חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום סרטוני יוטיוב

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

סרטוני וידאו הפכו לחלק משמעותי באינטרנט והם תופסים נתח נכבד בנתוני הגלישה של המשתמשים ברחבי העולם. קיימת עלייה מתמדת במגמת הצפייה בסרטוני וידאו מאז עלייתו לאוויר של אתר You Tube, המהווה את הפלטפורמה הגדולה ביותר בעולם לצפיית בסרטונים ברשת. You Tube נוסדה בשנת 2005 ונמצאת בבעלות של חברת Google החל משנת 2006. Tube  Youמאפשרת למשתמשים בה צפייה, העלאה ושיתוף של סרטוני וידאו, הוספת לייקים וכתיבת תגובות על סרטונים קיימים ולמשתמש רשום ניתנת האפשרות לערוך סרטונים.

חשוב לדעת שסרטוני וידאו מספקים חווית גלישה מהנה יותר, רובנו מעדיפים לצפות בסרטונים מאשר לקרוא הוראות הפעלה, יו טיוב נחשב למנוע החיפוש השני בגודלו הקיים ברשת ולכן הפקת סרטון היא כלי שיווקי עוצמתי המאפשר יותר חשיפה ותנועה לאתר. בסרטון וידאו ניתן להעביר את המסר השיווקי בצורה פשוטה וברורה. הסרטון מהווה יתרון משמעותי מול המתחרים ומספק לכם סמכות והשפעה חיובית על המוניטין באינטרנט. 

למה משמש קידום סרטונים ב Vseo) YOUTUBE)

 כיום הפקת סרטוני YouTube משמשת לצרכי שיווק וקידום בעקבות הגדלת תנועת הגולשים. היתרון הבולט של קידום אתרים באמצעות סרטונים ביו טיוב היא העלות הזולה של הפקת הסרטון

כיום יותר מתמיד, קל מאד לצלם סרטון באמצעות הסמארטפון. ניתן לייצר סרטון תדמית באורך של 2-3 דקות כדי למתג את עצמכם. על פי הערכות שונות בשנת 2020 סרטונים יהפכו להיות עיקר תנועת הגולשים באינטרנט עם נתח של 82 אחוזים מכלל התנועה ברשת. 

תהליך קידום סרטוני YOUTUBE

הפקת סרטוני הדרכה ביוטיוב

 סרטוני הדרכה תפסו תאוצה משמעותית בשנים האחרונות, גולשים רבים משתמשים במדריכי How To כשהם צריכים הוראות הפעלה של מוצרים, קבלת חוות דעת, סיוע בהתקנת תוכנה ועוד. במידה ואתם מעוניינים לגרום לחשיפת האתר שלכם בפני לקוחות קיימים או בפני לקוחות פוטנציאליים, תוכלו להפיק סרטון קצר שמציג את המוצר או השירות שאתם מספקים וכך תוכלו להעניק ללקוחות ערך מוסף, רוב האנשים מעדיפים לצפות בסרטון קצר מאשר לקרוא הוראות הפעלה של מוצר מסוים.  

כיום ישנו מגוון רחב של סוגי סרטונים שתוכלו ליצור, כגון סרטוני אנימציה, מלאי הומור, שילוב של דמויות משעשעות, ניתן לייצר סרטוני דו מימד או תלת מימד וסרטוני הסברה שבהם השחקנים הראשיים הם אתם והעובדים שלכם, יש לזה ערך עבור הגולשים שלומדים להכיר אתכם וזה מייצר אפקט של אמינות ושקיפות כלפי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. 

שיווק ב YOUTUBE באמצעות סרטוני וידאו

אם אתם משווקים מוצרים, ספרו עליהם בסרטון, נסו להעביר את המסר השיווקי בצורה טבעית, מבלי לנסות לשכנע או למכור, זה עלול לגרום לנטישת האתר. תוכלו לחסוך ללקוחות זמן בקריאה של הוראות הפעלה ותוכלו להפיק עבורם סרטוני הדרכה על המוצרים, יש לכך שני יתרונות, הראשון, אתם נחשפים בפני הלקוחות שלכם והשני יש לכם הזדמנות לשווק את העסק בצורה פשוטה וקלה. 

מדוע חשוב לפתוח ערוץ יו טיוב עסקי

אחת הדרכים המומלצות לקידום העסק שלכם היא פתיחת ערוץ יו טיוב עסקי שבו ניתן להעלות סרטונים שבהם אתם נותנים חשיפה לשירותי העסק, סרטוני תדמית ועוד. ערוץ יו טיוב מתאים לעסקים קטנים וגם לחברות. חשוב לדעת שערוץ יו טיוב עסקי דורש מכם תחזוקה שוטפת, הכוללת הפקת סרטונים וקידום שלהם בגוגל וביו טיוב, עליו נרחיב בהמשך. יש צורך לאפיין את ערוץ היו טיוב ולתכנן את אסטרטגיית התוכן של הערוץ, תוכן וכמות הסרטונים , תדירות הפקת הסרטונים וכדומה. ערוץ יו טיוב עסקי מצריך מכם תכנון מוקדם של התקציב שאותו תרצו להשקיע בהפקת הסרטונים. 

הנעה לפעולה

מומלץ להניע לפעולה את הגולשים, הזמינו אותם להירשם לערוץ היו טיוב העסקי ( Subscribe), תנו להם הטבה בתמורה לכך. תוכלו לכתוב שאלה מסוימת שהגולשים יוכלו לענות עליה, כל תגובה מוסיפה ניקוד בדירוג הסרטון. 

כרטיסי סיומת (YouTube Cards)

ישנה אפשרות נוספת לאפשר לגולשים להגיע בקלות לסרטונים נוספים על ידי יצירה של כרטיסי סיומת שהם למעשה סרטונים המוצגים לגולשים בסיום סרטון מסוים. חשוב לדעת שהעלאת סרטונים ליו טיוב באופן קבוע תסייע לקידום ערוץ היו טיוב העסקי. 

אורך הסרטון

לאורך הסרטון יש השפעה על דירוגו בגוגל וביו טיוב. אם אתם מכינים סרטון הדרכה על מוצרים או סרטון המציג את השירות שאתם מספקים, הוא צריך להיות באורך של 10 עד 14 דקות. סרטונים קצרים מידיי שאורכים כחמש דקות ומטה, נחשבים פחות איכותיים ולא ידורגו במיקום גבוה. לא מומלץ להאריך בהקדמה לסרטון כי הגולשים ידלגו על חלקים מסוימים ואחוזי הצפייה עלולים לרדת בצורה משמעותית, כתוצאה מכך הדירוג של הסרטון עלול להיפגע.  

יצירת סדרת סרטונים

קיימת אופציה ליצור סדרה של סרטונים ולאפשר לגולשים לצפות בהם ברצף, יש צורך לגרום לגוגל לקשר בין הסרטונים שיצרתם על ידי מחקר מקדים של מילות מפתח, תוכלו להיעזר במגוון כלים ייעודיים, למשל ניתן להשתמש ב-Google AdWords. מחקר מילות המפתח מסייע לכם להבין איזה ביטויים הגולשים מקלידים בשאילתת החיפוש בנושא מסוים. לאחר מכן שלבו את המילים בתוך 'הערות', הסבר כיצד ניתן לעשות זאת מופיע בקטגוריית "קישורים".

קידום הסרטון במנוע החיפוש של גוגל

כדי לגרום למנועי החיפוש גוגל ו- You Tube למצוא את הסרטון שלכם בקלות, עליכם לכתוב תוכן לשדות כותרת, תיאור ותגיות. באמצעותם תוכלו לבצע אופטימיזציה לסרטון ולהגביר את החשיפה בפני קהל היעד של הקמפיין השיווקי. 

כותרת (Title)

חשוב להכניס תוכן לשדות הכותרת והתיאור כדי שגוגל תוכל לסרוק את הסרטון ולהציג אותו בתוצאות האורגניות. בשלב הראשון עליכם לנסח כותרת פשוטה שמציגה את נושא הסרטון, השתמשו במילות מפתח רלוונטיות, מומלץ להשתמש במספר מילים מצומצם, עד 9 מילים לכותרת. בתיאור הסרטון תוכלו להרחיב ולספק מידע מפורט יותר לגולשים. חשוב שהכותרת תהיה מושכת ומעניינת כדי שהגולש יקליק עליו. 

תיאור (Descriptions)

בתיאור הסרטון מומלץ לשלב מילות מפתח המתארות אותו,יש לכם הזדמנות להכניס לינק לאתר, כך הגולשים מקבלים גישה ישירה לדף הבית ואת האפשרות להכיר את העסק ואת השירותים או המוצרים שאתם מציעים. כדאי להכניס את כל מילות המפתח החשובות לתיאור הסרטון כבר בפסקה הראשונה. 

תגיות (Tags)

מומלץ להוסיף תגיות המאפשרות לגולשים למצוא בקלות את הסרטון ביו טיוב או בגוגל, מדובר על תגיות Meta Data. כשאתם כותבים את התגיות לסרטון, מומלץ להתמקד בכמה מילות מפתח רלוונטיות לנושא. הוספת תגיות תורמת לקידום האתר בגוגל ויו טיוב. 

תמונה (Image)

מומלץ להכניס תמונה מקדימה לסרטונים, התמונה תופיע בעמוד הראשי של תוצאות החיפוש ביו טיוב או במנועי חיפוש לסרטונים.

תגובות (Comments)

תגובות יכולות לייצר יותר תנועה לסרטון שלכם, ככל שיהיו יותר תגובות, כך יו טיוב תדרג את הסרטון במקום גבוה יותר. ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על דירוג הסרטון כגון כמות הלייקים שהוא קיבל, אחוזי נטישה במהלך הצפייה, האם בוצעו שיתופים של הסרטון באתרים וברשתות החברתיות כגון פייסבוק, גוגל פלוס, לינקדאין ועוד.

מספר צפיות (Views)

כנ"ל לגבי כמות הצפיות בסרטון. אל תשכחו לענות על תגובות הגולשים, כדי להראות להם שאתם קשובים לדעות שלהם, התגובות מייצרות כוח קידום משמעותי. במידה וכמות הצפיות בסרטון הגיעה ל-ל-500 ומעלה, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יופיע בדף תוצאות החיפוש של גוגל. 

דירוג (Rating)

ניתן לדרג סרטונים ביו טיוב על ידי הוספת כוכבים. דירוג הסרטון יכול להשפיע על המיקום שלו במנועי החיפוש. 

קישורים (Links)

כיום ניתן למצוא סרטוני יו טיוב כבר בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, גוגל מקדמת סרטונים ולכן הם נחשבים כלי שיווקי עוצמתי. הטמעה של הסרטון באתרים או ברשתות חברתיות תגרום לקידום הסרטון בגוגל, למשל פייסבוק נחשבת לרשת חברתית שבה הגולשים אוהבים לשתף ולהגיב על סרטונים. בנוסף מומלץ להוציא קישורים חיצוניים מהסרטון עצמו.   

ניתן להוסיף קישורים חיצוניים לסרטון ביו טיוב על ידי הוספת הערה (Annotation) , תוכלו לבחור כמה זמן הקישור יופיע בסרטון, לאחר מכן בחרו שם לקישור, הכוונה לטקסט שיופיע בסרטון, את שם הקישור עליכם להכניס לתוך אזור ההערה, לאחר מכן, עליכם להוסיף את הקישור במקום המיועד לכך ולבחור באפשרות "אתר משויך". 

כתוביות subtitles))

מומלץ להוסיף כתוביות לסרטון היו טיוב שלכם, כך תגדילו את אחוזי הצפייה בסרטון, תאפשרו לבעלי מוגבלויות לצפות בו ותספקו לגולשים שלכם חווית צפייה טובה יותר. ניתן להוסיף כתוביות לסרטון בקלות רבה על ידי עורך הסרטונים של יו טיוב. בחרו באפשרות 'ערוך את הסרטון' ושם תוכלו למצוא למעלה קטגוריית 'כתוביות', הגדירו את שפת הסרטון ובחרו באפשרות הוספת כתוביות חדשות, לאחר בחירת שפת הכתוביות בחרו באפשרות 'צור כתוביות חדשות'. ניתן להזין את הכתוביות בהתאם לזמן מסוים בסרטון, באמצעות חלונית המאפשרת לכם לארגן את הטקסט לפי הזמנים.  

שיתוף הסרטון (Sharing)

חשוב מאד לשתף את הסרטון לאחר שהעליתם אותו לאוויר. ניתן להפיץ את הסרטון בדואר אלקטרוני, ברשתות החברתיות (בדף הפייסבוק העסקי), או בפלטפורמה אחרת לבחירתכם.

 פייסבוק מסייעת לכם בשיווק הסרטון ומאפשרת לכם לעקוב אחר כמות הצפיות בו. חשוב לדעת שניתן להעלות לפייסבוק סרטונים באורך של 20 דקות ולא יותר. מומלץ לפרסם את הסרטון גם בדף הלינקדאין העסקי, כדאי להוסיף את הקישור לסרטון ישירות מיו טיוב, מאחר שלינקדאין נותנת עדיפות נמוכה יותר לקישורים המגיעים מפייסבוק. 

כתבו פוסט בבלוג העסקי ופרסמו בו את הסרטון שיצרתם, מומלץ לבקש מאנשים העוסקים בתחום שלכם להטמיע את הסרטון באתר שלהם, באותה הזדמנות בקשו מהם לתת לייק לסרטון ולהגיב עליו כדי לייצר יותר "באזז" סביב הסרטון. ככל שהסרטונים יופצו בכמה שיותר פלטפורמות, תוכלו לקבל יותר כניסות לאתר שלכם, יותר צפיות בסרטון  ותזכו לחשיפה גבוהה יותר ללקוחות פוטנציאליים ולקידום אורגני של האתר.  

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות