חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

17 דרכים בהן אפשר להשתמש ברשתות חברתיות לתמיכה בקידום אתרים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

ישנן מספר דרכים בהן תוכל להשתמש בנוכחות המדיה החברתית שלך כדי לשפר את קידום האתר שלך. למה זה חשוב? קודם כל כי אפשר לעשות את זה בקלות ובחינם, אז למה לא? בנוסף, זה לא כזה מסובך, והכי חשוב – יש הרבה דרכים לעשות את זה. הינה 17 דוגמאות.

הקשר בין רשתות חברתיות לקידום אתרים, או אם תרצו הקשר בין פייסבוק לגוגל, נראה לנו לפעמים כמו קשר הפוך. אנחנו נוטים להסתכל על רשתות חברתיות ועל מנועי החיפוש כעל שני קטבים שונים, כעל מתחרים, על שתי אופציות מנוגדות שדורשות מאיתנו לבחור באיזו מהן אנחנו מאמינים ובוטחים ובאיזו לא. אבל האמת היא שזה פשוט לא נכון. רשתות חברתיות יכולות לסייע לך לקדם את האתר שלך בגוגל, ועבודה נכונה עם נתונים שאספת מביצועי האתר ברשתות החברתיות יכולים לעזור לך לשפר את ביצועי האתר, גם ברשתות החברתיות וגם במנועי החיפוש. איך עושים את זה? בשביל זה אני כאן.

השתמש במדיה חברתית כדי לייעל את האתר שלך למכשירים ניידים

התאמת אתר אינטרנט למובייל זה הסטנדרט של מנועי החיפוש. מעבר לשימוש בטלפונים חכמים מתרחש אפילו במדינות עולם שלישי ללא תשתיות היגיינה ראויות,  כן, עד כדי כך חשוב להתאים את האתר שלך למובייל. מנועי החיפוש מעמידים את התאמת אתרי האינטרנט למובייל בראש סדר העדיפויות שלהם, וגם קברניטי הרשתות החברתיות עושים את זה כמובן. 

כל מותג שרוצה נוכחות דיגיטלית ב – 2023 צריך להתאים את האתר שלו למובייל ולוודא שאין עם אתר המובייל שלו תקלות. איך עושים את זה? בודקים את נתוני נוחות השימוש בניידים בעזרת אחד הכלים המרכזיים שגוגל מספקים למשתמשים לניתוח ביצועי האתר, google search console:

התאמה למובייל ב - search console

.

פרסם תוכן איכותי ורלוונטי בחשבונות המדיה החברתית שלך

זה יכול לעזור לשפר את הנראות והאמינות של המותג שלך, מה שיכול בתורו לשפר את דירוג החיפוש שלך. חשוב לפרסם עדכונים באופן קבוע בחשבונות המדיה החברתית שלך, מכיוון שזה יכול לעזור להבטיח שהמותג שלך יישאר בראש ובראשונה עבור העוקבים שלך ויכול גם למשוך עוקבים חדשים. בעת פרסום, הקפד לכלול מילות מפתח וביטויים רלוונטיים הקשורים לעסק ולתעשייה שלך. זה יכול לעזור למנועי חיפוש להבין על מה החשבונות שלך ולשפר את דירוג החיפוש שלך עבור מילות מפתח אלה.

שימוש במילות מפתח בפוסטים ברשתות החברתיות

השתמש במילות מפתח בפוסטים שלך במדיה החברתית, כמו גם בפרופיל ובביוס שלך. זה יכול לעזור למנועי חיפוש להבין על מה החשבונות שלך, ואולי לשפר את דירוג החיפוש שלך עבור מילות מפתח אלה. כשאתה כותב את הפוסטים והביוס שלך ברשתות החברתיות, חשוב על המילים והביטויים שקהל היעד שלך עשוי להשתמש בהם בעת חיפוש עסקים או מוצרים כמו שלך. שילוב מילות מפתח וביטויים אלה בתוכן שלך יכול לעזור לשפר את הסיכויים שלך לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

הגדלת התנועה לאתר דרך הרשתות החברתיות

השתמש במדיה החברתית כדי להעביר תנועה לאתר שלך. כאשר משתמשים לוחצים על קישורים לאתר שלך מחשבונות המדיה החברתית שלך, זה יכול לעזור בשיפור דירוג החיפוש שלך. על ידי פרסום קבוע של קישורים לאתר שלך בחשבונות המדיה החברתית שלך ועיסוק עם משתמשים שלוחצים על קישורים אלה, תוכל להעביר יותר תנועה לאתר שלך ולשפר את דירוג החיפוש שלך.

יצירת קשר עם לקוחות דרך הרשתות החברתיות

השתמש במדיה החברתית כדי ליצור קשר עם הקהל שלך ולבנות מערכות יחסים. זה יכול לעזור לשפר את האמינות והסמכות של האתר שלך, מה שיכול להשפיע לטובה גם על דירוג החיפוש שלך. על ידי התקשרות פעילה עם העוקבים שלך ותגובה לתגובות והודעות, תוכל לבנות אמון ואמינות עם הקהל שלך. זה יכול להוביל לתנועה אורגנית יותר לאתר שלך, כמו גם לדירוג חיפוש משופר.

קישור כל החשבונות שלך ברשתות החברתיות לאתר

ודא שחשבונות המדיה החברתית שלך מקושרים לאתר שלך, וכי האתר שלך מקושר לחשבונות המדיה החברתית שלך. זה יכול לעזור לשפר את הנראות והאמינות של האתר שלך ושל חשבונות המדיה החברתית שלך, מה שיכול להועיל לדירוג החיפוש שלך. על ידי קישור האתר שלך לחשבונות המדיה החברתית שלך, תוכל להקל על המשתמשים למצוא אותך ולעקוב אחריך ברשתות החברתיות. ועל ידי קישור חשבונות המדיה החברתית שלך לאתר שלך, תוכל לספק מידע ומשאבים נוספים למבקרים באתר שלך ולשפר את דירוג החיפוש שלך.

בניית קישורים באמצעות רשתות חברתיות

קודם כל חשוב לדעת שרשתות חברתיות הן אתרים לכל דבר, אבל הסמכות שלהן בתחומים בהם האתר שלך עוסק נמוכה. אין תחליף לקישורים נכנסים מאתרים מכובדים ואיכותיים כדי לעזור בשיפור דירוג החיפוש שלך.  יחד עם זאת, ניתן בהחלט להשתמש במדיה חברתית כדי לבנות קישורים נכנסים לאתר שלך. איך עושים את זה?

איך עושים את זה נכון

אחת הדרכים לבנות קישורים נכנסים היא על ידי פרסום תוכן בעל ערך ואינפורמטיבי בחשבונות המדיה החברתית שלך, כולל קישור לאתר שלך בתוך התוכן. אם אתרים או משתמשים אחרים מוצאים ערך בתוכן שלך ברשתות החברתיות ומשתפים אותו או מקשרים אליו, זה יכול לעזור לשפר את האמינות והסמכות של האתר שלך בעיני מנועי החיפוש.

שימוש ברשתות חברתיות למעקב וניתוח ביצועים

השתמש במדיה החברתית כדי לעקוב ולנתח את הביצועים שלך. פלטפורמות מדיה חברתית רבות מציעות כלי ניתוח שיכולים לעזור לך לעקוב אחר הביצועים של חשבונות המדיה החברתית שלך ולהבין כיצד התוכן שלך מהדהד עם הקהל שלך. 

זה יכול לעזור לך לזהות אזורים לשיפור ולייעל את אסטרטגיית השיווק במדיה החברתית שלך על מנת לקבל תוצאות טובות יותר. ניתוח קבוע של הביצועים שלך יעזור לך לייעל תהליכים ולשפר את דירוג החיפוש של האתר שלך במנועי החיפוש.

שימוש ברשתות חברתיות להגדלת הסמכות בתחום שלך

אז נכון, רשתות חברתיות לא נחשבות למקור ידע סמכותי, אבל יש בהן קהילות שאפשר להיעזר בהן על מנת לבנות לעצמך סמכות בתחום שלך. השתמש במדיה החברתית כדי להציג את המומחיות והסמכות שלך בענף שלך. 

פרסום עקבי של תוכן בעל ערך ואינפורמטיבי בחשבונות המדיה החברתית שלך, בדגש על קבוצות ייעודיות בתחומי תוכן בהם העסק שלך פעול, יכול לעזור לל לבסס את עצמך כבעל סמכות בענף שלך. זה כמובן יכול לעזור לשפר את האמינות והסמכות של האתר שלך, מה שיכול להשפיע לטובה על דירוג האתר בגוגל.

פרסום תוכן שנוצר על ידי משתמשים

אפשר להשתמש במדיה חברתית כדי לעודד תוכן שנוצר על ידי משתמשים. אני מדבר כאן על תכנים כמו ביקורות ודירוגים בעיקר. תוכן כזה יכול לעזור לשפר את האמינות והסמכות של האתר שלך במנועי החיפוש. 

ביקורת טובה שווה אלף מילים, ועל ידי פרסום תוכן חיובי שנכתב על ידי משתמשים אפשר לעבוד את קהל היעד שלך להצטרף להצלחה. 

ניתן לעודד את המשתמשים שלך לעשות את זה באופן ישיר, במייל או בהודעת וואטסאפ אוטומטית, וכמובן בהודעת מסנג'ר שתחבר אותם ישירות לעמוד הפייסבוק העסקי שלך להשארת ביקורת. אנשים רוצים לעשות טוב, אבל הם לא תמיד רוצים להאמץ בשביל זה. אם המעשה הטוב יהיה במרחק לחיצת כפתור, סיכוי לא רע שזה יקרה.

השתמש במדיה החברתית כדי לשפר את חווית המשתמש באתר שלך

ניתן להשתמש במדיה חברתית כדי ליצור קשר עם הקהל שלך ולהבין את הצרכים ואת ההעדפות שלו, וכך ניתן לשפר את חווית המשתמש באתר שלך. זה יכול להוביל למעורבות גבוהה יותר של המשתמשים ולשיעורי המרה גבוהים, מה שבסופו של דבר יכול לשפר את דירוג החיפוש שלך. איך עושים את זה בפועל?

שותלים משוב קבוע

הטמעה של משוב קבוע ואפשרות לקבל הצעות ייעול מהקהל שלך ברשתות החברתיות, יאפשרו לך לזהות אזורים לשיפור ולייעול של האתר כך שניתן יהיה לענות על צרכי המשתמשים בצורה טובה יותר ולשדר אינטראקטיביות.

הגברת המודעות למותג שלך

פרסום עקבי של תוכן איכותי בחשבונות המדיה החברתית שלך יעזור לך להישאר בתודעה של המשתמשים, מה שיאפשר לך הגדיל את הנראות ואת נקודות הממשק שלהם עם המותג שלך. זה יכול לעזור למשוך יותר משתמשים לאתר שלך ולשפר כמובן את דירוג האתר שלך במנועי חיפוש.

שיפור הביצועים של האתר שלך

שימוש במדיה החברתית יעזור לך לשפר את ביצועי האתר שלך. על ידי שימוש במדיה חברתית ניתן לזהות ולתקן בעיות טכניות באתר ולשפר את המהירות ואת הביצועים של האתר. 

שימוש בניתוח הנתונים של הרשת החברתית

פייסבוק למשל, מאפשרים לחשבונות עסקיים גישה לתובנות במטרה לעזור להם לשפר את הביצועים (ולהמשיך להשקיע כסף בקידום ממומן בפייסבוק). יחד עם הביקורת הלא מאוד סמויה שלי כלפי פייסבוק, אי אפשר להתווכח עם העובדה שזה עובד. אז אם כבר השקעת בקמפיין ממומן בפייסבוק, למה לא להשתמש בתובנות שהם נותנים לך.

שימוש בניתוח הנתונים של גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס זה כלי נפלא לניתוח נתונים. אפשר להשתמש בו כדי לזהות מגמה כללית ולראות מה אחוזי הנטישה מהאתר שלך וכמה זמן אנשים נמצאים באתר, אבל הדבר הנפלא באמת זה שאפשר לדעת מאיזו פלטפורמה המשתמשים הגיעו לאתר שלך: האם הם הגיעו ממקור אורגני בעקבות קידום אתרים, סושיאל או מקישור מאתר חיצוני (referral). כדי לעשות את זה נכנסים לחשבון בגוגל אנליטיקס שלך, ותחת Audience נכנסים ל Overview: 

מקור נתונים מחשבון גוגל אנליטיקס

משם מגיעים לדבר הבא:

מאיזו פלטפורמה הגיעו הגולשים לאתר

אפשר לנתח את הנתונים יותר לעומק דרך 'התנהגות משתמשים' אבל את זה אני אשאיר למדריך אצר. בגדול מה שחשוב לדעת זה שאפשר להשתמש בנתונים האלה כדי להוביל למעורבות גבוהה יותר של משתמשים, מה שבסופו של דבר יכול לשפר את דירוג האתר שלך בגוגל.

בניית קשרים עם שחקני מפתח בתחומך

ניתן להשתמש במדיה החברתית כדי לפתח קשרים עם שחקני מפתח ושותפים בתעשייה שלך. אנחנו רגילים להסתכל על המתחרים שלנו כמתחרים בלבד, אבל האמת היא שבעולם המקושר של היום המתחרים שלנו הם גם הרבה פעמים הקהילה שלנו. עברנו את תקופת האיגודים המקצועיים, לפחות בכל הנוגע לעסקים פרטיים, אבל הכוח שבקהילה לא נעלם ובשנים האחרונות הוא דווקא התחזק. קחו את השולמנים לדוגמא. 

בניית קשרים עם המתחרים שלך / קולגות למקצוע, יכולה לסייע לאתר שלך להתקדם בדירוג האורגני בגוגל. איך עושים את זה בעזרת הרשתות החברתיות? פתיחת עמוד פייסבוק משותף לקהילה המקצועית של התחום שלך והזמנת המתחרים שלך לקחת חלק פעיל בעמוד, לפרסם בו תוכן מקצועי, לשתף בחוויות מחיי המקצוע וכו'.

על ידי בניית קשרים עם כאלו ברשתות החברתיות, ניתן לשפר את האמינות ואת סמכות האתר שלך. זה יכול להוביל ליותר קישורים נכנסים ותנועת אורגנית לאתר שלך, מה שבסופו של דבר יכול לשפר את דירוג במנועי החיפוש.

שיפור אופטימיזציית האתר בעזרת תוכן מותאם לרשתות חברתיות

עוד דרך להיעזר במדיה חברתית כדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש היא לבצע מעקב מתמשך אחר ביצועים ושיפור האופטימיזציה של האתר בעזרת התוכן שפרסמת ברשתות החברתיות שלך.

לעקוב אחר ביצועי תוכן האתר

אחת הדרכים לעשות את זה היא לעקוב את ביצועי התוכן של האתר שלך ברשתות החברתיות. בדיקה קבועה של גרסאות תוכן האתר שפרסמת בחשבונות הרשתות החברתיות שלך ניתן לזהות מה הכי מתאים לקהל שלך. זה יכול לעזור לך לייעל את אסטרטגיית השיווק של האתר ולקבל תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש.

להתעדכן בכל מה שחדש בתחום שלך

פעם אנשי מקצוע היו מנויים למגזינים מקצועיים כדי להתעדכן במה שחדש בתחום. היום יש מספיק קבוצות ועמודי תוכן ברשתות החברתיות (במיוחד בלינקדאין) בעזרתם ניתן להישאר מעודכנים. במילים אחרות, ניתן להשתמש במדיה החברתית כדי להתעדכן במגמות ובחדשות בתעשייה שלך, וזה יעזור לך לעדכן את תוכן האתר ולא להישאר מאחור. הבנת המגמות החדשות בתעשייה יעזור לך לזהות הזדמנויות חדשות לייעל את האתר שלך וגם את אסטרטגיית השיווק במדיה החברתית בהתאם. בנוסף, זה יעזור לך להישאר רלוונטי ולמשוך יותר משתמשים לאתר שלך, מה שכמובן יסייע לך לשפר את סמכות האתר במנועי החיפוש.

לקדם סיפורי הצלחה של לקוחות

המדיה החברתית היא פלטפורמה מעולה להצגת סיפורי הצלחה של לקוחות ואת ההמלצות שלהם כמובן. שיתוף המלצות של לקוחות וסיפורי הצלחה בחשבונות המדיה החברתית שלך יעזור לך לבנות סמכות ואמינות בעיני קהל היעד שלך ולשפר את דיאוג האתר במנועי החיפוש, מה שמעלה את הסיכוי לתנועה אורגנית לאתר.

שימוש ברשתות חברתיות לקידום הרשמה לאירועים

שימוש במדיה חברתית לקידום אירועים, סמינרים מקוונים, עלוני מידע או צורות אחרות של תוכן הדורשות רישום או הרשמה יכולים לסייע לך להוביל תנועה לאתר, מה שכמובן יעזור לך לשפר את ביצועי האתר במנועי החיפוש. עמוד ההרשמה לאירוע שנמצא בתוך האתר ומפורסם ברשתות החברתיות שווה תנועה לאתר, מה שיעזור לך כמובן לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש.

שימוש ברשתות חברתיות לקידום מקומי

השתמש במדיה חברתית כדי לשפר את ביצועי האתר שלך באזור החיפוש בו העסק שלך פועל. אם יש לך עסק מקומי, שימוש במדיה חברתית יכול בהחלט לסייע לך לשפר את ביצועי האתר שלך במנועי החיפוש. איך עושים את זה? 

  • פרסום עדכונים באופן קבוע בחשבונות המדיה החברתית שלך, כולל מיקום.
  • ציון האזור בו העסק שלך פועל ונותן שירות בפוסטים ברשתות החברתיות.
  • הצטרפות לקהילות מקומיות ברשתות החברתיות בתחום העסק שלך.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות