חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים לאדריכלים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

בתור אדריכלים בוודאי הבנתם את הרציונל שמאחורי הקמת אתר האינטרנט של המשרד. כלומר, הבנתם שיש לבנות תוכנית המתייחסת לקוד של האתר, לעמודים השונים שיהיו בו, לניווט בין התכנים, להיבטים הגרפיים וכן הלאה. השאלה היא, האם אתם מבינים שגם קידום אתרים לאדריכלים צריך להיות מובנה, יסודי ורציני על מנת שהאתר ישרת את מטרתו. 

אכן, לעיתים קרובות אנו נתקלים בבעלי מקצועות חופשיים הסבורים כי "התוכנית" התחילה והסתיימה בבניית האתר, ועכשיו הם תמהים מדוע אין זרם של לקוחות הפונים דרכו לקבלת שירות. התשובה היא שהתוכנית כוללת גם פעולות שונות של קידום אתרים, אליהן עדיף היה להתייחס עוד בשלבים של הקמת האתר, ובכל מקרה יש לבצען גם בהמשך הדרך – כל עוד רוצים שהאתר יופיע במיקום טוב בגוגל.

במאמר הבא נעבור על כל ההיבטים בנושא קידום אתרים בתחום האדריכלות וניתן טיפים חשובים על מנת שתוכלו גם אתם לבצע את התהליך בצורה נכונה.

מהו קידום אתרים לאדריכלים

על קצה המזלג, קידום אורגני לאדריכלים נועד להביא את האתר כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, ומכאן שיותר גולשים ייכנסו לאתר ויבצעו ממנו פניות לקבלת השירות – בין אם מדובר בלקוחות פרטיים, עסקיים או מוסדיים. כעת, כפי שבבניית תוכנית אדריכלית יש להתחשב בנתונים שונים הקובעים את הפעולות שיצטרך הקבלן לבצע, כך גם בתחום של קידום אתרים לאדריכלים. אנו מתחילים בבדיקת עומק הבוחנת את ההיבטים השונים המאפיינים כיום את האתר (הדבר דומה לבחינת השטח שעליו יוקם המבנה החדש שנתבקשתם לתכנן). בין היתר אנו צריכים להבין מהי התנועה הקיימת לאתר, מהי איכות חוויית המשתמש הנוכחית שהוא מציע, מילות המפתח שבהן הוא מופיע, כמה זמן מבלים הגולשים ובאילו עמודים, מהירות הטעינה, התאמה למכשירים ניידיים, ועוד היבטים רבים.

כיצד מבוצע חקר מילות מפתח בתחום אדריכלות

בד בבד אנו מבצעים מחקר מקדים של מילים וביטויי מפתח שהים רלוונטיים לאתר. לדוגמא, עבור משרדי אדריכלים יכולים להופיע ביטויים כמו "אדריכל מומלץ בחיפה", "אדריכל לבית פרטי", "כמה עולים שירותי אדריכל" – וכיוצא בזאת. מה שעלינו לעשות בנושא הוא להבין שני דברים עקרוניים. הראשון הוא אילו מבין ביטויי ומילות המפתח הם הפופולאריים ביותר, כלומר אלו שהכי הרבה גולשים מקלידים בגוגל בשביל לחפש שירותי משרד אדריכלים. הדבר השני הוא להבין אילו ביטויים הכי רלוונטיים בשבילכם כדי שנוכל לתפור לכם חבילת קידום אישית. כך לדוגמא, למשרד אדריכלים העוסק במיוחד בבניית בתים פרטיים בהרחבות ביישובים, אין צורך רב לקדם ביטוי כמו "תוכנית אדריכלית למבנה מסחרי", ואילו למשרד הפועל בחיפה יהיה פחות חשוב לקדם ביטוי כמו "שירותי אדריכל בבאר שבע".

אכן, זו אחת הסיבות שבגללן חברות המבצעות קידום אתרים לאדריכל (או לכל לקוח אחר), מגבילות את מספר הביטויים והמילים שבהם יקודם האתר. הרציונאל אומר שאין טעם רב "לירות בכל הכיוונים" אלא עדיף לרכז מאמצים, הן מבחינת התוצאות עבורכם והן מבחינת השקעת החברה המקדמת. יחד עם זאת, מה שקורה לא פעם בפועל הוא שההגבלה מחמירה מדי, וכאשר הלקוח מעוניין להכניס עוד ביטוי שחשוב לו (למשל, "משרד אדריכלים בינלאומי") הוא נתקל בסירוב מצד חברת הקידום שמזכירה כי בהסכם ההתקשרות קיימת מגבלה על מספר המילים והביטויים שיקודמו. 

חשוב למצוא חברת קידום שממקדת את מחקר מילות המפתח ומבצעת את הפעולות הנדרשות בצורה שתהיה אפקטיבית ואופטימלית וללא הגבלת הלקוח מבחינת מספר המילים והביטויים. המשמעות היא שכאשר אתם תרצו להוסיף עוד ביטויים שעבורם האתר יקודם, לא תהיה בעיה וגם לא תהיה עלות נוספת. 

מהם השלבים הבאים של קידום אתר אדריכלים

לאחר שביצענו את בדיקת העומק של האתר ואת מחקר מילות המפתח, אנו מתחילים לבצע שורה ארוכה של פעולות המקדמות את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. אחת הפעולות הבסיסיות היא בניית מערך קישורים איכותי, כלומר קישורים המפנים לדפים איכותיים ומעניינים בתוך האתר, וכן קישורים חיצוניים אשר מפנים את הגולשים לאתרים חיצוניים. קישורים אלו הם כמו "המלצה" לאלגוריתם החיפוש של גוגל, האומרת לו כי הדף (למשל דף הבית באתר) הוא דף חשוב במיוחד – כי אליו מופנים חלק גדול מהקישורים. כמו כן, כאשר מהאתר יוצאים קישורים אל אתרים חזקים בתוצאות החיפוש של גוגל, כלומר אתרים המופיעים במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, האלגוריתם של גוגל "מבין" שהקישורים מכוונים את הגולשים לתכנים איכותיים, ולכן הדבר מחזק עוד יותר את קידום האתר שלכם.

שלבי קידום לאדריכל

כיצד בודקים חוויית משתמש בקידום אתר של אדריכל

פעולות חשובות נוספות קשורות בחוויית המשתמש שמציע האתר שלכם. אתם בוודאי יודעים שתוכנית אדריכלית צריכה לענות על שני היבטים בסיסיים: אסתטיקה ונוחות. גם בקידום אתרים אנחנו מתייחסים לפן הזה של נוחות ורוצים שהאתר יהיה כמו בית שנעים לשהות בו. מטבע הדברים, ככל שהגולש מרגיש יותר "בבית" וככל שהוא מקבל חוויית גלישה טובה ומספקת יותר – כך הוא יחזור יותר פעמים לאתר, ימליץ עליו לחברים, וגם יישאר יותר זמן בתוך האתר עצמו. הדבר חשוב לא רק לבניית מוניטין טוב אלא כי מדובר בפרמטרים מהותיים שאותם בודק אלגוריתם החיפוש של גוגל.

לכן, מבחינתו חשוב מאוד לבדוק את חוויית המשתמש שמקנה האתר לגולשים בו, לרבות מהירות הטעינה, ניווט ותפריטים, שגיאות טכניות, התאמה למובייל וכיוצא בזאת. את כל ההיבטים הללו ונוספים אנו פועלים לשפר על מנת להעלות את זמני הגלישה באתר, להגדיל את יחסי ההמרה ולהקטין את זמני הנטישה. אנו רוצים ליצור אתר שיהיה קל, פשוט ואינטואיטיבי להתמצאות, שכל הקישורים בו פועלים ומכוונים לדפים הנכונים, שיעלה מהר וחלק במחשבים נייחים ובמכשירים אחרים, וכדומה.

מה המשמעות של תוכן איכותי באתר

היבט משמעותי נוסף הוא התוכן הקיים באתר שלכם. כלומר, האתר צריך להיות לא רק נעים ונוח אלא גם מעניין. האלגוריתם של גוגל מחפש אתרים איכותיים גם בהתאם לתכנים הקיימים בהם, כאשר תוכן "טוב" הוא קודם כל תוכן מקורי המתחדש מעת לעת, מה שמראה על אתר חי ופעיל שיש בו תכנים עדכניים. שנית, תוכן טוב הוא כזה שמעניין את הגולשים ולכן עליו להיות כתוב בצורה רהוטה ומובנת, בשפה שמדברת אל מי שקורא את המאמר, ונותנת תשובות מספקות עבור שאלות שונות. כמו כן, התוכן כולל תמונות וסרטונים שיכולים להוות מעין "תיק עבודות של האדריכל". בכל מקרה, מה שחשוב לזכור הוא שככל שהתוכן יותר איכותי כך נשארים עימו יותר זמן הגולשים, והאלגוריתם של גוגל נותן לאתר שלכם ציון יותר גבוה שמקדם אותו במנועי החיפוש.

מגוון פעולות נוספות של קידום אתרים אורגני לאדריכלים

ישנן עוד פעולות רבות המבוצעות במהלך קידום אורגני לאדריכלים. האחרונה שנזכיר במאמר זה מכונה אופטימיזציה לאתר והיא מורכבת למעשה מקשת רחבה של משימות. על קצה המזלג, המטרה שלה היא לאפשר לאלגוריתם של גוגל לזהות באופן מהיר, יעיל וחלק שהאתר שלכם מתאים למה שהגולש מחפש (כלומר שירותי אדריכלות…). כמו כן, המטרה היא שכשהגולשים יראו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש הם יבינו שזו בדיוק הכתובת הנכונה עבורם. אנו עושים זאת למשל על ידי עריכה של תגיות מטא לדפים השונים, כולל תיאור האתר, תגיות האלט והכותרות.

לאחר שאנו מסיימים את ביצוע התהליך הראשוני נמשיך ללוות את האתר ולדאוג שהוא ממשיך להתקדם בביטחון ובהתמדה לעבר דירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. באופן שוטף אתם מקבלים מאיתנו עדכונים על הפעולות שביצענו עבורכם ועל התוצאות שהצלחנו ולהשיג, כאשר העבודה נעשית בשקיפות מלאה והבחירה אם להמשיך איתנו נתונה לגמרי בידיים שלכם.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות