חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי אופנה

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

איך מקדמים אתר אופנה? המטרה שלנו בקידום אתרי אופנה היא לייצר תנועת גולשים לאתר. קידום אתרים בגוגל פותח לאתר שלך דלת לאפיק התנועה הגדול בעולם נכון ל – 2022, ובמדריך הבא אני אתן לך 5 טיפים יעילים שיעזרו לך להביא את אתר האופנה שלך לקדמת הבמה.

גוגל הוא האתר הפופולרי נכון ל – 2022, עם יותר מ –86 מיליארד ביקורים מדי חודש. פייסבוק, לצורך העניין, זוכה רק ל-20 מיליארד ביקורים בחודש. גוגל מחזיקה במקום הראשון כאתר הפופולרי ביותר כבר עשר שנים ברצף, וזה המקום בו העסק שלך חייב להיות כדי להיות קיים. במדריך הבא אני אסביר לך איך אנחנו עושים את זה.

האתר חייב להיות מותאם למובייל

אני יכול לשתול כאן נתונים סטטיסטיים שיראו שרוב האנשים משתמשים, רוב הזמן, בטלפון הנייד שלהם כשהם מחפשים תוכן או מבצעים רכישה מקוונת. אבל אני לא אעשה את זה, מהסיבה הפשוטה – הזמן שלך יקר לך וגם לי, וברור לי שמדובר בסך הכל בעובדת חיים רגילה מאוד, נכון לשנת – 2022. האמת היא שלא צריך נתונים סטטיסטיים כדי להבין את חשיבות התאמת האתר למובייל, מספיק לראות את היחס שגוגל נותנים לנושא דרך עדכון הליבה המשמעותי של גוגל מ – 2021 ששם את חוויית המשתמש במקום גבוה מאוד בכל הנוגע לדירוג האתר. בנוסף, גוגל מאפשרים לך לבדוק את התאמת האתר שלך למובייל בצורה פשוטה ונגישה:

האם דף האינטרנט מתאים לניידים

וזו התוצאה:

תוצאת בדיקת התאמה למובייל

התפריט חייב להיות נגיש וידידותי

תפריט האתר הוא חווית המשתמש במלוא מובן המילה. אנשים שנכנסים לאתר שלך כדי לחפש בגד מסוים, ברוב המקרים יגיעו אליו דרך עמוד נחיתה בגוגל, כלומר – עמוד פנימי של מוצר או של קטגוריית מוצרים. הבגד שהגולש מצא באתר שלך לא עונה על הדרישות שלו, אבל האתר שלך נראה לו מושקע, עשיר, מרשים ונעים לעין, במילים אחרות – הוא נדלק על האתר שלך. יש לא מעט גולשים שיגידו לעצמם בשלב הזה – "אוקיי, לא מצאתי את מה שאני מחפש, אבל נראה לי שלאתר הזה יש דברים אחרים להציע לי, איפה התפריט…?"

בעלי אתרים מסתכלים על האתר שלהם בתור יחידה אחת המורכבת ממספר עמודים שצריך למלא. הם משקיעים את מירב המאמצים בעמוד הבית, וזה בסדר גמור – אבל כשאנחנו מדברים על אתר אופנה אז חשוב לקחת בחשבון שאתר הבית הוא בסך הכל מבואה לעמודים החשובים באתר, לעמודי המוצר. לכן, לצד ההשקעה הרבה בעמוד הבית, חשוב מאוד לשלב באתר תפריט נגיש ונוח לשימוש, שיהיה מותאם כמובן למובייל ושיסביר בצורה פשוטה לגולשים היכן הם נמצאים ולהיכן הם יכולים להגיע מכאן. דוגמא מאתר lacoste:

תפריט נגיש וידידותי

תפריט נגיש וידידותי

 

בניית נכונה של היררכיית כתובות – URL באתר

אני יודע שמה שאני הולך להסביר יכול להישמע לך סינית, אז במקום לתת הסבר ארוך של מה החשיבות של כתובת – URL לאתר ומה זה בכלל אומר, אני רק איישר אתך קו ואסביר שכשאני מדבר על כתובת – URL אני מתכוון בעצם לכתובת עמוד האינטרנט. זה יכול להיות כתובת האתר (הדומיין), לצורך העניין – https://global.lacoste.com/en/homepage

וזה יכול להיות גם העמודים הפנימיים של האתר, לצורך העניין – כתובת ה – URL של עמוד הקטגוריה של בגדי גברים באתר לקוסט היא: https://global.lacoste.com/en/lacoste/men/clothing/

מה ראינו כאן בעצם? כתובת ה – URL של העמודים הללו אומרים לגוגל איפה הוא נמצא באתר. אבל מעבר לזה, ראינו את הסלאשים שמפרידים בין המילים שכתובות בכתובת ה – URL. כל – / כזה פותח בעצם מה שנקרא בשפת ה – SEO "תיקייה חדשה". המטרה שלנו בבניית היררכיה נכונה של כתובות – URL היא לייצר רלוונטיות מבחינת תוכן הכתובת (בגדי גברים, בגדי נשים, חולצות פולו, חולצות T, וכו'), ולייצר 'משפך' שמוביל מהקטגוריות הראשיות עד למוצר הקצה.

למה זה חשוב? כי אנחנו רוצים לתת לגולש את חווית החנות הפיזית מבלי שהוא יצטרך לצאת מהבית. אם היית נכנס לחנות שכל הבגדים – נשים, גברים, חורף, קיץ, פולו, T, מעילים, נעליים… הכל היה נמצא באותו אזור בלי סדר, כנראה שהיית בורח החוצה. זה בדיוק מה שקורה לאלגוריתם של גוגל כשהוא נכנס לאתר בלי היררכיה מסודרת של כתובות – URL.

ניקח מוצר מסוים באתר לקוסט ונראה דרכו כיצד היררכיה נכונה צריכה להיראות:

בשלב הראשון אנחנו נכנסים לאזור בגדי הגברים:

https://global.lacoste.com/en/lacoste/men/clothing/

כניסה לאתר חנות בגדים

בהיררכיה הנמוכה יותר נמצאת הקטגוריה עצמה:

https://global.lacoste.com/en/lacoste/men/clothing/polo-shirts/

היררכיה של קטגוריה באתר

וכשניכנס לאחד המוצרים אנחנו נגיע להיררכיה הנמוכה ביותר:

https://global.lacoste.com/en/lacoste/men/clothing/polo-shirts/short-sleeves/men%27s-lacoste-branded-stretch-mini-pique-polo/PH9535-00.html?color=ZS1

ההיררכיה הנמוכה ביותר באתר

אימוץ אסטרטגייה נכונה לחיבור קישורים לאתר

קישורים חיצוניים משפרים את דירוג האתר במנועי החיפוש, מה גם שהם מסוגלים להגדיל את כלל התנועה לאתר. השאיפה היא שבאתר שלך יהיו כמה שיותר קישורים נכנסים באיכות גבוהה. מה הכוונה? הכוונה שלי היא שככל שאתרים עם סמכות בתחום האופנה ישלבו קישור לאתר שלך באתר שלהם, כך סמכות האתר שלך תגדל בעיני גוגל. בעזרת קידום אתרים מקצועי, חיבור קישורים לאתר שלך יעזור לך לקבל יותר כניסות לאתר ויותר המרות פוטנציאליות.

תמונה שווה אלף מילים – אבל כמה מילים לא יזיקו

אז אנחנו נמצאים במדיום ויזואלי, וכשאנחנו מדברים על אתרי אופנה אז הויזואליה תופסת מקום מרכזי הרבה יותר ממה שהיא תופסת בתחומי תוכן אחרים. ברור לי שאם יש לך עסק אופנה אז אני לא צריך להיות זה שיגיד לך לשלב תמונות באתר, אבל מה עם כמה מילים לכל תמונה?

גוגל מחפש ויזואליה, זה נכון, אבל מנוע החיפוש הגדול בעולם מחפש גם נגישות. יש לך מוצר שעונה על הגדרת החיפוש מסוימת, למשל – חולצת פולו לגברים, מעולה. העלית תמונה עם קישור לרכישת המוצר? מדהים. אבל לא פחות חשוב זה לכתוב תיאור מוצר מתחת לתמונה ולהוסיף טקסט אלטרנטיבי (ALT) לתמונה עצמה.

תיאור המוצר

המוצר והתמונה הולכים יד ביד, במיוחד באתרי אופנה. זה בסדר גמור, ככה זה צריך להיות, אבל מה שחשוב זה לשים לב שלכל מוצר יש תיאור מוצר. למה אני מתכוון? האמת היא שאני מתכוון כאן לשני דברים, האחד הוא תיאור המוצר בעמוד הקטגוריה (תיאור קצר של שורה מתחת לתמונה בה נמצא המוצר):

תיאור מוצר באתר חנות אופנה

 

והדבר השני שאני מתייחס אליו כשאני מדבר על תיאור מוצר הוא התיאור שנמצא בעמוד המוצר עצמו. כלומר, ראית את המוצר בעמוד הקטגוריה, לחצת עליו ואז הגעת לעמוד הרכישה:

תהליך רכישה באתר חנות אופנה

 

אבל איפה התוכן? נכון, אין בעמוד שאני מראה לך הרבה תוכן, האם זה אומר שגם באתר האופנה שלך לא צריך לשים תוכן בעמודי המוצר? לא, זה רק אומר שאני נותן לך דוגמאות מאתר של חברת אופנה בינלאומית גדולה שיכולה להרשות לעצמה שלא לשלב יותר מדי תוכן באתר ועדיין להוביל את התחום בעולם. עד שהאתר שלך יגיע לשם, בעזרת השם ובעזרת קידום אתרים מקצועי, אני מציע מכל הלב שלא לוותר על שילוב תוכן באף עמוד.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות