חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי תדמית

דף הבית » מאמרים
קידום אתרי תדמית

תוכן עניינים

משפט שאני שומע מהרבה בעלי עסקים חדשים שרוצים לייצר חשיפה ראשונית לעסק שלהם: "אני לא רוצה להשקיע יותר מדי באתר, זה בסך הכל אתר תדמית, אני רק רוצה שהוא יקפוץ לאנשים בגוגל…" מ – 11 שנות ניסיון שלי בקידום אתרים למדתי שאי אפשר להסתתר מאחורי המילה 'תדמית' כדי להשקיע פחות באתר ולקוות שהוא יניב תוצאות. אז איך מקדמים אתר תדמית בגוגל, למי להאמין ואיך אפשר לדעת שלא עובדים עליך?

בעידן הדיגיטלי של – 2022 ברור לכולם שחייבים להשקיע בקידום אורגני בגוגל כדי לייצר תנועה של גולשים אקטיבים לאתר, גם אם האתר שלך הוא אתר תדמית בלבד. אז מה זה בעצם קידום אתרי תדמית בגוגל, איך עושים את זה, על מה אסור לוותר ואיך בוחרים מקדם אתרים מקצועי שיידע להביא את האתר שלך לחשיפה הרצויה? כל מה שרצית לדעת על קידום אורגני לאתרי תדמית.

מה זה אתר תדמית?

אתר תדמית זה כינוי לאתר שהמטרה שלו היא לחשוף עסקים לקהל יעד, או במילים אחרות להוות כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקים. הצורך לצבור מוניטין בעולם התחרותי של – 2022 הוא לא פחות מהכרח. עסק שתופס את עצמו ברצינות לא יכול באמת להתקיים בלי השאיפה למוניטין. 

הבעיה עם המילה 'אתר תדמית' היא שבעלי עסקים בתחילת הדרך עדיין לא מבינים שעצם העובדה שיהיה להם אתר ממש לא אומר שהאתר הזה ייחשף לקהל היעד שלהם. רבים מאלו שדווקא מבינים את זה מספרים לעצמם שהם יצליחו להסתדר גם בלי קידום אורגני בגוגל, בעיקר בנישות מאוד ספציפיות, והם בונים על שיווק העסק שלהם ברשתות החברתות, בעיקר בקמפיינים ממומנים. 

הכל טוב ויפה, אבל המציאות השיווקית לא עובדת בצורה הזו. הארגונים הגדולים ביותר בארץ ובעולם יודעים שבלי קידום אורגני בגוגל הם יאבדו את זכות הקיום שלהם והם משקיעים בחשיפה האורגנית של האתרים שלהם לא פחות משהם משקיעים בקמפיינים הממומנים, ויש להם סיבה טובה.

נכון ל – 2022 יותר מ -86 מיליארד משתמשים מבקרים בגוגל מדי חודש. מדובר בכמות עצומה של משתמשים, כשפייסבוק נמצאת הרבה מאחור עם כ-20 מיליארד ביקורים, אינסטגרם ואמזון עם קצת יותר מארבע מיליארד. 

 

מה ההבדל בין אתר תדמית לבין אתר עסקי רגיל?

המטרה של אתר תדמית, כאמור, היא לייצר פלטפורמה עליה ניתן יהיה לבנות את המוניטין של העסק שלך, כרטיס ביקור דיגיטלי – כבר אמרנו. מצד האמת, אין הבדל בין אתרי תדמית לבין כל אתר אחר, אלא שחברות או אנשים פרטיים שמציעים שירותי בניית אתרים מייצרים איזו שהיא הפרדה מלאכותית בין הצרכים התדמיתיים של האתר לבין צרכי החשיפה שלו לקהל היעד. 

ההבדל בין אתר תדמית לאתר עסקי הוא השלב בו החלטת לשלב מומחה קידום אתרים בתהליך בניית האתר. ככל שמקדם אתרים מקצועי ייכנס ישתלב בתהליך בניית האתר מוקדם יותר, כך המחיצה המיותרת שעלולה להיבנות בין הצרכים התדמיתיים לבין צרכי החשיפה של האתר שלך תִמחק. 

למה צריך לקדם אתרי תדמית בגוגל?

לצערי יש לא מעט מעצבים גרפיים, מתכנתים ואפילו סוכנויות גדולות שינסו לשכנע אותך שכל מה שאני כותב כאן זה שטויות ברסק פטריות ושאתר תדמית זה בעצם עמוד נחיתה עם קצת תמונות, קצת תוכן ועם איזה סרטון וידאו נחמד שיספרו לגולשים (שכאילו ינחתו לאתר שלך מהשמיים…) מה העסק שלך מציע ולמה העסק שלך הוא הדבר הכי טוב שקרה להם בחיים. מצטער להיות הפרטי פופר, אבל 86 מיליארד משתמשים לא יושבים ומחכים להשקת אתר התדמית שלך, וכדי להגיע אליהם חייבים לבנות אסטרטגייה לקידום האתר בהתאם לסוג העסק שלך, לנישה בו הוא מתחרה, לצרכי השוק ולאמנטים  נוספים. בקיצור, יש לא מעט עבודה, ומיד אני אפרט.

איך מקדמים אתרי תדמית בגוגל בדרך מקצועית?

כמו שכבר ציינתי קודם, ההבדל בין אתרי תדמית לאתרים אחרים לרוב הבדל מלאכותי, סמנטיקה של סוכנויות שמציעות סלט של שירותי שיווק דיגיטליים, בלי שיש להן איזו שהיא מומחיות ספציפית. מהניסיון שלי, אני יכול להגיד לך שרוב הסוכנויות המספקות שירותי בניית אתרים פשוט לא חושבות – SEO, ומה שהכי גרוע זה שהן מציעות שירותי קידום 'על הדרך', כאילו ש – 86 מיליארד משתמשים ברחבי העולם מונחים לכך רגליהם וכל מה שהם צריכים לעשות זה רק להתכופף ולקחת. אז לא, זה לא עובד ככה, לא באתרי עסקים ולא באתרי 'תדמית'. באלה וגם באלה (שאלה אותו אלה) אין קיצורי דרך. אז איך מקדמים אתרי תדמית בצורה מקצועית:

מתחילים בעמודים הראשיים

כשאני ניגש לבניית אסטרטגיית קידום לאתר חדש, הדבר הראשון שאני מנסה להבין זה מה מהות האתר, למי הוא פונה, מה הוא מציע ואיך אפשר לייצר 'משפך' של נושאים שמתחילים בנושא הראשי, בגזע בעצם, שהוא עמוד הבית, ממשיכים לענפים, כלומר לתתי הנושאים שהם עמודי קטגוריה ומשם לעלים – עמודי השירותים/ מוצרים. לפעמים נכנסים לקוחות שמבקשים ממני לקדם איזה שהוא נושא, ואחרי בדיקה אני מבין שמדובר בנושא משני, בעלה שמהווה חלק קטן מענף גדול יותר שבו צריך להשקיע (שלא לדבר על מקרים בהם מבקשים ממני להפוך עלה לגזע…). 

למה חשוב להשקיע בעמודים הראשיים? כי מנועי החיפוש הם פלטפורמות אקטיביות, אנשים מחפשים ביטויים כדי להגיע לתוצאות, וכדי שהם יגיעו לאתר התדמית שלך אנחנו צריכים שהוא יענה על מה שהם מחפשים ושהעמוד שנותן להם את המענה הזה יהיה עמוד מרכזי. 

אני אתן דוגמא. הביטוי 'סדרות מומלצות בנטפליקס' (ממוצע של 9900 חיפושים חודשיים):

כמו שאפשר לראות, לצד כל השמות הגדולים בעמוד הראשון כמו YNET, מעריב, TIMEOUT וכו', נמצאת במקום השישי תוצאה אחת של אתר קטן ולא מוכר. למה היא שם? נכנס ונבדוק:

מה שיש לנו כאן זה בלוג בצורת עמוד קטגוריה, במילים אחרות – ענף שמכיל בתוכו עלים רבים בצורת פוסטים. אם היינו מנסים לקדם את ביטוי כל כך תחרותי כמו 'סדרות  מומלצות בנטפליקס' באמצעות עלה, סביר להניח שהיינו נושרים מהעץ. זו דוגמא טובה לקידום של אתר תדמית, כי העמוד הזה לא מציע אף שירות ישיר, אלא רק תוכן שהמטרה שלו היא למצב את הכותב בתור גורם סמכותי בתחום המלצות הצפייה. 

מתאימים את הצד הטכני של האתר ל – SEO

העמוד הראשון בגוגל הוא מועדון קשוח שלא מכניס כל אחד בקלות. כדי להצליח להתברג במקומות הראשונים בגוגל ביחס לתוצאת חיפוש מסוימת חייבים לעמוד בדרישות הסף הטכניות של גוגל, והן: מהירות טעינת אתר, התאמת האתר למובייל, אבטחה מתאימה ועמודים תקינים. את מהירות האתר אפשר לבדוק בקלות בכלי לבדיקת מהירות טעינת האתר של גוגל:

מבצעים מחקר מילות מפתח

שיחה היפותטית עם מעצב פנים: "שומע? אשתי התחילה לתת טיפולי שיאצו ואני רוצה לעזור לה להרים את העסק. אפשר לקדם את השירות שלה באתר שלי?" התשובה היא – לא. אם דיברנו קודם על גזעים, ענפים ועלים, אז כאן אנחנו כבר מדברים על עצים שונים שלא נמצאים באותו יער. לא משנה כמה ננסה 'לדחוף' ביטויים שאינם קשורים לנושאים בהם האתר עוסק, לעולם לא נצליח להביא אותם למקומות רלוונטיים. 

אז איך אני יודע מה רלוונטי ומה לא? בשביל זה צריך לבצע מחקר מילות מפתח מקיף וללמוד את התחום בו האתר שלך עוסק ואת הדרכים בהן קהל היעד שלך מחפש את מה שהוא אמור למצוא אצלך. על בסיס מחקר מילות המפתח אני מבצע מחקר תוכן במטרה לתכנן את עץ האתר שלך מרמת הגזע ועל לרמת העלים, ככה שהוא יבלוט מעל כולם ביער העבות הזה שנקרא תוצאות חיפוש בגוגל.

משלבים תוכן וקישורים איכותיים באתר

קישורים נכנסים ותוכן האתר הם שני האלמנטים החשובים ביותר לקידום אתרי תדמית ולאתרים בכלל. תוכן זה כל מה שנמצא באתר שלך, מרמת תגיות ה – Meta:

מומחה לקידום אתרים

דרך המילים שכתובות בתוך האתר וכולל האלמנטים הוויזואליים באתר כולו כמו תפריטים, סרטוני וידאו, תמונות וכו'. אז אני לא נכנס פה לתוך מדריך מלא לקידום אתרים, אבל בקצרה אני אציין כי תוכן רלוונטי הוא תוכן שמדבר על נושא מסוים, אבל אין כל צורך 'לדחוף' בתוכן הזה כמות מסוימת של מילות מפתח, גוגל כבר לא עובדים על כמות אלא על איכות. זה נכון גם בבניית אסטרטגיית קישורים לאתר. 

קישורים נכנסים לאתר הם בעצם המלצות מאתרים אחרים, המלצות אותן גוגל מחשיב בתור מדד לקביעת סמכות האתר בתחום מסוים. חשוב שהקישורים יהיו איכותיים ושהם יגיעו מאתרים סמכותיים שקשורים לנושא בו האתר שלך עוסק.

איך בוחרים מקדם אתרים לקידום אתר תדמית?

בקידום אתרי תדמית הניסיון חייב לדבר. יש לא מעט מעצבים גרפיים, מתכנתים, סוכנויות כלליות לשיווק דיגיטלי ולצערי גם אנשי – SEO בתחילת הדרך שיבטיחו לך גדולות ונצורות ושיציעו לקחת את עמוד הנחיתה שלך, לקרוא לו 'אתר תדמית', ולקדם אותו בגוגל. אז חשוב לי להגיד כבר עכשיו שזה לא עובד. אפשר לבנות עמוד נחיתה ולפרסם אותו בצורה ממומנת בכל מיני מקומות, אבל זה לא נקרא קידום אתרים וזה לא יביא את התוצאות הרצויות מבחינת חשיפה אקטיבית של קהל יעד. 

אז איך בוחרים מקדם אתרים מתאים? זו לא חוכמה לשאול אותי, כי אני מקדם אתרים בעצמי ומן הסתם יש לי פה ניגוד עניינים כי אני בעצמי מקדם אתרים לחברות גדולות ולעסקים בארץ ובחו"ל כבר יותר מ – 10 שנים, אבל דבר אחד אני כן יכול להגיד לך (ונראה לי שכבר הבנת את זה) – שקיפות.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות