קידום סרטונים בגוגל ויוטיוב

דף הבית » מאמרים
קידום סרטונים ביוטיוב וגוגל

תוכן עניינים

רוצה לקדם את התוכן הויזואלי שלך במנועי חיפוש? במדריך הבא אני אתם לך את 10 הנקודות הכי חשובות שצריך לדעת מבחינת קידום סרטונים, ואני לא מדבר כרגע על מדיה חברתית, רק על גוגל ויוטיוב. כאן נדבר על התוכן עצמו ועל אופטימיזציה On-Page – דברים שאתה יכול לעשות בעצמך. שנתחיל?

אופטימיזציה של תוכן ויזואלי עבור מנועי החיפוש, במיוחד גוגל ויוטיוב, יכולה לסייע לך להגדיל את חשיפת התכנים שלך ולמשוך תנועה אורגנית לערוץ היוטיוב ולאתר שלך. לפני שנצלול פנימה, הנה 10 נקודות אופטימיזציה חיוניות בדף שכדאי לקחת בחשבון עבור התוכן החזותי שלך.

על קידום סרטונים בקצרה

  • מחקר מילות מפתח

    • לפני שאתה מעלה או מפרסם תוכן כלשהו, בצע מחקר מילות מפתח רלוונטיות באמצעות כלים כמו מתכנן מילות המפתח של Google או כלי SEO אחרים. זה ייתן לך מושג אילו מונחים משתמשים מחפשים.
    • השתמש במילות מפתח אלו באופן טבעי בתוך התוכן, הכותרות, התיאורים והתגים שלך.
  • אופטימיזציה של כותרות הסרטונים

    • ביוטיוב, כותרת הסרטון היא אחד הדברים הראשונים שמשתמשים ומנועי חיפוש רואים.
    • ודא שהכותרת שלך ברורה, תמציתית ומכילה את מילת המפתח שלך.
  • תיאורים מפורטים

    • עבור YouTube, השתמש בתיבת התיאור כדי לספק סיכום מקיף של תוכן הווידאו שלך. שלב את מילות המפתח העיקריות והמשניות שלך באופן טבעי.
    • לתמונות באתרי אינטרנט, השתמש ב –  alt (טקסט אלטרנטיבי) תכונה לתיאור התמונה. זה עוזר למנועי החיפוש להבין את ההקשר של התמונה.
  • השתמש בתגים בתבונה

    • ב-YouTube, תגים יכולים לעזור להבהיר את הנושא וההקשר של הסרטון שלך.
    • השתמש בתגים רלוונטיים שכוללים את מילות המפתח שלך ומונחים קשורים.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? 

השאר פרטים

ונחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות.

 

  • תוכן איכותי

    • עדיף לייצר תוכן איכותי ובעל ערך. ככל שהתוכן טוב יותר, כך גדלים סיכויי ה – Engagement, מה שיוביל לדירוג טוב יותר בחיפוש.
    • עבור סרטונים, המשמעות היא אלמנטים חזותיים ברורים ושילוב אודיו, לא פחות מהעברת מידע חשוב.
  • בצע אופטימיזציה של תמונות ממוזערות

    • ב-YouTube, תמונות ממוזערות מותאמות יכולות לשפר באופן דרסטי את שיעורי הקליקים. צור תמונות ממוזערות רלוונטיות המושכות את העין, שנותנות רמז לגבי תוכן הווידאו.
  • תמלול וכתוביות

    • הוספת תמלילים וכתוביות לסרטונים שלך יכולה לשפר את הנגישות ולספק תוכן נוסף למנועי החיפוש לאינדקס.
    • זה יכול לעזור לסרטון שלך לקבל דירוג עבור מגוון רחב יותר של מילות מפתח.
  • אורך הסרטון ומעורבות הצופים

    • אמנם אין אורך מושלם לסרטון, אבל חיוני לאזן בין מתן מידע מקיף לבין שמירה על תשומת הלב של הקהל.
    • עקוב אחר מדדי מעורבות כמו זמן צפייה והתאם את אסטרטגיית התוכן שלך בהתאם.
  • אופטימיזציה של שמות קבצים

    • לפני העלאת תמונה לאתר שלך או סרטון ליוטיוב, שנה את שם הקובץ למשהו תיאורי וכלול את מילת המפתח שלך.
    • לדוגמה, במקום "IMG_1234.jpg", תן לזה "blue-winter-jacket.jpg" אם זה מה שהתמונה מתארת.
  • נתונים מובנים

    • עבור תוכן ויזואלי באתר שלך, שקול להשתמש בנתונים מובנים (הידועים גם בשם סימון סכימה). זה עוזר למנועי החיפוש להבין את ההקשר והרלוונטיות של התוכן שלך.
    • זה גם יכול להוביל לתוצאות עשירות בחיפוש בגוגל, ולגרום לתוכן שלך לבלוט בתוצאות החיפוש.

מה עוד חשוב לדעת מבחינת תוכן וקידום בדף וידאו?

בעוד אופטימיזציות אלו בדף יכולות להשפיע באופן משמעותי על הנראות של התוכן החזותי שלך, חווית משתמש ומדדי מעורבות הם גם חיוניים. הקפד לעקוב אחר האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלך וחזרו על סמך משוב ונתוני ביצועים. מעבר לאופטימיזציות הראשיות בדף שהוזכרו קודם לכן, ישנם מספר גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון כאשר שואפים לשפר את התוכן והקידום של דף וידאו:

  • מבנה תוכן וידאו

    • הקדמה: התחל עם "הוק" כדי למשוך את תשומת הלב של הצופים.
    • גוף התוכן: העבירו את התוכן העיקרי בצורה מאורגנת ומרתקת.
    • קריאה לפעולה (CTA): עודדו את הצופים לנקוט בפעולה ספציפית, כמו להירשם כמנוי, לעשות לייק או לבקר באתר שלכם.
  • מעורב בתגובות

    • מעורבות עם צופים באזור התגובות יכולה להגביר את שיעור המעורבות בסרטון. תגובה לתגובות או שאילת שאלות יכולה לבנות קהילה ולהראות שאתה מעריך משוב מהצופים.
  • מסכי סיום וכרטיסיות

    • ב-YouTube, השתמש במסכי סיום ובכרטיסיות כדי להפנות את הצופים לסרטונים רלוונטיים אחרים, פלייליסטים או קישורים חיצוניים. זה יכול להגדיל את משך ההפעלה ואת המעורבות הכוללת בערוץ.
  • פלייליסט

    • קבץ סרטונים קשורים לפלייליסטים. כאשר סרטון אחד מסתיים, הסרטון הבא מתחיל אוטומטית, מה שמוביל להגדלת זמן הצפייה.
  • מיתוג ערוץ

    • זהות ויזואלית עקבית (תמונת פרופיל, באנר, מבוא/אוטרו וידאו) עוזרת בבניית הכרה ואמון במותג.
  • בצע אופטימיזציה לנייד

    • ודא שתוכן הווידאו שלך נגיש ונראה טוב במכשירים ניידים מכיוון שחלק ניכר מהמשתמשים צופים בסרטונים בטלפונים או בטאבלטים שלהם.
  • מפת אתר וידאו

    • אם אתה מארח סרטונים באתר שלך, צור מפת אתר וידאו ושלח אותה לגוגל. זה עוזר למנועי החיפוש לגלות ולהוסיף לאינדקס את תוכן הווידאו שלך בצורה יעילה יותר.
  • פלטפורמת אירוח

    • שקול היכן אתה מארח את הסרטון שלך. פלטפורמות כמו YouTube מעולות לגילוי ומעורבות, בעוד שאירוח באתר האינטרנט שלך (באמצעות פלטפורמות כמו Wistia או Vimeo Pro) יכול להועיל למיתוג ולהמרת לידים.
  • לוקליזציה

    • אם יש לך קהל גלובלי, שקול להוסיף כתוביות במספר שפות או אפילו ליצור תוכן מותאם לאזורים שונים.
  • ניתוח ומעקב אחר ביצועים

    • עקוב באופן קבוע אחר ניתוח וידאו כדי להבין את התנהגות הצופים, הדמוגרפיה והמעורבות. פלטפורמות כמו YouTube מספקות תובנות מפורטות שיכולות להנחות התאמות של אסטרטגיית תוכן.
    • עקוב אחר מדדים כגון ספירת צפיות, זמן צפייה, שימור קהל ומקורות תנועה.
  • אסטרטגיית מונטיזציה

    • אם אתה מתכנן לייצר רווחים מהתוכן שלך, חשוב על האסטרטגיות הטובות ביותר שלא ירחיקו את הקהל שלך. זה יכול לכלול הכנסות ממודעות, תוכן ממומן, שיווק שותפים או הצעת תוכן פרימיום.
  • עקביות תוכן

    • העלאה או עדכון של תוכן באופן קבוע יכול להשאיר את הקהל שלך מעורב ולחזור לעוד. זה גם מאותת לפלטפורמות כמו YouTube שהערוץ שלך פעיל.
  • שיתופי פעולה והופעות אורחים

    • שיתוף פעולה עם יוצרי תוכן אחרים או הופעות אורח יכול לחשוף את התוכן שלך לקהל רחב יותר ולהביא מנויים חדשים.

בעוד שאופטימיזציה של דף הווידאו והתוכן שלך הוא חיוני, חשוב לא פחות להבטיח שהתוכן בפועל הוא בעל ערך, ייחודי שיתקשר עם קהל היעד שלך. העדף תמיד איכות על פני כמות.

איך לקדם סרטוני יוטיוב – הלכה למעשה

עכשיו אני רוצה לקחת כל מה שכתבתי כאן ולהוסיף את הדברים הבאים: מקרה בוחן של יוטיובר שעשה את מה שמצוין באותו סעיף בסרטון ספציפי וכיצד הוא הצליח יותר מסרטון אחר שבו הוא לא עשה את זה או עשה את זה לא בסדר. בנוסף, אני רוצה להסביר לכם בנקודות ברורות ובשפה פשוטה איך לעשות את הפעולה של אותו סעיף בעצמכם.

מבנה תוכן וידאו

מקרה בוחן

Marques Brownlee MKBHD – משתמש באופן עקבי במבנה הזה. בסרטוני הביקורת מכשירי הסמארטפון שלו, הוא מתחיל עם הוק, מעמיק בסקירה ומסיים בסיכום. סרטון אחד שבו הוא סקר את "OnePlus 8" זכה ליותר צפיות ומעורבות מאשר סרטון קודם שבו הוא קפץ ישר לתוך התוכן ללא הוק.

איך לעשות את זה:
  • התחל עם אמירה או שאלה מסקרנת.
  • תאר מה הצופה ילמד או יראה.
  • תן את התוכן העיקרי.
  • סיים עם סיכום ו-CTA (הנעה לפעולה).

 

מעורב בתגובות

מקרה בוחן

PewDiePie, בסרטונים הקודמים שלו, נהג לעתים רחוקות לעסוק בתגובות. עם זאת, כשהחל את סדרת "LWIAY" שלו שבה הוא מגיב לתגובות הצופים, המעורבות זינקה.

 

איך לעשות את זה:
  • הקדש זמן לקריאה ולמענה להערות.
  • הדגישו הערות משמעותיות.
  • שקול ליצור תוכן על סמך משוב מהצופים.

 

מסכי סיום וקישור לסרטון הבא (לאפקט בינג')

תיאור מקרה

Linus Tech Tips השתמשה במסכי סיום כדי לקדם סרטון אחר שקשור לנושא. לסרטון על "מחשבי משחק" היה מסך סיום שהוביל ל"אביזרים למשחקים", וכתוצאה מכך צפיות רצופות גבוהות יותר.

איך לעשות את זה:
  • החלט איזה סרטון או פלייליסט לקדם הבא.
  • השתמש בעורך של YouTube כדי להוסיף מסכי סיום ב-20 השניות האחרונות.
  • שלב אלמנטים מפתיעים באמצע הסרטון.

 

יצירת פלייליסט

מקרה בוחן

ל-Tasty יש פלייליסטים כמו "מתכוני ארוחת ערב" ו"קינוחים". צופה שצופה במתכון לארוחת ערב צפוי להמשיך לצפות במתכוני קינוחים, ולהגדיל את זמן הצפייה.

איך לעשות את זה:

  • קבץ תוכן דומה יחד.
  • צור פלייליסט והוסף סרטונים רלוונטיים.
  • קדם פלייליסטים בדף הבית של הערוץ שלך.

 

מיתוג ערוץ

מקרה בוחן

ל-Unbox Therapy יש מיתוג עקבי. סרטון ללא הקדמה הרגילה זכה לפחות צפיות מאלו עם האינטרו המזוהה.

איך לעשות את זה:
  • עיצוב לוגו ובאנר עקביים (עם Canva בחינם ובקלות).
  • שימוש בסכמת צבעים וגופנים אחידים.
  • שלבו אינטרו ואאוטרו קליטים.

 

בצע אופטימיזציה לנייד

מקרה מבחן

יוטיובר, קייסי נייסטאט, העלה פעם סרטון עם טקסט זעיר. צופים בנייד התלוננו, והמעורבות ירדה. בסרטונים הבאים שלו, הוא התאים את הטקסט כך שהוא ייראה כמו שצריך בכל המכשירים.

איך לעשות את זה:
  • תצוגה מקדימה של סרטונים בנייד לפני הפרסום.
  • שימוש בטקסט גדול יותר ובוויזואליה ברורה.
  • להימנע מהצבת אלמנטים חיוניים בקצוות הקיצוניים של המסך.

 

מפת אתר וידאו

תיאור מקרה

הסעיף הזה מתאים יותר לסרטונים שמוטמעים באתר. Moz, למשל, קיבלו נראות חיפוש טובה יותר עבור סרטוני ה-Whiteboard Friday שלהם לאחר הטמעת מפות אתר וידאו.

איך לעשות את זה:
  • צור מפת אתר וידאו המפרטת את כל הסרטונים באתר שלך.
  • כלול את כותרת הסרטון, תיאור, כתובת האתר של דף ההפעלה, תמונה ממוזערת וכתובת אתר של קובץ וידאו גולמי.
  • שלח את מפת האתר ל-Google Search Console.

 

פלטפורמת אירוח

מקרה בוחן

גארי ויינרצ'וק מארח סרטונים באתר שלו וב-YouTube. סרטון מוטיבציה ספציפי באתר שלו, לא ביוטיוב, צבר פחות צפיות בגלל יכולת גילוי מוגבלת.

איך (לא) לעשות את זה:
  • החליט על המטרה: קהל רחב (YouTube) או קהל יעד/מיתוג (אתר).
  • בצע אופטימיזציה על בסיס פלטפורמה: SEO לאתר, מדדי מעורבות עבור YouTube.

לוקליזציה

מקרה בוחן

ערוץ האנימה Crunchyroll התחיל להוסיף כתוביות באנגלית. סדרה ספציפית צברה יותר צפיות שאינן יפניות לאחר שנוספו כתוביות.

איך לעשות את זה:
  • זיהוי דמוגרפיה של קהל מפתח.
  • הוסף כתוביות או דיבוב בשפות אלו.
  • קדם תוכן מקומי באזורים ממוקדים.

 

 

ניתוח ומעקב אחר ביצועים

מקרה מבחן

ג'יימס צ'ארלס הבחין במעורבות נמוכה יותר בהדרכות איפור ארוכות יותר. לאחר מכן הוא התחיל ליצור סרטונים קצרים ותמציתיים יותר, וכתוצאה מכך שימר את הצופים טוב יותר.

איך לעשות את זה:
  • בדוק באופן קבוע את YouTube Analytics.
  • שימו לב לזמן צפייה, שמירה ונקודות ירידה.
  • התאם את אסטרטגיית התוכן על סמך תובנות.

 

אסטרטגיית מונטיזציה:

מקרה מבחן

פיליפ דפרנקו התמודד עם תגובה נגדית על שילוב של יותר מדי מודעות בסרטון. מאוחר יותר הוא איזן טוב יותר בין תוכן ממומן וחוויית הצופה.

איך לעשות את זה:
  • החלט על שיטות מונטיזציה: מודעות, חסויות, חברות.
  • ודא שמודעות/חסויות מתאימות לתוכן ולקהל שלך.
  • חשוף תמיד תוכן ממומן כדי לשמור על אמון.

 

עקביות תוכן

תיאור מקרה

הפרסום הבלתי סדיר של Vsauce הוביל לתנודות במעורבות. כשהתחיל את סדרת "DONG" עם העלאות קבועות, נצפתה מעורבות עקבית של הצופים.

איך לעשות את זה:
  • קבע לוח זמנים לתוכן.
  • היצמד לזה, וודא שהאיכות לא תיפגע.
  • הודע לצופים על לוח הזמנים שלך.

 

שיתופי פעולה והופעות אורחים

מקרה מבחן

כאשר מארק רובר שיתף פעולה עם The Slow Mo Guys, שני הערוצים ראו עלייה במספר המנויים, כשהם התחברו זה לקהל של זה.

איך לעשות את זה:
  • זהה ערוצים עם תוכן דומה או משלים.
  • פנה לשיתוף פעולה.
  • עיצוב תוכן הפונה לשני הקהלים.

 

עבור כל אחת מהאסטרטגיות הללו, חשוב לזכור שמה שעובד עבור יוצר אחד עשוי לא לעבוד עבור אחר. הכל על הבנת הקהל שלך ואיטרציה מתמדת על סמך משוב ונתוני ביצועים.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.