חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקר תוכן לקידום אתר: איך עושים את זה

דף הבית » מאמרים
מחקר תוכן לאתר

תוכן עניינים

תוכן הוא אחד משלושת דרישות הליבה של גוגל שבאמצעותו נמדדת סמכותו של אתר בתחום מסוים ומחקר תוכן הוא התהליך אותו יש לבצע בקפדנות על מנת ליישם את התוכן באתר בצורה האופטימלית ביותר. הבעיה היא שלא מספיק לכתוב את התוכן. כדי לקדם את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל צריך, בין היתר, לבצע מחקר להתאמת התוכן לתוצאות חיפוש ספציפיות. אז מה זה בעצם מחקר תוכן לקידום אתרים ואיך בוחרים את מקדם האתרים המתאים למשימה?

לפני שרצים למלא את האתר בתוכן, חשוב להבין איך מתאימים את תוכן האתר לצרכי ה – SEO. במדריך הבא אני אסביר מה החשיבות של תוכן לקידום אתרים, מה זה מחקר תוכן ל – SEO, איך מבצעים מחקר תוכן ואני אענה על שאלות נפוצות בנוגע לבחירת מקדם אתרים שיודע לעשות את כל הדברים האלה בצורה נכונה.

מה זה תוכן לקידום אתרים?

בתוך המילה 'תוכן' (בהקשר של שיווק דיגיטל לעסקים) מסתתרים כל המרכיבים הויזואליים שנמצאים באתר שלך: תפריטים, תמונות, סרטונים, סליידרים, וכמובן – מילים. תוכן לצרכי קידום אתרים אורגני זו הגדרה שמדבר יותר על מהות התוכן מאשר על הצד הטכני שלו, על ה – 'מה' ולאו דווקא על ה – 'איך'. לא לדאוג אני אפשט את הדברים ואסביר בדיוק למה אני מתכוון.

נניח שפתחנו יחד עסק שמציע מזון ללא גלוטן (הרבה ברכה והצלחה), ומה שאנחנו צריכים עכשיו זה אתר אינטרנט שיודיע לעולם שהנה, מה שכולם חיכו לו סוף סוף הגיע ושמעכשיו אפשר לקנות מזון ללא גלוטן אבל עם טעם נפלא ועם ערכים תזונתיים שהיו יכולים להחזיק את בני ישראל במדבר (לא כמו מן, אבל בואו – גם פורמולה זה לא חלב אם). אז אחרי שהמעצב שלנו עיצב לנו אתר יפה ומזמין ואחרי שהמתכנתת שלנו בנתה אתר מהיר, אינטראקטיבי ונגיש, עכשיו כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה למלא את האתר הזה בתוכן.

למה התוכן חשוב לקידום האתר?

רגע לפני שאנחנו רצים למקלדת, אנחנו צריכים לעצור רגע ולחשוב – מי בעצם יגיע לאתר שלנו אם לא נעשה עבודת מחקר מקדימה שתראה לנו מה בעצם גוגל רוצה מאיתנו? כמה נעים לחיות בתקופה בה אנחנו שואלים שאלות ומיד נותנים לעצמנו גם תשובות. (יש לי הרגשה טובה בקשר לעסק שלנו, רק שתדעו. חולי הצליאק לא מבינים אפילו כמה טעים הולך להיות להם!)

אז הדרך היחידה בה נוכל לגרום לאנשים להגיע לאתר שלנו היא להבין מה הם רוצים ולתת להם את זה. נשמע פשוט, לא? הרי יש לנו עסק למוצרי מזון ללא גלוטן, שם אנחנו רוצים להיות. הבעיה היא שמוצרי מזון ללא גלוטן (והכוונה היא גם לכל תחום אחר כמובן), מכיל בתוכו מיליוני אפשרויות חיפוש. כדי להצליח להתברג בתוצאות הראשונות, אנחנו חייבים לבדוק מה אנשים מחפשים, לבנות עמודי תוכן (נדבר בהמשך על כמות העמודים) שיתנו להם את התשובות המתאימות ביותר לחיפוש, ולבנות את התוכן בצורה שתקל על גוגל (כלומר, שתקל על הקורא).

מה זה מחקר תוכן ל – SEO ולמה צריך את זה?

אז קודם דיברנו על אפשרויות החיפוש, ועכשיו אני רוצה להרחיב בנושא ולעשות את זה כמה שיותר פשוט. אנחנו נמשיך עם העסק לאספקת מוצרי מזון ללא גלוטן לצורך הדוגמאות (וגם כי אנחנו עושים עוזרים לאנשים עם רגישות לאכול לחם ככה שאנחנו עושים עוד קצת טוב בעולם ומה אדם צריך יותר מזה). יש לנו מוצרי מזון ללא גלוטן ואנחנו רוצים לחשוף אותם לקהל היעד שלנו ולגרום להם לקנות, יפה, אבל מי זה קהל היעד ומה הוא בדיוק מחפש? כדי לענות על השאלות האלה ולפני שאנחנו שולחים לכותב תוכן איכותי אנחנו צריכים לבצע מחקר תוכן.

איך מבצעים מחקר תוכן לקידום אתרים?

מה אנשים מחפשים?

השאלה הראשונה שאנחנו נשאל כשנבצע מחקר תוכן היא כמובן – מה אנשים מחפשים. כדי לענות על השאלה הזאת אנחנו צריכים למצוא 'עוגן', כלומר – מילת מפתח או ביטוי (צירוף של כמה מילים) שאתו נוכל להתחיל בחיפוש. נניח שאנחנו רוצים לקדם את המוצר 'עוגת שמרים ללא גלוטן':

 

איך אנשים מחפשים?

לפי התוצאות הראשונות בגוגל אנחנו כבר יכולים להבין שאנשים שמחפשים עוגת שמרים ללא גלוטן, ככל הנראה כותבים בדיוק את הביטוי הזה. אנחנו יודעים את זה לפי הנוסח של כותרת המטא (הכותרות שבצבע כחול), ועל פי שלמות הביטוי שנשמרת גם בכותרות התיאור (הכותרות שמתחת לכותרות הכחולות). 

אנחנו יודעים שאנשים מחפשים בדיוק את הביטוי הזה גם לפי הדרך בה שורת החיפוש של גוגל משלימה לנו את החיפוש:

אנחנו יכולים לדעת אילו ביטויים נוספים אנשים מחפשים על פי התוצאות הנוספות שבתחתית עמוד התוצאות:

על פי כמות התוצאות הנוספות אנחנו מקבלים אינדיקציה מסוימת בנוגע לרלוונטיות של הביטוי המקורי 'עוגות שמרים ללא גלוטן', ומכאן אנחנו יכולים ללמוד שיש לנו קצה חוט לא רע בכלל שממנו אנחנו יכולים לצאת לדרך.

איזה סוג תוכן אנשים מצפים למצוא בתוצאות?

נסתכל על התוצאות הראשונות של הביטוי שלנו ונראה מה אנחנו יכולים על סוג התוכן שאנשים מחפשים כשהם מחפשים אותו:

מה שאני מנסה לעשות זה ללמוד איזה סוג תוכן יכול להביא את האתר שלנו לעמוד הראשון ביחס לביטוי 'עוגת שמרים ללא גלוטן', האם אנשים מצפים למצוא מקומות שמספקים עוגות כאלה או שהם מצפים למצוא מתכונים ואולי משהו אחר שלא חשבנו עליו? התוצאות הראשונות ביחס לביטוי הזה הם מתכונים, כלומר – זה מה שאנשים רוצים למצוא כשהם מחפשים 'עוגות שמרים ללא גלוטן'. האם זה אומר שאנחנו צריכים לוותר ולסגור את העסק? רגע לפני שאנחנו מתקשרים לרואת החשבון שלנו ולכל הספקים כדי להודיע לבשר להם את הבשורה בבושת פנים, אנחנו יכולים להשתמש בידע שצברנו כעת ולהשתמש בו כדי לקדם את האתר שלנו. מה הכוונה? אנחנו יכולים להעלות עמוד עם מתכון נחמד לאיזו שהיא עוגת שמרים ללא גלוטן שאנחנו מספקים, ולשלב כמובן מסרים שיווקיים עדינים לרכישת המוצרים שלנו וכמה תמונות טובות שיעוררו את התיאבון של הגולשים.

איך בוחרים מקדם אתרים לביצוע מחקר תוכן ל – SEO?

בעולם קידום האתרים יש לא מעט גישות ביחס לתוכן ולחשיבות שלו לקידום האתר. יש מקדמי אתרים שיגידו לך שכבודו של התוכן במקומו מונח, אבל מכאן ועד לביצוע מחקר תוכן ברזולוציות שאותם הסברתי קודם המרחק עצום. אז מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים מקדם אתרים ואיזה תשובות בנושא תוכן צריכות להדליק אצלך נורה אדומה:

 

שאלה

האם התוכן של האתר שלי חשוב לקידום?

תשובה לא נכונה: תוכן זה שטויות, זה משהו שעושים על הדרך, אל תדאג לזה אחי, בוא נתקדם.

תשובה נכונה: בהחלט, תוכן הוא אחד משלושת הגורמים המשפיעים ביותר על קידום האתר.

 

שאלה

אני רוצה לקדם כמה שיותר ביטויים בעמוד הבית, ככה שיראו את כל מה שהעסק שלי מציע, אפשר לעשות את זה?

תשובה לא נכונה: אפשר הכל. נדחוף קישורים נשמה, נעיף את האתר שלך לחלל, מה אתה דואג?

תשובה נכונה: עמוד הבית זה העמוד החזק ביותר באתרי אינטרנט. חשוב שנבחר את הביטוי המרכזי ביותר של העסק שלך, נבצע מחקר תוכן מקיף ונבין מה אנשים רוצים למצוא כשהם מחפשים את הביטוי שיכול להוביל לעמוד הבית שלך. חייבים להיות ספציפיים, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על עמוד הבית של האתר.


שאלה

חשוב לי שהאתר יעלה כמה שיותר מהר, אפשר להעלות את האתר ואחר כך להתעסק עם כל הנושא של התוכן?

תשובה לא נכונה: קודם כל תעלה את האתר, שיהיה עם מה לעבוד, אחר כך נשבור את הראש עם הכתבות.

תשובה נכונה: תוכן זה הרבה יותר מהמלל של האתר, גם כתובות ה – URL של האתר שלך נחשבים לתוכן. ההמלצה היא לבצע מחקר תוכן מקיף שיכלול את כמות העמודים שהאתר שלך צריך, את הביטויים שצריך להתחרות עליהם, את סוג התוכן שצריך לשלב בכל אחד מהעמודים, את כמות המילים וגורמים נוספים שיעזרו למצב את האתר שלך כגורם סמכותי שיצליח לגרום לאגוריתם של גוגל, בעזרת בניית קישורים איכותיים ואופטימיזציה נכונה של האתר, להגיע למקומות הראשונים בגוגל.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות