חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום חנות וירטואלית בוורדפרס

דף הבית » מאמרים
קידום חנות וירטואלית בוורדפרס

תוכן עניינים

אתרי וורדפרס הם האהבה הגדולה של מקדמי האתרים, ויש לזה סיבה טובה. אתרי וורדפרס הם אתרים בקוד פתוח, מה שאומר יותר גמישות, מה שאומר שלא צריך לרדוף אחרי מנהלי האתרים על כל שינוי קטן, ובעולם דינאמי כמו SEO – זה קריטי להצלחת האתר.

קידום חנות וירטואלית בוורדפרס הן ארבע מילים שנראות למקדמי אתרים כמו מילה אחת, מילה מתאימה שנוצקה לתוך תבנית יפה, נוחה ויעילה, מילה שמאפשרת לנו, אנשי ה – SEO הרומנטיקנים, לקדם את האתר שלך בצורה הטובה ביותר ולהביא אותו לתוצאות הכי גבוהות שאפשר – בלי לשבור את הראש עם כל פיפס קטן שצריך לשנות באתר. אז מה זה בעצם קידום חנות וירטואלית בוורדפרס, מה ההבדל בין אתרי חנות בוורדפרס לבין אתרי חנות בפלטפורמות אחרות (בקוד פתוח וסגור), ואיך אפשר להשתמש בפלטפורמה הנפלאה הזו לקידום אתר החנות שלך.

מה זה קידום חנות וירטואלית בגוגל?

חנות וירטואלית הוא מושג המתייחס לאתרים אשר מציעים לגולשים אפשרות לרכוש מוצרים ו/או שירותים בצורה מקוונת. נכון להיום, הסיכוי של עסק כלשהו לשרוד ללא חנות וירטואלית הוא נמוך עד כדי לא קיים. גם אם יש לך חנות פיזית, השוק הגלובלי הפך את התחרות בכל תחום שהוא, בטח כשאנחנו מדברים על העולם הקמעונאי, לאדירה. קצת נתונים על עולם ה – Ecommerce כדי שנבין את סדרי הגודל:

  • שוק המסחר האלקטרוני בארה"ב עמד על כ -861 מיליארד דולר בשנת 2020.
  • כשני מיליארד משתמשים בעולם רוכשים מוצרים באינטרנט מדי שנה.
  • ההערכה מדברת על כ – 1.8 מיליון חנויות מקוונות שפועלות רק בארה"ב, וכ -7.1 מיליון חנויות מסחר אינטרנטיות ברחבי העולם.
  • מה תזרים העסקאות? אנחנו מדברים על סך עסקאות בשווי של לא פחות מ – 3.5 טריליון דולר בשנה! (וזה עוד מ-2019).

במילים אחרות, אנשים קונים, והרבה, ובעיקר באינטרנט. אבל את כל זה כבר ידעת, אחרת לא היית שואל את גוגל איך לקדם את החנות הוירטואלית שלך או את זה שעומדת להיות לך בעתיד. אני לא מאמין בלמרוח טקסטים מיותרים רק כדי למלא את העמוד במלל (הגולשים לא אוהבים את זה וגוגל לא אוהב את זה), אז ברשותך, אחרי שהוכחנו בהוכחה מופתית שהדרך הנכונה לחשוף את החנות שלך לקהל גדול בעידן הדיגיטלי היא באמצעות אתר חנות, אני אגש ישר לעניין – איך מקדמים את החנות הוירטואלית שלך בגוגל ולמה וורדפרס היא הפלטפורמה המתאימה ביותר לקידום אתרי חנות?

מה החשיבות של בחירת פלטפורמה נכונה לבניית אתר חנות?

למה אני מתכוון כשאני אומר 'פלטפורמה' ביחס לאתרי חנות? אם ניגשת לסוכנות גדולה שמציעה לבנות עבורך אתר ולקדם אותו בגוגל, חשוב להבין שממש, אבל ממש לא מדובר באותו שירות ואפילו לא באותם עולמות מקצועיים. טוב, אולי קצת הגזמתי, בהחלט ישנו קשר בין בניית האתר לקידומו, אבל הקשר הזה חופף לקשר שבין רופא מרדים לבין כירורג לב. בלי הרופא המרדים אי אפשר לעשות את העבודה שלשמה התכנסנו והיא – לנתח את המטופל כדי לשפר את מצבו.

במילים אחרות, בחירת הפלטפורמה הנכונה לבניית אתר אינטרנט דומה במידה מסוימת לבחירה של רופא מרדים. פלטפורמה נכונה תביא את אתר האינטרנט לנקודת הפתיחה האופטימלית, אליה יכנסו מקדם האתרים וכותב התוכן ויבצעו את התהליך הכירורגי, שהוא, ואלי מיותר לציין זאת, העיקר.

אז בעולמות ה – SEO, אתרי וורדפרס נחשבים (נכון ל – 2022), לחומרים האיכותיים ביותר ליצירת אתרי אינטרנט מתאימים לקידום. מיד אני אסביר מה הופך אותם לכאלה.

מה ההבדל בין אתרי וורדפרס בקידום אתר חנות לבין האלטרנטיבות?

אתרים שנבנים בפלטפורמת וורדפרס הם אתרים בקוד פתוח. המילה הזו מרתיעה הרבה מאוד בעלי עסקים וגורמת להם לחשוב שמדובר באתרים עם רמת אבטחה נמוכה יחסית לאתרים שנבנים בקוד סגור, אבל האמת היא שאין קשר בין סוג הקוד בו בנוי האתר לבין רמת האבטחה שלו. פלטפורמות לבניית אתרים בקוד פתוח (וורדפרס, וויקס), מאפשרות למשתמשים להוסיף ולשנות אלמנטים בקוד באופן אישי, מבלי להשפיע על הפלטפורמה כולה. כלומר, אתרים בקוד פתוח יכולים להיראות ולעבוד בצורה שונה, בהתאם לצרכים של כל משתמש. לעומת זאת, פלטפורמות לבניית אתרים בקוד סגור 'מקבעות' את היכולת של בעל האתר לבצע שינויים באתר, ובמקרים רבים הקיבעון הזה יוצר בעיה, במיוחד בכל הנוגע לקידום אתרים.

בניית אתר מתאים ל – SEO: כך עושים את זה נכון

וורדפרס מול וויקס

גם וויקס היא מערכת בקוד פתוח שנותנת את רוב האפשרויות שנותנת מערכת וורדפרס. ההבדל בין הפלטפרומות הוא בעיקר בתוספים וביכולת לשלוט על שינויים באתרי וורדפרס באופן גורף (למרות שוויקס משתפרים וסוגרים את הפערים כל הזמן). אחד היתרונות הבולטים של וורדפרס בכל הקשור לקידום אתרים הוא התוסף Yoast, תוסף SEO ייעודי שמאפשר לי, כמקדם אתרים, לשלוט בניהול קידום האתר ובאופטימיזציה של עמודי האתרים ברמת דיוק גבוהה.

וורדפרס מול מערכות סגורות

כאן אני אסביר מה ההבדל בין וורדפרס, ולצורך העניין גם וויקס (שניהם פלטפורמות לבניית אתרים בקוד פתוח) לבין פלטפורמות שונות (ואני לא אזכיר שמות) שבנויות בקוד סגור. ההבדל המרכזי הוא כזה – אתרים בקוד סגור הם מוצר מוגמר שקשה, ולעיתים בלתי אפשרי לשנות. אבל למה שנרצה לשנות משהו באתרים בקוד סגור? כי עולם קידום האתרים הוא עולם דינאמי שמשתנה כל הזמן, ויכולת לשנות אלמנטים ולהגדיר מחדש את קוד האתר יכול להשפיע באופן משמעותי על מיקום האתר בתוצאות מנועי החיפוש. 

אני אתן דוגמא. אנחנו מדברים כאן על קידום אתרי חנות, ואחד האלמנטים החשובים שנכנסו בשנים האחרונות כמדד לדירוג אתרי חנות הוא תיאור המוצרים באתר. עכשיו, נניח שהאתר שלך נבנה בקוד סגור שלא מאפשר לך להוסיף מלל בכל מוצר באתר שלך – אני כמקדם אתרים נמצא בבעיה. במקרה כזה אני אבקש ממך לדבר עם מנהלי האתר כדי שייצרו אפשרות כזו באופן גורף באתרים שלהם או באופן ייחודי באתר שלך (בקשה שבדרך כלל נענית בסירוב מנומס). כשמדובר בעדכון ליבה שמשפיע על תוצאות האתר באופן גורף, אני אמליץ לך להעביר את האתר מהפלטורמה הבעייתית לאתר וורדפרס (ניתן להעתיק אתר as is, לא לדאוג).

 

איך מקדמים חנות וירטואלית בוורדפרס במנועי החיפוש?

קידום אתר חנות בוודפרס לא שונה בהרבה מכל סוגי קידום האתרים בגוגל, ועם זאת יש כמה דגשים שחשוב לשים אליהם לב כשאנחנו מדברים על קידום אתרי חנות, כשוורדפרס בעצם מהווה את הפלטפורמה הנוחה ביותר לקידום האתרים הללו.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה לאתרי אינטרנט זה מושג המתייחס לכלל הפעולות שאנחנו מבצעים באתר במטרה לקדם כל עמוד ועמוד באתר בצורה שעומדת בסף הדרישות של מנועי החיפוש השונים ובראשן גוגל. עם אתרי וורדפרס ניתן לשלוט באופן מלא באלמנטים השונים הקשורים לאופטימיזציה on site באתר, כמו: היררכית כתובות – URL, תגיות מטא, הגדרת כותרות פנימיות (H1, H2, H3), הוספת תוכן (כמו טקסט לתיאור מוצר למשל), קישור לעמודים פנימיים ועוד.

בניית קישורים חיצוניים לאתר

גם אם מדובר באתר וורדפרס וגם אם מדובר בכל אתר חנות אחר, בניית קישורים איכותיים הם אלמנט קריטי לקידום האתר. קישורים חיצוניים משמשים כהמלצות שעוזרות לנו לבנות את סמכות האתר בגוגל. כמה שיותר קישורים איכותיים מכמה שיותר אתרים חזקים יעזרו לקדם את אתר החנות בגוגל ולחשוף אותו ליותר לקוחות פוטנציאליים.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות