חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם 7 הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתרים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

ישנם הרבה מאוד פרמטרים שיכולים לסייע מבחינת קידום האתר. על מנת לייעל את המדריך שלפניכם, נתמקד ב-מהם 7 הפרמטרים החשובים ביותר לקידום האתר שלכם בצורה יעילה וטובה. ולמה בעצם לבצע קידום לאתר? הסיבה פשוטה – זו הדרך שבה תוכלו למקסם את החשיפה לאתר שלכם. זו הדרך שבה תייצרו מקסימום טרפיק לאתר ותוכלו להפוך את האתר לנכס דיגיטלי מניב לכל דבר ועניין.

וזה על קצה המזלג מה שיש לוויקיפדיה לומר ולהראות לנו על SEO (קידום אורגני):

SEO קידום אורגני

 

1. איזה מחקר צריך לעשות לצורך קידום האתר ולמה זה חשוב?

עוד לפני שניגשים אל קידום האתר הלכה למעשה, יש צורך להכיר את הפרמטר המרכזי שנקרא מחקר. אחר הכל, צריך לקדם את האתר ביחס למשהו והמחקר עוזר לנו להתכוונן לכך. בין היתר, יש צורך לבצע מחקר כגון:

  • מחקר מילות מפתח
  • מחקר מתחרים ישירים
  • מחקר אתרים של מתחרים עקיפים במידה וצריך

המחקר הזה שופך אור על דברים מהותיים, כמו באילו דרכים הגולשים והקהל שלנו, צפויים לחפש
אותנו ואת האתר שלנו. המחקר עוזר להבין מה בדיוק הגולשים מחפשים, מהם היקפי
החיפושים שלהם, מהו הדירוג של אתרים דומים או של מתחרים מבחינת גוגל, מהם הביטויים
העיקריים החזקים, שבהם המתחרים שלנו טובים ומהם הביטויים שבהם הם חלשים יותר.
המחקרים הללו יכולים לסייע למצוא כמה חזקה התחרות סביב ביטויים, מילים וכדומה.

מחקר הביטויים (או מילות המפתח) עוזר לזהות ביטויים רלוונטיים עבור אתר בתחום או בנישה מסוימת. המחקר יזהה עד כמה יש תחרות על ביטויים כאלה ואחרים. התוצאה של המחקר תהיה רשימה של מילות מפתח ועד כמה רבים הם החיפושים שנעשים עליהם בעת הנוכחית (לפעמים יש שינויים לפי תקופות). ככל שהמחקר נעשה בצורה טובה יותר, כך אפשר יהיה לבצע את
התהליך המהותי – של קידום על פי הביטויים המתאימים ביותר.

למתקדמים, יש משמעות גם לרמות התחרות, מה שמשפיע על תקציב הפרסום הנדרש כדי לעקוף את
המתחרים. ככל שרמת תחרות על ביטוי כזה או אחר גבוהה יותר, כך צריך יותר זמן השקעה בשביל לבצע את הקידום. לבעלי תקציב לא גדול, ניתן לזהות ביטויים שבהם רמת התחרות איננה גבוהה יחסית. זה גם מאפשר להשיג את הקידום בצורה מהירה למדי.

במחקר מביאים בחשבון את סוג האתר ובאיזה ענף הוא פועל, ביטויי זנב ארוך וכן כדאי לחפש גם ביטויים נדירים יחסית שיכולים להיות רלוונטיים (אפשר לקדם אותם יחסית מהר, ביחס לאתרים מתחרים).

2. תוכן ומדוע הוא חשוב כל כך לקידום האתר?

גוגל הוא מנוע חיפוש שפועל בעיקר ברובד המילולי, כלומר טקסטים. ולכן, למרות שאפשר לקדם אתרים על ידי שימוש בתכנים כגון אנימציות, תמונות, סרטונים, חלק מהותי מהקידום מתבסס על טקסט נטו. גוגל כמנוע חיפוש מרכזי, מחפש תכנים שעל פי הערכתו, הגולשים
יתנו להם ערך רב. כמעט כל אתר  באשר הוא שמקודם היטב בגוגל, מתבסס על תכנים מילוליים. על ידי הטמעת תכנים איכותיים ובכמות מספקת, יותר אנשים יגיעו לאתר. ככל שאנשים יישארו בתוך האתר וייקראו את התכנים, כך הדירוג של האתר בגוגל יעלה. במידת האפשר, כדאי להכין מאמרים או גושי מידע, שנכתבים בצורה "סקסית", מעניינת, מקורית. כמו כן, כדאי שהתכנים יהיו כאלה שאנשים ימליצו עליהם ואף ישתפו אותם דרך פלטפורמות שונות. כללי המפתח הם:

  • העלאת מאמרים ותכנים חדשים בצורה עקבית. זו לא ריצה לטווח קצר אלא ריצה למרחקים ארוכים.
  • נסו להעריך אילו תכנים יעניינו את הגולשים הטבעיים שלכם.
  • אפשר להכניס תכנים בצורה של טיפים לגולש, כסקירה עיתונאית או כחוות דעת.
  • כדאי להשתמש באופציה של בלוג באתר או להעלות תכנים לניוזלטר.
  • אפשר בהחלט לשאוב השראה מאתרים שונים בארץ או בחו"ל.
  • השתמשו בשפה מקצועית, אבל לא יותר מדי.
  • אם האתר פונה לאנשי מקצוע, ז'רגון מקצועי יכול להיות מודגש יותר.

3. איך עושים קידום לאתר בעזרת אופטימיזציה?

פרמטר מאוד מרכזי לקידום האתר הינו שיפור מתמיד באופן שנקרא אופטימיזציה. SEO זה אסופה של דרכים שכל הזמן מלטשים את האופן שבו האתר מקודם מול גוגל. ככלל, מדובר על לקיחת תכנים ועמודים באתר, והצגה שלהם בצורה אופטימלית תחת האינדקס של גוגל.
אופן תצוגת הדברים או עריכתם באתר נועדו לעזור לגוגל להבין על מה מדוברים באתר, למי הוא פונה ומי יביע בו עניין. במילים אחרות, המטרה היא שגוגל יוביל לאתר את האוכלוסייה המתאימה, שתבלה זמן בתוך האתר (ולא תנטוש אותו לאחר כניסה לעמוד הבית). אופטימיזציה
של קידום האתר שלכם תכלול בין היתר:

  • הכנסת תיאורים מתאימים לעמודים השונים.
  • הכנסת כותרות וטייטלים, בעלי משמעות. לרוב נרצה שכותרות יכילו מילות מפתח חשובות.
  • הכנסת כותרות 1H ו-H2 וכדומה, עם מילות מפתח רלוונטיות.
  • שיפור נראות האתר במכשירים קטנים ובניידים.
  • שיפור הקידוד של האתר. אם הקידוד לא טוב, זה עלול להוריד דירוג בגוגל.
  • טיפול נכון בהיררכיה של הדפים השונים.
  • הכנסת מילות מפתח בצפיפות גבוהה אבל עדיין גם הגיונית.
  • הכנסת קובץ של מפת האתר, שמסייע לבצע אינדקס לאתר.

4. האם מהירות טעינת האתר משפיעה על קידום האתר?

אחד הדברים החשובים ביותר ברשת – זה מהירות. גוגל עצמה יודעת עד כמה חשוב לגולשים לקבל
תוצאות מהירות, אפשר לראות עדות לכך בכל חיפוש. ראו לדוגמא מה קורה עם גוגל תחת החיפוש מהירות גלישה. גוגל מוצאת מעל 400 אלף תוצאות, בתוך זמן ממוצע של שליש
שניה. אם גוגל היה נותן תוצאות בפרק זמן של דקות, רוב הסיכויים שהגולשים היו פשוט עוברים למנוע חיפוש אחר…

ומה שנכון לגוגל בתור מנוע חיפוש, נכון לכל אתר אינטרנט באשר הוא. גוגל עצמה מעניקה ערך רב למהירות של טעינת הדפים שבאתר. גם הגולשים עצמם מתייחסים לכך. מחקרים מראים שאתרים שנטענים לאט, אפילו אם הם איכותיים, הרבה גולשים מתייאשים ועוזבים אותם באמצע. אתר שפועל לאט יורד בדירוג ולכן – האינטרס שלכם כבעלי אתרים הוא לשפר עד כמה שניתן את מהירות טעינת האתר והגלישה בין העמודים השונים. מהירות האתר נגזרת

מהאופן שבו הוא מקודד, מהגדלים של הקבצים המצורפים כגון תמונות, השיבוץ של סקריפטים ועוד. אגב, ישנם כלי עזר שונים שיכולים לעזור לכם לבדוק את המהירות של האתר שלכם. כמו כן, יש כלים שיכולים לסייע לכם להאיץ את מהירות האתר, הן במחשבים והן במכשירים ניידים.

5. קישורים באתר ועד כמה הם משפיעים על קידום האתר

פרמטר חשוב נוסף עבור קידום האתר הוא הקישורים. בראש ובראשונה מדובר על קישורים חיצוניים, כאלה שמגיעים מחוץ לאתר ומובילים טרפיק לתוכו. גוגל, ויותר נכון לומר האלגוריתם של מנוע החיפוש, נותן ערך רב לקישורים שמובילים גולשים לאתר שלכם. מדוע זה כך? ברגע שאתר כלשהו שותל קישור שמוביל לאתר שלך, זה ממש כמו המלצה אובייקטיבית
על האתר. הרי מי שהכניס את הקישור הזה בעצם מפנה לפחות חלק מהגולשים שלו, אל האתר
שלכם. יש כל מיני דרכים להשיג קישורים באיכות גבוהה, שיביאו טרפיק וגם יעזרו לקידום בגוגל. למשל:

  • להכניס תוכן מעולה – ברגע שיש לכם תכנים איכותיים
    במיוחד, יהיו בעלי אתרים או נכסים דיגיטליים אחרים, שיפנו אליכם גולשים דרך קישורים.
  • החלפת קישורים – שיתופי פעולה בין מקדמי אתרים או בעלי אתרים. כל אחד מהאתרים מוציא קישור לאתר השני. עדיף שהקישורים לא יצאו ויכנסו מאותו הדף אלא מעמודים אחרים.
  • תכנים חיצוניים בפורומים וקבוצות – כאשר אתם מעלים תכנים מחוץ לאתר, למשל בפורמים, קבוצות דיון וכדומה, אפשר באותה הזדמנות לצרף קישור. מאוד מקובל להוסיף קישור, למשל בחתימה שלכם בהודעה. דרך נוספת להוספת קישור היא דרך חתימה במייל שלכם.
  • ניתן להוסיף קישורים דרך אתרי נושא או אינדקסים. זה מועיל לדוגמא עבור בעלי מקצוע.
  • קניה – ישנה דרך נוספת של הכנסת קישורים, על ידי קניה בתשלום. יש ויכוח לגבי היעילות, אבל כאשר עושים את זה טוב, זה יכול לעבוד לא רע. אך חשוב שזה יתבצע בצורה אחראית ולרוב לא בצורה בלעדית (כלומר להכניס קישורים גם בדרכים אחרות).
  • חברת קידום אתרים – חברה מקצועית עשויה לספק כחלק מהשירות קישורים איכותיים לאתר. הדבר נעשה למשל על ידי תחזוקת מערך של מגוון אתרים, שמהם מוציאים קישורים לפי הצורך וכן על ידי שיתופי פעולה עם מקדמים אחרים.

6. כיצד גוגל אנליטיקס יכול לסייע לקידום אתר?

דרך נהדרת לשיפור קידום אתר, היא להשתמש במידע וסטטיסטיקה על התנהגות הגולשים. בשביל זה לא צריך קורס בפסיכולוגיה, אלא להכיר את הכלי החזק שנקרא גוגל אנליטיקס. הכלי הזה מאפשר לכל אחד לשלוף נתונים לגבי תנועת גולשים והיבטים משלימים. מעת לעת מוסיפים בגוגל פיצ'רים נוספים שמקלים על השימוש ומשכללים את שליפת המידע. בין היתר, הכלי הזה מאפשר לשפר את האתר ולהפוך אותו לטוב יותר ומקודם יותר, על ידי:

  • זיהוי מספר הדפים שנצפו.
  • כמה זמן נמצא גולש באתר באופן ממוצע.
  • כמה גולשים נכנסים לאתר, בכל יום.
  • אילו פעילות נעשו באתר.
  • מאיפה מגיעים הגולשים אל האתר.
  • האם היו נטישות של גולשים, כלומר עזיבה מבלי לשוטט באתר או לבצע פעולה.
  • באתר מסחר, ניתן לקבל מידע על כמות הכנסות.
  • המידע מופיע גם בצורה גרפית ובפילוחים נוחים.

7. האם חשוב להכיר את עדכוני האלגוריתם של גוגל?

הפרמטר האחרון שיש לו הרבה מאוד חשיבות לקידום האתר זה האלגוריתם של גוגל. לכל מה שציינו עד כה, יש משמעות מכיוון שהאלגוריתם של גוגל משקלל זאת בכדי לקבוע דירוג לאתרים השונים. אבל חשוב להבין כי האלגוריתם של גוגל הוא לא דבר סטטי ובלתי משתנה. מעת לעת, גוגל משכללים, משפרים ומוסיפים היבטים לאלגוריתם הזה. מסיבה זאת, חשוב ואף הכרחי להתעדכן לגבי שינויים, תוספים, עדכונים וביטולים של דגשים הקשורים לכך. לדוגמא, בעבר ניתן משקל מאוד גדול, למיקסום מילות מפתח באתרים. גם כיום חשוב להשתמש במילות מפתח, אבל עודף של מילות מפתח בצורה שפוגעת בקריאה הטבעית, עלול דווקא להוריד את הדירוג של האתר. בין הדברים החשובים לגבי האלגוריתם של גוגל, זה שהוא מעניק משקל לגורמים כגון:

  • רספונסיביות– התאמה של האתר למחשבים ולמכשירי קצה אחרים כגון מובייל, טאבלטים.
  • אבטחה– ישנה עדיפות לאתרים מאובטחים ברמה טובה ושימוש בשרתים מאובטחים.
  • מומחיות – האלגוריתם נותן ערך לאתרים שנתפסים כמומחים בתחומם.

לפתרונות איכות של קידום האתר שלכם, פנו אל וובלינקס – ניסיון רב לשירותכם 074-7746333

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות