חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחה קידום אתרים

דף הבית » מאמרים
איש SEO מומחה בקידום אתרים

תוכן עניינים

מחפשים מומחה קידום אתרים בגוגל? לא בטוחים כיצד מומחה בקידום אורגני בגוגל ומתמחה Seo יכולים לסייע לכם לקדם את האתר ולהביא תוצאות במנוע החיפוש של גוגל?

קידום אורגני הוא תחום התמחות רחב ולכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע עם קבלות אשר יוכלו להשאיר הבטחות שווא בצד ולבצע פעולות מקצועיות נכונות על מנת להצעיד את האתר שלכם ולחזק את הסמכות האינטרנטית שלו. במאמר הבא אני הולך לתת לך מספר טיפים וכלים חשובים לבחירת מומחה קידום אורגני שיכולה לעזור לעסק שלך להגיע למקומות רלוונטיים במנועי החיפוש.

בקיצור:

מה הוא מומחה לקידום אתרים?

היכרות קצרה עם עולם מנועי החיפוש

מדוע חובה שמומחה קידום יבצע התאמות מול האלגוריתם?

למה צריך מומחה – SEO לקידום האתר?

איזה פעולות מבצע מומחה לקידום אתרים?

איזו הכשרה צריכה להיות למומחה לקידום אתרים?

למה חשוב להתייעץ עם מומחה – SEO כשבונים אתר אינטרנט?

הכל מתחיל ונגמר בשיתוף פעולה של הלקוח

איך בוחרים מומחה SEO?

מהו מומחה קידום אתרים?

מומחה קידום אתרים הוא איש מקצוע אשר צבר ניסיון רב בפרויקטים בארץ ובחו"ל ומטרתו למקסם את החשיפה והפוטנציאל האורגני של אתר מסוים בתוצאות החיפוש של גוגל, להגדיל את התנועה האורגנית ולהוביל לידים רלוונטיים אשר יגדילו את הפעילות העסקית של האתר דרך הערוץ האורגני.

מומחה לקידום אתרים יודע לבצע אסטרטגיה נכונה בתחילת הקידום על מנת שהתהליך יהיה נכון ויניב מיקומים גבוהים במנוע החיפוש.

מדוע חובה שמומחה קידום אתרים יכיר טוב את מנועי החיפוש

מומחה לקידום אתרים חייב להכיר את מנועי החיפוש השונים שבעיקרם מנוע החיפוש הגדול בעולם שהוא גוגל, על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על מנועי חיפוש? קודם כל אנחנו מדברים על אפיק התנועה (כניסה של משתמשים לאתרי אינטרנט) הגדול ביותר בעולם. יש לא מעט כתבות ממומנות של גורמים שמנסים לייצר שיח סביב החלשות כוחם של מנועי החיפוש בדגש על התוצאות האורגניות לעומת קמפיינים ממומנים ופלטפורמות השונות (GOOGLE ADS, פייסבוק ADS וכו'), אך האמת היא שהכוח של מנועי החיפוש נשמר ולא נראה שהיא עומדת להשתנות בשנים הקרובות. 

מומחה קידום אתרים

עולם הפרסום השתנה מקצה לקצה מאז שמנועי החיפוש נכנסו לחיינו (לפני קצת יותר מ – 20 שנה), והוא מנסה להמציא את עצמו מחדש ולערער את כוחם של מנועי החיפוש כדי לגרום למשתמשים להסיר את חוסמי הפרסומות ולא לפחד ללחוץ על המודעות הממומנות, אבל ככל שהשימוש באינטרנט הולך ותופס תאוצה ונכנס לכל מישור בחיי היומיום שלנו, כך המשתמשים החדשים לומדים להבדיל בין תוצאה אורגנית לבין פרסומת. מה גם שהאלגוריתם של מנועי החיפוש, ושל גוגל בעיקר, והולך ומשתכלל כל הזמן, כך שהיום הוא יודע להתאים תוצאות אורגניות ברמת דיוק גבוהה מאוד שנותנות מענה למטרת החיפוש של המשתמשים. מה זה אלגוריתם, איך הוא עובד ולמה זה חשוב לקידום האתר שלך? מיד אני ארחיב.

מדוע מומחה קידום אתרים חייב לעקוב אחר שינויים באלגוריתם

כשאנחנו שואלים מה זה האלגוריתם של גוגל, אנחנו שואלים בעצם איך נוצרות תוצאות חיפוש באופן אוטומטי? המילה אלגוריתם מתייחסת למושג מעולם המתמטיקה, וזה הגיוני מאוד כשאנחנו מדברים על גורם שאמור לסדר ולארגן תוצאות על פי נתונים, אבל בכל הנוגע למנועי החיפוש אנחנו לא מדברים על מספרים אלא תוכן. איך אלמנט אוטומטי שאמור לבצע פעולות ולהציג תוצאות על פי נתונים כמותיים יכול לתת מענה לשאלות של אנשים? התשובה הארוכה נמצאת בלב המתכון של חברת גוגל, וכמו שאין לנו גישה למתכון של קוקה קולה אין לי גישה גם לסוד המקצועי של מנוע החיפוש הגדול בעולם. עם זאת, אפשר בהחלט להבין את ההיגיון שעומד מאחורי האלגוריתם של גוגל גם בלי לנסות ולפצח אותו. 

אז נשאלת השאלה, מדוע בעצם מומחה קידום אתרים חייב לעקוב אחר שינויים לעיתים קרובות?

כל שינוי אלגוריתם משפיע על פרמטר קידומי כלשהו, פרמטר שעלול להשפיע על מיקומי מילות המפתח ולכן יש צורך בביצוע התאמות באתר בהתאם לדרישות האלגוריתם בין אם זה באופטימיזציה, תוכן או כל דבר אחר.

האלגוריתם של גוגל מנקודת מבטו של מתמחה קידום אתרים

אז כיצד בעצם מתמחה SEO רואה את האלגוריתם? ההיגיון עובד בצורה פשוטה – חכמת ההמונים. בשנים הראשונות לגוגל (כמו ליתר מנועי החיפוש) לא היו מספיק נתונים עליהם הם יכלו להישען על מנת להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור כמות כל כך גדולה של משתמשים. 

היום, לאחר יותר מעשרים שנים של איסוף נתונים כמו מילות החיפוש בהם משתמשים קהלים שונים במקומות שונים בעולם, לצד מעקב שוטף אחר הרגלי השימוש של כל אחד מאיתנו במנועי החיפוש, הרגלי הצריכה שלנו, הבנה של מה שמניע אותנו לפעולה ומה לא ועוד כהנה וכהנה נתונים שמתחברים לתמונות רחבות וכלליות אבל גם לתמונות ספציפיות – האלגוריתם של גוגל מצליח לזהות, ברמת דיוק גבוהה מאוד, את הדבר שאנחנו רוצים למצוא כשאנחנו מחפשים משהו.

מהן הפעולות שמבצע מומחה קידום אתרים

לאחר שנבחרה האסטרטגיה המתאימה ובוצע חקר מילות מפתח מקיף באתר נוכל להבין מהם הפעולות אותם מבצע המומחה לקידום אתרים:

  1. איתור בעיות טכניות שעלולות לעכב את תהליך הקידום במנוע החיפוש של גוגל כגון: מפת אתר, קובץ robots, עמודי שגיאות 404 וכו. 
  2. בניית קישורים סמכותיים ורלוונטיים על מנת לחזק את הסמכות האינטרנטית של האתר.
  3. אופטימיזציה של התוכן באתר על מנת שיעמוד בדרישות של גוגל הן מבחינת כמות המילים והן מבחינת הימצאות הביטוי המרכזי בתוך התוכן.
  4. כחלק מאופטימיזציה ישנו נושא ההיררכיה שבו יש לטפל על מנת שגוגל יגיע לכל עמוד ועמוד באתר ויכיל אותו באינדקס מנוע החיפוש.

כמובן שישנם עוד הרבה פעולות ניטור שוטפות שמבוצעות באתר על מנת לאתר בעיות נוספות שעלולות לפגוע בהצלחת האתר ולמיקומים שלו בגוגל.

כיצד בוחרים מומחה קידום אתרים

הגיע הזמן לבחור מומחה קידום אתרים, אבל, לפני שאתם בוחרים מומחה קידום אתרים אורגני חשוב להבין תחילה מה מייחד ומה מגדיר אותו כמומחה ב SEO.  

בעידן שלפני האינטרנט (מי בכלל זוכר..), מי שרצה להתמחות בתחום מסוים היה צריך לעבור מסלול כזה או אחר של הכשרה מקצועית, אחריה הגיעה תקופת חונכות תחת כנפיו של מישהו בעל סמכות וניסיון באותו תחום, צבירת ניסיון, צבירת ביטחון, יצירת שם מקצועי שעומד בפני עצמו, ורק לאחר מכן יציאה לעולם הגדול ועמידה עצמאית ואיתנה אל מול ההיצע והביקוש של תחומו.

היום, בתקופה בה כל אחד יכול לפתוח אתר אינטרנט בקלות ולהכריז על עצמו כ – 'בר סמכא' בתחום כזה או אחר, ואם לוקחים בחשבון מיליארדי התוצאות שמתקבלות בכל חיפוש בגוגל ואת הפיד הבלתי נגמר של הרשתות החברתיות, מבינים שהדרך לגלות האם X הוא מומחה או מתחזה היא לא כל כך פשוטה. 

אז מה באמת חשוב לבדוק על מנת לזהות מיהו מומחה קידום אתרים:

  • יש לבדוק מה הניסיון שישנו לאותו מקדם מומחה
  • לבדוק מהי כמות הלקוחות אותו הוא מקדם
  • לבדוק תוצאות ומיקומים של לקוחות
  • לוודא שקידום אורגני זה התחום המרכזי
  • לבחור מקדם שמשקף הכל מול הלקוח 
  • מומחה אמיתי לא יקח כל פרויקט שמציעים לו
  • מומחה קידום אתרים יאפיין מולכם אסטרטגיה טרם תחילת התהליך

במה שונה ההכשרה של מומחה לקידום אתרים

ההכשרה של מומחה קידום אתרים שונה ממקדם אתרים רגיל, מי שלא מכיר את עולם השיווק הדיגיטלי מקרוב, לא תמיד יודע שקידום אתרים אורגני הוא תחום ענק שיושב בתוך תחום גדול עוד יותר שנקרא – שיווק דיגיטלי. 

יש לא מעט גופי הכשרה שמלמדים SEO כחלק מהכשרה כללית של שיווק דיגיטלי. זה בסדר גמור, כל עוד מדובר בהבנת העולם והבסיס בו נמצא תחום ה – SEO, אבל כדי להגיע לרמת מומחיות אמיתית בקידום אתרים צריך להחליט שזו ההתמחות שלך. 

האם היית הולך לרופא כללי כדי לקבל טיפול בבעיית עור? רופא כללי יודע לאבחן את הבעיה, בדיוק כמו שסוכנות כללית לשיווק דיגיטלי תדע לומר לך שהעסק שלך צריך קידום אתרים אורגני (באמת הפתעה גדולה..), אבל רק מומחה Seo, שבחר להתמקצע בתחום ולהקדיש את החיים המקצועיים שלו כדי לסייע לעסקים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות בתחומם, יכול לתת לך את המענה המקצועי שמגיע לך.

מדוע חשוב להתייעץ עם מומחה לקידום אתרים אורגני

ניסיון

כדאי להתייעץ עם מומחה קידום אתרים אורגני מהסיבה הפשוטה, מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל צבר מספיק ניסיון על מנת לקחת את האתר שלך לשלב הבא, בחירת אסטרטגיה מתאימה הכוללת בין השאר חקר מילות מפתח רלוונטי ונכון אשר מטרתו להגדיל את התנועה לאתר ולהוביל המון לידים איכותיים ואיתם המון לקוחות מרוצים. למקדם אתרים מומחה Seo יש עין מקצועית שונה ממקדם אתרים רגיל ובאפשרותו לנתח את האתר בצורה יותר מתקדמת ולאתר בעיות מתוחכמות יותר.

יעילות האתר

השלב היעיל ביותר להתייעץ עם מומחה לקידום אתרים הוא שלב תכנון האתר. אני יודע שזה יכול להפתיע אותך, הרי איש – SEO אמור לקדם את האתר שלך לאחר שהוא כבר קיים, ובכל השלבים שקודמים לעליית האתר לאוויר הראש שלך נמצא בחוויית המשתמש ובאלמנטים הטכניים של האתר (כמו תהליך רכישה, דף תודה וכו'). 

מקדם מומחה בקידום אתרים

כל אלה חשובים מאוד וכבודם במקומם מונח, אבל הבעיה המרכזית בהשקעת מאמצים יתרים בעיצוב דף תודה בזמן שבונים את האתר, במקום להשקיע מאמצים בתכנון אתר עם היררכיית כתובות – URL נכונה, עם עמוד בית חזק שעוסק בנושא הכללי של העסק שלך ולא מבליט יתר על המידה מוצרי קצה, מקומות ייעודיים לשילוב אלמנטים ויזואליים בעמודים, יצירת עמודי בלוג שמציגים מגוון תוצאות עבור הגולשים ולא רק תוצאה אחת, הגדרת הכותרות הפנימיות בעמודים בתור כותרות H2, H3, H4 וכו', ועיסוק בגורמים נוספים שיעזרו לאתר שלך להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל – אז כל מה שיהיה לך זה 'עמוד תודה' מעוצב (לא אומר שזה רע חס וחלילה), אבל אף אחד לא יגיע לאתר שלך. 

מוקדם יותר – טוב יותר

ככל שהמומחה לקידום האתרים ייכנס מוקדם יותר לתהליך תכנון האתר, כך המשאבים והאנרגיות של הצוותים הטכניים ושל הצוותים האחראים על חוויית המשתמש יופנו לאפיקים הנכונים (עיצוב עמוד הבית, הגדרת כותרות פנימיות ככותרות H וכו'), ולא למקומות זניחים יחסית בתהליך בניית האתר כמו עיצוב דף תודה או התעכבות על איזה שהוא אלמנט ויזאולי שולי בתוך עמוד פנימי וחסר חשיבות. 

אני יודע, אני יודע… הכל חשוב, אני לא מזלזל בשום דבר. אבל אני גם יודע שבניית אתר אינטרנט, בטח כשמעורבים בזה מספר גומרים (מעצב גרפי מחברה אחת, מתכנת מחברה אחרת, מקדם אתרים מחברה שונה וכמובן הלקוח עצמו) אז זו רק שאלה של זמן עד שהאגו של כולם משתלט על השיח ועד שדברים מתחילים לאבד את האיזון שכל כך חשוב לתהליך. 

עובדים לפי נתונים ועל פי מחקר

מומחה – SEO לא עובד על פי אגו ולא על פי אינטואיציות, אלא על פי מחקר ועל פי נתונים. אני יודע להגיד לך מה גוגל רוצה למצוא באתר שלך ואני יודע להגיד לך האם המעצב הגרפי והמתכנת שלך מספקים לך את הסחורה הזו או לא. אני יודע להדריך את המעצב ואת המתכנת לבצע את הפעולות שיכניסו לאתר שלך את מה שגוגל מחפש, ואני יודע להגיד לך מתי החבר'ה שלך מתעסקים בדברים חשובים שיעזרו לקדם את האתר שלך ומתי הם מתעסקים (סליחה על הביטוי) בשטויות.

מומחה לקידום אתרים

נותן מסגרת ברורה וחוסך לך כסף

כמה תוכן צריך אתר אינטרנט? איפה חשוב להשקיע בתוכן איכותי (ואולי גם יקר יותר) ואיפה אפשר להתפשר על סטודנט או על כותב תוכן זול יחסית? עם איזה חברות כדאי לעשות שיתופי פעולה ואיזה ערך דיגיטלי יכול לצאת משיתוף הפעולה הזה עבור העסק שלך? על שאלות כאלה ועל עוד שאלות רבות אחרות המשפיעות באופן ישיר על הכנסות העסק, על קצב הצמיחה שלו ועל עתידו חשוב מאוד להכניס גם את העמדה של מומחה – SEO למערך השיקולים. 

אז נכון, אין לי כמומחה לקידום אתרים את הידע ו/או את ההכשרה המתאימה להמליץ לך על הלוואה עסקית לפתיחת עסק, אבל יש לי בהחלט ידע וניסיון שיכולים לעזור לך להכניס את העבודה על האתר למסגרת ברורה ולא לחרוג ממנה, מה שיעזור לך לנהל את תקציב השיווק שלך בדרך יעילה ואפקטיבית.

מה חשיבות שיתוף הפעולה בין מומחה הקידום לבין הלקוח

כמו שכבר ציינתי, בבניית אתר מעורבים לא מעט גורמים החל מהלקוח עצמו דרך החברה או המתכנת בהם הלקוח בחר לבניית האתר, עבור למעצב/ת גרפי ובחברות גדולות אנחנו מדברים גם על מנהל/ת מוצר, אנשי SEO פנים ארגוניים, כותבי תוכן, מנכ"ל, סמנכ"ל ועוד ועוד ידיים שמוצאים את עצמם בוחשים יחד בתוך העיסה הגולמית שאמורה לייצר בסופו של דבר את המוצר הסופי – אתר האינטרנט של העסק שלך.

כולם חשובים לתהליך. אני, כמומחה – SEO, לא יכול לתת לך מענה בנושאים שקשורים לעיצוב האתר ולחווית המשתמש. אני יכול, וזו אפילו חובתי לעדכן אותך בכל עניין עיצובי שפוגע או שעלול לפגוע בקידום האתר (אתר בלי תפריט ראשי למשל, או אתר עם תפריט ראשי שכולל רשימת נושאים שאינם מובילים ושאינם עתידים להוביל לעמודים פנימיים – בעיה). 

מומחה לקידום אתרים לא חייב להיות מתכנת (שזה תחום מקצועי שונה לגמרי), אבל מקדם אתרים מקצועי יידע להצביע על הבעיות הטכניות שפוגעות בקידום באתר שלך ולתת לך המלצות לשיפור, לתיקון או לשינוי הגורמים הטכניים הבעייתיים.

שיתוף הפעולה בין מקדם אתרים מומחה לבין הלקוח הוא גורם מכריע בקידום האתר, בלי קשר לרמת המקדם שבחרתם חשוב מאוד לציין שתהליך קידום אורגני הוא איכותי ומוצלח יותר כאשר הלקוח משתף פעולה.

מעורבות הלקוח בהחלט משפרת את סיכויי הצלחת תהליך הקידום ולעיתים קרובות גם מזרזת אותו.

כמובן שזה לא אומר שהלקוח צריך להתקשר ללא הפסקה ולבדוק היכן הדברים עומדים אלא להיות מוכן לעדכון ממקדם האתרים בנוגע לשלב הבא הצפוי לקרות בתהליך הקידום.

חשוב לתת לאיש הקידום שלכם את הזמן לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר עבור האתר שלכם מה שישפיע בסופו של דבר על התהליך.

באילו נושאים תדרש מעורבות ושיתוף פעולה מצידי

  • תחילה, בחירת מילות מפתח רלוונטיות הם גורם מכריע בכל תהליך קידום ומשפיעה על כל תהליך הקידום.
  • אישור תכנים שעולים לאתר – מומלץ לעבור עליהם לפני הטמעתם באתר. 
  • בעיות טכניות שזוהו ועלולות לעכב את תהליך קידום האתר ואף לפגוע בחווית המשתמש באתר. 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות