חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים טכני: מה חובה לדעת

דף הבית » מאמרים
קידום אתרים טכני

תוכן עניינים

קידום אתרים טכני של אתר אינטרנט חשוב לקידום האתר, במיוחד לאחר עדכון הליבה של גוגל ששם את הפן הטכני של אתרי אינטרנט במרכז הבמה לצד חוויית המשתמש ותוכן האתר. אז מה זה קידום אתרים טכני ולמה חשוב לבצע אותו בתחילת תהליך הקידום? טוב ששאלת, בדיוק בשביל זה אני כאן.

לפני שאתר אינטרנט נכנס לתהליך של קידום אורגני במנועי החיפוש, חשוב להבין מהם הדרישות הטכניות הבסיסיות של גוגל והם עמידה בשלושה תחומים:

  • חוויית משתמש
  • הצד הטכני של האתר
  • תוכן האתר

בשורות הבאות אני רוצה דווקא להדגיש את חשיבות הצד הטכני של האתר שלך ואת הפעולות אותן אני מבצע כמקדם אתרים לפני שאני מכניס את האתר שלך לתהליך של קידום. לפעולות האלה קוראים 'קידום אתרים טכני' או איך שאני קורא לזה 'סקירה טכנית', סקירה שאת הממצאים שלה אני מגבש להמלצות שאותן יש להעביר למתכנת על מנת שיבצע את ההתאמות שיעמידו את האתר שלך בתנאי הסף של גוגל.

מה הקשר בין המצב הטכני של האתר ל – SEO?

סקירה טכנית זה בדרך כלל משהו שבעלי עסקים לא מצפים לקבל כשהם נכנסים לתהליך של קידום אורגני בגוגל. תגובה שאני מקבל לא מעט מבעלי עסקים ששומעים על כל עניין הסקירה הטכנית היא התגובה הבאה: "אני באתי לעשות קידום לאתר. אתה יודע כמה זמן לקח לי להעמיד את האתר הזה על הרגליים? שנתיים שאני עובד על האתר הזה עם מתכנת ומעצב, מלא כסף הוצאתי עליו, ואני מרוצה ממה שיצא (באמת אתר מרשים). אתה מקדם אתרים, אז תעשה לי טובה, עזוב אותי מהמלצות טכניות ופשוט תקדם לי את האתר."

טוב, זאת אולי תגובה קיצונית, אבל היא מגיעה ממקום אמיתי וכואב. אז קודם כל חשוב לי להגיד לך שאני מבין אותך, אני יודע מה זה להקים עסק ומה המשמעות של אתר אינטרנט שנראה טוב. הבעיה היא, ואני אנסה להיות עדין… את גוגל כל הסיפור היפה הזה שסיפרתי עכשיו – לא מעניין!

מה גוגל רוצה מהחיים הטכניים של האתר שלך?

אנחנו נוטים לשכוח את העובדה הפשוטה שגוגל (וכל מנוע חיפוש גדול אחר) הוא ארגון עסקי פרטי ולא בית משפט גבוה לצדק. אם יוצא לך לקרוא את השורות האלה בתחילת תהליך הקמת האתר, אז אני מציע לך ליצור קשר עם מקדם אתרים מקצועי שמתמחה לא רק באופטימיזציה וקישורים אלא גם בקידום אתרים טכני וילווה את תהליך בניית האתר מהשלבים הראשונים, ככה שלא יהיו טעויות מיותרות בהמשך. ככה עובדות החברות הגדולות, ואין סיבה שבעלי עסקים קטנים ובינוניים ינהגו אחרת.

אז מה גוגל רוצה? האמת היא שזה די פשוט, קברניטי גוגל הביאו את המותג הגדול ביותר בעולם הדיגיטלי למקום בו הוא נמצא כי בסופו של דבר הם מנסים לתת לגולשים את המידע הרלוונטי ביותר עבור החיפוש שלהם, לצד חוויית משתמש גבוהה ובלי תקלות ושגיאות מיותרות.

מה הכוונה בתקלות טכניות באתר?

לפני שמעמיקים בנושא קידום אתרים טכני יש להבין תחילה מהן התקלות הטכניות הנפוצות באתרי אינטרנט, שעשויות לפגוע בדירוג האתר בגוגל, הן:

  • בעיה במהירות טעינת האתר.
  • עמודים שבורים (404, 403).
  • קישורים שבורים באתר.
  • חוסר התאמה למובייל.

אחרי שעברנו על הבעיות הנפוצות, נבין מה מקדם אתרים מקצועי עושה כדי לאתר אותן ומה המשמעות של כל אחת מהן לאתר שלך.

איתור עמודים שבורים באתר

למה זה חשוב?

לפני שאני מסביר מה זה עמוד שגיאה 404, אני רוצה להסביר שנייה אחת מה המשמעות של עמודי 404 באתר ולמה צריך לאתר אותם ולתקן את השגיאה. עמודי 404 פוגעים בסמכות האתר שלך. ברגע שזיהית עמודי 404 יש לבצע הפניות 301 לעמודים רלוונטים תקינים באתר שלך. במידה ויש לך אתר במערכת וורדפרס בו מותקן תוסף יוסט בגרסת הפרימיום, כל שינוי כתובת URL שתבצע בעמוד יצור הפנית 301 אוטומטית מה URL הישן ל URL החדש ויחסוך לך התעסקות מיותרת.

איך נוצר עמוד שגיאה 404?

במידה ומחקת עמוד באתר ולא הודעת לגוגל שהעמוד כבר לא קיים? יצרת עמוד 404! במידה ויש לך אתר חנות ומחקת 20 מוצרים שירדו מהמדף כך יצרת 20 עמודי שגיאת 404. שינית כתובת URL של עמוד מסוים באתר בלי לבצע פעולה נוספת? יצרת עמוד 404.

מה הבעיה עם עמודי 404?

תמונה שווה אלף מילים, אז אני אתחיל בתמונה כדי להסביר כמו שצריך:

קידום אתרים טכני

אז מה יש לנו בתמונה הזאת? נתחיל בכתובת ה – URL בקו צהוב. אם עוד לא הבהרתי את זה אז אני מקדם מומחה לקידום אתרים (נעים מאוד), ואתר האינטרנט מכיל תכנים שקשורים לעולם קידום האתרים. לכן, אם ננסה לחפש עמוד שקשור, לצורך העניין, לעולמות הטיסה למשל – סביר להניח שלא נמצא עמוד כזה באתר. /מטוס-ללא-טייס/ היא כמובן דוגמא בלבד, והאמת היא שכל כתובת URL שאינה נמצאת באתר שלך תוביל לתוצאה של עמוד לא קיים, או במילים אחרות – עמוד 404. זה כמובן בסדר גמור, אנחנו הרי לא מבקשים ממנועי החיפוש לסרוק את העמודים שאינם קיימים באתר שלנו אלא את אלה שקיימים. אבל קורה כשגוגל סורק את האתר ומגלה לפתע עמוד שלא קיים?

למה שכתובות URL שאינן קיימות יעניינו את גוגל?

אני יודע שזה יכול להישמע כמו תיאוריה פילוסופית משונה, למה שגוגל ימצא כתובות URL של עמודים שאינם קיימים באתר שלך בזמן סריקה? התשובה פשוטה מאוד – מחיקת עמודים באתר לא מוחקת את כתובות ה – URL מהאינטרנט. אז אני לא אומר שאי אפשר למחוק עמודים, כמובן שאפשר וצריך למחוק עמודים שאינם רלוונטיים כמו עמוד מוצר או שירות שהעסק שלך כבר לא מספק, אבל כשמוחקים עמוד אסור בשום אופן להשאיר את כתובת ה – URL של העמוד המחוק במצב שמאפשר למנועי החיפוש לראות אותה.

התאמת האתר למובייל

אני יכול לתת פה הוכחה מופתית בצורת נתון שיראה שרוב התנועה האינטרנט נעשית נכון לשנת – 2022 באמצעות הסמארטפון, אבל אני לא אעשה את זה כי אני לא כאן כדי למלא את העמוד בתוכן מובן מאליו וכי אני סומך מספיק על האינטליגנציה של הקוראים שלי. האתר שלך צריך להיות מותאם למובייל, נקודה. גוגל מסבירים כיצד לעשות את זה, אבל לא תמיד אפשר לעשות את ההתאמות האלו בני עזרה של מתכנת. אני בתור מקדם אתרים בודק את התאמת האתר בגרסת המובייל שלו לפני שאני בודק אותו בגרסת המחשב השולחני (כן, זה עד כדי כך חשוב). אם יש בעיות בגרסת המובייל אני כמובן מציף אותן מול בעל האתר, מול מנהל האתר (הפנים ארגוני או החיצוני) או מול המתכנת שעובד עם בעל האתר. צריך לטפל בבעיות האלה כמה שיותר מהר, זה קריטי לקידום האתר.

שיפור מהירות טעינת האתר

אתרים עם מהירות טעינה גבוהה הם בעלי יתרון מובנה על פני אתרים איטיים ביחס לדירוג האתר במנועי החיפוש. זה לא תמיד פשוט להתמודד עם בעיות במהירות הדף, אבל כדאי לדעת שמעבר לעובדה ששיפור מהירות האתר שלך ישפר גם את דירוג האתר ואת סמכות הדומיין, מהירות טעינה גבוהה הופכת את חווית המשתמש לטובה יותר ומובילה ליותר לידים וליותר מכירות.

הסרת תוספים שאינם בשימוש

יש לך אתר וורדפרס? קודם כל עשית בחירה טובה, זו כנראה המערכת הנוחה ביותר לקידום אתרים (למרות שאפשר לקדם אתר כמעט בכל מערכת אחרת). משהו שאנחנו רוצים להימנע ממנו זה עומס יתר על בסיס הנתונים של האתר (Database). איך עושים את זה: משדרגים את גרסת מערכת הוורדפרס לעדכנית ביותר ומבקשים מחברת האחסון דו"ח עם פירוט ביצועי השרת שלך (ומעבירים אליי לבדיקה).

 

עדיין לא בטוח בנוגע לחשיבות של קידום אתרים טכני לאתר שלך, צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות