חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים לרופאים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

כל בעל מקצוע חופשי המכבד את עצמו צריך להחזיק אתר אינטרנט פעיל, והדבר נכון גם לגבי רופאים. בשורות הבאות נבחן את ההיבטים המיוחדים של קידום אתרים לרופאים, ממה הוא מורכב ומה הן מטרותיו.

מה החשיבות של קידום אתרים לרופאים

לפני שמתחילים תהליך קידום אתרים חשוב להבין תחילה מה חשיבות תהליך זה לרופא. 

כידוע, הרופאים נחלקים להתמחויות ותתי התמחויות, כאשר פעילותם מבוצעת במסגרות ציבוריות של בתי החולים וקופות החולים, וכמו כן דרך קליניקות ומכונים פרטיים אשר מהווים נדבך משמעותי בפרנסתו של הרופא. בתוך כך, כמעט בכל התחומים הרפואיים קיימת תחרות על ליבם ועל כיסם של הלקוחות, בין אם מדובר באורתופדיה, רפואת עיניים, אף אוזן גרון וכדומה. התחרות מתקיימת הן בין רופאים פרטיים, הן בין מכונים גדולים, ובמידה רבה גם מול מוסדות ציבוריים שמציעים שירותים דומים.

רופא המעוניין לקדם את הקליניקה הפרטית שלו צריך כמובן להביא לידיעת הציבור את השירותים המוצעים בה, את ניסיונו ושיטות הטיפול, מידע מקצועי וכיוצא בזאת. ואולם, במקרים רבים המידע אינו נגיש מספיק בשל סיבות שונות, למשל עקב העומס המוטל על כתפי הרופא שאינו מאפשר לו להקדיש זמן לענייני שיווק ופרסום, עקב מגבלות שונות שמטיל משרד הבריאות של פרסום במדיות, וכן עקב חוסר הבנה במדיה הדיגיטלית ובדרכים שהיא יכולה לקדם את הקליניקה הפרטית. כפועל יוצא מכך, הפוטנציאל הקיים אינו ממומש, הנכסים של הרופא אינם ממוצים, וזרם הפונים למרפאה הפרטית אינו גבוה כפי שיכול היה להיות.

אתר אינטרנט לקליניקה שלי – חובה, אבל לא מספיק

מרבית הרופאים כבר מבינים את החשיבות של המדיה הדיגיטלית עבור קידום פעילותם במסגרות פרטיות, גם אם אינם מיישמים עדיין את ההבנה. לא מעטים מהם גם עשו מעשה, החליטו שלא להסתפק עוד בפרסומים מועטים באינדקסים ובאתרי מערכת הבריאות הציבורית, והקימו אתר אינטרנט משל עצמם. ואולם, יש להבין כי האתר בפני עצמו אמנם הכרחי – אבל לא מספיק. מחקרים מעידים כי חלק עצום מציבור הגולשים מסתפק בתוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון של גוגל, וכמעט אינו ממשיך אל העמודים הבאים. כתוצאה מכך, אתר שהושקעו בו כספים, מחשבה ורצון טוב אבל אינו מקבל שירותי קידום אתרים אורגני, נותר ככרטיס ביקור בלבד שאינו מביא הלכה למעשה פניות אל המרפאה הפרטית. 

רוצה להתחיל קידום לאתר, מה השלב הבא?

מה שצריך לעשות הוא לפנות אל חברה המתמחה בתחום קידום אורגני לרופאים. מה המשמעות של קידום אורגני? המשמעות היא שלוקחים את האתר הקיים, או בונים אתר חדש, ועושים עליו פעולות שונות המביאות להגדלת התנועה אליו. כלומר, מביאים יותר גולשים להיכנס אל האתר, בעוד הוא עולה בהדרגה בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל, ומתוך הכניסות האלו הופכות רבות יותר ללקוחות של הקליניקה. בנוסף לכך, קידום אתרים לרופאים יכול להיות גם קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, ובמידת הצורך גם ניהול מוניטין ברשת, אך בשורות הבאות נתרכז בעיקר בתחום של קידום אורגני לרופאים.

תהליך קידום אתרים לרופאים

מדוע חשוב לבחור בחברה מנוסה לקידום אתר בתחום הרפואה

לפני שנדבר על פעולות קידום אורגני, חשוב לנו לציין מדוע כל כך חשוב למצוא חברת קידום מנוסה בתחום הרפואה שתוכל להביא את התוצאות הרצויות. כפי שרופא משפחה או אחר מפנה לקוחות שלו אל מומחה רלוונטי, כך גם בתחום קידום אתרים לרופאים יש לפנות אל חברה מתאימה. כלומר, חברה שכבר ליוותה בהצלחה מאות לקוחות ולאורך יותר מעשור הביאה להם תוצאות מצוינות. במילים אחרות, בדיוק כפי שישנה משמעות לניסיונו, הכשרתו וכישוריו של המומחה הרפואי, כך הדברים נכונים גם לגבי קידום אתרים.

יש להבין כי בתחום העיסוק שלנו פועלות חברות רבות הנבדלות זו מזו ביכולותיהן להביא חשיפה טובה וממוקדת לאתר האינטרנט, ולהגדלת כמות הפניות, ושמדובר בתהליך הדרגתי של התקדמות בתוצאות ובהישגים. אכן, בתחום זה קל להבטיח תוצאות אבל הרבה יותר קשה לקיים, כשלעיתים הלקוח אינו מבין את משמעותם של המונחים הטכניים שנזרקים לעברו. לכן יש לבחור חברה שמראה הצלחות מוכחות, שאינה זורקת הבטחות וסיסמאות באוויר, ונותנת לרופא חוויית קידום בסטנדרטים גבוהים.

וכאשר אנו מדברים על "סטנדרטים גבוהים" יש משמעות למילים. ראשית, יש לבחור בחברת קידום שמתבססת על למידה והכשרה נרחבת בתחום קידום האתרים, שעבדו ועובדים לאורך השנים עם מגוון לקוחות מחו"ל ומהארץ. העבודה המתמשכת מביאה לגיבוש תפיסת שירות הנבדלת במספר פרמטרים מהנהוג בשוק המקומי. 

מחקר מילות מפתח לאתרי רופאים

אם אינכם יודעים דבר על קידום אורגני לרופאים נסביר כי "מילות מפתח" הן מילים וביטויים שלפיהם מקודם האתר שלכם בגוגל. כלומר, תחילה (וגם לאורך הזמן) מבוצע מחקר מילות מפתח בגוגל הבודק מה מחפשים לקוחות פוטנציאליים שלכם ואיך הם מחפשים זאת. כך למשל, לקוחות פוטנציאליים של רופא שיניים יכולים להקליד בגוגל "רופא שיניים מומלץ", "רופא שיניים ברמת גן", "השתלת שיניים ביום אחד", "טיפול שורש בתל אביב" וכן הלאה. המשימה של המקדם היא לבחור את מילות המפתח הכי רלוונטיות למוקד עיסוקו של הרופא, לשלב אותן בתכנים שונים של האתרים, ובכך להביא שהוא יופיע במקומות הראשונים לעיני מי הגולשים המקלידים את אותם ביטויים. הבחירה של המקדם בין המילים והביטויים הם סוג של אומנות, הלוקחת בחשבון הן את התחרות הקיימת על כל מילה, הן את הפופולאריות שלה בחיפושים, הן את מידת הרלוונטיות שלה לעיסוקו של הרופא, ועוד מגוון היבטים נוספים.                                                                                            

האם ישנה הגבלת ביטויים לקידום?

הבעיה היא שבכל חברת אתרים שאליה תפנו יסבירו לכם שלא ניתן לקדם את כל מילות המפתח הרלוונטיות, כי הדבר דורש יותר מדי עבודה ו –"אינו יעיל..", לכן מגבילים אתכם מראש למספר מסוים של מילות מפתח. אז אם רופא שיניים רוצה לקדם גם את התחומים הנוספים של "טיפול במחלות חניכיים" או "חזיתות חרסינה", הדבר פשוט לא אפשרי לפי החוזה. אבל אנחנו חושבים אחרת: ברור לנו שקידום האתר של הרופא והקליניקה הפרטית שלו יכולים לצאת מורווחים מאוד משורה ארוכה של מילות מפתח, ולכן איננו מגבילים בכלל את כמות המילים והביטויים. זאת, מבלי לגבות תשלום נוסף או בלתי הוגן עבור אי ההגבלה. כמו כן הדבר אינו בא על חשבון המיקוד במילים וביטויים שבאמת רלוונטיים לרופא, למשל לא נמליץ על קידום הביטוי "רופא שיניים בתל אביב" למי שהקליניקה שלו נמצאת בחיפה, או על הביטוי "השתלות שיניים מתקדמות" למי שעוסק רק בטיפולים משמרים. ואולם, כל הביטויים אפשריים ללא מגבלה, כאשר אנו ממליצים ומכוונים בתחום המקצועי להשגת התוצאות הטובות ביותר.

הסכם קידום אורגני ללא התחייבות

מכירים את ההסכמים מול חברות הסלולר שנפרשים על פני תקופות ארוכות, אפילו של שנים? דבר דומה מאוד מתרחש גם בתחום קידום אורגני לרופאים. בדרך כלל כשתפנו לחברה יסבירו לכם שאתם נכנסים לתהליך ממושך שדורש סבלנות עד שרואים את התוצאות, ובכל הקשור לקידום אורגני זה בהחלט נכון. יחד עם זאת, השאלה היא מדוע מבקשים מכם לחתום על חוזה דרקוני שכובל אתכם בהתקשרות למשך חודשים ארוכים? למה שלא תוכלו לבחור אך ורק לפי התוצאות? כמובן שחברת קידום האתרים תרצה להימנע מעזיבה, כי לעיתים קורה שרופאים עוזבים חברת קידום ועוברים לאחרת באופן מהיר מדי, לפני שנתנו מספיק זמן להתקיימות התוצאות. יחד עם זאת, מדוע לא להשאיר את הבחירה וההחלטה ללקוח? זה מה שאנחנו מאמינים בו וגם מה שאנחנו עושים. אצלנו הרופאים אינם חותמים על חוזים כובלים לטווח הארוך, ולמעשה בכל עת הם יכולים לבחור אם להמשיך איתנו או לא. הניסיון שלנו מראה שכאשר הלקוחות מבינים היטב מה קורה, כשעובדים מולם בשקיפות מלאה, כאשר כל הפעולות והתוצאות מוסברות, וכמובן גם יש תוצאות להראות – הרופאים בוחרים להישאר איתנו. מה שמשאיר אותם הוא לא חוזה כובל אלא שירות מעולה והתקדמות של האתר בגוגל.

מדוע חשוב שיהיה תהליך שקוף

במיוחד בתחום של קידום אתרים ישנה חשיבות גדולה למונח "שקיפות". מדובר בתחום המורכב משורה ארוכה של גורמים, ולא מעט תחרות, כמו גם מונחים טכניים שאינם מוכרים ללקוחות מהשורה. לכן, חוויה החוזרת אצל לקוחות רבים היא שישנו פער לא ברור בין מה שהבטיחו להם ומה שמספרים להם, ובין התוצאות עצמן. מצד אחד, רואים שהאתר אינו מתקדם כרצוי במילות המפתח המבוקשות, ומצד שני זורקים לעבר הלקוח מונחים והסברים מפולפלים שבעצם אינם מובנים לו. מה זה משנה, הרי ממילא הוא כבול בחוזה אל החברה….   

אצלנו הדברים עובדים לגמרי אחרת: אנו לא מסתירים דבר מהלקוח ולא מאמינים בהסתרה. נהפוך הוא, אצלנו הרופא מקבל באופן שוטף דוחות המסבירים לו בצורה ברורה ושקופה לחלוטין מה נעשה ומה הושג. ואם יש משהו שלא ברור – תמיד אפשר לדבר איתנו ולקבל הסברים במילים הפשוטות ביותר ובגובה העיניים. בניגוד לחברות קידום גדולות מאוד, שבהן צריך לעבור דרך כמה עובדים עד שמתקבלות תשובות (לא ממש מובנות…), אצלנו אתם מדברים ישירות עם המקדמים שיודעים היטב מה קורה עם האתר שלכם.

 

אז מה אנחנו נעשה עבורכם

קידום אורגני לרופאים מורכב מקשת רחבה של פעולות המבוצעות למענכם לאורך תקופה. חשוב להבהיר שוב, שהקידום האורגני דומה למטופל שלכם המצריך מעקב שוטף – זה לא שהאתר חולה, אבל בשביל לשמור על הבריאות צריך לעשות כושר, לשמור על רמה מאוזנת של מרכיבים, ולדאוג שהאלגוריתם של גוגל ימשיך להבין שזוהי כתובת איכותית עבור הגולשים. באתר שלנו תוכלו לקרוא מאמרים מפורטים על קידום אתרים אורגני ולכן נביא כאן את הדברים ביתר קיצור. 

כפי שאמרנו, התהליך מורכב בין היתר ממחקר מילות מפתח ובחירה בטובות והנכונות ביותר לקידום עבור האתר שלכם, כאשר אותן אנו מטמיעים בתכנים שונים של האתר – כגון דף הבית, טיפולי הקליניקה, מאמרים מקצועיים וכיוצא בזאת. בנוסף, אנו בונים לאתר מערך קישורים איכותי, הן בין הדפים הפנימיים של האתר והן מול אתרים חיצוניים חזקים בגוגל, שנותנים לאתר שלכם יותר סמכות בעיני אלגוריתם החיפוש. כמו כן אנו עובדים על חוויית המשתמש באתר שלכם ודואגים שהיא תהיה הכי נכונה, פשוטה, ברורה ואינטואיטיבית. הדבר חשוב מאוד עבור הגולשים עצמם אבל גם עבורכם: ככל שהאתר יותר נגיש וקל להתמצאות, וככל שהוא מעניק חוויית גלישה טובה יותר – כך הגולשים נשארים בו יותר זמן, ממליצים לגולשים אחרים, הפופולאריות גדלה – ואת כל זאת האלגוריתם של גוגל יודע לבדוק. 

מעבר לכך, אנו מוודאים שהאתר יעבור אופטימיזציה מול מנוע החיפוש של גוגל, כלומר שהאלגוריתם יידע לזהות בדיוק ובצורה קלה ונכונה את התכנים הקיימים באתר. כמו כן אנו דואגים לכך שהאתר יהיה עדכני, דינאמי ומתחדש – שכן המנוע של גוגל אוהב אתרים שנותנים לגולשים חומרים עדכניים ורלוונטיים, למשל על טיפולים חדשים, על תרופות, על כלי אבחון מתקדמים וכיוצא בזאת. עוד פעולה שנעשה, במידה שטרם נעשתה, היא התאמה של האתר שלכם למובייל – כלומר למכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטבלטים. חשוב לזכור שכיום יותר מחצי מהגלישה באינטרנט נעשית דרך מכשירים ניידים ואנו רוצים לשמור בשבילכם על חשיפה אופטימאלית. גם מבחינת האלגוריתם של גוגל ההתאמה למובייל היא פרמטר חשוב שאין לוותר עליו. 

קידום אורגני לרופאים עשוי לכלול עוד קשת רחבה של פעולות, בעוד אנו מנטרים בכל עת את הפעילות ותוצאותיה, מבצעים שינויים במידת הצורך, וכמובן מעדכנים אתכם באופן שוטף. כאמור, לצד הקידום האורגני, קידום אתרים לרופאים עשוי לכלול גם קמפיין ממומן וניהול מוניטין ברשת, עליהם תוכלו לקרוא בהרחבה במאמרים נוספים באתר שלנו.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות