חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתר פיננסי בגוגל: 6 דברים שחייבים לדעת

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

יש לך עסק שמספק שירותים פיננסיים, ייעוץ פנסיה ומוצרי ביטוח? אני לא הראשון שאומר לך שמדובר בתחום תחרותי כמובן, אבל תחום שאפשר להגיע אתו לעמודים הראשונים בגוגל אם עובדים נכון. רוצה לדעת איך עושים את זה? הינה 6 דברים שחייבים לדעת על קידום אתרים פיננסיים בגוגל.

אתרים פיננסיים בגוגל זו נישה שחשוב להכיר מקרוב כדי לדעת איך לקדם אותה. הגולשים צמאים למידע בנוגע לעולמות הפיננסיים ואתר מקצועי שנותן לגולש תוכן איכותי, ושעובד נכון מבחינת חיבור קישורים, כתובות URL ובנייה נכונה של היררכיית אתר יכול להגיע לתוצאות יפות במנועי החיפוש. במדריך הבא אני אסביר לך איך מקדם אתרים מקצועי יכול לעזור לאתר הפיננסי שלך להגיע לשם.

איך ניגשים לקידום אתרי פיננסי?

לפני שמתחילים לקדם אתר פיננסי חשוב להבין שמדובר בעולם ומלואו. יש לך עסק בתחום הפיננסי, אז אני לא צריך ללמד אותך שהתחום הפיננסי הוא תחום – על עם המון תתי – תחומים. למה זה חשוב? מילת המפתח פה היא ספציפיות. אנחנו רוצים שהאתר שלך יהיה כמה שיותר ספציפי כדי שהוא ייתן לגולשים את המענה המדויק לשאלה/ שירות/ צורך אחר לשמו הם נכנסו למנוע החיפוש מלכתחילה. 

הבנת האינטרס של מנועי החיפוש

בעולם ה – SEO, כמו בעולם הכלכלה, הדרך להצלחה מתחילה בהבנה של האינטרס של כל הצדדים המעורבים. האינטרס של מנועי החיפוש הוא לאו דווקא להכניס את המשתמשים לתוך האתר שלך. עם כמות הנתונים שיש לגוגל נכון היום הם לא חייבים להכניס את המשתמשים לתוך האתרים עצמם, הם יכולים (והם גם עושים את זה לעיתים) להציג את התשובה שהם מאמינים שהיא הנכונה ביותר עבור המשתמש בלי שהוא יצטרך להיכנס לתוך האתר. כל למשל:

הצגת תוצאות מחוץ לאתרים בגוגל

אם נחפש את השאלה הזו בעברית נקבל אמנם תוצאות רגילות, אבל זה רק עניין של זמן עד שהבינה מלאכותית של גוגל תציג תוצאות כאלה גם בעברית. בתחומים אחרים זה קורה כבר היום. עד כאן האינטרס של גוגל להציג נתונים מחוץ לאתר, עכשיו נדבר על האינטרס של גוגל להמשיך ולהכניס משתמשים לתוך אתרי האינטרנט עצמם.

האתרים שלנו הם המנועים של מנועי החיפוש

כדי שיהיו נתונים לשלוף האלגוריתם של גוגל חייב חומר שהוא יוכל לעבוד אתו, והחומר הזה הוא אתרי האינטרנט שלנו. קידום אתרים מתחיל במידע. כל עוד אנחנו ממשיכים לספק לגוגל אתרי אינטרנט, יש לו זכות קיום, אם נחליט יום אחד שאנחנו מפסיקים לספק לגוגל נתונים (כלומר, מוחקים את אתרי האינטרנט שלנו) לא יהיה לו מה להציג עוד. חושבים שזה מופרך? זה היה חלק מהחזון של הרשתות החברתיות שבאו ואמרו לנו שאנחנו לא צריכים עוד אתרי אינטרנט פרטיים באלפי שקלים, ושאנחנו יכולים להסתפק בעמוד פייסבוק או עמוד אינסטגרם ולייצר אינטראקציות אחד עם השני בתוך הפלטפורמה ומחוץ למנועי החיפוש. 

אם לא נשלם לרשתות החברתיות יהיה להם קשה להתקיים

הבעיה שלהם היא שאנשים לא מוכנים לוותר על העצמאות שלהם כל כך מהר, ושהרגולוציה המפלצתית כמעט של מארק צוקרברג, שמסיר חשבונות שעושים שימוש שיווקי בחשבונות שאינם שיווקיים מבריחים אנשים מהרשת החברתית בזה אחר זה. הרשתות החברתיות אומרות לנו דבר פשוט – אתם רוצים לשווק? תשלמו. זה מאלץ אותנו לייצר הבדלה מלאכותית בין הצורך שלנו לשווק את העסק שלנו (שזה עיקר הפעילות של אנשים ברשתות החברתיות ברגע שיש להם עסק).

מנועי החיפוש לא מטילים סנקציות על תוכן שיווקי

למנועי החיפוש אין בעיה שנשווק את העסקים שלנו בחלק האורגני של מנוע החיפוש, כל עוד זה עונה על צרכי המשתמשים. הם מציגים את התוצאות הממומנות מעל לתוצאות האורגניות, כמובן, הם רוצים להרוויח ואפשר להבין ולכבד את זה, אבל הם אינם מבטלים את הצורך שלנו לשווק את עצמנו ואת העסקים שלנו באינטנרט וזו הסיבה שאנשים לא עוזבים את אתרי האינטרנט שלהם, כלומר, לא עוזבים את גוגל.

איזה סוגי אתרים פיננסיים יש?

השאלה שאולי הייתה צריכה להישאל במקום השאלה הזו היא מה אנשים מצפים למצוא כשהם מחפשים את מה שהם מחפשים. בעולמות הפיננסיים זה בולט במיוחד, לעיתים אנשים מחפשים מידע, לעיתים הם מחפשים שירותים, לעיתים הם מחפשים מוצרים ולפעמים הם מחפשים אנשי מקצוע איתם הם יכולים להתייעץ בנוגע למידע שיש להם או שאותו הם מחפשים. אמרתי פה הרבה, אני אנסה לעשות סדר בדברים. 

אתרי מידע בלבד

יש אתרים פיננסיים שהמהות שלהם היא לספק מידע עבור הגולש. משקיע שרוצה לקנות נכס בארה"ב למשל, לפני שהוא רץ לאתר שמספק עבורו את האפשרות לבצע עסקה כזאת ירצה למצוא אתר המספק מידע אודות עסקאות נדל"ן בארה"ב. אני מדבר על כאן בעיקר על בלוגים ייעודיים לתחום הפיננסי ועל אתרי תוכן גדולים עם אזורים ייעודיים לתחום הכלכלי. חשוב לדעת שאתרי מידע יכולים להיות בלוגים פנימיים או אפילו עמודי קטגוריות פנימיים באתר שמספק שירות פיננסי, כמו אתר של בנק לצורך העניין או של חברת ביטוח, אבל באופן עקרוני גוגל מעדיפים לתת קדימות לאתרים נייטרלים המספקים מידע שאינו 'מטעם' בעל אינטרס כזה או אחר. 

אתר של בעל עניין

בואו נחשוב רגע על ויקיפדיה ונבין בדיוק את הדוגמא ההפוכה ממה שאני מתכוון. אם היו עשרות אלפי ויקיפדיות, כלומר, מיזמים נוספים שדומים לויקיפדיה ושעוסקים בכל נושא שבעולם לשם העיסוק ולא לשם מטרות רווח, אז כל מה שאני עומד לכתוב בשורות הבאות לא היה רלוונטי. במקרה כזה סביר מאוד להניח שגוגל היו נותנים מקום לעמודי תוכן האלה (כל עוד הם היו איכותיים ובעלי ערך מוסף כמובן). 

למזלנו, רוב העולם פועל על פי החוק הכלכלי של רווח מול הפסד, מה שאומר שאין עוד וקיפדיות, בטח שלא באיכות ובנפח של ויקיפדיה, מה שאומר שאין למנועי החיפוש על מי להישען אלא על אתרי אינטרנט שעוסקים בנושא החיפוש המבוקש, מה שאומר שהאתר שלך יכול בהחלט להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, גם אם האתר שלך הוא אתר של בעל עניין.

איך יודעים איזה סוג תוכן צריך להיות באתר הפיננסי שלך?

מידע או שירותים?

בתחום הפיננסי חשוב מאוד שלא 'לדחוף' תוכן שיווקי בכוח. מדובר פה בכסף של אנשים, ובכל הנוגע לכסף יש לאגוריתם של גוגל רגישות מיוחדת. ברור שבסופו של דבר יש לך עסק שרוצה להרוויח, וברור שהרבה יותר קל ופשוט והשקיע בקידום ממומן שמניב תוצאות תוך זמן קצר, ואני בהחלט מציע לך את זה, במקביל להשקעה בקידום אורגני של האתר הפיננסי שלך. 

עכשיו יבוא האיש החכם ויגיד שהסנדלר הולך יחף. הלוא לפני רגע דיברתי איתך עם ההבדל בין אתר בעל אינטרס לבין אתר של מי שאין לו אינטרס, והינה אני, מקדם אתרים, בא ומציע לך להשקיע בקידום אורגני. כמה מפתיע. אז נכון, אני מקדם אתרים אורגני, שזה בערך הדבר הכי מסובך שאפשר לעשות במקצוע הרחב הזה שנקרא שיווק דיגיטלי, ואני פה כי אני יודע שנכס אורגני שמוביל תנועה לעסק שלך זה הנכס היציב ביותר שאפשר לקבל. בואו נדבר קצת נתונים

איך להציג בצורה נכונה את הנישות המרכזיות באתר שלך?

נניח שיש לך עסק שמספק, בין היתר, ייעוץ פיננסי לעסקים ולארגונים. עכשיו, נניח שיש לך עוד נישות אבל שזו הנישה המרכזית שמכניסה לעסק שלך הכי הרבה כסף. מה עושים? אם נגדיר את הנישה הזו כנישה המרכזית של עמוד הבית שלך, אנחנו פוגעים באיזה שהוא אופן בהיררכיה של האתר. אני אזכיר שוב, גוגל אוהב מגוון ויש לו כבר מספיק דאטה כדי לדעת אילו תוצאות מספקות את המגוון הרצוי עבור הגולשים ואיזה סוג תוצאות לא עושות את זה. 

חיפוש הביטוי ייעוץ פיננסי בגוגל

אתר שעמוד הבית שלו עוסק בנישה 'ייעוץ פיננסי', יכול להכיל בתוכו את כל תתי התחומים של הנישה הזו. אתר שעמוד הבית שלו עוסק בנישה 'ייעוץ פיננסי לעסקים', ושמכיל בתוכו תתי תחומים נוספים שמבחינת גוגל אינם יושבים תחת הנישה הזו אלא מקבילים לה, הוא אתר שבנוי בצורה לא נכונה מבחינת היררכיה. לא תמיד ישתלם לנו להגדיר את הנישה הרחבה ביותר כנישה המרכזית של עמוד הבית. 

אם העסק שלך מספק אך ורק ייעוץ פיננסי לעסקים ולארגונים אז ההמלצה שלי היא להגדיר את הנישה הזו בתור הנושא המרכזי של עמוד הבית ולייצר עמודי קטגוריה של תתי נושאים שיושבים תחת הנושא המרכזי הזה. הכל בהתאם לצרכים ולמטרות של העסק שלך כמובן.

איך מבצעים אופטימיזציה נכונה לאתר פיננסיים?

כתובות URL

כתובות ה – URL של דף אינטרנט זה הדבר הראשון שמנועי החיפוש סורקים כשהם זוחלים לתוך האתר שלך. כתובת ה – URL היא בעצם מספר תעודת הזהות של עמוד אינטרנט, אבל בניגוד למספרי תעודת הזהות של משרד הפנים לתוכן של כתובות ה – URL יש משמעות.

כתובת URL ראשית של האתר שלך היא הדומיין, ותחת הכתובת הראשית יושבות כל כתובות ה – URL של האתר, כשמה שמפריד ביניהם זה הסימן / כשכל סימן כזה פותח תיקיה חדשה ובעצם 'מוריד' את העמוד מבחינה היררכית באתר שלך. אני אתן דוגמא:

עמוד הבית:

https://ייעוץ-פיננסי.co.il

עמוד קטגוריה ראשי:

https://ייעוץ-פיננסי.co.il/ייעוץ-לעסקים

עמוד תת קטגוריה:

https://ייעוץ-פיננסי.co.il/קטנים/ייעוץ-לעסקים

עמוד פנימי בתוך תת קטגוריה:

https://ייעוץ-פיננסי.co.il/איך-לפתוח-עסק-קטן/קטנים/ייעוץ-לעסקים

למה צריך כל כך הרבה עמודים פנימיים?

המטרה המרכזית שלנו בביצוע אופטימיזיציה למנועי חיפוש היא לייצר מקור מידע סמכותי שנותן לגולשים את כל התוכן שהם צריכים במקום אחד. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים לתת לגולשים כמה שיותר אפשרויות ולעסוק בכמה שיותר נושאים, ולעשות את זה בצורה מסודרת. אפשר להקביל את זה לחנות ספרים שבה הספרים מסודרים לפי ז'אנרים ונושאים ולפי ה – א-ב ומספרים, לעומת חנות ספרים שבה כל הספרים נמצאים בערימה אחת גדולה. עמודים פנימיים עושים באתר שלך ועוזרים למנועי החיפוש להבין איזה מענה העמודים הפנימיים באתר שלך מציעים לגולשים.

כותרות פנימיות

כותרות פנימיות הן לא פחות חשובות מכתובות ה – URL. אם כתובות ה – URL עוזרות לגוגל להבין את ההיררכיה של עמודי האתר, הכותרות הפנימיות עוזרות לגוגל להבין את ההיררכיה של תוכן העמוד עצמו. לכל עמוד צריכה להיות כותרת ראשית (H1), כותרות משנה (H2), תתי כותרות לכל כותרת משנה (H3), תתי כותרות פנימיות לכל H3, כותרות H4, וכן הלאה. 

כמובן שזה שצריך להשתמש בהן בצורה נבונה ולחלק את התוכן לתתי כותרות רק במידת הצורך, אבל כותרות פנימיות זה כלי חשוב מאוד שחייבים להשתמש בו, לכל הפחות בכותרות H2. בנוסף, כותרות פנימיות הן בדיוק המקום לשלב בו את מילות המפתח של הנושא המרכזי של העמוד.

תוכן העמוד

אז אחרי שדיברנו על כתובות – URL ועל כותרות פנימיות של עמודי התוכן של האתר, אני אדבר איתך רגע אחד על התוכן עצמו. אני לא ארחיב בנושא יותר מדי, אבל אני אציין כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון כשכותבים תוכן לאתרי אינטרנט:

  • התוכן חייב להיות קודם כל רלוונטי לקורא, מסודר.
  • אסור שהוא יהיה מועתק מאיזה שהוא אתר אחר וכדאי שהיא לא יהיה מועתק ממקור אחר מהאתר שלך (למרות שגוגל הודיעו רשמית שאין עם זה בעיה, אנחנו בכל זאת רוצים לייצר מגוון).
  • לא צריך להשתגע עם מילות מפתח בתוכן עצמו, אלא לכתוב באופן טבעי.
  • חשוב לשלב קישורים פנימיים בתוכן.
  • חשוב לשלב אלמנטים ויזואלים בתוכן.
  • חשוב לרווח את הטקסט מבחינת פסקאות ולכתוב משפטים קצרים.
  • הפוסט צריך להיות קריא והאותיות צריכות להיות גדולות מספיק.
  • באתרים פיננסיים חשוב מאוד לשלב 'אודות כותב' קצר בסוף כל מאמר תוכן כדי לעמוד בדרישות הסמכות של גוגל באתרים העוסקים בכסף של אנשים.

כותרות מטא

כותרות מטא הן הכותרות שאנחנו רואים בעמוד התוצאות של מנועי החיפוש:

חיפוש הביטוי ייעוץ פיננסי לעסקים בגוגל

כדי להגדיר את הכותרות האלה אנחנו צריכים להיכנס לאזור הייעודי לעריכת – SEO בממשק המשתמש שלנו לעריכת האתר. אם יש לך אתר בקוד פתוח, כלומר וורדפרס או ווויקס, אז צריך להיכנס לאזור עריכת העמוד המבוקש, למצוא את האזור המתאים בתוך עמוד העריכה לעריכת SEO ולהגדיר את כותרות ה – Meta מהאזור הזה. בממשקים סגורים זה פועל לפעמים אחרת וצריך להכיר את הממשק עצמו על מנת לבצע את השינויים.

למה כותרות מטא זה דבר חשוב?

התשובה מתחלקת לשניים: הפעולה שמתבצעת על הגולשים, והפעולה המתבצעת על אלגוריתם החיפוש. 

על הגולשים

הגולשים יחפשו את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורם בעמוד תוצאות החיפוש ויכנסו ברוב המקרים רק אליה. איך הגולשים יודעים איזו תוצאה היא הרלוונטית ביותר? איש SEO שלא אוהב להגדיל ראש יגיד לך שצריך להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח, אבל אני לא מאמין בגישה הזו, כי זו גישה שמזלזל בגולשים ורואה בהם רובוטים שעושים בחירות על פי כמות הפעמים שהם ראו את המסר. 

זה לא עובד במנועי החיפוש, אנשים לא לוחצים על העמוד שצועק הכי חזק, אלא הם יבחרו בעמוד שנותן להם הבטחה שתבלוט מעל כל יתר התוצאות. למה אני מתכוון? מחירים זולים, מבצעים, ליווי מלא בתהליך, שעות עבודת גמישות וכו'. 

מילות המפתח בכותרות המטא חשובות כמובן, הן עוזרות לגוגל חהבין שהעמוד שלך עוסק בנושא מסוים, אבל גם גוגל וגם הגולשים ממש לא צריכים ולא מעוניינים לראות את התוצאה הבאה (להמחשה בלבד):

מילות החיפוש: ייעוץ פיננסי

תוצאה לא רצויה:

כותרת מטא – ייעוץ פיננסי: שירותי ייעוץ פיננסי | מומחה לייעוץ פיננסי

תיאור מטא – ייעוץ פיננסי שמספק שירותי רפואת ייעוץ פיננסי רבים. הגיע הזמן להפסיק לחפש ייעוץ פיננסי, כי ייעוץ פיננסי זה אנחנו ואנחנו זה ייעוץ פיננסי. יועצים פיננסיים. ייעוץ פיננסי לעסקים. מייעצים לעסקים ייעוץ פיננסי. כנסו. 

אני מדגיש שוב כדי שלא תהיינה אי הבנות, ככה לא כותבים כותרות מטא. אף אחד לא ילחץ על תוצאה כזאת והסיכוי שגוגל ייתן לה מקום בעמוד הראשון שואף לאפס. 

איך נדע מה אנשים מחפשים כשהם מחפשים ייעוץ פיננסי?

אני רוצה להחזיר אותך רגע לתוצאות שעלו מהחיפוש 'ייעוץ פיננסי' בגוגל:

ייעוץ פיננסי בגוגל

אם נתעמק מעט בתוכן שמוצג לפנינו כבר בעמוד התוצאות, עוד לפני שנכנסנו לאתרים עצמם, נגלה שהביטוי 'ייעוץ פיננסי' לוקח אותנו לעמודים שמספקים לנו קודם כל מידע, מה זה בכלל ייעוץ פיננסי. מה שזה אומר זה שאלה בן סוג התוצאות שאנשים מחפשים כשהם מחפשים את הביטוי הזה. הם רוצים בשלב הראשון לקבל מידע ולא לקפוץ ישר לתוך הצעות שיווקיות כאלה ואחרות. אם יש לך אתר שמספק מידע בלבד ולא מספק שירותים, אז הייתי מציע לך להשקיע מאמץ בקידום הביטוי הזה, אבל אם האתר שלך מספק שירותים אז הייתי מציע לך להניח לביטוי הזה ולהשקיע את האנרגיות שלך (ושלי) בביטויים אחרים, כמו הביטוי ייעוץ פיננסי לעסקים, שמוביל לתוצאות שמניעות לפעולה:

ייעוץ פיננסי לעסקים בגוגל

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות