חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דומיין בעברית וההשפעה שלו על קידום האתר

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

בנובמבר 2022 איגוד האינטרנט הישראלי הודיע כי מרגע זה ניתן לרכוש דומיין ישראלי בעברית. דומיין הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום אתרים ובמדריך הבא אנחנו ננסה להבין מה המשמעות של בחירה בדומיין בעברית, למי זה מתאים ומה חשוב לוודא כשבוחרים כתובת ראשית לאתר.

בקצרה:

  • מה זה בכלל דומיין.
  • איך דומיין משפיע על קידום האתר.
  • למה לי דומיין בעברית.
  • איך לבחור דומיין לאתר.
  • האם כדאי להמשיך להשתמש בדומיין באנגלית.

מה זה דומיין ולמה זה חשוב?

אז בואו נתחיל רגע בהגדרה של דומיין: כתובת ה – URL הראשית של האתר, כלומר – ת.ז הזהות של האתר ברשת האינטרנט. מי שגדל בשנות ה – 90 זוכר איך היינו כותבים פעם את כתובת האתר המלאה בדפדפן כדי לנחות באתר שהיינו רוצים להגיע אליו. אני בטוח שאם היינו מתחילים את האינטרנט היום אז היו מוצאים דרך פשוטה ומתוחכמת יותר להגיע לאתרים, אבל הדרך בה האינטרנט התפתח היא דרך כתובות URL. 

חיפוש דומיין פנוי

הבעיה התחילה כשהיצע אתרי האינטרנט הרקיע שחקים, מה שיצר כאוס מוחלט של מיליוני אתרי אינטרנט שמבקשים ממך לשבת ולכתוב הרבה אותיות וסימנים באנגלית כדי להגיע אליהם. לא נוח לאנגלי, לא נוח גם לי. בעמק הסיליקון הבינו מהר מאוד שמי שיעשה סדר בבלאגן הזה יזכה פה החתיכת קופה, ואז הקימו את גוגל והשאר היסטוריה. 

מה ההשפעה של דומיין על – SEO

אם אנחנו רוצים להבין עד כמה חשוב הדומיין לקידום האתר אנחנו חייבים להבין שבלי שיטת הדומיין ייתכן ולא היה צורך במנועי החיפוש. הנתון הראשון שהיה לאלגוריתם של גוגל הוא הדומיין, הרבה לפני שהוא למד להבדיל בין קישורים חזקים וחלשים, הרבה לפני שהוא למד איך לזהות איכות של חווית משתמש והרבה לפני שהוא הבין משהו בתוכן או בצד הטכני של האתר. כן, לדומיינים שלנו יש מקום של כבוד במנועי החיפוש, וגם אנחנו לא בדיוק יודעים מה המשקל שלהם באלגוריתם (כי גוגל לא יפרסמו את זה בחיים) אנחנו יודעים מניסיון שהם חשובים.

אנחנו יודעים שכל שירות שנותן הערכה של סמכות דומיין שזוחל לתוך אתר אינטרנט כדי לסרוק אותו, מתחיל קודם כל בכתובות ה – URL של האתר. אנחנו גם יודעים שהשירותים האיכותיים (בתשלום) שעושים את זה, כמו MOZ ו – Ahrefs מציגים הערכות קרובות מאוד למציאות, כלומר, האלגוריתם שלהם הצליח להתאים את עצמו ברמה גבוהה של דיוק לאלגוריתם של גוגל. מה אנחנו למדים מזה? שאם המקום הראשון אליו השירותים הללו זוחלים הוא הדומיין של האתר, אז סביר מאוד להניח שזה גם המקום הראשון אליו גוגל זוחל כך שההשפעה הפוטנציאלית שלו על סמכות האתר היא גדולה.

מה נותנת לי הסיומת ישראל. בדומיין?

התפיסה הרווחת היא שהסיומת של הדומיין היא עניין שיווקי בלבד, אבל האמת היא שזה ככל הנראה לא ממש נכון. אנחנו מכירים את סוגי הסיומות com, co.il. net, org, biz ויש עוד סוגים נפוצים פחות. דומיין צריך להתאים לקהל היעד שלך ולהבליט את היתרונות של לאתר שלך להציע עבורו. 

היתרונות של דומיין בעברית

שם אחד לעסק ולאתר

אחת הבעיות השיווקיות של אתרי אינטרנט בעברית היא שבהרבה מקרים לעסק יש שם אחד ולכתובת האתר יש שם אחר, או שנוצרים כל מיני ערבובים של אנגלית – עברית וזה נראה מאולץ. כתובת בעברית יכולה לעזור לך לשווק את האתר שלך וכך גם את העסק שלך תחת שם אחד ולפרסם אותו בשלטי חוצות, בפוסטרים, בכרזות, בכרטיסי ביקור, ברדיו ובטלוויזיה והכל הופך להיות הרבה יותר קליט.

שיוך ומיתוג מקומי

מאחר ו הסמיומת .ישראל היא סיומת מדינתית ולא כללית, מנועי החיפוש לומדים אותה מיד, מה שעוזר לגוגל לשייך את האתר שלך למיקום הגיאוגרפי בו העסק שלך נמצא.

ביטוי מרכזי ראשי לאתר

אני אוסיף שדומיין בעברית מכריח אותך באיזה שהוא מקום לחשוב על הנישה המרכזית והכללית של האתר במקום לברוח לכל מיני מחוזות לא רלוונטיים באנגלית. כשפתחת את העסק שלך ורשמת אותו במס הכנסה נתת שם רלוונטי, עכשיו יש לך אפשרות לעשות את זה גם באינטרנט ולעזור לגוגל במה האתר שלך עוסק.

איך בוחרים דומיין מתאים לקידום האתר?

בין אם בוחרים דומיין בעברית או דומיין באנגלית, חשוב מאוד שהדומיין יכיל את הנושא המרכזי של האתר. למשל, דומיין האתר שלי הוא weblinks, חיבור של שתי מילים עם קונוטציה ישירה לעולם ה – SEO. אני לא אומר שברגע שתבחרו את הדומיין הנכון גוגל ישמור לכם מקום של כבוד בעמוד התוצאות הראשון ביחס לביטוי המרכזי אותו נרצה לקדם, אין פה קסמים. 

גם האתר שלי לא היה בעמוד הראשון ביחס לביטויים שקשורים לקידום אתרים, הוא הגיע לשם אחרי שעיבתי אותו בתוכן איכותי ושילבתי קישורים איכותיים (ועוד לא מעט פעולות SEO שאם תרצו אשמח לדבר איתכם עליהם בהרחבה).

כדי לבחור דומיין צריך לחפש בגוגל 'קניית דומיין' ולבחור באחד השירותים לרכישת דומיין מהתוצאות הראשונות:

חיפוש 'קניית דומיין' בגוגל

יש כל מיני מבצעים, אבל בסך הכל מדובר בסכומים שנעים בין 60 – 70 שקלים לדומיין לשנה. החברות הללו נותנים גם שירות של אחסון דומיין, אבל לא תמיד זה משתלם וכדאי לבדוק אפשרות לקניית דומיין לחוד ואחסון לחוד. זה שקנית דומיין לא אומר כמובן שיש לך פלטפורמה לבנות בה אתר, הדומיין הוא המקום שרשת האינטרנט העולמית (world wide web) נותנת לאתר הפוטנציאלי שלך. ברגע שיש לך אתר אינטרנט יש להטמיע בו את כתובת האתר הראשית, כלומר את הדומיין, ומשם כל שאר כתובות ה – URL שיהיו באתר שלך ישבו תחת אותו דומיין. לדוגמא: /https://weblinks.co.il/

/מקדם-אתרים/https://weblinks.co.il/

/התאמת-האתר-למובייל/https://weblinks.co.il/

וכן הלאה.

האם זה משנה אם הדומיין בעברית או באנגלית?

אם יש לך אתר עם דומיין באנגלית לא צריך להיכנס לפאניקה ולא צריך לרוץ ולרכוש דומיין חדש. גוגל יסרוק את האתר שלך גם אם הדומיין הוא באנגלית, ולפעמים המיתוג של האתר שלך באנגלית יהיה נכון יותר. אני לא מתכוון להחליף את הדומיין שלי לדומיין אחר כמו קידום אתרים לצורך העניין, כי אני לא מתכוון לסכן את הסמכות שצברתי בגוגל עד עכשיו (וכי אני אוהב את השם של האתר שלי, גם זה שיקול). 

בתור מקדם אתרים אני שמח שיש לנו אפשרות נוספת שיכולה לעזור לנו לקדם אתרים בצורה יעילה יותר, ואני מסתכל על האפשרות הזו בתור כלי שאני יכול להחליט האם אני צריך להיעזר בו או לא לאחר שאספתי נתונים וניתחתי אותם בצורה מקצועית ושקולה.

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-7746111

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות