חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי וויקס

דף הבית » מאמרים
קידום אתרי וויקס

תוכן עניינים

וויקס היא לפני הכל פלטפורמה מתקדמת לבניית אתרים. קידום אתרי WIX נחשב במשך כמה וכמה שנים למשימה קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרית. יחד עם זאת, חל שינוי עצום בנושא הזה וכיום התווספו המון כלים וטכניקות. אמנם לא כל מקדמי האתרים מספקים שירות של קידום אתרי WIX ומתמחים בכך, אך יש בהחלט כאלה שמשיגים תוצאות יוצאות מן הכלל.

בנית אתר במערכת וויקס

מה כדאי לדעת על וויקס?

לפני שנתעמק בכל מה שקשור עם קידום אתרי WIX, קצת רקע על הפלטפורמה הזאת:

·        מדובר בחברת הייטק ישראלית, אחת המצליחות בעולם.

·        הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת בניית אתרים מרהיבים, ללא צורך בשכירת איש מקצוע.

·        בגדול, הפלטפורמה ידידותית למשתמש ומבוססת על פעולה אינטואיטיבית של "גרור ושחרר". כלומר, תוך כדי בניית האתר, רואים בדיוק מה תהיה התצורה שלו לאחר עלייתו לאוויר.

·        החברה מדווחת על קרוב ל-200 מיליון אנשים שעושים בה שימוש.

·        עם השנים יצרה וויקס כלים ארגוניים חכמים, מעבר לבניית אתרים ופיתוחם.

·        כיום המערכת הזאת כוללת פתרונות מובנים, שיכולים לסייע בקידום אתרים ו-SEO (אופטימיזציה).

·         על מנת לעשות שימוש בכלל הכלים המסייעים לטובת קידום אתרי WIX יש צורך לעבור מתוכנית חינמית לתוכנית של אתר (ודומיין) בתשלום.

קידום אתרי WIX האם זה חייב להיות מסובך?

היתרון המובהק של וויקס לעומת הרבה פלטפורמות אחרות, הוא שמאוד קל לבנות אתר ולהעמיד אותו באוויר. ככל הנראה, זו המערכת שמספקת את הפתרון הנוח, האינטואיטיבי וגם המהיר ביותר. עד לשנים האחרונות, הדבר בא בהכרח על חשבון היכולת לקדם את האגר בקידום אורגני ובכלל. אולם וויקס צברה די ניסיון והבנה, שבלי קידום איכותי אין לפלטפורמה הזאת עתיד. לכן, הושקו פתרונות שמקלים מאוד על קידום האתרים. האם זאת המערכת הנוחה ביותר מבחינה זאת? אפשר לומר שלא. יחד עם זאת, הדברים נמצאים במקום טוב והם עוד ממשיכים להשתפר. מקדמי אתרים אמנם לא כולם מתמחים בוויקס, אולם יש בהחלט כאלה שמביאים את הלקוחות שלהם למקומות מעולים בגוגל, עם הרבה חשיפה והמון טרפיק.

מה היחס של גוגל לאתרי וויקס?

לגוגל, לפחות באופן מוצהר, אין העדפה רשמית לאתרים שנוצרו בפלטפורמה כזאת או בפלטפורמה אחרת. יחד עם זאת, האלגוריתם של גוגל והבוטים או סורקי האתרים זקוקים למערכת שהם יוכלו להבין, לסרוק ולנתח בצורה טובה ויעילה. במילים אחרות, אם גוגל לא תוכל לסרוק בצורה טובה אתר וויקס, מנוע החיפוש יתקשה להחליט האם האתר יהיה רלוונטי עבור מילות מפתח מסוימות. אם הסריקה לא תהיה יעילה, זאת אומרת שאתר בפלטפורמת וויקס יהיה בנחיתות לעומת אתרים אחרים.

בנושא הזה, אין ספק שהשיפור כיום דרמטי. מרבית הדפים שנבנים על ידי וויקס עוברים תהליך סריקה ואינדקס בצורה טובה מאוד. הסריקה נעשה באופן חלק, הן בכתובות העמודים השונים ועמודי הפוסטים והן בתגיות שונות, בתמונות ועוד.

האם לוויקס ישנם כלי אופטימיזציה?

מושג מרכזי בקידום אתרים, בפרט קידום אתרים אורגני, נקרא אופטימיזציה. זוהי הדרך של מקדמי אתרים, להפוך את האתר למותאם למנוע החיפוש. אופטימיזציה מחזקת את דירוג האתר ובגדול, נועדה להוביל יותר טרפיק וחשיפה באופן טבעי (ללא השקעה בפרסומות או בקמפיינים ממומנים). זהו קידום טבעי שנתפס על ידי הגולשים ועל ידי גוגל, כסוג של המלצה אותנטית למדי. נשאלת השאלה האם במסגרת קידום אתרי  WIXישנם כלים מובנים שיכולים לעזור? התשובה המשמחת היא שכן.

כלים במערכת וויקס

1.     הכלי Wiz – הכלי הזה שוויקס מציעה, נועד לארגן את האתר על פי האופן שבו גוגל פועלת והאינדקס שלה בנוי. מדובר על סוג של אשף שיודע לסרוק את האתר שנבנה על וויקס.

2.     הצעות למילוי חוסרים – הרצת האשף של וויקס תראה לכם או למקדם האתרים שלכם, אילו פערים בקידום וב-SEO מאובחנים באתר. לדוגמא, כך תמצאו בקלות מתי חסרים כותרות, תיאורים שגוגל יודעת לזהות (כדי להציג בתוצאות החיפוש).

3.     במידת הצורך ניתן לקבל מוויקס הצעות לביטויים שיכולים להיות רלוונטיים. זה לא תחליף לעבודה של מקדם אתרים מקצועי, אבל זה יכול לעזור לשיפור האתר בצורה טובה למדי.

4.     מפת אתר – גוגל צריכה לאשר אתרים, לפני שהללו יופיעו ויוצגו במנוע החיפוש שלה, במסגרת חיפושים אורגניים. בשלב זה כבר יש לוויקס אפשרות לייצר לכל אתר מפה שעוברת לגוגל בצירוף הדומיין של האתר. זה חשוב.

5.     תוספים לקידום – טוב לדעת כי ניתן להתקין תוספים לאתרי וויקס, עם שלל יתרונות. חלק מהתוספים משפרים את חווית הגולש ועוזרים לנראות וחלק מהתוספים על פי הגדרתם משפרים את הקידום. לדוגמא, תוסף שמאפשר לאתר להופיע בגוגל מפות.

6.     חשיפה – הביאו בחשבון שאם מנסים לחסוך ולא מבצעים קידום אורגני, המשמעות היא שאנשים לא יגיעו אליכם באמצעות גוגל. מכיוון שאין כיום מנועי חיפוש אחרים שיכולים להתחרות במנוע הזה, זה בעצם וויתור על חשיפה לאתר. גם בוויקס אפשר לשפר חשיפה!

האם ניתן להשתמש באנליטיקס באתרי וויקס?

כלי נהדר שמסייע לשפר את האופטימיזציה ואת הדירוג של האתר בגוגל, נקרא גוגל אנליטיקס. עד לפני זמן לא רב, הייתה בעיה לשאוב סטטיסטיקה עדכנית עבור אתרי וויקס. הדברים השתנו מאוד ואין שום בעיה כיום, לשפר קידום אתרי WIX באמצעות גוגל אנליטיקס. קיים ממשק מוצלח למדי, בין וויקס לבין כלי הבדיקה והסטטיסטיקה והאנליטיקה. ומה זה נותן? זה מאפשר לבעל האתר או למקדם האתרים, לבדוק את הטרפיק לאתר ולעמודים שבו. זה מאפשר בכל עת לבצע שיפורים לדפים "חלשים" ובכלל, לשפר את האתר מבחינת SEO.

עובדת טריוויה – זה השווי של וויקס כיום:

 

שווי ערך של מערכת ה WIX

האם קישורים עוזרים בקידום אתרי וויקס?

יש כמה וכמה דברים שיכולים מאוד לעזור לעניין קידום אתרי אתרי WIX מעבר לשימוש בכלי האשף. לדוגמא, מאוד רצוי להכניס לאתר תכנים איכותיים שיעניינו את הגולשים. תכנים אלה, לא חייבים להיות אך ורק גושים של טקסט. מאוד רצוי לשלב באתר אלמנטים גרפיים איכותיים ועיצוב מרהיב, שיגרום לגולשים להתעניין ולהישאר באתר. ככל שהגולש נשאר באתר ולא נוטש אותו (כלומר לא עוזב אחרי ביקור קצר בדף הבית), כך דירוג האתר עולה. קישורים פנימיים מסייעים להשאיר את הגולש באתר וכן לנווט בו ביתר קלות. יחד עם זאת, חשוב לא פחות, יש אומרים אפילו יותר, לייצר קישורים חיצוניים.

קישורים חיצוניים מועילים בקידום אתרי וויקס, ממש כפי שהם מועילים לקידום כל אתר שהוקם בפלטפורמה אחרת. זה נכון לאתרי וורדפרס וכן לאתרים שנבנו על ידי בונה אתרים, ללא שום תבנית מוכנה מראש. קישורים חיצוניים מביאים לאתר טרפיק, שכן הם נתפסים בתור המלצות. חשוב לא פחות, האלגוריתם של גוגל מייחס המון משקל לקישורים חיצוניים, במיוחד לקישורים חזקים שלא נחשבים לפרסום ממומן.

מה עוד כדאי לדעת על וויקס וקידום?

לפני שנסיים, קבלו עוד כמה עובדות ונקודות למחשבה, בנושא אתרי וויקס, קידום ומה שבניהם:

·        גם כיום, פלטפורמת וויקס עשויה להוות אתגר מבחינת קידום אתרים למי שלא מתעמק בפלטפורמה.

·        בפלטפורמות כגון וורדפרס, הקידום עשוי להתבצע בצורה מהירה וחלקה יותר.

·        כאשר בוחרים חברה לקידום אתרים, וודאו כי מדובר בחברה בעלת ניסיון בקידום אתרי וויקס.

·        לצד עקרונות כללים בקידום אתרים, חשוב לעבוד עם מקדם שמכיר היטב את המערכת הזאת וגם עוקב באופן שוטף אחר שינויים שמשחררת וויקס (במיוחד בתחום הקידום).

זקוקים לשירות קידום אתרי WIX בעזרת כלים מתקדמים ואנשי SEO מנוסים? צוות וובלינקס מזמין אתכם להצטרף! מאות לקוחות ומאות אתרים מקודמים – לא טועים. 

 

 

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות