חיפוש
Close this search box.

מחקר מתחרים והקשר שלו ל – SEO

דף הבית » מאמרים
מדריך מלא לקידום אורגני בגוגל

תוכן עניינים

מחקר מתחרים הוא הכלי המרכזי שעוזר לי, כמקדם אתרים, לבנות תוכנית עבודה שתהפוך את אתר האינטרנט שלך ל – 'נכס דיגיטלי' שימשוך אליו תנועה בעזרת תוכן נכון ואיכותי, קישורים רלוונטיים וחזקים ומבנה טכני נכון של האתר שלך. במדריך הבא אני אסביר לך בדיוק אני עושה את זה.

בקצרה:

  • מה זה מחקר מתחרים ל – SEO
  • למה צריך את זה
  • מה המטרה של ניתוח מתחרים
  • מה מעניין אותי כמקדם אתרים בניתוח מתחרים
  • באילו כלים אני משתמש למחקר מתחרים
  • מה מותר ומה אסור לעשות במחקר מתחרים
  • איך עושים את זה נכון

מה זה מחקר מתחרים לקידום אתרים?

השאלה הזו מתחלקת בעצם לשתיים – מה זה מחקר מתחרים? ומה המטרה של קידום אתרים? אני לא ארחיב בנושא המטרה של קידום אתרים, כי מדובר בנושא רחב שדורש מאמר נפרד. עם זאת, אני רק אציין שבאופן כללי המטרה של קידום אתרים היא להפוך את האתר שלך לנכס דיגיטלי.

למה צריך לבצע מחקר מתחרים?

ובכן, נכס דיגיטלי לענייננו הוא אתר אינטרנט (שלא לענייננו הוא יכול להיות גם אפליקציה), בנישה מסוימת שמושך אליו קהל יעד שמתעניין בתוכן/ בשירותים/ במוצרים שהוא מציג/ מציע. יבוא החכם וישאל – 'אז מה אתה אומר לי בעצם? שכל אתר אינטרנט עם תוכן ו/או עם מוצרים/ שירותים הוא נכס דיגיטלי?' התשובה שלי היא שעם מחקר מתחרים נכון, הוא יכול להיות.

מה המטרה של מחקר מתחרים?

המטרה שלי כמקדם אתרים היא קודם כל לזהות את הנישה המדויקת הספציפית ביותר בה האתר שלך מתחרה או יכול להתחרות. לצורך העניין נניח שיש לך אתר אופנה אותו נרצה לקדם בגוגל: מה שנרצה לעשות זה לבדוק מה מבדיל את העסק שלך מעסקים אחרים כדי להימנע מתחרות עם רשתות הביגוד הגדולות. לא שזה בלתי אפשרי, פשוט עדיף לצמצם את הנישה כדי להגדיל את סמכות האתר. אז אחרי שדיברנו וחפרנו, הגענו למסקנה שהנישה של חנות האופנה שלך היא בכך שהיא מספקת בגדים צנועים, מעולה – יש קהל יעד, יש קטגוריות שאפשר לקדם (שמלות, בגדי ים וכו') ואפשר לצאת לדרך.

באילו אלמנטים מתמקד מקדם אתרים בניתוח מתחרים?

אם נמשיך עם הדוגמא הקודמת של 'בגדים צנועים' נוכל לראות דבר מעניין שבעזרתו אני אנסה להסביר במה אני מתמקד כשאני מבצע מחקר מתחרים:

צילום מסך של חיפוש 'בגדי נשים' בגוגל

הביטוי שחיפשתי בגוגל הוא 'בגדים צנועים' ומה שהחיפוש הפשוט הזה עזר לנו להבין זה לאילו ביטויים נוספים אני צריך להתייחס כשאני אבנה עבורך אסטרטגיית תוכן לקידום האתר. כל אחד מהביטויים שמסומנים במסגרת אדומה הוא ביטוי שיכול לפתוח עבורי שער לעולם חדש של ביטויים נוספים שאפשר לשלב באתר שלך, ביטויים שיכולים להקפיץ את עמודי האתר שלך במעלה הדירוג האורגני של גוגל – כל עוד נעשה את זה בצורה מקצועית ונכונה.

באילו כלים משתמשים לניתוח מתחרים?

אז הכלי הראשון הוא כמובן החיפוש הפשוט בגוגל, הוא זה שנותן לי את קצה החוט ממנו אני יכול להתחיל את המסע אל עבר בניית אסטרטגיית SEO שלמה לאתר שלך. כלי נוסף בו אני עושה שימוש הוא Ahrefs, שהוא כלי עבודה למקדמי אתרים בתשלום שבעזרתו אני יכול לבדוק אילו ביטויים המתחרים שלך מקדמים ואיפה הם נמצאים מבחינת דירוג – על פי הערכה לא רשמית אבל קרובה מאוד למציאות של Ahrefs. כלי נוסף בו אני משתמש לניתוח מתחרים הוא screaming frog, שהוא בעצם כלי נוסף, דומה מאוד ל – Ahrefs שמאפשר לי לבצע סריקה של אתרי אינטרנט, לנתח את כתובות ה – URL שלהם וכך לראות את המבנה המתאים ביותר לבניית היררכיית כתובות ה – URL באתר שלך, לבדוק את הביצועים של על אחד מעמודי התוכן של המתחרים שלך ועוד.

כלים נוספים הם כלים לאיתור מילות מפתח keyword finder למיניהם. יש כלים חינמיים כמו wordstream ויש כלים בתשלום כמו keywordfinder של חברת Mangools. ההבדל העיקרי ביניהם הוא רמת הדיוק, כמות המילים אותן אפשר לאתר, המגמות שאפשר לראות בעזרתם והאפשרות להוריד את הנתונים לקבצי אקסל ולייצר רשימות מסודרות. הכלים שבתשלום נועדו לחברות SEO ולארגונים גדולים שצריכים להתעדכן באופן קבוע בשינויים ובמגמות של הביטויים המקודמים בגוגל, ולדעתי הם לא מתאימים למשתמש הקצה, כלומר – לבעל העסק.

מה מותר ומה אסור לעשות במחקר מתחרים?

לפני שאני אדבר עם התרות ואיסורים, חשוב לי לציין שבמחקר מתחרים אני לא עושה שום דבר שאינו חוקי. כל מה שאני עושה בסך הכל זה לקחת את הנתונים שמוצגים ברשת, לסרוק אותם ולבדוק מה גורם להם להצליח מבחינת תוכן, מבחינה טכנית ובמבחינת חוויית משתמש. יש תנאים בסיסיים שאני לא צריך לבדוק כדי לדעת שהאתר שלך צריך לעמוד בהם כמו התאמה למובייל למשל. יחד עם זאת, לכל נישה יש את השטאנץ שלה והמטרה שלי היא לחפש אותו ולעזור לך להתאים את האתר שלך לשטאנץ המשתנה. 

לא כל מקדם אתרים עושה את זה, יש מקדמים שיגידו לך שאין הבדלים גדולים בין אתר לאתר ובין נישה וכל מה שצריך לעשות זה להעלות את האתר שלך לאוויר כמה שיותר מהר, לייצר תוכן כללי (וזול) ולחבר קישורים. יש לי בעיה עם הגישה הזו, והבעיה המרכזית שלי היא שזו גישה מיושנת שעברה מהעולם. האלגוריתם של גוגל השתכלל, אבל לא כל מקדמי האתרים השתכללו יחד אתו והתוצר הסופי הוא הרבה מאוד אתרי אינטרנט בינוניים עם תוכן שבלוני שחוזר על עצמו. 

התופעה הזו ניכרת מאוד בארץ, וזה חיסרון מצד אחד אבל יתרון מצד השני והיתרון הוא שלך. המציאות כזאת קל יותר להתבלט מעל למתחרים שלך ולהביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל, במיוחד כשאנחנו מדברים על נישה מצומצמת.

איך מבצעים מחקר מתחרים בלי להפוך להיות כפיל לא מוצלח של המתחרה?

מקדם אתרים מקצועי יודע לבצע מחקר מתחרים, אבל לא להיות תלוי בו במאה אחוז. מה הכוונה? כשאני מנתח את ההצלחה של שלושת המקומות הראשונים בגוגל ביחס לביטוי מסוים אני רוצה לדעת מה יש בהם, אבל לא פחות חשוב – אני רוצה לבדוק מה חסר בתוצאות האלה ואיזה ערך מוסף האתר שלך יכול לספק לגולש בנוסף לתוצאות שכבר קיימות בעמוד הראשון. כדי לעשות את זה צריך לדעת לייצר תוכן מקורי ולא לשכפל את התכנים שכבר קיימים בעמוד הראשון בגוגל. לכן, אני ממליץ לקחת את המלצות התוכן שאני נותן ולפנות לכותב תוכן איכותי שמספק תוכן מקורי. 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות