזיים של קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש, ואחת המטרות המרכזיות של גוגל כגורם המוביל בעולם הדיגיטל היא ניתוב המשתמשים לתוצאות מקומיות, כלומר לתוצאות הקרובות ביותר אליהם גיאוגרפית. זה עד כדי כך חשוב לגוגל, שהם מעדכנים אותנו שזה מה שהם עושים עוד לפני שהם מציגים לנו תוצאות ממומנות:

חיפוש - בית תוכנה בגוגל

זה חשוב להם עד כדי כך שמיד אחרי שתי התוצאות האורגניות הראשונות בעמוד הראשון ביחס לביטוי 'בית תוכנה', גוגל מציגים לנו את שלושת התוצאות הראשונות מתוך 'גוגל מפות':

'בית תוכנה' בגוגל מפות

על הרלוונטיות של תוצאות מקומיות בעידן דיגיטלי פוסט קורונה, כשכולנו התרגלנו כבר לעבוד מהבית ולהיפגש בזום, אפשר להתווכח, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח וזה התוצאות עצמן. רלוונטי או לא רלוונטי, זה מה שגוגל מציגים, וככל הנראה האלגוריתם שלהם עושה את זה מסיבה מוצדקת, כנראה שאנשים עדיין מחפשים שירותים במקומות קרובים, גם כשמדובר בשירותי פיתוח תוכנה.

כדי שבית התוכנה שלך יוצג בתוצאות הראשונות של גוגל מפות, עליך לפתוח חשבון עסקי ב – Google My Business, ולמלא את הפרופיל שלך בתוכן רלוונטי עבור הגולשים. כאן אנחנו מדברים על תוכן ענייני בלבד כמו שעות פעילות, מיקום העסק, לינק לאתר האינטרנט שלך, מספר טלפון, תמונות ותיאור קצר של העסק שלך. חשוב מאוד לבקש מלקוחות לדרג את העסק שלך ולהמליץ עליו בגוגל. אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל 5 כוכבים וכמה מילים טובות שווים יותר מאלף תמונות.

5. איך מקדם אתרים מקצועי יקדם בית תוכנה בגוגל

מהם השלבים הבאים של קידום אתר בית תוכנה

מחקר מילות מפתח

בעזרת הכלים המקצועיים שעומדים ברשותי אני אחפש את המילים בהן משתמשים המתחרים שלך, בהתאם לשירותים אותם בית התוכנה שלך מספק. אני אבדוק את סוגי הביטויים בהם הגולשים משתמשים על מנת להגיע למידע ואת סוגי הביטויים בהם הגולשים משתמשים על מנת להגיע לשירות, ואני אציג בפניך את מיפוי הביטויים שערכתי. מתוך הרשימה הזו אנחנו נבחר יחד את הביטויים הרלוונטיים ביותר לתחילת הקידום, או במילים אחרות – נחליט איפה כדאי לך להשקיע הכי הרבה מאמץ בשלב הראשון.

מחקר תוכן

אחרי שנסגרנו על הביטויים שנרצה לקדם, עכשיו צריך להבין איך עושים את זה. מחקר תוכן זה השלב בו אני בודק לא רק איך אנשים מחפשים ביטוי ומה הם רוצים לקבל כשהם מחפשים אותו, אלא מה גוגל מציג להם בתוצאות הראשונות ומדוע. אם נחפש את הביטוי 'פיתוח אפליקציות' נראה ששתיים מארבע התוצאות הראשונות הן של עמודי בית:

חיפוש - פיתוח אפליקציות בגוגל

מה זה אומר מבחינתי כמקדם אתרים? זה אומר שאם העסק שלך מספק שירותים נוספים שאינם שירותי פיתוח אפליקציה, אנחנו נצטרך ליצור עמוד פנימי מספיק חזק שיוכל להתחרות באתרים שהנישה המרכזית שלהם היא – פיתוח אפליקציות. גוגל אוהב מאוד תוצאות נישתיות והוא יעדיף לתת לגולשים שלו אתרים נישתיים ככל האפשר, אבל הוא לא יעשה את זה על חשבון איכות. כאן אנחנו צריכים להבין איך אנחנו הולכים בין הטיפות ומספקים לגוגל עמוד פנימי שהוא חזק מספיק כדי לעמוד בפני עצמו בנישה מרכזית כמו פיתוח אפליקציות. הדרך לעשות את זה היא לא דרך עמוד תוכן אחד עם 5000 מילים, אלא ליצור עמוד קטגוריה שמוביל לעמודים פנימיים נוספים שעוסקים בנושא פיתוח אפליקציות. כרגע אף אחד עוד לא עשה את זה בארץ, אז הינה – טיפ חינם שיכול לעזור לך להתברג בעמוד הראשון עוד לפני שיצאנו לדרך. 

אסטרטגיית קישורים פנימיים באתר

במילים אחרות נקרא לזה – היררכיה נכונה של האתר. קישורים פנימיים זה לא רק ההיפר – קישור שאנחנו שמים בתוך עמוד x ושמוביל אותנו לעמוד z. קישורים פנימיים הם בעצם הדרך בה אנחנו אומרים לגוגל איזה עמוד הוא עמוד מרכזי מאתר באתר שלנו ואיזה עמודים יושבים תחת אותם עמודים מרכזיים. לצורך העניין, כשאנחנו קובעים עמוד 'אב' לעמודי פוסט, אנחנו בעצם גורמים לזה שאותם עמודים יוצגו תחת אותו עמוד אב. זה קישור פנימי. עמוד אב בתחום פיתוח אנגולר למשל, שמציג 30 פוסטים שעוסקים בתחום הזה מכיוונים שונים, הוא עמוד שגוגל יאהב. למה? כי הוא ספציפי ומגוון בו זמנית.

חיבור קישורים חיצוניים לאתר

אחת הפעולות הבסיסיות בקידום אתרים היא בניית מערך של קישורים חיצוניים ואיכותיים שנכנסים לאתר. קישורים חיצוניים הם כמו "המלצה" עבור אלגוריתם החיפוש של גוגל, המלצה שאומרת כי עמוד מסוים באתר הוא עמוד שיכול לתת מענה, סוג של הערת שוליים למקור ידע רחב יותר, אליו מופנים חלק גדול מהקישורים. 

כן, קישורים נכנסים אמורים להפנות גולשים מעמודים באתרים חיצוניים לדפים איכותיים ומעניינים בתוך האתר שלך. קישור אחד או שניים יכול אמנם לעזור, אבל אסטרטגיית קישורים נכונה תהיה כזו שתנתב כמות גדולה של תוכן מאתרים חיצוניים אל האתר שלך.

חוויית משתמש בקידום אתר שמספק שירותי תוכנה

ככל שהגולש מרגיש נוח יותר באתר שלך וככל שהוא מקבל חוויית גלישה טובה ומספקת יותר, כך הסיכוי שהוא יחזור לאתר שלך גדלים, כמו גם הסיכוי שהוא ימליץ עליו לחברים, וגם יישאר יותר זמן בתוך באתר עצמו. כדי להגיע למצב כזה צריך לעמוד בדרישות חוויית המשתמש של גוגל.

למרות שחוויית המשתמש בדף חשובה, גוגל עדיין מדרג דפים על פי המידע הרלוונטי ביותר, אבל כל נושא ה – UX בהחלט הולך ותופס יותר ויותר מקום בעולם הויזואלי של מסרים קצרים בו אנחנו נמצאים. חווית דף איכותית אינה עוקפת תוכן דף נהדר, אבל היא בהחלט מסייעת לו להתרומם במעלה הדירוג. במקרים בהם ישנם דפים רבים שעשויים להיות דומים מבחינת רלוונטיות, חווית הדף יכולה להיות חשובה הרבה יותר לתוצאות החיפוש.

לכן, חשוב מאוד לבדוק את חוויית המשתמש באתר בית התוכנה שלך, ולוודא שהאתר מקנה לגולשים את כל התוכן שהם מחפשים בצורה טובה, שמהירות הטעינה עומדת בדרישות של גוגל, שהניווט באתר פשוט ושתפריטים נגישים, שאין שגיאות טכניות ושהאתר כמובן מותאם למובייל. כל ההיבטים הללו יסייעו לנו להאריך את זמני הגלישה באתר, להגדיל את יחסי ההמרה ולהקטין את זמני הנטישה. המטרה שלנו היא ליצור אתר קל, פשוט ואינטואיטיבי עבור המשתמש, אתר שכל הקישורים בו פועלים ומכוונים לדפים הנכונים, שיעלה מהר וחלק במחשבים נייחים ובמכשירים אחרים. 

בתור עסק שמספק שירותי פיתוח תוכנה אני יודע שהדברים האלה ברורים לך, אבל לפעמים אנחנו שוכחים שגוגל הוא בעצם תמצית חוויית המשתמשים ושאנחנו יכולים להיעזר בו כדי להבין איך להנגיש את האתרים שלנו למשתמשים ולמנוע החיפוש בדרך היעילה ביותר.

המשמעות של תוכן איכותי באתר לפיתוח תוכנה

היבט משמעותי נוסף הוא התוכן הקיים באתר שלכם. כלומר, האתר צריך להיות לא רק נעים ונוח אלא גם מעניין. האלגוריתם של גוגל מחפש אתרים איכותיים גם בהתאם לתכנים הקיימים בהם, כאשר תוכן "טוב" הוא קודם כל תוכן מקורי המתחדש מעת לעת, מה שמראה על אתר חי ופעיל שיש בו תכנים עדכניים. שנית, תוכן טוב הוא כזה שמעניין את הגולשים ולכן עליו להיות כתוב בצורה רהוטה ומובנת, בשפה שמדברת אל מי שקורא את המאמר, ונותנת תשובות מספקות עבור שאלות שונות. כמו כן, התוכן כולל תמונות וסרטונים שיכולים להוות מעין "תיק עבודות של האדריכל". בכל מקרה, מה שחשוב לזכור הוא שככל שהתוכן יותר איכותי כך נשארים עימו יותר זמן הגולשים, והאלגוריתם של גוגל נותן לאתר שלכם ציון יותר גבוה שמקדם אותו במנועי החיפוש.

6. פעולות נוספות של קידום אתרים אורגני לבתי תוכנה

ישנן עוד פעולות רבות המבוצעות בתהליך של קידום אתרים בכלל ואתרי בתי תוכנה בפרט. אופטימיזציה on site לאתר היא אחת המשימות החשובות ביותר שאנחנו עושים בהקשר הזה. המטרה של ביצוע אופטימיזציה בתוך האתר היא לאפשר לאלגוריתם של גוגל לזהות באופן יעיל, מהיר וחלק שהאתר שלך מתאים למה שהגולש מחפש כשהוא מחפש שירותי פיתוח תוכנה. 

אופטימיזציה נכונה תשקף לגולשים שלך את האתר בתוצאות החיפוש כך שהם יבינו שזו בדיוק הכתובת הנכונה עבורם, עוד לפני שהם נכנסו לאתר. אני עושה את זה על ידי עריכה של תגיות מטא לדפים השונים, התאמת כתובת ה – URL לתוכן העמוד, עריכה נכונה של תגיות תיאור העמודים השונים, תגיות האלט והכותרות.

אופטימיזציה זה לא זבאנג וגמרנו, זה תהליך מתמשך שמחייב מעקב מתמיד של מיקומי עמודים ביחס לביטויים אותם אנחנו מקדמים. אני לא מדבר פה על ביטוי אחד או שניים, ככה אי אפשר לקדם אתר ומי שאומר לך את זה כנראה חושב בעיקר על הכיס שלו ולא על טובת האתר שלך. 

7. קידום אתרי פיתוח תוכנה בשקיפות מלאה

קידום אתרים איכותי זה קידום של עשרות ביטויים, מעקב יומי, ניתוח מגמות ועבודה מתוך ידע וניסיון. מקדם אתרים מקצועי ממשיך ללוות את האתר ולדאוג שהוא ממשיך להתקדם בביטחון ובהתמדה במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. אני דוגל בעדכונים שוטפים ובשקיפות מלאה, רק ככה אפשר להגיע לתוצאות.

צריך עזרה בקידום אתר בית התוכנה שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות