קישורים חיצוניים

דף הבית » מאמרים
קישורים חיצוניים באתר

תוכן עניינים

קישורים חיצוניים הלא הם לינקים אחראים, במידה רבה, לאטרקטיביות הכללית של האינטרנט. יחד עם זאת, מעבר לחשיבות שלהם מבחינת חווית הגלישה, קישורים חיצוניים יכולים לסייע לכל אתר להשיג תעבורה (טרפיק), חזקה יותר. למעשה, מקדמי אתרים מקצועיים מסבירים כי הקישורים מהסוג הזה (לא לבלבל ביניהם לבין קישורים פנימיים), תורמים רבות לקידום אתרים אורגני. בשורות הבאות נסביר כל מה שחשוב לדעת על כך, אין משיגים קישורים חיצוניים ובמה עוד הם מועילים. 

קישורים חיצוניים – למה גוגל מייחסת להם המון חשיבות?

נבהיר תחילה כי קישורים חיצוניים, שלא כמו קישורים פנימיים אשר מחברים בין דפים שונים באתר אחד, הם כמו שלטי הכוונה. ברגע שגולש מקליק עליהם באתר מסוים, הוא מועבר ליעד של הקישור – באתר אחר. מלבד הרעיון הברור מאליו, של הובלת טרפיק לאתר שלכם, זה גם מחזק את האתר מבחינת גוגל. מבלי להיכנס יותר מדי לאופן שבו הבוטים והאלגוריתם של גוגל עובדים, הבה נחשוב לרגע כמו מנוע החיפוש המוביל בעולם.

מבחינת מנוע החיפוש, כל קישור שמוביל לאתר מסוים, הוא בעצם המלצה של מי שבנה את הקישור באתר שלו. נניח שיש לכם חנות למוצרי תאורה. אם בלוגר הפיץ פוסט שבו הוא הטמיע קישור המוביל לאתר שלכם, יש כאן אמירה מאוד חזקה. אותו בלוגר בעצם ממליץ לעוקבים שלו, להיכנס לאתר שלכם. במילים אחרות, כאשר ייווצר מצב שבו גוגל רואה שיש הרבה קישורים שמובילים לאתר שלכם, היא מקנה לו סוג של דירוג גבוה. זה אומנם לא השיקול היחיד בדירוג אתרים, אל זה אחד השיקולים הגבוהים והחשובים ביותר.

קישורים חיצוניים

מהם קישורים מאושרים ומהם קישורים ללא אישור?

בתחום קידום האתרים ו-SEO יודעים לומר שאפשר לחלק את התחום של קישורים חיצוניים לכמה תחומי משנה. אחד התחומים הללו מתייחס לאישור. שימו לב לעובדות הבאות:

  1. קישור מאושר זה קישור שנבנה באתר מסוים, על ידי בעל האתר או באישורו.
  2. קישורים שלא מצריכים אישור, אלה קישורים לגיטימיים, שהוכנסו בפלטפורמה שבה לא חיוני ואין צורך לבקש את האישור של בעל האתר.
  3. קישור מאושר יכול להיות חלק מהסכם של החלפת קישורים. זוהי שיטה די מקובלת בין חברות עמיתות של קידום אתרים.
  4. הטמעת קישור חיצוני ללא צורך באישור יכולה להיעשות לדוגמא תוך שימוש בפלטפורמות כגון פייסבוק, טיק טוק.
  5. קישורים חיצוניים שלא מצריכים אישור מראש יכולים להיות מבוססים אפילו על המייל שלכם. כלומר, אם יש לכם אתר שאתם רוצים להעביר אליו גולשים חדשים, אתם יכולים לציין בכל מייל שאתם שולחים, לינק לאתר. לא צריך בשביל זה לקבל את האישור של פלטפורמת המייל, ג'ימייל, וואלה מייל וכיוצא באלה.
  6. בפורומים או באתרי תוכן ואתרי בלוגים מסוימים, ניתן לייצר קישורים חיצוניים, על פי כללי הקהילה וללא אישור מיוחד. יש לציין שבקהילות ובפורומים אחרים, ישנם כללים שיכולים להגביל תוכן שיווקי או קישורים. לדוגמא, מנהל קהילה עשוי לחסום משתמש אם הוא יוצר תגובות או הודעות עם יותר מדי קישורים חיצוניים.

האם יש קישורים חיצוניים איכותיים יותר מאחרים?

לכאורה, כל קישור חיצוני אשר מוביל גולשים לאתר שלכם הוא מבורך ורצוי. אך למעשה, צריך להדגיש שהאפקט של קישורים תלוי בגורמים שונים. למשל:

  1. קישור יהיה איכותי יותר, כאשר הוא נמצא באתר שיש בו טרפיק חזק. כלומר, בניית קישור באתר שמגיעים אליו הרבה גולשים מעלה את הסיכוי שאנשים אכן יקליקו על הקישור ויגיעו אליכם.
  2. קישורים חיצוניים יהיו טובים יותר, כאשר אנשים נותנים משקל גבוה לרלוונטיות ולאמינות של האתר שבו הם נמצאים. הנה לדוגמא קישורים שיוצאים מתוך כתבה בווינט. מכיוון שמדובר באתר חדשות וותיק ואמין, הגולשים (וגם גוגל), מייחסים אמינות ואיכות לקישורים שיוצאים מפה. הנה דוגמא:
 
  1. רלוונטיות על פי נושא – קישורים שיוצאים מאתרים רלוונטיים, שנתפסים כקשורים בדרך כזאת או אחרת למען של הקישור, נחשבים לעדיפים ואפקטיביים מאוד. לדוגמא, קישור מאתר בתחום התחבורה, שמפנה לאתר של מוסך או לאתר של שמאי רכב. יש סיכוי טוב שגולשי האתר יתעניינו במה שיש לקישור כזה לתת להם (ערך מוסף) ולכן הם יקליקו עליו. קישור שיוצא מאתר תחבורה ומפנה אל אתר שמוכר ציוד לבית ספר, יהיה פחות רלוונטי. הסיכוי שאנשים יקליקו על קישור כזה, פחות גבוה (למרות שעדיין יש לו ערך מסוים).

איך ניתן לייצר קישורים חיצוניים בדרכים שונות?

מכיוון שקישורים חיצוניים משפרים את הדירוג בגוגל וגם יכולים להגדיל בצורה נאה את התעבורה לאתר, ברור שכל בעל אתר ישאף שיהיו לא כמה שיותר קישורים. כמובן שהשאיפה היא שהקישורים הללו יהיו גם כמה שיותר איכותיים ולא סתמיים. ניתן לייצר קישורים בכל מיני דרכים, חלקן בחינם, חלקן בתשלום וחלקם תוך שיתופי פעולה. למשל:

  1. כתבו תוכן איכותי שיפורסם באתרים אחרים – מדובר על תוכן שיפורסם באתרים מתמחים או באתרים עם תפוצה רחבה. המאמרים הללו אמורים לתת ערך לגולשים ולאתר המארח זה כדאי משום שאנשים מחפשים תוכן איכותי. כמפרסמי המאמר, טור דיעה או פוסט מפורט, תציינו מטבע הדברים את שמכם, שם החברה שלכם ו/או האתר שלכם. מאוד מקובל במאמרים כאלה להכניס קישור לאתר שלכם. מי שקורא את התוכן האיכותי הזה ומתרשם ממנו, יקליק בסבירות גבוהה על הקישור שלכם.
  2. צרו תוכן איכותי במיוחד באתר שלכם – הקפידו לייצר תוכן איכותי במיוחד, שייתן לגולשים ערך. זה חשוב מסיבות רבות, אך בהקשר של הקישורים שימו לב לדבר הבא. ברגע שיהיה לכם מידע איכותי, מיוחד, מקורי או מועיל, קיים סיכוי טוב שאתרים אחרים ישימו קישור לאתר שלכם, אפילו מבלי שתבקשו מהם.
  3. פתיחת בלוגים – ניתן להפיץ בצורה עצמאית קישורים חיצוניים על ידי פוסטים שאתם מעלים מחוץ לאתר. צריך לשים לב שאנו לא מדברים על בלוג פנימי באתר שלכם (שם אפשר לשים קישורים פנימיים). מדובר על פתיחת בלוג שלכם, באתר בלוגים. מתוך הבלוג שלכם תוכלו להוציא קישורים שיובילו לדפים מרכזיים או רלוונטיים באתר או באתרים שלכם.
  4. החלפת קישורים – הרעיון כאן פשוט בתכלית. אתם מוציאים קישור מעמוד מסוים באתר שלכם, שמוביל לאתר של מישהו אחר. באתר השני, מוציאים במקביל קישור לאתר שלכם. רצוי שהקישור שמוביל לעמוד מסוים באתר השני לא יקבל משם את הקישור החוזר. כלומר, כדאי שהקישור שמקבלים בתמורה יצא מתוך עמוד אחר. החלפת קישורים יכולה להיעשות בין בעלי אתרים, בשיתוף פעולה בין מקדמי אתרים או בין אנשי מקצוע או נותני שירות, שמכירים זה את זה מהעולם האמיתי. לרוב, קישורים כאלה יהיו של שירותים משלימים רלוונטיים. למשל החלפה של קישורים בין עסק של התקנת אביזרי שמע לרכב לבין שירות מוסך. דוגמא נוספת, החלפת קישורים בין אתר של אדריכלית לבין אתר של מעצב גנים.
  5. קניית קישורים חיצוניים בתשלום – דרך יעילה להשיג כמות רבה של קישורים, היא לקנות אותם. מעבר לעניין הכספי שמהווה שיקול בפני עצמו, צריך להבין גם מה היחס של מנועי חיפוש לנושא הזה. ככלל, גוגל מעדיפה שבעלי אתרים או מקדמים ישתמשו בקישורים אותנטיים. כאמור, מדובר בסוג של המלצה ואם קונים המלצה, אז זו בעצם לא המלצה טבעית. אולם ישנה אפשרות לסמן את הקישורים הללו, ואז מבחינת גוגל אין עם זה שום בעיה. היחס לקישורים הללו פשוט יהיה כמו יחס אל תוכן ממומן או קישור פרסומת. על כל פנים, קניית קישורים שמשפרת את הטרפיק לאתר, היא בהחלט שיטת פעולה שעובדת, כאשר מבצעים את זה נכון (כדאי להתייעץ בנושא עם מקדם האתרים שלכם).
 
  1. PBN – מדובר ברשת של אתרי לווין או רשת פרטית של בלוגים. מדובר למעשה על מערכת משומנת של גופי ידע, שמצויה בידיהם של חלק ממקדמי האתרים המובילים. זהו שירות של מקדמים, שיכולים להכניס קישורים חיצוניים מתוך האתרים והבלוגים הללו, לטובת לקוחותיהם ומבלי שצריך להתעסק עם בירוקרטיה או עם החלפות, עם קניית קישורים וכדומה. רצוי כי האתרים הללו יתופעלו ויתוחזקו בצורה טובה. ככל שרשת האתרים הללו תתפעל ותתוחזק היטב, כך הערך של הקישורים שיוצאים מהם יהיה גבוה יותר.                                                                                                                                          
  2. קישורים באתרי אינדקס – אתרים מהסוג הזה לרוב מיועדים לקהל גולשים שצריכים שירות או שמתעניינים בתחום הרלוונטי לאתר שצריך קישור. באתרים הללו, כל המהות היא המלצות על שירותים והוצאת קישורים לבעלי מקצוע או נותני שירות מועדפים. ניתן להיעזר בקישורים מסוג זה, כאשר נרשמים לאתרים הללו ולעיתים עוברים סינון מסוים על ידי בעלי האתר. אתרי אינדקס פופולריים בתחומים כגון בעלי מקצוע שונים, השוואות מחירים, טיסות, בתי מלון ועוד. שימו לב שכאן רוכשים שירות מהאתר והקישור הוא נלווה לכך (כלומר לא קונים את הקישור בנפרד).
  3. מעורבות בבלוגים ופוסטים – עוד דרך להוסיף קישורים חיצוניים לאתר, היא על ידי פעילות בבלוגים או בדפים של אנשים אחרים. חשוב שהפעילות הזאת תהיה לגיטימית ובעלת ערך מוסף. לדוגמא, בבלוג שעוסק בהמלצות לבעלי דירות, אפשר להכניס תגובה עם ערך ומידע מטעם שרברב, אדריכל, מעצבת פנים וכדומה. בתוך התגובה ניתן לשתול קישור הגיוני שלרוב לא ייפסל או יקבל את אישור בעל הבלוג גם ללא הגשת בקשה מיוחדת ומראש. הכנסת פוסט בדפי קבוצות ברשתות חברתיות יכולה להיות יעילה באופן דומה.
  4. קישורים מוויקיפדיה – כפי שיודע כל מי שביקר בוויקיפדיה (ומי בעצם לא), כמעט בכל עמוד ישנם קישורים חיצוניים רלוונטיים. על מנת להצליח במשימה הזאת, יש צורך בהשקעה רצינית. וויקיפדיה בודקים בקפידה את הקישורים היוצאים והם צריכים להיות בעלי ערך רב. לרוב אלה יהיו תכנים עם מידע, לא תכנים בעלי קונוטציה שיווקית מוגזמת. הדבר נעשה על ידי אנשים שמשמשים כעורכים של וויקיפדיה.

הנה לדוגמא קישורים חיצונים המצויים בערך וויקיפדיה של מכונית:

  1. ספונסרים, חסויות והמלצות – דרך די פופולרית להשגת קישורים חיצוניים יעילים למדי, היא באמצעות שיתופי פעולה שונים. לדוגמא, שליחת דוגמאות של מוצרים לבעלי אתרי המלצות או מתן חסויות לבלוגר, וולוגר או משפיען רשת, שמחזיק רשימת עוקבים מרשימה. בתמורה להסכם חסויות קבוע או חד פעמי ניתן להשיג המלצות וקישורים שמביאים טרפיק טוב לאתר. רצוי כמובן שהקישורים יגיעו ממקור רלוונטי. לדוגמא, משפיענית רשת בתחום האופנה, די הגיוני שהיא תצרף קישורים לאתרי בגדים שאותם היא אוהבת. משפיען בתחום פיתוח גוף, די הגיוני למצוא באתר או בעמוד שלו, קישורים לתזונה, אבקות חלבון, מכשירי כושר וכן הלאה.

לסיכום, קישורים חיצוניים מהווים כלי עבודה מצוין להשגת מטרות שונות:

  • הגדלת חשיפה ברשת למותג.
  • הגדלת תעבורה לאתר.
  • הפניית גולשים רלוונטיים, שלא דרך גוגל אלא דרך ערוצים אחרים.
  • חיזוק האתר ביחס למילות חיפוש בגוגל.

צוות וובלינקס מקדם בשנים האחרונות אין ספור אתרים, עם תוצאות מצוינות בגוגל. גם האתר שלכם יגיע רחוק וגבוה, בזכות קישורים חיצוניים מעולים ואסטרטגיית קידום אישית. צרו קשר – והתוצאות בדרך אליכם.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *