חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החלפת דומיין לאתר קיים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

הנושא שלנו הפעם הוא החלפת דומיין לאתר קיים, ולכן נפתח בהגדרה זריזה של מהות הדומיין. על פי וויקיפדיה, דומיין נקרא בעברית "שם מתחם". זהו שמו הייחודי של כל אתר ברשת ומה שמופיע לאחר התחילית – WWW. אך עולה השאלה מדוע ומתי עשוי להתעורר הצורך להחליף את הדומיין של אתר קיים. בשורות הבאות נשפוך אור על הנושא ונבחן אותו מזוויות שונות. נסביר למשל מהם הסיבות הנפוצות שגורמות להחלפת שמות של דומיינים. נבין איך לבצע את ההחלפה בצורה יעילה ונכונה בשלבים. נסביר איך הדבר משפיע על הדירוג ואיך להימנע מטעויות בדרך.

מהו דומיין

מה יכולות להיות הסיבות לצורך בהחלפת דומיין לאתר קיים?

החלפה של דומיין עבור אתרים קיימים זה לא פעולה שעושים ביום יום. הטרחה, המאמץ וכל מה שנובע מכך, הופכים את העניין לנדיר יחסית. ובכל זאת, אין ספק שלעיתים יתעורר הצורך לביצוע פעולה זו של שינוי. לדוגמא:

  1. שינוי האופי של האתר – כאשר אתר ישן עובר מתיחת פנים מסיבית וכל האופי שלו משתנה, עשוי בעל האתר לרצות לתת לכך ביטוי גם בדומיין. כלומר, שינוי הדומיין נועד להבהיר מהרגע הראשון שהאתר הנוכחי שונה מאוד מכפי שהיה.
  2. מיתוג עסקי – כאשר האתר הינו אתר עסקי או ארגוני, יתכן ששינוי הדומיין יבטא מיתוג עסקי מחדש. כלומר, אפילו אם האתר המתחדש לא עובר שינוי דרמטי, הרי ששינוי הדומיין יבטא את המיתוג העדכני של העסק.
  3. התרחבות – כאשר מרחיבים אתר מבחינת קהל היעד, כלומר הופכים אותו ממקומי לגלובלי, הדבר ילווה בשינוי והחלפה של שם הדומיין.
  4. איחוד אתרים – החלפת דומיין לאתר קיים עשוי להיות חלק משינוי ארגוני של איחוד כמה אתרים לכדי אתר אחד.
  5. פיצול אתרים – החלפת הדומיין יכול להיות פעולה שנעשית לאחר פיצול עסקי או פיצול של אתר אחד, לשני אתרים או יותר.

איך לבצע החלפת דומיין לאתר קיים ביעילות?

על מנת לבצע החלפת דומיין לאתר קיים ביעילות מירבית, ניתן להיעזר במדריך מפורט שמוסבר על ידי גוגל. הנה כך זה מתחיל:

פעולות להחלפת דומיין

אפשר כמובן להיעזר בסדר הפעולות כפי שנפרט כעת:

  1. זיכרו כי החלפת דומיין מחייבת את העברת האתר הקודם לאתר העדכני. כדי למנוע תקלות, יש להעתיק את כל האתר הקודם לצורך העברתו.
  2. צריך להכין כמו שצריך את קובץ רובוטס דוט txt עבור הדומיין העדכני החדש. שימו לב להרשאות שאתם נותנים. צריך להקפיד על כך שלא יהיו נתיבים שיחסמו.
  3. טיפול בקישורים פנימיים – בכדי שלא יווצרו שגיאות של קישורים שלא פועלים היטב, צריך להפוך קישורים ליחסיים. ישנם כלי עזר שיכולים לסייע בכך למשל במערכת וורדפרס. ניתן להיעזר בכל מיני כלי עזר בפלטפורמות ניהול אתרים ותוכן, בכדי לזהות את הקישורים הפנימיים שבאתר. על פי כמות הקישורים ניתן לשנות אותם לקישורים יחסיים באופן ידני או דרך מסד נתונים. הנה כאן תוסף של וורדפרס שיכול לסייע:תוסף וורדפרס להחלפת דומיין
  4. רצוי לבדוק שלא נוצרות הודעות שגיאה שמובילות לדפים ריקים. כמו כן, צריך לבדוק שבאתר החדש אין עמודים שהתנתקו מקישורים ואף קישור פנימי לא מוביל אליהם.
  5. SSL – יש להקפיד לטפל בתקני האבטחה כנדרש, תקנים מסוג SSL. ההתקנה שלהם באתר החדש דואגת לכך שהמידע שמועבר מהשרת לגולשי האתר יהיה מוצפן ומאובטח. היו ערים לכך שתקני אבטחה כאלה חשובים מאוד לאתרי מסחר אלקטרוניים אולם גם לאתרים אחרים. הרבה גולשים כבר מודעים לכך וזה גם רצוי מבחינת גוגל.
  6. גיבוי בזמן המעבר – על פי רוב החלפת דומיין לא נעשית ביחד עם הכנסת שינויים גדולים באתר. משום כך, נהוג לגבות את האתר הקודם בעזרת כלי עזר כגון תוספים מתאימים. בזכות הגיבוי הזה אין צורך לבצע העברה ידנית של כל קובץ בנפרד. כאשר פועלים בצורה נכונה וזהירה, הדפים השונים של האתר יועבדו בצורה טובה, כולל תגיות והפניות.
  7. אם החלפת דומיין לאתר קיים מתבצעת במקביל להאחדה של שני אתרים שפעלו בנפרד, הדברים קצת יותר מסובכים. צריך להחליט האם הדפים יעברו כמו שהם, אילו דפים יימחקו באתר החדש וכדומה.
  8. כאשר האתר עם הדומיין החדש דומה בצורה מוחלטת לאתר הקודם, השינויי יהיה בדומיין הראשי. ניתן ליישם הפניית עמודים בצורה אוטומטית, על ידי שימוש בקובץ ייעודי בשרת. במידה ותוך כדי החלפת דומיין לאתר קיים מבצעים גם שינויים בעמודים מסוימים, כדאי להיעזר במערכת התוכן של האתר או בפנל התפעולי של השרת. הפניה ניתנת לביצוע ידנית.
  9. במידה ומבטלים עמודים מסוימים, ביחד עם החלפה של תכנים בעמודים מסוימים, צריך להגדיר מהם העמודים שצריכים להיות יותר מרכזיים באתר עם הדומיין החדש. כמו כן, גם במקרה זה יש להפנות מעמוד קודם לעמוד חדש, בצורה ידנית או מרוכזת. שימו לב שכדאי להימנע מהפניית עמודים רבים באתר הישן, לעמוד אחד או למספר קטן של עמודים באתר החדש. זה עלול לפגוע בדירוג גוגל, מכיוון שיתבצע שינוי מהותי באופן שבו נעשה האינדקס של האתר.
  10. לעדכן את גוגל – לאחר שמבצעים החלפה של הדומיין וכל העמודים עברו לדומיין החדש, כדאי לבצע עדכון מסודר של גוגל. לגוגל ישנם כלים שמאפשרים לבצע את הפעולה הזאת, של החלפת דומיינים. תחילה מבצעים אימות עבור האתר עם הדומיין העדכני. לאחר מכן תחת הגדרות, משנים את הכתובת של האתר לכתובת החדשה.

האם החלפת דומיין משפיעה על הדירוג בגוגל?

בהנחה שהאתר הקיים קודם בצורה טובה בגוגל, עולה תהייה מתבקשת. התהייה היא האם כאשר בוחרים דומיין חדש, הדירוג בגוגל נשאר או שהוא נפגע. התשובה היא שאין סיבה שהחלפת הדומיין תפגע בדירוג האתר בגוגל, בטווח הארוך. כאשר מבצעים את הפעולה הזאת בצורה נכונה ונבונה, הירידה בדירוג תהיה מינורית וזמנית. אולם אם מבצעים את ההחלפה בצורה לא תקינה או לא אופטימלית, הדבר עלול להביא לירידת דירוג.

ישנם מקדמים אשר סבורים כי גם כאשר מבצעים את החלפת הדומיין בצורה מסודרת כפי שאמרנו, עדיין ישנה השפעה על הדירוג. הקישורים שמפנים לדומיין החדש זקוקים לזמן עד שגוגל תעניק להם את אותו הדירוג של האתר הקודם.

אלו עוד עקרונות כדאי לדעת?

  1. החלפת דומיין עבור אתר קיים זה תהליך וזה לוקח זמן. ככל שעובדים בצורה מסודרת יותר, כך לא מאבדים דפים ולא פוגעים בקידום האתר.
  2. ההחלפה איננה אך ורק תהליך טכני אלא מהותי. זה יכול לקחת תקופה של כמה שבועות, כדי שהכל יתנהל על הצד הנכון ביותר.
  3. ניתן להיעזר במקצוענים מקדמי אתרים, על מנת לבצע את ההחלפה ומעבר האתר, בצורה הכי נכונה ומוצלחת.
  4. עדיף לבצע את המעבר עם כמה שפחות שינוים בתכני העמודים. שינויי תוכן כדאי לבצע בנפרד.
  5. בעזרת חברת קידום אתרים, תוכלו להשלים את הפעולות הנדרשות תוך שמירה על דירוג נוכחי ואף תוך שיפור הדירוג בזכות אופטימיזציה ופעולות חשובות נוספות.

רוצים לחזק את האתר בגוגל בדומיין קיים או בדומיין חדש? זקוקים לשירות של קידום אורגני, בתוצאות מעולות? וובלינקס עומדים לשירותכם באתר שלנו או בטלפון 074-7746111

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות