חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום בלוג בגוגל

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

יש לך בלוג באתר או אתר שהוא בלוג? כדי לחשוף את הבלוג שלך לקהל הרחב צריך להשתמש בפלטפורמה הפופולארית ביותר – התוצאות האורגניות של גוגל. מעולה, יופי שבאת. הינה 7 טיפים שיעזרו לך להבין איך לקדם את הבלוג שלך בגוגל.

המושג 'בלוג' נמצא איתנו מראשית ימי האינטרנט והוא עבר לא מעט שינויים לאורך השנים. נכון לשנת  – 2022, 'בלוג' מתייחס למקור מידע אינטרנטי בתחום מסוים. אני יודע שזו הגדרה מעט רחבה, הרי כל אתר אינטרנט שואף להוות מקור מידע אינטרנטי בתחומו, אבל כשאנחנו מדברים על בלוג אנחנו בעצם שמים את המידע במרכז ואת המסרים השיווקיים בשוליים. 

האם אתר אינטרנט חייב להיות בלוג?

ממש לא. אתר האינטרנט שלך יכול לעסוק בתחום כללי, כמו כתיבת תוכן למשל, והוא יכול להכיל בלוג שעוסק לצורך העניין המלצות צפייה בסדרות טלוויזיה. בסופו של דבר גוגל סורק את עמודי האתר ומחפש את הסמכות בכל אחד מהעמודים האלו, ובלוג הוא עמוד בפני עצמו. 

איך לקדם בלוג

אם יש בעמוד מספיק תוכן רלוונטי אז יש לו את תנאי הפתיחה המתאימים להתקדם בדירוג התוצאות האורגניות בגוגל. לבלוג בהחלט יש את הפוטנציאל להכיל הרבה מאוד תוכן מאחר ואפשר לכוון אליו כמות גדולה של פוסטים כך שיופיעו בעמוד הבלוג הראשי.

מה התפקיד של בלוג באתר אינטרנט?

אני מתחיל בכוונה מהגדרת התפקיד של הבלוג באתר שלך, מאחר ויש אתרי בלוג ויש אתרים שיש בהם בלוג בנושא מסוים, או כמה בלוגים שעוסקים בכמה נושאים. ניקח את האתר שלי לדוגמא, אני מקדם אתרים, יש באתר שלי עמוד ראשי שהוא כמובן עמוד הבית, יש עמוד אודות (שני עמודי חובה), ויש בלוג ובו נמצאים כל המאמרים שאני כותב כולל המאמר שנמצא מולך כרגע.

תפקיד של בלוג באתר אינטרנט

למה לי להשקיע זמן, מחשבה ואנרגיה על כתיבת פוסטים לבלוג? אז אם נשים לרגע את הצורך הבלתי פוסק שלי לדבר על קידום אתרים, המטרה המרכזית בכתיבת הבלוג היא להגדיל את סמכות האתר שלי בגוגל בתחום קידום האתרים. מה שאני נותן לגוגל זה ידע, ואם אני עושה את זה ח.י.נ.ם (חדש, יפה, נכון, מעניין), אז הסיכוי שגוגל יגדיל את החשיפה לאתר שלי עולה.

איך בלוג קשור לסמכות האתר שלך?

רגע לפני שאני עונה על השאלה החשובה הזאת, אני רוצה ליישר קו ולהסביר מה זה בדיוק סמכות אתר. זהו בעצם מושג שמגדיר את הכוח הפוטנציאלי של אתר בתחום מסוים במנועי החיפוש. אני אומר 'פוטנציאלי' כי אף אחד לא באמת יודע איך גוגל קובעים את סמכות האתר באופן מלא, אבל אנחנו יודעים שההערכות קרובות מאוד למציאות ולכן קל לנו, מקדמי האתרים, להתבסס על ההערכות האלה ולבנות אסטרטגייה לקידום אתר X או Y על פי ציון הדומיין שמתקבל מתוך אותה הערכה של שירותים פרטיים כמו ahrefs ו – moz.

אחת הדרכים לבנות את סמכות אתר היא באמצעות כתיבת תוכן רלוונטי לתחום בו האתר עוסק. התוכן הזה צריך להופיע בעמוד הבית, בעמוד אודות, בעמודי קטגוריה, בעמודי המוצרים / שירותים וכמובן גם בבלוג. כאן חשוב להבין שהתפקיד של עמודי בלוג הוא, ברוב המקרים, לייצר חשיפה למותג אבל לאו דווקא לייצר המרות או לידים. גוגל הוא בסופו של דבר גוף עסקי שגובה כסף על שטחי פרסום, ומסרים שהם שיווקיים באופן מובהק ושאין בהם ערך מוסף עבור הגולש לא יגיעו לעמודי התוצאות האורגניות הראשונים, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על תחומים תחרותיים. 

כדי להצליח להיכנס ללב של גוגל ולתת לו להרגיש שאנחנו בסך הכל רוצים לתת לגולש את מה שהוא רוצה רוצה לתת לו בתוצאות האורגניות וזה – מידע, אנחנו חייבים לשים את עצמנו בצד. כשאנחנו כותבים תוכן לבלוג באתר שלנו עלינו לחשוב קודם כל על המשתמש ועל הערך המוסף שהוא יכול לקבל מהתוכן שלנו, וכך נקבל מגוגל 'סמכות'. אז איך עושים את זה?

איך בונים בלוג עם סמכות בנישה מסוימת?

  1. היררכיית נכונה של כתובות – URL

כתובות – URL הן אלמנט התוכן הראשון שמנועי החיפוש סורקים כשהם זוחלים לאתר שלך. אפשר ללמוד הרבה מאוד על אתר אינטרנט מהכתובות האלה. אני לא אכנס לכל התפקידים של כתובות URL אבל בהקשר שלנו אני אדבר על שני דברים חשובים – ביטוי מרכזי ותיקיות:

  1. ביטוי מרכזי

חשוב שהביטוי המרכזי יופיע בכתובת ה – URL של עמוד הבלוג הראשי. לא תמיד נרצה לשלב את אותו ביטוי שאנחנו רוצים לקדם באמצעות הבלוג בתוך הפוסטים עצמם, זה תלוי במהות הבלוג ובתפקיד שלו באתר. אם אנחנו רוצים לקדם את הבלוג אנחנו נרצה לחזק אותו באמצעות הפוסטים שנמצאים בו, ואנחנו נעשה את באמצעות כתיבה קבועה לבלוג ובאמצעות שילוב לינקים פנימיים מתוך הפוסטים לעמוד הבלוג הראשי.

  1. חלוקה לתיקיות

כתובת ה – URL מעידה על הכוח של העמוד באתר. ככל שיש בכתובת פחות תיקיות כך העמוד נחשב חזק יותר. לכן, אנחנו נרצה לייצר מצב בו הבלוג שלנו נמצא מרחק תיקיה אחת מהדומיין והפוסטים נמצאים שתי תיקיות ממנו. זה נראה כך:

עמוד בלוג ראשי:

Https:/mywebsite.co.il/חדשות-ספורט

עמוד פוסט שנמצא בתוך הבלוג:

Https:/mywebsite.co.il/רונאלדו-עוזב-את-יונייטד/חדשות-ספורט

כותבים תוכן ח.י.נ.מ

לא, אני לא מתכוון לחינם אין 💸, אני מתכוון לראשי התיבות של ח.י.נ.מ – חדש, יפה, נכון, מעניין. בואו נפרק את זה:

  1. תוכן חדש

כאן הכוונה היא כמובן לתוכן מקורי שאינו מועתק או משוכפל, אבל לא לזה אני מתכוון במילה 'חדש'. מה שאני מציע, מהניסיון שלי, זה לבדוק מה גוגל מציג למשתמשים בנישה מסוימת ביחס לביטוי מסוים אותו אנחנו רוצים לקדם ומה לא נמצא בתוצאות האלו ושלך יש את היכולת להוסיף. 

הרבה מאוד כותבי תוכן בטוחים שזה שהם לא מעתיקים את הטקסט אחד לאחד מאתר אחר, אלא משכתבים את המילים ומשנים את המשפטים הופך את התוכן שלהם למקורי. במצב עניינים כזה יש לבלוג שלך יתרון מובנה, כל עוד נחליט שאנחנו מבססים אותו על תוכן חדש באמת. 

גוגל מציג תוצאות שחוזרות על עצמן במיקום גבוה כשאין לו ברירה, אם כולם מעתיקים מכולם מה גוגל יכול לעשות? הוא לא שולט בתוכן, אלא רק מחליט מה מקבל עדיפות ומה לא. יש לך אפשרות לייצר תוכן חדש עם ערך מוסף עבור הגולש, מעולה, אפשר להניח לכל מה שאחרים כתבו ולתת לגוגל וגם לגולשים אופציות נוספות.

  1. תוכן יפה

כן, חשוב שהתוכן יהיה מעוצב בצורה יפה, כלומר ברורה לקריאה. חשוב שהגופן יתאים לסוג התוכן, שצבע האותיות לא יקשה על הקריאה, שגודל הטקסט מתאים למחשב ולמובייל, שיש ריווח בין הפסקאות, שיש אלמנטים ויזואליים כמו תמונות וסרטונים ושהתוכן מחולק לכותרות לפי נושאים.

  1. תוכן נכון

נכון, הכוונה היא שהמטרה של התוכן היא לא להטעות את הקוראים. לא חייבים לבצע מחקר מדעי מקיף לפני שמתחילים לכתוב בלוג, אבל חשוב שכותב הבלוג יהיה מומחה בתחומו.

  1. מעניין

את זה קשה ללמד, אבל זה אולי הסעיף הכי חשוב בקידום בלוג. בסופו של דבר כל הטיפים המעשיים אולי יקפיצו את הבלוג שלך בדירוג של גוגל, אבל אחוזי הנטישה הם שיקבעו את הדירוג בהמשך הדרך. לכן, חשוב לכתוב מעניין או לשכור את שירותיו של כותב תוכן שיודע לכתוב בצורה מעניינת.

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-774-6333​.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות