7 סיבות לכתוב תוכן מקורי

דף הבית » מאמרים
7 סיבות לכתוב תוכן מקורי

תוכן עניינים

תוכן מקורי לאתר אינטרנט הוא גורם מרכזי המשפיע על תוצאות האתר במנועי החיפוש. תוכן מקורי יכול לעזור בקידום האתר שלך בדירוג בגוגל ולייצר חשיפה גדולה. למה זה כל כך חשוב, איך זה בדיוק עובד ואיך אפשר להיעזר בתוכן מקורי כדי לקדם את האתר? במדריך הבא אני אסביר ואתן דוגמאות.

בקצרה:

  • תוכן מקורי משפר מיקומים בגוגל.
  • תוכן מקורי עוזר לך לבלוט.
  • תוכן מקורי נותן לגולש ערך מוסף.
  • תוכן מקורי עוזר להוריד את אחוזי הנטישה.
  • אופטימיזציה לאתר עם תוכן מקורי אפקטיבית יותר.
  • תוכן מקורי שומר עליך מפני ענישה של גוגל.
  • תוכן מקורי שומר עליך מפני תביעות.

תוכן מקורי הוא מדד דירוג של גוגל

בעדכון הליבה הגדול של שנת 2021, גוגל הציבו את תוכן האתרים כאחד משלושת המדדים המרכזיים לדירוג האתר, באופן רשמי. לא שלפני העדכון האלגוריתם של גוגל לא התייחס לתוכן כאחד האלמנטים החשובים לקידום אתר, אבל האבולוציה של האלגוריתם הביאה אותו למצב בו הבינה המלאכותית של גוגל יודעת לזהות ולמפות תכנים שונים לביטויים שונים ואפילו לאנשים שונים, על פי איכות ולא על פי כמות המילים או כמות מילות המפתח בטקסט כפי שהיה בעבר.

תוכן מקורי עוזר לך לבלוט מעל המתחרים

התחרות על עשרת המקומות הראשונים בגוגל בביטויים מובילים בכל תחום היא גדולה מאוד. במקרים רבים אתרים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים צריכים להתחרות מול תאגידים ומול ארגונים גדולים על החשיפה האורגנית בגוגל. 

איך אפשר לעשות את זה? בעבר זה באמת היה הרבה יותר קשה, וזאת מאחר ולחברות גדולות יש תקציבי שיווק גדולים שלא מעט מהם הולכים להשקעה אורגנית בנכסים הדיגיטליים של הארגון. מדובר בסופו של דבר במהלך עסקי נבון. השקעה עקבית בקידום אורגני של אתר מביאה איתה תוצאות שנשארות לאורך זמן ושאינן תלויות בקמפיינים ממומנים כאלה ואחרים.

עם תוכן מקורי אפשר לתת ערך מוסף לגולש

אחרי יותר מ – 10 שנים של ניסיון בקידום אתרים, אני יודע שאחת הדרכים היעילות להשתלב בתוצאות האורגניות הראשונות בגוגל היא לזהות דווקא את מה שחסר בתוצאות אותן גוגל ולתת לגולשים מענה על פי מה שלא נמצא. מה הכוונה? נניח שיש לך אתר שנותן המלצות צפייה בנטפליקס. מן הסתם, התחרות על הביטוי הזה (9900 חיפושים בממוצע בחודש) היא גדולה, ואיפה שיש תחרות גדולה נמצא גם הכסף הגדול. מעמוד התוצאות הראשון בגוגל אפשר להבין פחות או יותר מה אני מדבר: 

האתרים שמוקפים בעיגול הם אתרי ענק במונחים ישראליים ויש להם ותק וסמכות בעולמות הטלוויזיה מבחינת גוגל. בתחתית העמוד נמצאים מגזינים נוספים של עיתון הארץ, מעריב ועוד. יחד עם זאת, אל המקום הרביעי הצליח להשתחל אתר אינטרנט קטן ונישתי של אדם פרטי שכותב המלצות לנטפליקס. אז למה גוגל אוהב אותו כל כך? מהסיבה הפשוטה שהוא נותן לגולשים אופציה נוספת, שונה מיתר האופציות, כלומר – אופוציה מקורית או במילים שלנו 'תוכן מקורי'. מה בדיוק מקורי פה? הנישה של הכותב, הוא תסריטאי שנותן המלצות על סדרות בנטפליקס, וככל הנראה זו היא סוג המלצה שהאלגוריתם שיער שיכול לעניין את הקוראים. האתר הקטן והנישתי הזה נמצא במקומות הראשונים בגוגל בכל הנוגע להמלצות צפייה כבר לא מעט זמן, כך שככל הנראה האלגוריתם של גוגל צדק בניחוש שלו.

שיעורי הנטישה באתרים עם תוכן מקורי נמוכים

אחת המטרות המרכזיות בכתיבת תוכן לקידום אתרים היא להשאיר את הגולש באתר שלך, כך שגם אם הוא לא מצא את מה שהוא חיפש בעמוד הנחיתה שאליו הוא הגיע הוא ימשיך ויחפש דברים אחרים באתר. זה נכון לאתרי Ecommerce אבל זה נכון גם לכל אתר אחר. את אחוז שיעורי הנטישה אפשר לראות בחשבון הגוגל אנליטיקס שלך:

שיעורי הנטישה באתרים עם תוכן מקורי נמוכים

ככל שהאחוז גבוה יותר כך אחוזי הנטישה גבוהים יותר, כלומר – אנשים נכנסים לאתר ולא מבצעים בו פעולות לפני שהם יוצאים ממנו. תוכן מקורי ואיכותי, כזה שהקורא לא מצא כבר במקום אחר כשהוא נכנס לתוצאה הראשונה והשנייה בגוגל (עד שהאתר שלך יגיע לשם) ויצא ממנו והגיע בדרך לאתר שלך. אם גם אצלך הוא יקרא את מה שהוא כבר קרא במקומות אחרים הוא ייצא, עד כדי כך פשוט.

אופטימיזציה – SEO לתוכן מקורי הרבה יותר אפקטיבית

ביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש היא בעצם פעולת התיווך שאני בתור מקדם אתרים עושה, בין תוכן האתר שלך לבין האלגוריתם של מנועי החיפוש. נכון, היום הוא כבר יודע לעשות את זה בעצמו והוא לא באמת חייב שאני אגדיר לו כותרות Meta כדי להבין מה יש בתוך העמוד, ודווקא בגלל חשוב שהתוכן שלך יהיה מקורי ואיכותי כמה שניתן. כבר קרו מקרים בהם הגדרתי כותרת META אחת במערכת האתר וגוגל החליט 'לשלוף' כותרת אחרת מתוך האתר וליצור כותרת META שונה מזו שאני כיוונתי אליה. 

הכל בסדר, לא מתווכחים עם גוגל – מתווכחים את גוגל, וכדי לעשות את זה חשוב להיות קשובים וערים למה שגוגל רוצה מהתוכן שלנו ולא לנסות לכפות על גוגל את מה שאנחנו רוצים שהוא יציג לאחרים (כבר שמעתי מקרים על אנשים ששלחו לגוגל מייל חריף על 'החוצפה' שלהם לשנות את כותרות META. חבר'ה, עמודי התוצאות הם שטחי הפרסום של גוגל, מותר להם לעשות מה שהם רוצים. ביום שהם ישנו תכנים בתוך האתרים עצמם זה היום שבו נצטרך להתחיל לדאוג).

תוכן מקורי עוזר לך להימנע מענישה

טוב, זה פשוט, אסור להעתיק. לימדו אותנו את זה בכיתה ג', אבל לפעמים צריך לחזור על דברים בסיסיים, במיוחד כשהעיניים של המורה שינו צורה והפכו לרובוט הכי משוכלל בעולם. התוכן יכול להיות ברוח שתתאים למקורות אחרים, אבל אחד לאחד. אם שילבת ציטוט, צריך לשלב קישור, בדיוק כמו בעבודה אקדמית. בכל מקרה אסור להעתיק עמודי תוכן שלמים על תוכנם המלא, וצריך לשמור על ייחודיות התוכן שלך ועל הנבדלות שלו מתכנים אחרים. בקיצור – לכתוב תוכן מקורי. גוגל מסוגלים להעניש את האתר שלך ולפגוע בדירוג האתר בצורה קשה במקרים של תוכן מועתק. 

הכוונה היא לתוכן שמועתק מאתרים אחרים ולא מהאתר שלך, אבל גם במקרה הזה יש להימנע מתוכן כפול. אפשר להשתמש בכמה עמודי תוכן שונים שעוסקים באותו נושא, ויכול מאוד להיות שגוגל יפרגן לאתר שלך וישלב את שני העמודים האלו בעמוד התוצאות הראשון, אבל הוא לא יעשה את זה אם שני העמודים שלך הם בעלי תוכן זהה או כמעט זהה. העלית עמוד תוכן עם נושא מסוים? קדימה, לנושא הבא.

תוכן מקורי שומר עליך מפני תביעות

בהמשך לנושא הקודם, אני לא ארחיב יותר מדי, אבל אני רק אציין שהעתקת תוכן נחשבת עבירה על זכויות יוצרים ומי שעושה את זה חשוף לעונשים בהתאם לחוק.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.