חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים לעורכי דין

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

כל משרד עורכי דין המכבד את עצמו מחזיק אתר אינטרנט אשר בו מתוארים תחומי הפעילות, קיים מידע מקצועי, ישנן אפשרויות ליצירת קשר, וכיוצא בזאת. ואולם, כל עורך דין שיש בבעלותו אתר מבין די מהר שהאתר בפני עצמו אינו מספיק ושיש לבצע עבורו פעולות שונות של קידום אתרים על מנת למצות את כל הפוטנציאל שיש בו. בשורות הבאות נסביר מדוע קידום אתרים לעורכי דין הוא כל כך חשוב, כיצד הוא מבוצע, ומה מציעות החברות המתמחות בתחום.

מהו קידום אתרים אורגני לעורכי דין

השקעתם מחשבה, זמן וכסף בבניית אתר אינטרנט עבור המשרד – ובסך הכל התוצאות די טובות. עכשיו אתם מתחילים לחכות שההשקעה תניב פירות, כלומר שגולשים שמגיעים לאתר יתחילו לפנות אליכם ולהפוך ללקוחות. הבעיה היא שהאתר הנחמד שלכם תקוע אי שם בעמוד החמישי, השישי או העשירי של תוצאות החיפוש של גוגל, ומי בכלל בודק שם? בחנו את עצמכם: האם אי פעם חיפשתם תוצאות מעבר לעמוד הרביעי של גוגל? אם כן, אתם יוצאי דופן, כי על פי כל המחקרים יותר מ- 90% מהגולשים בכלל לא טורחים לחפש מעבר לעמוד הראשון, מקסימום השני. אין פלא איפה שהטלפון במשרד אינו עמוס בפניות המגיעות דרך האתר, פשוט כי אף אחד לא רואה אותו.

אין אנו אומרים שהאתר בעצמו לא חשוב. נהפוך הוא, אתר אינטרנט הוא כלי חיוני והכרחי לכל עורך דין מכל תחום עיסוק. אפילו אם אינו מקודם, לכל הפחות הוא מהווה כרטיס ביקור המעיד שיש כאן בעל מקצוע רציני, ואפשר להפנות אליו לקוחות שהגיעו אליכם עקב המלצות ורוצים לראות אתר. מצד שני, זה ממש לא מספיק אם רוצים לנצל את הפוטנציאל הקיים במדיה הדיגיטלית, ויש הרבה פוטנציאל!

מהם הפעולות המתבצעות כחלק מקידום האתר

כשמבצעים אסטרטגיה מקדימה וחושבים על הפעולות המתבקשות כאן בדיוק נכנס לתמונה קידום אתרים לעורכי דין: אנו לוקחים את האתר שלכם ועושים עליו ובשבילו פעולות שונות שמעלות את הדירוג שלו בגוגל. לדוגמא, אנו בונים לו מערך קישורים איכותי אל אתרים סמכותיים ברשת, עושים אופטימיזציה לתכנים שלו כך שיהיו עדכניים, מגוונים, מעניינים ועם מילות המפתח המתאימות, מוודאים שהוא מותאם לגלישה גם ממכשירים ניידים, ועוד קשת רחבה של פעולות. כל אחת מהפעולות האלו נועדה להעלות את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, ולהביא ליותר כניסות של גולשים ההופכים ללקוחות שלכם.

כיצד משפיע האלגוריתם של גוגל על קידום אתרי עו"ד 

קידום אתר עורך דין הוא משימה המורכבת כאמור משורה ארוכה של פעולות. "הלקוח" המרכזי שאליו אנו פונים הוא האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל, שהוא היחיד וכמעט הבלעדי בו משתמשים כיום בישראל. בתור מקדמי אתרים אנו יודעים מה האלגוריתם של גוגל "אוהב" ומה הוא מחפש. במילים פשוטות, הוא מחפש את התוצאות הכי איכותיות ורלוונטיות עבור הגולשים. לדוגמא, לקוח שמחפש עורך דין פלילי בחיפה מעוניין למצוא אתר של עו"ד פלילי, כזה העובד בחיפה וסביבתה, ואנו צריכים לדאוג שהמנוע של גוגל יידע בצורה ברורה ומדויקת שהאתר הזה הוא הכתובת הנכונה, בלי בלבולים וסרבולים. כמו כן, מבין כל האתרים של עורכי הדין הפליליים בחיפה, אנו צריכים "להסביר" לאלגוריתם של גוגל שזהו האתר האיכותי ביותר. כיצד אנו עושים זאת? יש דרכים רבות ולהלן נביא מספר דוגמאות.

 ראשית, מה שצריך להבין הוא שגוגל מעניקה שירות אשר מהותו מתן תוצאות טובות ביותר עבור החיפושים של הגולשים. תוצאות טובות משמען אתר טוב, ואילו אתר טוב הוא כזה שעולה במהירות בלי עיכובים, שיש בו תכנים מעניינים ורלוונטיים המתחדשים מעת לעת, שקל ונוח להתמצא בו, שברור מהם העמודים הראשיים והמשניים, וכן הלאה. בקיצור, מה שטוב לגולש טוב לגוגל, ולהיפך. המטרה שלנו בתהליך קידום אתרים לעורכי דין היא להפוך את האתר שלכם ליותר טוב עבור שניהם. 

מהם הפרמטרים החשובים אליהם חובה לשים לב

אם ניקח למשל את מהירות הטעינה של האתר, ברור שאם לאתר לוקח יחסית הרבה זמן לעלות (יותר משנייה..), הדבר ישפיע על שביעות הרצון של הגולשים, ולא מעטים מהם גם יזפזפו במהירות בחזרה לגוגל ולאתר הבא של המתחרים. גוגל בהחלט יודעת לבדוק את זמני הטעינה של האתרים והם מהווים את אחד הפרמטרים של אתר "איכותי", כלומר כזה המקודם בדירוג תוצאות החיפוש. בתהליך קידום אתרים לעורכי דין אנו בהחלט מתייחסים גם לאספקט הזה של טעינת האתר, ובמקרים רבים ניתן לשפר את המהירות.

גוגל גם יודעת לבדוק כמה זמן נשארו הגולשים באתר שלכם. ברור שאם האתר אינו נוח לניווט והתמצאות הגולשים ישהו בו פחות זמן, וזאת עוד לפני שדיברנו על ההתרשמות השלילית שמשליכה על המשרד עצמו, כך שהתוצאה היא ירידה אוטומטית בדירוג של גוגל וגם המוניטין נפגע. מצד שני, אם ניתן לגולשים אתר עם חוויית משתמש מצוינת ועם תכנים מקצועיים שבאמת מעניינים ומועילים להם, הם יישארו בו יותר זמן – מה שמעלה אוטומטית את הדירוג בגוגל. כמובן, גולשים שבעי רצון גם ממליצים לאחרים על האתר ובאופן טבעי יש יותר כניסות אליו – מה ששוב מעלה את הדירוג בגוגל. מלבד זאת יש עוד היבטים רבים התורמים למעגל הזה, של שיפור איכות האתר והתקדמות בגוגל, הגדלת החשיפה והגדלת הפניות למשרד, ולכן מדובר בפעולות רבות שאנו מבצעים לאורך זמן.

תהליך קידום האתר לעורך דין

קידום ממומן לעורכי דין מול קידום אורגני – מה עדיף?

קידום אתרים לעורך דין מורכב בראש ובראשונה מפעולות של קידום אורגני, כפי שהסברנו בחלק הראשון של המאמר. יחד עם זאת, ישנם עוד כלים חשובים שיכולים לשמש אותנו ואחד מהם הוא הקידום הממומן. כאן מדובר בסוג של "קפיצה" אל המקומות הראשונים בגוגל באופן מיידי. לדוגמא, תוכלו להגיע מייד אל המקומות הראשונים בגוגל בביטויים כמו "עורך דין גירושין בנתניה", "עו"ד פלילי בשרון", או "עורך דין משפט מסחרי". יחד עם זאת, לא מדובר באתר שלכם שמגיע לעמוד הראשון אלא בסוג של פרסומת שלידה יש את הכיתוב "מודעה" – על מנת שהגולשים יוכלו להבין כי מדובר במודעות בתשלום.

אז קידום ממומן אינו מחליף את הקידום האורגני אבל יש לו יתרון ברור של "קיצור דרך" שיכול להיות חשוב בזמנים מסוימים. לדוגמא, אם השקענו בפעולות שונות למיטוב האתר שלכם ועכשיו אנחנו רוצים לתת לו "בוסט" של כניסות, נוכל לבצע קמפיין ממומן על ביטויי מפתח רלוונטיים. דוגמא אחרת, אם נרצה לתת דחיפה משמעותית לתחום תאונות הדרכים אצל עורך דין המתמחה בנזקי גוף, נוכל לקדם את מילות המפתח הרלוונטיות לתאונות דרכים בגוגל ממומן. יש עוד דוגמאות רבות לתרומתו של גוגל ממומן לכמות הכניסות לאתר, לחשיפה שלו ולפרויקט הקידום האורגני בכללותו, אך כפי שאמרנו הוא אינו יכול להחליף את הקידום האורגני. מדוע?

הסיבה העיקרית היא שכאן אתם משלמים על כל הקלקה של גולש על המודעה, והדבר אומר שככל שתקבלו יותר כניסות לאתר או לדף הנחיתה שהקמנו לצורך הקמפיין, ככה תשלמו יותר לגוגל. נכון שאם נצליח להמיר כל הקלקה על המודעה ללקוח ממשי יהיה זה קמפיין משתלם ביותר, אך אלו לא הנתונים של גוגל ממומן. לכן לא ניתן לבנות אך ורק על המהלך הזה לאורך זמן, ויש להביא את האתר גולשים רבים שעליהם אתם לא משלמים כלום לגוגל, וזאת דרך הקידום האורגני.  

בנוסף ל SEO – שירות ניהול מוניטין ברשת למשרד עורכי דין

בזכות חופש הדעה והליברליות שנהוגות ברשת, כל אחד יכול להגיד פחות או יותר מה שבא לו. לצד ההיבטים החיוביים יש כמובן גם השלכות שליליות כאשר לקוחות או גורמים בעלי עניין דואגים לאזכורים שליליים של משרדי עורכי דין. לדוגמא, יכולות אלו להיות חוות דעת שליליות בפייסבוק שמגיעות לעמודים הראשונים בגוגל, כתבות שמתארות אי הצלחות של המשרד, לקוח שזועם על השירות שקיבל וטרח לכתוב זאת בבלוג או בפורום, ואפילו – חלילה – אזכורים של פעולות לא חוקיות בהן היה המשרד מעורב. במקרים אלו, כאשר מאן דהו מחפש את המשרד הוא עלול להיתקל תחילה באזכורים השליליים וכמובן שסיכוייו להפוך ללקוח קטנים מאוד. לעיתים מדובר בנזקים קשים למוניטין ולמעגל הלקוחות, ויש לטפל בעניין בהקדם.

שירות ניהול מוניטין שאנו מבצעים עשוי לכלול מספר פעולות, כאשר אתם כעורכי דין בוודאי מכירים את האפשרות של פניות אל האתרים השונים בבקשה או בדרישה שיורידו את האזכור. יחד עם זאת, במקרים רבים הפניות האלו אינן צולחות, ובעיקר אם מדובר באתרים חזקים. הפתרון לבעיה טמון בהרחבת האזכורים החיוביים של המשרד, למשל פרסום כתבות חיוביות אודותיו בפלטפורמות שונות, עבודה דרך הרשתות החברתיות, חיזוק הקידום האורגני של האתר, ועוד. כך אנו הולכים ודוחקים אחורה את האזכורים השליליים אודות המשרד, כאשר במקומם עולים ראשונים האזכורים החיוביים. כמובן שדברים אלו נכונים לא רק לגבי המשרד עצמו, אלא גם לגבי לקוחות שלכם הסובלים מתדמית שלילית ברשת עקב הסתבכויות משפטיות, וגם עבורם אנו יכולים לתת מענה יעיל והולם.

מה חובה לדעת לפני שמתחילים קידום אתרים בתחום עריכת דין

כידוע, תחום עריכת הדין בישראל מצוי מזה שנים בתחרות עזה בכל תחומי המומחיות והעיסוק – החל בדיני משפחה, דרך הפלילי, ועד למשפט מסחרי, מקרקעין וכן הלאה. התחרות ניכרת לא רק בשטח אלא גם בעולם הדיגיטלי, שכן כמעט לכל משרד יש אתר אינטרנט המהווה נכס חשוב. על כן, צריך לדעת כיצד לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר אל מול התחרות בתחום, לבחור במילים ובביטויי המפתח הנכונים, לקשר אל אתרים סמכותיים, ולבנות בהדרגה את האתר כבר סמכא בתחומו. הבשורות הטובות הן שההשקעה בתהליך קידום אתר עורך דין איננה גדולה במיוחד, וגם משרדים קטנים ועורכי דין בודדים יכולים להגיע לחשיפה מצוינת. כלומר, העמוד הראשון של גוגל אינו שמור רק לפירמות הגדולות ומי שמבצע עבודה נכונה ושוטפת עם חברה המבינה מה היא עושה, יכול בהחלט ליהנות מחשיפה נרחבת וממוקדת בפני קהלים רלוונטיים.  

ואם כבר אמרנו זאת, חשוב להסביר כי קידום אתר עורך דין אינו עניין של "זבנג וגמרנו". כלומר, לא מדובר בפעולות נקודתיות שאנו עושים פעם אחת ודי, אלא בפעולות הנפרשות על פני תקופה ודואגות שהאתר לא רק יטפס במעלה התוצאות של גוגל, אלא גם ישמור על מקומו הגבוה בדירוג. לשם כך אנו ממשיכים לעקוב ולנטר את פעילות האתר, ובפרט את תוצאות עבודות הקידום שלנו כפי שהן משתקפות בדירוג ובפניות שאתם מקבלים. בתוך כך אתם מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים, דוחות ברורים והסברים מובנים אודות השירות שאתם מקבלים ומה שהצלחנו להשיג. אם תעיינו באתר שלנו תוכלו להתרשם מתוצאות שהשגנו ללקוחותינו לאורך השנים, כך שכשאנחנו מדברים על קידום אתרים בתחום עריכת דין לא מדובר במילים ריקות. יתר על כן, בניגוד לנהוג בתחום חברתנו אינה כובלת את לקוחותיה בהסכמים ארוכי טווח, ותמיד תוכלו לבחור אם להמשיך איתנו על סמך מה שהשגנו עבורכם.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות