חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי קונימבו

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

קונימבו היא מערכת לבניית אתרי E – Commerce. מדובר במערכת בקוד סגור שפועלת בשוק הישראלי ושמציעה לבנות עבור לקוחותיה אחרי חנות שהייעוד שלהם הוא מכירת מוצרים או שירותים. כמו לכל מערכת סגורה, גם לקונימבו יש את הבעיות שלה וכמומחה לקידום אתרים אני תמיד מעדיף לעבוד עם מערכות בקוד פתוח, אבל אפשר בהחלט לקדם גם אתרי קונימבו בגוגל וכאן אני אסביר לך איך אני עושה את זה.

בקצרה:

  • היכרות עם קונימבו
  • דברים שחשוב לדעת קידום אתרי חנות
  • ההבדל בין SEO של אתרי קוד סגור וקוד פתוח
  • ההבדל בין קונימבו לבין אתרים בקוד פתוח
  • היתרונות של קונימבו על מערכות אחרות בקוד סגור
  • איך מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש באתר קונימבו
  • איך לבחור מקדם אתרים מקצועי לקידום אתר קונימבו

מה זה קונימבו?

חברת קונימבו הוקמה לפני יותר מעשור כפלטפורמה ייחודית לאתרי חנות ולעסקים שמספקים שירותים. החברה עצמה מעידה כי עסקים שנכנסים לעבוד איתה מכפילים ואף משלשים את כמות העבודה שלהם. מבחינת מערכת מדובר כאמור במערכת בקוד סגור, שזה בעצם אומר שבעל החנות מוגבל מבחינת הפעולות שהוא יכול לבצע באתר שלו, פעולות כמו הוספת תוכן, שליטה באלמנטים ויזואלים שינוי כתובות URL באתר ועוד. עם זאת, קוניבו היא מערכת ידידותית יחסית, לפחות מבחינת שליטה בניהול כתובות ה – URL באתר ועל כך אני ארחיב בהמשך.

 

מהי מערכת קונימבו

מה חשוב לדעת על קידום אתרי חנות בכלל?

אתרי חנות אינטרנטיות מציעות לגולשים אפשרות לרכוש מוצרים או שירותים אונליין. נכון לשנת – 2022 קשה עד בלתי אפשרי לשרוד כעסק בלי נוכחות מקוונת. התחרות גדלה כל הזמן והכפר הגלובלי, שאמנם הגדיל את קהל היעד אליו העסק שלך יכול לפנות, אבל גם הגדיל גם את התחרות ויצר פערי מחירים שלא תמיד פשוט להתמודד איתם. יחד עם זאת, אנשים עדיין קונים וקונים הרבה.

אז איך אפשר לקדם את אתר החנות שלך ולהביא אותו לקדמת הבמה? התשובה היא – אסטרטגיית שיווק נכונה שמתאימה לאתר שלך. קונימבו מאפשרים לך להקים חנות אינטרנטית במחירים משתנים (על פי כמות הפיצ'רים והצרכים של האתר שלך), ויש לאתרים במערכת הזו יתרונות וחסרונות שעליהם אני ארחיב מיד.

מה ההבדל בין אתרי חנות בקוד סגור לאתרים בקוד פתוח?

אתרי שנבנים במערכת קונימבו אתרים הם אתרים בקוד סגור. מה זה בעצם אומר? אתרים בקוד סגור הם אתרים שנבנו על ידי מפתח, קבוצת מפתחים או חברה פרטית, אתרים שמאפשרים לך לפעול בתוך מסגרת מסוימת שתוכננה מראש כשגם היכולת להוסיף או לגרוע פיצ'רים במערכת הזו מוגבלת למה שהמפתחים החליטו מראש. זה נכון לאתרי שופיפיי, זה נכון לאתרי קאש קאו, זה נכון לאתרי קונימבו וזה נכון לכל פלטפורמה אחרת שנבנית בקוד סגור.

מערכות לבניית אתרים בקוד פתוח כמו WordPress ו – Wix, מאפשרות למנהלי האתר לשנות או להוסיף פיצ'רים ואלמנטים בקוד באופן פרטי וללא השפעה על הפלטפורמה כולה. במילים אחרות, את האתרים שנבנים בקוד פתוח אפשר להתאים בקלות לצרכי המשתמש, כך שאתר של פסיכולוג קליני ואתר של מועדון צלילה יכולים להיות בנויים שניהם במערכת בקוד פתוח אבל להיראות שונה לגמרי ולתת לגולש אפשרויות שונות לחלוטין.

מה ההבדל בין קידום אתר קונימבו לקידום אתרים בקוד פתוח?

ההבדל העיקרי בין קידום אתרים בקוד פתוח לקידום אתרים שנבנו במערכת קונימבו הוא שקונימבו, כאתר שנבנה בקוד סגור, הוא, ואני אומר את זה באופן כללי, מוצר מוגמר וזאת לעומת אתרים אחרים בקוד פתוח אשר ניתנים לשינוי לפי ראות עיני המשתמש. 

עולם ה – SEO הוא משתנה ללא הפסקה. לכן, תמיד יש צורך בשינויים וחשוב שמערכת האתר שלך תאפשר לך לבצע שינויים באתר. אני מדבר על שינויים כמו הוספת תכנים לעמוד הבית, למוצרים ולעמוד הקטגוריה, לשנות אלמנטים ויזואליים באתר כמו תפריטים, פוטר והדר, כפתורים וכו'. אחד הדברים שאנשי מערכות קוד סגור הכי שונאים לשמוע זה את המילים 'אני צריך לשנות', וכשאני אומר לך שהם שונאים אני מתכוון לזה. הייתה לי שיחה עם מנכ"ל של אחת מהפלטפורמות המובילות בארץ לבניית האתרים בקוד סגור (לא קונימבו, לא לדאוג), שניסה לשכנע אותי שלא באמת צריך לשנות אלמנט שפגע באופן גורף בכל הלקוחות שלו בגוגל.

אני אגיד את זה בצורה הכי פשוטה שאפשר – לגוגל לא מזיז באיזו פלטפורמה בנית את האתר שלך, אני בספק אם האלגוריתם שלהם מתייחס לזה בכלל. כל מה שגוגל רוצים זה שהאתרים שהם מציגים בתוצאות החיפוש שלהם יעמדו בסטנדרטים אותם הם קובעים. הבעיה של המערכות בקוד סגור היא שהסטנדרטים של גוגל מתפתחים כל הזמן.

אלמנט חשוב מאוד שנכנס בשנים האחרונות כמדד לדירוג אתרי E – Commerce בגוגל הוא תיאור המוצר. יש לא מעט אתרים בקוד סגור שאינם מאפשר למנהלי האתר להוסיף תוכן כתוב למוצרים  שבאתר. במקרה כזה, אני כאיש SEO בבעיה.

 

תיאור מוצר

באופן עקרוני אני מעדיף כמקדם אתרים לעבוד עם מערכת פתוחה שמאפשרת לי להוסיף תוכן, לשנות, להזיז, להוריד או להוסיף אלמנטים באופן חופשי (כל עוד הם לא פוגעים בביצועי האתר כמובן). אבל במקרה של קונימבו, בסך הכל מדובר במערכת שמעדכנת את עצמה באופן יחסית תדיר, כך שאני אישית לא נתקלתי בבעיה מסוימת עם אתרי קונימבו שלא יכולתי לפתור מול בעל באתר או מול אנשי התכנות של קונימבו.

מה היתרונות של אתרי קונימבו מבחינת – SEO על פלטפורמות בקוד סגור?

קונימבו היא מערכת ייעודית לאתרי מסחר, כך שאם יש לך עסק שמציע מוצרים למכירה אז קונימבו בהחלט יכולים להיות אופציה לא רעה עבורך. היתרון, אולי הגדול ביותר של קונימבו על פני המתחרים, הוא ביכולת לבצע פעולות אופטימיזציה on site באופן יחסית נוח. מה זה אומר? שאני יכול להיכנס אל מאחורי הקלעים של עמוד מסוים באתר שלך, לשנות את הכותרת שלו, לשנות את תגיות ה – Meta וגם את כתובת ה – URL (ולבצע הפניה 301 כדי לא ליצור עמוד שגיאה).

איך מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש באתר קונימבו?

יש כמה אלמנטים שחשוב לקחת בחשבון בכל הנוגע לביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר עבור מנועי החיפוש. המטרה של אופטימיזציה היא להפוך את החיים של מנועי החיפוש לקלים יותר, ואנחנו עושים את זה כשאנחנו קודם כל על ידי סדר הגיוני באתר. כמה אלמנטים בסיסיים שחשוב לקחת בחשבון כשניגשים לאופטימיזציה באתרי קונימבו:

  • חשוב שכותרות התפריט יתארו את מה שנמצא בעמודים עצמם (נשמע טלוויריאלי, בפועל זה לא תמיד קורה).
  • חשוב שיהיה סדר הגיוני בתפריט האתר, סדר שיראה את הקשר ביניהם.
  • חשוב שטקסט הקישור לעמוד הפנימי (אנקור) יהיה תיאורי ושיתאים לכותרת של הדף שאליו הוא מקשר.
  • עמודים פנימיים צריכים להכיל קישורים פנימיים לעמודים אחרים ובעיקר לעמוד שנמצא דרגה אחת גבוה יותר בהיררכיה באתר.
  • לשמור על 'חוק 3 הקליקים', שזה אומר בעצם שאף עמוד באתר לא יהיה במרחק של יותר מ-3 קליקים מעמוד הבית.

איך בוחרים מקדם אתרים שיודע לקדם אתרי קונימבו?

מקדם אתרים מומחה שלוקח את המקצוע שלו ברצינות יידע לקדם אתרים בכל המערכות שיש היום בשוק. אבל האמת היא שלא כל מקדמי האתרים יודעים לעשות את זה. אני מקדם אתרי קונימבו ואתרים במגוון מערכות שונות כבר יותר מעשר שנים. זה המקצוע שלי וזה מה שאני עושה הכי טוב, לא משנה הפלטפורמה.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות