חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים לעסקים קטנים

דף הבית » מאמרים
מקדם אתרים לעסקים קטנים

תוכן עניינים

יש לך עסק קטן? עכשיו כל מה שצריך זה לחשוף אותו לקהל היעד שלך. כדי לעשות את זה צריך להתחיל בבסיס, קידום אתרים לעסקים קטנים.

גוגל הוא עדיין האתר הפופולרי בעולם עם יותר מ -86 מיליארד ביקורים מדי חודש. במילים אחרות, גוגל זה המקום להיות בו (לא גיליתי לך את אמריקה, אני יודע), וכדי להיות בו צריך לבנות בסיס יציב שעל גבו ניתן יהיה לבנות את כל מערך קידום האתר שלך בגוגל. אז איך עושים את זה? 5 טיפים שיעזרו לך לבנות בסיס איתן לקידום האתר, במדריך הבא.

בונים אתר אינטרנט תואם – SEO

אני יכול להגיד מהניסיון שלי כמקדם אתרים שאם יש דבר אחד שלמדתי זה שהרבה יותר קל לכבות שריפות קטנות משריפות גדולות ועוד יותר פשוט למנוע שריפות מראש. אתר אינטרנט הוא המוצר עליו אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על קידום עסקים (למרות שיש כאלה שמנסים לקדם את העסק בלי אתר, אבל אני לא מתייחס לתופעה הזו כרגע כי זה לא רציני). לענייננו, מה שחשוב לדעת כשבונים אתר אינטרנט זה שכדי שמישהו יראה אותו האתר צריך לעמוד בתנאי הסף של האלגוריתם של גוגל מבחינה טכנית, תוכנית ומבחינת חווית המשתמש.

משלבים מומחה לקידום אתרים כבר בשלבי הקמת האתר

אז בהמשך ישיר לסעיף הקודם, כדי לבנות אתר אינטרנט איכותי, מקצועי ויעיל, כזה שיעמוד בדרישות העיצוביות שלך ובדרישות הסף של גוגל, יש לשלב מקדם אתרים מקצועי כמה שיותר מוקדם בתהליך בניית האתר. אתרים שבהם הייתי חלק מתהליך בניית האתר מראש עמדו בתנאי הסף של גוגל ברגע בו עלו לאוויר. לדוגמא, כתובות ה – URL של אתרים שאני מאשר להעלות לאוויר בנויות בהיררכיה כזו שמאפשרת לגוגל לסרוק את האתר ולהבין מתוך כתובות ה – URL במה עוסק כל עמוד, האם מדובר בעמוד קטגוריה, עמוד מוצר או פוסט בבלוג, האם מדובר בעמוד אב או בעמוד בן (מונחים חשובים שלא נכנס אליהם כרגע) ועוד. 

מתכננים את תוכן האתר יחד עם תכנון העיצוב

תוכן האתר הוא נושא לא פחות חשוב מנושא העיצוב, לפחות מבחינת SEO, אבל משום מה הוא מקבל הרבה פחות תשומת לב בשלבים הראשוניים של הקמת אתר. יש לך עסק קטן, כך שסביר להניח שגם התקציב שלך לא בשמיים, אז למה לעבוד בצורה מסורבלת? שלבי הקמת האתר הם הזמן הטוב ביותר לסנכרון בין עיצוב האתר לבין תוכנו. אם יש לך מעצב UI/UX אבל אין לך עדיין איש תוכן אז קודם חשוב לוודא שיש לך גם מקדם אתרים מקצועי שיידע לחבר בין איש העיצוב לבין איש התוכן לצרכי הקידום של האתר, לאחר מכן לבחור כותב תוכן בעצמך או בעזרת מקדם האתרים. בנושא הזה חשוב לי להבהיר שכמקדם אתרים אני מעביר לך את המלצות התוכן שלי, והתפקיד שלך הוא להעביר את ההמלצות הללו לכותב תוכן מקצועי כראות עיניך.

פותחים חשבון Google My Business

'גוגל לעסק שלי' היא פלטפורמה חינמית המאפשרת לבעלי עסקים לפתוח ולתחזק פרופיל עסקי שיוצג בחלק העליון של עמוד תוצאות החיפוש בגרסת המובייל והמחשב השולחני. שימוש בפלטפורמה הזו יכולה לסייע לך להשיג נוכחות מיידית ברשת, להציג את העסק באזור חיפוש בו הוא נמצא ולקבל אפשרות חשיפה כבר מהרגע הראשון.

 Google My Business מאפשר לך לשווק ולפרסם את העסק שלך ללא עלות, לפרסם עדכונים בנוגע לפעילות העסק שלך ולשלב לינק לאתר ולהופיע ב Google maps. בעזרת GMB ניתן לקדם את העסק בצורה אורגנית ו/או ממומנת, כמו שניתן לראות בדוגמא הבאה:

קידום אתרים לעסקים קטנים

כדאי לשים לב לנושא הביקורות ולקחת בחשבון שהביקורות הללו הן אחת מאבני היסוד של GMB ושל גוגל מפות. כרטיס עסק איכותי עם ביקורות טובות יכול לשרת את העסק שלך, אבל עמוד דל עם ביקורות גרועות או בלי ביקורות בכלל עלול דווקא להזיק לעסק שלך. לכן, חשוב להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי לפני שנרשמים לשירות החינמי של גוגל, ובדרך זו ניתן למנף את היכולות של העמוד העסקי שלך ולעזור לו לעזור לנו לקדם את האתר שלך בגוגל.

בונים אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל

הגענו לנקודת המפתח, למקום אליו כל בעל עסק קטן בתחילת דרכו צריך לשאוף אליו והוא – חשיפה. העסק שלך יכול להציע ללקוחות הפוטנציאליים שלך את המוצר או השירות הטוב במחיר האטרקטיבי ביותר ועם החיוך הכי רחב שרק אפשר לחייך, אבל אם אף אחד לא מגיע לאתר שלך אז מה כל זה שווה? והדרך היעילה ביותר להגיע לחשיפה גדולה היא בעזרת קידום אורגני בגוגל.

כבר דיברתי בסעיפים הקודמים על חשיבות שילובו של מקדם אתרים מקצועי כבר בשלבים הראשונים של בניית האתר, כך שהאתר יתאים לצרכי SEO. אבל גם אם האתר כבר נבנה אפשר בהחלט לעשות את ההתאמות הנחוצות תוך כדי תנועה ולהביא את האתר למצב אידיאלי כך שיעמוד בתנאי הסף של גוגל. במדריך המלא לקידום אתרים בגוגל אפשר ללמוד כיצד עושים את זה בפירוט, אבל כאן אני אגע בכמה נקודות חשובות שמהן כל מי שמקדם את האתר שלו צריך להתחיל:

סמכות האתר

מיצוב האתר כבעל סמכות בתחום מסוים בגוגל היא המטרה הראשונה בקידום אתרים, מטרה שתביא אחריה גם את התנועה האורגנית לאתר, ובהמשך ישיר גם את האינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים. כדי לבנות סמכות אנחנו צריכים להדגיש את מומחיות העסק, להגדיל את הסמכותיות שלו בתחום ולהדגיש את אמינות העסק.

התאמת עמודי האתר לכוונת החיפוש

אחת השאלות שלקוחות שואלים אותי בתחילת, בעיקר אחרי שאני מעביר להם את מחקר התוכן לקידום האתר הדרך היא למה צריך כל כך הרבה עמודים באתר? התשובה שלי מעצבנת, כי אני עונה עליה בדרך כלל בשאלה הבאה – איך יודעים מה אדם מצפה למצוא כשהוא מחפש ביטוי מסוים בגוגל? אלגוריתם החיפוש של גוגל רוצה להציג למשתמשים את התוצאות הספציפיות ביותר, מה שאומר שהאתר שלך צריך הרבה עמודי תוכן שכל אחד מהם יקלע לכמות מדודה של ביטויים רלוונטיים. אי אפשר לבנות על 'תפיסה' של הרבה ביטויים בדף אחד. האם זה יכול לקרות? כן, אבל אי אפשר ולא נכון לתכנן את אסטרטגיית קידום האתר בצורה הזו. המטרה שלנו היא שכל עמוד באתר יהיה הכי רלוונטי למחפש, ובשביל זה צריך כמות יפה של עמודים.

בניית קישורים איכותיים לאתר

השאיפה של גוגל היא, כאמור, לתת לגולשים את התוצאה הרלוונטית ביותר ביחס לחיפוש מסוים. האלגוריתם של גוגל אמנם ממשיך להשתכלל אבל גוגל רוצה לתת בסופו של דבר את התוצאה המומלצת ביותר, וקישורים היו ונשארו הכלי המרכזי אשר משמש כהמלצה. ככל שיהיו לך יותר קישורים איכותיים מאתרים חזקים ו/או בעלי זיקה לתחום שלך, כך סמכות האתר שלך תגדל. 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות