חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל: יתרונות וחסרונות

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

בעלי עסקים שפותחים אתרי אינטרנט רוצים לקבל תוצאות והם רוצים לקבל אותן מהר. אחת הדרכים היעילות לעשות את זה היא דרך קידום ממומן בגוגל. אבל מה זה בעצם קידום ממומן ולמה הוא לא באמת יכול לעמוד בפני עצמו בלי בשקעה בקידום אורגני של האתר?

קידום אורגני בגוגל (SEO) זו אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מובילה שהמטרה שלה היא לעזור לאתרי אינטרנט להגיע לעמודי התוצאות הראשונים ביחס לחיפושים רלוונטיים של משתמשים. המטרה של קידום אורגני היא להתאים את התוכן למילות חיפוש ולביטויים בהם הגולשים משתמשים על מנת להגיע דרך גוגל לתוצאות אותן הם מחפשים. אז איך קידום ממומן יכול לעזור לך לחשוף את העסק שלך ולמה אסור לך להסתמך רק על קידום ממומן? כל התשובות במדריך הבא.

קידום בגוגל

מה זה קידום אורגני?

אם לחדד את המטרה של הקידום האורגני אז אני אגיד שמדובר באוסף של פעולות שנעשות באתר אינטרנט ומחוצה לו על מנת לשפר את מיקומו ואת דירוג האתר בתוצאות האורגניות בגוגל. כדי שתהליך הקידום האורגני יהיה יעיל ואיכותי יש לעקוב אחר הפרמטרים המתשנים של מנועי החיפוש ושל גוגל בפרט. 

הרעיון של מנועי החיפוש הוא אותו רעיון – לספק גולש את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורו, אבל הפרטמרטים לקביעת התוצאות האלה משתנים בתדירות גבוהה, מתחדדים והמשקל שלהם זז מצד לצד על המאזניים המשולשים של: תוכן, טכני וחוויית משתמש.

לפני שמתחילים תהליך של קידום אתרים יש להכין אסטרטגיה שלמה של מיפוי התהליך כולל תכנון מקדים של הטכניקות ושל המהלכים שיביאו לקידום איכותי ואפקטיבי. הקידום האורגני עצמו מורכב משלל פעולות כמו: אופטימיזצית, כתיבת תוכן, בניית קישורים סמכותיים, תקינות טכנית ושיפור חווית המשתמש באתר.

מה החשיבות של דירוג גבוה בגוגל?

דירוג גבוה בגוגל הוא הדרך היעילה ביותר, נכון לשנת – 2022, להגדיל את כמות התנועה לאתר שלך. אם ננסה להכניס את המשפט הזה לתוך נתונים של ממש אז נראה את המצב הבא: חמש התוצאות האורגניות הראשונות בעמוד הראשון מייצרות למעלה מ -67% מכלל ההקלקות.

דירוג גבוה בגוגל גם עוזר לך להגביר את אמינות המותג או העסק שלך, ואני לא  מדבר איתך כאן רק על לקוחות הפוטנציאליים אלא על הגדלת סמכות האתר שלך בגוגל בתחום שלך. לא תמיד הפעולות הללו יתורגמו לכסף באופן מיידי, אבל ביסוס האתר שלך כמקור סמכות בתחום מסוים עבור קהל היעד שלך, יביא אתו בסופו של דבר גם לידים והמרות.

למה לעשות קידום אורגני בגוגל?

גוגל הייתה ונשארה השם הכי גדול בעולם האינטרנט. מדובר בענקית טכנולוגיה שהנכסים שלה מתפרסים על פני מגוון רחב של פלטפורמות כמו יוטיוב למשל. אנחנו משתמשים בגוגל גם אם אנחנו לא יודעים שאנחנו מתשמשים בגוגל. הדפדפנים שלנו כבר מסונכרנים עם גוגל באופן טבעי, מערכות ההפעלה של הטלפונים החכמים שלנו שולחים אותנו לתוצאות החיפוש של גוגל בצורה אוטומטית, גוגל כרום זה בעצם חיפוש בגוגל, ג'ימייל זה גוגל, בקיצור, אי אפשר (וגם לא צריך) לברוח ממנוע החיפוש הגדול בעולם.

למה חשוב להשקיע בקידום אורגני?

קידום אתרים אורגני הוא כלי אסטרטגי לטווח ארוך, וזאת בניגוד לקידום ממומן עליו נדבר בהמשך ושיכול להוות כלי לשיווק מיידי. קידום אורגני הוא המוצר שגוגל מספקת לגולשים, או במילים אחרות – אנשים לא נכנסים לגוגל כדי לצרוך פרסומות. השקעה בקידום אורגני של האתר זו לא זכות, זו חובה בעידן בדיגיטלי. למה? מהסיבה הפשוטה שגוגל היא הדלת שלך לעולם האינטרנט. 

בגוגל אנשים מבצעים פעולות אקטיביות מה שאומר שסיכויי ההמרה גבוהים יותר מברשתות החברתיות. אפשר, ואפילו רצוי לחזק את האתר בעזרת מודעות ממומנות בשלבים הראשונים של הקידום האורגני, אבל השאיפה היא שהשקעה בקידום ממומן תהיה זמנית בלבד, רק עד שהאתר שלך יעמוד על הרגליים האורגניות שלו בעצמו ולא יצטרך עוד סיוע של קמפיינים ממומנים.

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית נוספת שפועלת על בסיס מודעות ממומנות אותן גוגל מציג בשטחי פרסום ייעודיים בעמודי תוצאות החיפוש במובייל, במחשב ובטאבלט. כל אתר יכול באופן עקרוני לקנות לעצמו שטח פרסום ולהגיע לקהל היעד שלו ובדרך הזו 'לעקוף' את הקידום האורגני, או ככה לפחות בעלי אתרים חושבים. האמת היא שרוב הגולשים מדור ה – X ודרומה (או צפונה, תלוי איך מסתכלים) יודעים להבדיל בין תוצאות ממומנות לבין תוצאות אורגניות, אבל על כך אני ארחיב בהמשך.

מהן שיטות התשלום בקידום ממומן?

מי שרוצה שהאתר שלו יופיע במקומות האלה משלם כסף, כשמחיר המודעה נקבע על פי פופולאריות הביטוי שרוצים לקדם. יש שתי אפשרויות תשלום עיקריות בקידום ממומן –   PPC, pay per click (תשלום לפי הקלקה), או pay per impression (תשלום לפי חשיפות). 

מה היתרונות של קידום ממומן?

האם יש לי צורך גם בקידום אורגני גם כשעושים קידום ממומן? כן, תמיד. גוגל בנתה פלטפורמת ידע עצומה בהיקפה, זה מה שהיא נותנת לגולשים, זה המוצר שלה. מודעות ממומנות באיזה שהוא אופן 'מתחפשות' לתוצאות חיפוש או אם תרצו – מתחפשות למידע. חשוב להבין את זה. 

הרבה פעמים אנחנו לא מנסים לחשוב כמו מתשמשים, אנחנו תקועים במחשבה על העסק שלנו מתוך העסק שלנו ומתוך האינטרסים שלנו. האינטרסט הראשון שלנו בשיווק הוא חשיפה כמובן, אבל אם לא נחשוף את העסק שלנו בצורה שתתאים לצרכים של המשתמש אז לא עשינו בזה כלום. 

גוגל עוזרת לנו לחשוף את העסק שלנו למשתמשים בצורה שנראית כאילו היא עונה בדיוק על הצרכים שלהם והצורך שלהם הוא פשוט – תוצאה מתאימה לחיפוש שלהם. העניין הוא שכמו שאני יודע את זה, גם הגולשים יודעים את זה. יותר ויותר משתמשים מבינים את ההבדל בין תוצאה אורגנית בין תוצאה מממומנת והם יודעים שתוצאה ממומנת היא בסך הכל שטח פרסום בתשלום. כדי להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש האורגני של גוגל צריך לעבוד קשה, בשביל להגיע לתוצאות גבוהות בשטחי הפרסום של גוגל צריך לשלם, זה כל ההבדל וזה הבדל של שמים וארץ.

דוגמא לתוצאות חיפוש ממומנות:

תוצאות חיפוש ממומנות

דוגמא לתוצאות חפוש אורגניות:

תוצאות חפוש אורגניות

כיצד משלבים בין קידום אורגני לקידום ממומן?

כמו שאמרתי, השאיפה היא להביא את האתר שלך למצב בו הוא יגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, כך שהוא לא יצטרך להסתמך על התוצאות הממומנות. כדי לעשות את זה צריך להשקיע בקידום אורגני תוך כדי פרסום העסק בשטחי הפרסום הממומנים בגוגל. מה שזה אומר בעיקר זה חלוקה נכונה של תקציב השיווק של העסק שלך. זה לא הכל או כלום, כי בגישה כזו קשה מאוד להגיע לתוצאות. 

אני לא יודע מה היכולות הכספיות שלך ואני לא מתכוון לתת לך עצות פיסננסיות, אני מקדם אתרים וייעוץ פיננסי זה כבר תחום אחר, אבל אני יודע להגיד לך שהשקעה בקידום אורגני תחסוך לך הון. זה לא יקרה ביום אחד, אבל אם נעצור ונעשה חישוב של התקציב אותו תצטרך להשקיע במודעות ממומנות לעומת התקציב שתשקיע בקידום אורגני, נבין שמודעות ממומנות ישאבו ממך הרבה יותר כסף לאורך זמן.

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-774-6333​.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוצאות