חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי שופיפיי

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

שופיפיי היא פלטפורמה לבנייה אתרים שנבנתה במטרה לקדם עסק פרטי למכירת גלשנים. אלא שמאז המערכת הזו התפתחה והפכה לאחת המערכות המובילות לבניית אתרי מסחר. הממשק של המערכת נוח מאוד ולמרות שמדובר בפלטפורמה בקוד סגור אפשר בהחלט לעבוד איתה גם מבחינת קידום אתרים. אז איך עושים את זה? 7 דברים שחייבים לדעת על קידום אתרי שופיפיי.

בקצרה:

  • היכרות עם שופיפיי
  • דברים שחשוב לדעת קידום אתרי חנות
  • ההבדל בין SEO של אתרי קוד סגור וקוד פתוח
  • ההבדל בין שופיפיי לבין אתרים בקוד פתוח
  • היתרונות של שופיפיי על אלטרנטיבות בקוד סגור
  • איך עושים אופטימיזציה למנועי חיפוש באתרי שופיפיי
  • איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי לקידום אתרי שופיפיי

מה זה שופיפיי?

שופיפיי היא פלטפורמה (מערכת) לבניית אתרים בקוד סגור, המיועד לאתרי E – commerce. שופיפיי הוקדמה לפני למעלה מעשור, כמערכת פרטית בקוד סגור לאתר שהעמיד למכירה גלשני סנובורד באינטרנט. מקימי שופיפיי עשו את זה כי הם לא מצאו פתרון שנתן להם את השליטה אותה הם חיפשו מבחינת ביצועי אתר ושליטה על המערכת. לנו כדי להצליח – אז בנינו משלנו. נכון לשנת – 2022 -Shopify היא אחת הפלטפורמות המובילות בעולם לבניית אתרים בתחום הקמעונאות המקוונת.

 

מהי פלטפורמת שופיפיי

מה חשוב לדעת על קידום אתרי חנות בכלל?

חנות וירטואלית מציעה אפשרות לרכוש שירותים או מוצרים באינטרנט. הסיכוי של עסק כלשהו לשרוד בשנת  – 2022 ללא חנות וירטואלית הוא אפסי. השוק הגלובלי הפך את התחרות בכל התחומים, בטח בעולם הקמעונאות לכמעט בלתי נתפסת. אנשים קונים הרבה והם קונים הרבה באינטרנט. אז איך מקדמים את החנות שלך בגוגל, מה הופך את שופיפיי לפלטרפומה כל כך פופולרית לבניית אתרי חנות, האם היא מתאימה לקידום אתרים ומה חשוב לדעת על קידום אתרי שבנויים במערכת Sopify?

מה ההבדל בין אתרי חנות בקוד פתוח לאתרים בקוד סגור?

אתרים בנויים בפלטפורמת וורדפרס הם אתרים בקוד פתוח. המילה הזו מרתיעה הרבה מאוד בעלי עסקים וגורמת להם לחשוב שמדובר באתרים עם רמת אבטחה נמוכה יחסית לאתרים שנבנים בקוד סגור, אבל האמת היא שאין קשר בין סוג הקוד בו בנוי האתר לבין רמת האבטחה שלו. פלטפורמות לבניית אתרים בקוד פתוח (וורדפרס, וויקס), מאפשרות למשתמשים להוסיף ולשנות אלמנטים בקוד באופן אישי, מבלי להשפיע על הפלטפורמה כולה. כלומר, אתרים בקוד פתוח יכולים להיראות ולעבוד בצורה שונה, בהתאם לצרכים של כל משתמש. לעומת זאת, פלטפורמות לבניית אתרים בקוד סגור 'מקבעות' את היכולת של בעל האתר לבצע שינויים באתר, ובמקרים רבים הקיבעון הזה יוצר בעיה, במיוחד בכל הנוגע לקידום אתרים.

מה ההבדל בין קידום אתר שופיפיי לקידום אתר בקוד פתוח?

ההבדל המרכזי הוא שאתרים בקוד סגור הם מוצר מוגמר בעוד אתרים בקוד פתוח ניתנים לשינוי לפי ראות עיני המשתמש. עולם קידום האתרים הוא עולם דינאמי שמשתנה כל הזמן. הצורך להגדיר מחדש את קוד האתר יכול בהחלט להשפיע על קידום האתר, וזו מהסיבה הפשוטה שאת גוגל לא באמת מעניין באיזה פלטפורמה בנית את האתר שלך – הם רוצים שהאתר יעמוד בסטנדרטים שהם קובעים, והסטנדרטים האלו משתנים כל הזמן (לא הרבה זוכרים שגוגל הוא עסק פרטי שלא חייב שום דבר לאף אחד).

אלמנט חשוב ביותר שנכנס בשנים האחרונות כמדד לדירוג אתרי חנות בגוגל הוא תיאור המוצרים באתר. אתרים רבים שנבנו בקוד סגור שלא מאפשר לך להוסיף מלל בכל מוצר באתר שלך. במקרה כזה, אני כמקדם אתרים נמצא בבעיה.

קידום בקוד פתוח מול קוד סגור

במקרים מסוימים אני אבקש ממך לדבר עם מנהלי האתר כדי שייצרו אפשרות כזו באופן גורף באתרים שלהם או באופן ייחודי באתר שלך. אבל באתרי שופיפיי אין צורך כי באתרים הללו יש את האפשרות הזו באופן מובנה. לכן, מבין האפשרויות של מערכות לבניית אתרים בקוד סגור, שופיפיי היא אפשרות סבירה בהחלט (לא משתווה לוורדפרס ולוויקס, אבל לא נופלת מהם בהרבה).

מה היתרונות של אתרי שופיפיי מבחינת – SEO על מערכות אחרות בקוד סגור?

היתרון המרכזי של שופיפיי הוא שמדובר במערכת ייעודית לאתרי קמעונאות. יש עוד לא מעט פלטפורמות ייעודיות לאתרים שמציעים מוצרים למכירה, כמו CashCow וקונימבו, אבל היתרון של שופיפיי על פני האלטרנטיבות טמון ביכולת לשלוט באופן חופשי יחסית על התוכן באתר ועל עריכת תגיות ה – META.

באופן עקרוני, אנשי – SEO מעדיפים לעבוד עם מערכות בקוד פתוח, ויש לכך סיבות מוצדקות. קידום אתרי חנות שנבנו במערכת וורדפרס לדוגמא, מאפשר לי כמקדם אתרים חופש פעולה נרחב יותר שבא לידי ביטוי בפעולות כמו שינוי כתובות – URL וביצוע הפניות 301 באופן גורף תוך העלאת קובץ CSV בלי לעבור עמוד – עמוד ולבצע הפניות באופן ידני.

יחד עם זאת, שופיפיי מאפשרת למקדמי אתרים לבצע אופטימיזציה on site באופן חופשי יחסית. הגישה לעריכת עמודי קטגוריית המוצרים ולעמודי המוצרים עצמם נוחה, העבודה עם מערכת האדמין של שופיפיי היא בסך הכל ידידותית למשתמש וקברניטי שופיפיי מנסים ולדעתי גם מצליחים לא רע לעמוד בקצב עדכוני האלגוריתם של גוגל. נכון, שופיפיי עדיין לא משתווה לוורדפרס ולוויקס מבחינת היכולת להתאים את אתר האינטרנט שלך למנועי החיפוש, אבל היא לא מאוד רחוקה.

איך מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש באתר שופיפיי?

נניח שכבר יש לך אתר חנות שנבנה במערכת Shopify. יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון הקשורים לקידום אתרים, ואחד העיקריים ביניהם הוא ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש. קל יותר למנוע חיפוש להבין את התוכן בחנות שלך אם הניווט שלו מאורגן היטב ועוקב אחר סדר הגיוני. יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת הגדרת הניווט שלך בחנות המקוונת שלך:

  • כותרות התפריט צריכות לתאר את תוכן העמודים.
  • פריטי התפריט צריכים להיות בסדר הגיוני עבור החנות, סדר שמראה את הקשר שלהם זה לזה.
  • טקסט הקישור לעמוד הפנימי (אנקור) בתפריט צריך להיות תיאורי ולהתאים לכותרת של הדף שאליו הוא מקשר.
  • על עמוד צריך להכיל קישור פנימי לעמוד אחר (בעיקר לעמוד אחד למעלה מבחינת היררכיה) בחנות המקוונת שלך.
  • העמודים צריכים להיות במרחק של לא יותר מ-3 קליקים מדף הבית, בכל מקום אפשרי.

איך בוחרים מקדם אתרים שיודע לעבוד עם שופיפיי?

מומחה קידום אתרים לוקח את המקצוע שלו ברצינות, חייב לדעת לקדם אתרים בכל הפלטפורמות הקיימות בכל רגע נתון. האם כל מקדמי האתרים יודעים לעשות את זה? אני אענה על השאלה הזו בנתון הבא: רוב החברות שמציגות את עצמן כחברות קידום אתרים בארץ הן בעצם סוכנויות לשיווק דיגיטלי שמספקות מגוון שירותים אבל לא באמת מתמקצעות בקידום אתרים. אני יודע לקדם אתרים, זה המקצוע שלי וזה מה שאני עושה כבר יותר מעשר שנים, בכל הפלטפורמות.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות