חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פילוח קהל יעד לקידום האתר והעסק

דף הבית » מאמרים
פילוח קהל יעד

תוכן עניינים

למקד את העסק שלך במי שבאמת צריך אותו

חוויית מוצר שעומדת בציפיות קהל היעד

בניית קהילה אינטרנטית סביב נושא מסוים מושתתת על החוויה כל אינדיבידואל שחבר באותה קהילה, מבקש לחוות בדרכים שונות. למשל, קהילה של אוהדי קבוצת כדורגל מצליחה ירצו לשמר את חוויית התקווה. הם מקווים שהקבוצה תנצח את המשחקים, אבל זה לא שונה מהחוויה של מי שאוהד קבוצת תחתית קטנה או קבוצת מרכז טבלה בינונית. 

ההבדל בין החוויה שחווה אוהד של קבוצת צמרת מצליחה לבין החוויה שחווה מי שאוהד קבוצת כדורגל כושלת היא לא בתוצאה, אלה וגם אלה רוצים שהקבוצה שלהם תנצח, אלה ביחס שבין סוג ההישג המבוקש לגודל הציפייה. מי קובע מה הוא הישג מבוקש ומי קובע את גודל הציפיות? בדרך כלל מי שרוצה להשיג את אותה חוויה ויש לו מספיק כסף כדי לעשות את זה.

כל מאזיני פודקאסטים בוחרים למה להאזין על פי החוויה המבוקשת

הפודקאסט שמאזין בוחר להקשיב לו קשור לחוויה או לתחושה שהם מעוניינים לחוות או להרגיש באותו רגע. הנה כמה דוגמאות נפוצות:

חינוך: מאזינים רבים בוחרים בפודקאסטים כדי ללמוד משהו חדש. הם עשויים להתעניין בנושא ספציפי כמו למשל היסטוריה, מדע, טכנולוגיה או עסקים, ולחפש פודקאסטים המספקים צלילות עמוקות לנושאים אלה.

השראה: מאזינים מחפשים לעתים קרובות פודקאסטים שיספקו להם חוויה שקשורה במוטיבציה והשראה. זה יכול להיות פודקאסטים להתפתחות אישית, סיפורי יזמות או ראיונות עם אנשים מצליחים בתחומים שונים.

בידור: פודקאסטים רבים מיועדים אך ורק לבידור מתוך ניסיון לספק למאזין חוויה מצחיקה וקלילה. אלה עשויים להיות פודקאסטים קומיים, ראיונות עם סלבריטאים או פודקאסטים המספרים סיפורים מרתקים.

הרפיה: חלק מהמאזינים משתמשים בפודקאסטים ככלי שמספק להם חוויה מרגיעה כמו חוויית הרפיה. הם עשויים לחפש פודקאסטים עם קולות רגועים, מרגיעים או תוכן שנועד לעזור להם להירגע או להירדם.

חיבור: פודקאסטים יכולים גם לספק חוויה של תחושת חיבור. האזנה לשיחה או לסיפור יכולה לגרום למאזינים להרגיש שהם חלק ממנה, וזה מושך במיוחד בתקופות של בידוד או בדידות.

איזה שגיאות עשו אלה שנכשלו?

אני אוהב לקרוא סיפורי הצלחה, זה עושה לי טוב הלב, גורם לי להרגיש שכל אחד יכול להיות ביל גייטס אם הוא רק ירצה מספיק חזק ואם יהיה לו מספיק מזל. זו החוויה שספרי ההצלחה והמוטיבציה למיניהם מנסים להעביר דרכה את הקורא. אבל האמת היא שביל גייטס נכשל ונכשל ונכשל ונכשל, ממש כמו מייקל ג'ורדן וכמו מי שאתה רוצה ולא רוצה שהצליח בסוף. 

יש כמה חריגים פה ושם כמובן, אבל אנחנו מנהלים את החיים שלנו לפי הסתברויות וזה עובד לא רע העסק הזה, אז בואו נניח לכל המוצרטים בעולם לרגע בצד לשם הדיון, ונדבר שנייה אחת על הדבר שגרם לאנשים האלה להפוך לשמות שכל בן אדם בעולם מכיר. הדבר הזה שאני מדבר עליו הוא היכולת של ביל גייטס ושל יתר אלילי הדור, ללמוד על המציאות שלהם בעצמם ולקחת שליטה על החיים שלהם. איך הם עשו את זה? הם כיבדו את הכישלון הרבה יותר משהם כיבדו את ההצלחה.

אנחנו נמשכים לסיפורי הצלחה, אבל אם נחשוב על זה טוב אז נבין שמה שמלמד אותנו ביל גייטס, ההוא שהבין שהוא צריך לכבד את הכשלונות שלו וללמוד מהם ושהצליח לעשות את זה, זה כלום לעומת כל הכשלונות של כל מי שניסה להיות ביל גייטס ולא הצליח.  והשגיאות הן:

איכות ירודה

ללא קשר לפורמט או לתוכן של הפודקאסט, איכות שמע ירודה עלולה להקשות על המאזינים לצרוך בתוכן. צליל מעוות, רעשי רקע או רמות עוצמת קול לא עקביות עלולים לגרוע מחוויית ההאזנה ולהוביל לבריחה של הקהל. לאף אחד אין סבלנות לכשלים באיכות, לא בתקופה בה אנחנו חיים בחוויה של קבלת דברים בחינם ומהר. אני יכול ממש עכשיו להיכנס ליוטיוב ולצפות בפרק העלה מיליונים להפיק ולא לשלם אגורה, אז למה שתהיה לי סבלנות לרעשים ברקע?

חוסר מיקוד

פודקאסט חינוכי שמנסה לכסות יותר מדי נושאים או שסוטה מהנושא שלו יכול להיות מבלבל ומתסכל עבור המאזינים. פודקאסט כזה יכול לגרום לחווייה לא אחידה אצל המאזין שבה ערך התוכן הולך לאיבוד. אם יש לך פודקאסט חינוכי אל תנסה להצחיק בכוח, אבל אם יש לך את היכולת לעשות גם וגם בדרך טבעית, אז אתה יכול להצליח.

לוח זמנים לפרסום לא עקבי

המאזינים מעריכים ומצפים לרוב ללוח זמנים קבוע לפרסום. אם פרקים ישוחררו באופן לא עקבי, זה יכול לשבש את שגרת המאזין ולהוביל לירידה במעורבות. ‏למה דומה הדבר? הדבר דומה לאלגוריתם של גוגל שבעצם מדרג אתרים גם על פי עקביות התוכן. 

עד כמה הדבר חשוב מבחינת גוגל? 24 אחוזים מסך עוגת הדירוג של אתר במנוע החיפוש האורגני של גוגל נקבע על-פי עקביות פרסום התוכן באתר. ‏אם זה נכון לפודקאסטים זה נכון לגוגל סביר מאוד להניח שזה נכון גם לשאר הפלטפורמה דיגיטליות. ‏המידע לא חשוב, סליחה, המידע חשוב אבל מה שחשוב יותר מהמידע היא החוויה. 

לכמה מאיתנו הייתה מורה לא רצינו להגיע לשיעורים למרות שידענו שהיא יודעת את החומר? הרי לא באמת אכפת לנו עד כמה אתה יודע, מה שאכפת לנו ממנו הרבה יותר זו החוויה שאתה תעביר אותנו, והחוויה הזו עוברת דרך היכולת שלך כי מישהו צריך את התוכן להתחבר לקהל היעד שלך, לאדם ספציפי בקהל היעד שלך ליתר דיוק.

חוסר מעורבות עם הקהל

פודקאסטים מצליחים מטפחים לעתים קרובות תחושת קהילה בקרב המאזינים שלהם. פודקאסטים שלא מצליחים ליצור קשר עם הקהל שלהם-בין אם באמצעות מדיה חברתית, מפגשי שאלות ותשובות, משוב מאזינים או אלמנטים אינטראקטיביים אחרים — יכולים להרגיש לא מספיק אישיים ומנותקים, ולהפחית את נאמנות המאזינים.

‏האם פודקאסט או כל סוג תוכן אחר מוכרח להיות אינטראקטיבי?

‏בוא ניקח לדוגמא את הפודקאסט המצליח ׳אמא אמא׳ שהפך מהשנים ל – ׳אמא אבא׳. ‏אני מאזין הדוק של הפודקאסט ובכלל אני אוהב ומאמץ את כל הדברים שעינת נתן כותב את אומרת, ומה שמעניין אותי במיוחד מבחינה שיווקית בפודקאסט הזה הוא המעבר ‏מי פודקאסט בסגנון שבו מתנהלת שיחה בין שני אנשים שמבוססת על החוויות האישיות שלהם, לפודקאסט ‏שבו שני המנחים ‏מדברים על החיים האישיים שלהם אבל דרך שאלות של המאזינים.

המעבר הזה לא היה מתוכנן, הוא התבצעה כשהמנחה שהיתה שותפה של עינת נתן לדרך בתחילת הפודקאסט, הילה קורח, עזבה את הפודקאסט ובעלה של עינת נתן יובל נכנס לנעלה. השינוי שהתחולל מהות השיחה זה יותר נכון במהות ‏הפודקאסט כולו ברגע שהשיחה הפכה להיות משיחה בין אמא לאמא לשיחה בין בני זוג היה דרמטי והצריך התאמות. 

‏מה שקרה בפועל מבחינת הרבה מאוד מאזינים שגם ככה אהבו את הפודקאסט בצורתו המקורית, זה שהם ‏קיבלו פתאום אפשרות להביע את האהבה ואת ההודעה שלהם לפודקאסט דרך הודעות שהם שולחים ל-WhatsApp שמיועד ספציפית להודעות שלהם והם יודעים שיכול מאוד להיות ששאלה שהם ישאלו תישאל בצורת המקורית בפודקאסט.

‏האם נכון תמיד לערב את הקהל?

אני אישית חושב שלא, בטח שלא כדאי לעשות את זה עם המעורבות היא מאולצת. ‏אני אישית חושב שכל החוקים הכלליים האלה, כמו – ״חובה עליך לכתוב הנעה לפעולה בסוף של כל טקסט שיווקי, מרוקנים את מהות השיווק מתוכן. בסופו של דבר אנשים רוצים להרגיש שמישהו באמת רואה אותם מבין אותם ושאכפת לו מהם. ‏אים תמצא את הדרך לעשות את זה אז הטקטיקה כבר תבוא מאליה.

תוכן שאינו מעורר השראה

ללא קשר לפורמט, התוכן צריך להיות משכנע, אינפורמטיבי ולהציע ערך כלשהו למאזין. פודקאסטים שרק מחדשים ידע נפוץ או חסרי מקוריות עלולים להיכשל בלכידת העניין של המאזין. 

‏תחשבו על הבשורות החדשות שראיתם בפעם הראשונה, תחשבו על הסופרנוס למשל. ‏הסדרה מכוננת הזאת לא המציאה את עולם הגנגסטרים, ‏אבל היא הפיחה בו חיים חדשים. ‏הסופרנוס חברה בין להיות הגנגסטר עבריין לבין היות הגנגסטר אדם, וזה, גבירותיי ורבותי, היה חיבור חדש, מהפכני ומשכנע. ‏אני טוען שחדשנות עוברת תמיד דרך היכולת שלנו לחבר בין עולמות, כדי להצליח להגיע ללב של קהל היעד שלכם אתם צריכים להצליח ליצור חיבור בין שני העולמות.

איזה עולמות מתחברים הכי טוב סביב הנושא שלך?

אם תשאלו את אוהדי הסופרנוס ואם תשאלו את אוהדי הפודקאסט ״אמא אבא״ במתכונתו הנוכחית, תגלו שהחיבור המדויק הוא חיבור בין הצד הזכרי לצד הנקבי של נושא מסוים. ‏הרבה דברים קראו במהלך עונות הסדרה הסופרנוס, אבל הסצנות את הזכורות ביותר, אלו שמגדירות את הסדרה, הן הסצנות בהן טוני סופרנו נפגש עם הפסיכולוג שלו.

תקשורת לא יעילה

זה יכול לכלול דיבור מהיר מדי, חוסר התלהבות מצד המגיש, הסבר גרוע לנושאים מורכבים או ‏Storytelling לא יעיל. כל אחד מאלה יכול להפחית את איכות חווית המאזין ולגרום להם לאבד עניין.

‏ואולי אני מדבר כאן על נושא יותר רחב מלדעת איך לשווק את העסק שלך, ‏אני מדבר כאן על שאלה שכל מי שיש לו עסק צריך לשאול את עצמו באיזה שהוא שלב והיא – האם אני נמצא בתחום הנכון? אם אתה לא מתלהב ממה שאתה עושה, אין לך תשוקה לדבר אז אתה תלוי ביכולות שלך להעמיד פנים, ואז יקרה אחד מן שניים: או שאתה תהיה עייף או שהתעייפו ממך. 

תקשיב לכל ראיון של כל זוכה פרס נובל ישראלי

הדבר הראשון שאתה תזהה זו התלהבות מאוד גדולה, אהבה מאוד גדולה ורצון להמשיך ולהתפתח בתחום ולדעת יותר, ולא רק לדעת אלא גם לתת מהידע שלו. ‏אני לא זוכר ששמעתי ראיון עם זוכה פרס נובל ישראלי שבו הרגשתי שהאדם הדגול שמדבר הוא איש לא צנוע. 

ההתלהבות של האנשים שהגיעו הכי רחוק בתחומים שלהם היא התלהבות אותנטי, ואני מאמין שלכל אדם יש את המקום העמוק שקורא לו להתלהב ממה ‏שבאמת מלהיב אותו. הבעיה היא שהרבה מאוד אנשים מוותרים על המקום הזה כי הם חיים בתקופה שבה הם לא מוצאים את הצורך השוק שעונה על אותה התלהבות ראשונית. אנחנו חיים בעידן שבו ‏שווקים חדשים נפתחים חדשות לבקרים ולכל אחד יש מה לתת ומה לקבל. אל תתקע במקום שלא עושה לך טוב, אל תתקע במקום שאתה לא מתלהב ממנו, אל תנסה לתת לאנשים אחרים משהו שאתה בעצמך לא רוצה לקחת.

על ידי הימנעות ממלכודות נפוצות אלה והתמקדות במתן תוכן נכון לקהל היעד שלך, תוכל יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה של שיווק העסק, בין אם בפודקאסט ובין אם בקידום אורגני בגוגל.

איך אתה מרגיש לגבי המלצות ופרסומות מותאמות אישית?

הבנת האופן שבו קהל היעד שלך מרגיש לגבי המלצות ופרסומות מותאמות אישית יכולה להשפיע באופן משמעותי על האסטרטגיה השיווקית שלך ועל ההצלחה העסקית. איך, שאלת?

מעורבות מוגברת 

המלצות מותאמות אישית יכולות להגדיל משמעותית את מעורבות הלקוחות עם העסק שלך. כאשר ההמלצות מותאמות לאינטרסים של הלקוח או להתנהגות העבר שלו, סביר יותר שהוא יתעניין במה שיש לך להציע.

דוגמא להגברת מעורבות

בוא נקח לצורך הדוגמא את חנות ספרים מקוונת bookshelf, המתמחה בפרסומי ספרים בהוצאה עצמית, ומשתמשת במערכת המלצות מותאמת אישית. כאשר לקוחות מבקרים באתר ומסתכלים על ספר, מוצגים להם גם קטע "אולי תרצה גם". סעיף זה ממליץ על ספרים אחרים הדומים בז'אנר, נושא או מחבר שכותב דומה למחבר שהם צופים בו.

עם הזמן, המערכת לומדת יותר על העדפות הלקוחות בהתבסס על היסטוריית הגלישה שלהם, רכישות וכל דירוגים או ביקורות שהם משאירים. לדוגמא, אם לקוח קונה לעתים קרובות רומנים מסתוריים ומשאיר תגובות חיוביות, המערכת תתחיל להמליץ לך על ספרים נוספים מאותו ז'אנר. באופן דומה, ‏המערכת תבדוק על אלו ספרים אתה מסתכל, לצורך העניין ספרים של מחבר מסוים, אבל אף פעם לא רוכש. המערכת תלמד להמליץ על פחות ספרים של אותו מחבר.

בניית מערכת כזאת מובילה למעורבות מוגברת. ככל שהלקוח רואה יותר ספרים שמתאימים לטעמו, הוא מקבל יותר מוטיבציה לבלות יותר זמן באתר, לחקור כותרים חדשים ובסופו של דבר לבצע רכישות נוספות. חנות הספרים יכולה להגביר עוד יותר את המעורבות על ידי שליחת מיילים מותאמים אישית עם המלצות ספרים, או הצעת מבצעים מיוחדים על ספרים שהלקוח עשוי לאהוב. זה מבטיח שהלקוחות ימשיכו לחזור לחנות הספרים ולהישאר מעורבים.

שביעות רצון לקוחות משופרת 

כאשר נעשה כראוי, התאמה אישית יכולה לשפר את חוויית הלקוח על ידי הפיכת הלקוחות להרגיש מובנים ומוערכים. זה יכול להוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של לקוחות ונאמנות.

הגדלת מכירות והמרות: המלצות מותאמות אישית יכולות להניע מכירות על ידי הצעת מוצרים או שירותים שלקוחות אולי לא שקלו אחרת. הצעות אלה יכולות לעזור ללקוחות לגלות מוצרים חדשים שהם אוהבים ולהגדיל את הסבירות לרכישה.

פרסומות אפקטיביות

פרסומות מותאמות אישית יכולות להיות יעילות יותר מפרסומות גנריות. כאשר מודעות רלוונטיות לצרכים ולתחומי העניין של הלקוח, סביר יותר שהן ימשכו תשומת לב ויניעו פעולה רצויה.

קשרי לקוחות טובים יותר

על ידי הצגת הלקוחות שלך שאתה מבין את הצרכים וההעדפות שלהם, אתה יכול לבנות איתם מערכת יחסים חזקה יותר. זה יכול להוביל לחזור על עסקים ועוד הפניות מפה לאוזן. לקוחות מסוימים עשויים להרגיש לא בנוח אם הם תופסים את מאמצי ההתאמה האישית שלך כפולשניים. לכן, כיבוד נתוני לקוחות ושמירה על פרטיות הוא קריטית בעת יישום אסטרטגיית התאמה אישית כלשהי.

מהם הגורמים המרכזיים שיכולים לשכנע את קהל היעד שלך להתנסות?

אנחנו חיים במציאות של ניסוי ותהייה, ואחד האתגרים הכי גדולים בשיווק היא לאו דווקא לחשוף את המוצר או השירות (את זה אפשר לעשות במספרים לא רעים בכלל אם משלמים על קידום ממומן). האתר האמיתי הוא לגרום למי שכבר נמצא באתר שלך – לתת למוצר של הזדמנות. 

מהסיבה הזאת אנחנו חיים בעולם שמציע לנו 'תקופת ניסיון בחינם', מתוך תקווה ואמונה שאנחנו נטמיע את השירות או המוצר החדש בסדר היום שלנו ואז לא נהיה מסוגלים לוותר עליו. בזמן שאני כותב את הדברים האלה חברת נטפליקס סגרה את האפשרות לקבל את השירות שלה בטלוויזיה דרך בתים שונים, מה שאומר שאני יכול יותר להשתמש במנוי של אחותי ועכשיו אני ניצב מול הדילמה הגדולה – האם לשלם 50 שקלים בחודש על מנוי שלי או לוותר על נטפליקס?

גם נטפליקס התחילה את דרכה בארץ בתקופת ניסיון, ממש כמו תקופת הניסיון שאני מקבל ממש בימים מ –  Apple TV אחרי שרכשתי אייפד חדש. למה הן עושות את זה ומה אנחנו יכולים ללמוד? אנשי מדע ופסיכולוגיה כבר ענו על השאלה הזאת וכתבו מספר ספרי שיווק ופסיכולוגיה הדנים בנושא הבנת גורמים מרכזיים המשפיעים על התנהגות הצרכנים (כמו תקופת ניסיון חינם) שהמטרה שלהם היא לשכנע את קהלי היעד לנסות דברים חדשים. אז מה גילו כותבי הספרים:

"השפעה: הפסיכולוגיה של שכנוע" מאת רוברט ב.סיאלדיני

בספר זה, סיאלדיני מציג את ששת העקרונות המרכזיים של שכנוע:

  • הדדיות.
  • מחויבות ועקביות.
  • הוכחה חברתית.
  • סמכות.
  • חיבה.
  • מחסור.

המחבר מסביר את העקרונות הללו וכיצד הבנת עקרונות אלה יכולה לעזור לעסקים להשפיע ביעילות על החלטות קהל היעד שלהם.

"מדבק: איך לבנות מפה לאוזן בעידן הדיגיטלי" מאת ג'ואנה ברגר

ברגר בוחנת את הגורמים שהופכים מוצרים ורעיונות לפופולריים ואת אלה שגורמים להם להתפשט במהירות. גם היא מסבירה שישה עקרונות מנחים:

  • יחסי גומלין חברתיים (Social currency).
  • טריגרים.
  • רגש.
  • ערך ציבורי.
  • ערך מעשי.
  • סיפורים.

על פי ג'ואנה ברגר 6 האלמנטים הללו יוצרים את הדבק שמדביק את המסר השיווקי יחד, מה שמוביל אנשים לדבר עליהם, לשתף אותם, והכי חשוב, לקנות אותם.

"נועד להידבק: מדוע רעיונות מסוימים שורדים ואחרים מתים?" מאת מאת צ'יפ הית ודן הית':

ספר זה חושף את האנטומיה של רעיונות ש – "נדבקים" (בעברית אנחנו קוראים לזה "נתפסים") ומסביר דרכים להפוך רעיונות ל – "דביקים" יותר, כגון יישום עקרון הסולם האנושי, שימוש בתורת הוולקרו של הזיכרון ויצירת פערי סקרנות. גם פה יש 6 עקרונות מרכזיים והם נכנסים תחת כותרת אחת עם ראשי תיבות שאי אפשר להגיד שהם לא משכנעים – SUCCES:

  • Simple: לשמור את מסר הליבה שלך פשוט וקומפקטי כדי לתפוס תשומת לב.
  • Unexpected: להפתיע את הקהל שלך ולאחר מכן להחזיק את העניין שלהם על ידי יצירת תעלומה שיש לפתור.
  • Concrete: המונח "בטון" מתייחס כאן בעצם ליציבות התמונה שאנחנו מעבירים לקהל היעד. תחשבו על הסמל של נייקי לדוגמא או על הג'ינג'ית של תפוזינה.
  • Credible: תן לרעיונות שלך אמינות על ידי הצעת דרכים שאנשים יכולים לבדוק אותם בעצמם.
  • Emotional: לגרום לקהל שלך להרגיש משהו שיגרום לו לפתח אכפתיות בנוגע לרעיון. חיבור רגשי יכול להוביל לקליטה טובה יותר בזיכרון.
  • Stories: העצימו את הקהל שלכם להשתמש ברעיון באמצעות נרטיב. אנשים נוטים יותר לפעול על פי ידע אם הם יכולים לראות אותו בקשת נרטיבית שניתן להתייחס אליה.

אז אחרי שהבנו למה כל כך חשוב להבין מהם הגורמים המרכזיים שיכולים לשכנע את קהל היעד שלך להתנסות במוצר או בשירות שלך, עכשיו ננסה להבין איך אפשר לעשות את זה:

אסטרטגיות שיווק משופרות – הכוח של הבנת ההתנהגות האנושית

על ידי הבנת מה מניע את הקהל שלך לנסות משהו חדש, אתה יכול לעצב אסטרטגיות שיווק המתייחסות ישירות לגורמים אלה. זה דומה לעקרונות בספר – "השפעה: פסיכולוגיה של שכנוע", שבו רוברט סיאלדיני מדגיש את הכוח של הבנת ההתנהגות האנושית כדי ליצור נרטיבים שיווקיים משכנעים.

פיתוח מוצר

תובנות לגבי נכונות הקהל שלך לנסות דברים חדשים יכולות ליידע את פיתוח המוצר וחדשנותו. זה מיישר קו עם המושג "מכור: איך לבנות מוצרים להרגל", שבו ניר אייל דן בחשיבות של יצירת מוצרים שלא רק לענות על צרכי הלקוח, אלא גם לעורר את סקרנותם ועניין.

דוגמא לחברה שעשתה את זה

Dollar Shave Club, חברת גילוח שמבוססת על מנויים, יצר אסטרטגיה שיווקית משכנעת עם סרטון הבכורה הידוע לשמצה שהתייחס לנקודת כאב נפוצה: העלות הגבוהה של סכיני גילוח. 

על ידי הצגת המוצר שלהם בהומור כאלטרנטיבה איכותית אך משתלמת, הם השתמשו בעקרון הניגודיות כדי להפוך את ההצעה שלהם לאטרקטיבית עוד יותר. אסטרטגיה זו מכוונת ישירות לגורם המפתח שיכול לשכנע את הקהל שלהם לנסות את המוצר שלהם – לחסוך כסף מבלי להתפשר על איכות.

הטמעת מוצר חדש

אם תוכל לשכנע את הקהל שלך לנסות משהו חדש, הוא עשוי להיות פתוח יותר להצעות העתידיות שלך. אם הרעיון הזה מדבר אליך, תוכל להעמיק בו בקריאת הספר "מדבק: איך לבנות מפה לאוזן בעידן הדיגיטלי" מאת ג'ואנה ברגר. הספר מדגיש שרעיונות שמלכדים עניין ומעוררים סקרנות מובילים למעורבות מתמשכת של הקהל.

דוגמא לחברה שעשתה את זה

וורבי פרקר, קמעונאי המשקפיים המקוון, השתמש בתובנות לגבי נכונות קהל היעד שלהם לנסות גישה חדשה לרכישת משקפיים. בהכרה בכך שהלקוחות לא רצו לרכוש משקפיים באינטרנט בשל חששות לגבי התאמה וסגנון, הם פיתחו תוכנית "ניסיון ביתי". תוכנית זו מאפשרת ללקוחות לבחור חמש מסגרות לנסות בבית בחינם, תוך התייחסות למחסום לנסות את שיטת הרכישה החדשה הזו ולעורר את סקרנות הלקוחות.

מעורבות ארוכת טווח

Evernote, אפליקציית רישום הערות וארגון, הייתה בתחילה רק כלי פרודוקטיביות נוסף בשוק צפוף. עם זאת, על ידי הצגת תכונות ושיפורים חדשים באופן עקבי המבוססים על משוב משתמשים ומגמות טכנולוגיות, Evernote הצליחה לשמור על מעורבות ארוכת טווח עם המשתמשים שלה. היכולת של החברה להתאים ולפתח את המוצר שלה כדי לענות על צרכי המשתמש המשתנים ועל המגמות, בדומה לגורם ה "דביקות" שנדון ב "עשה כדי להדביק", שמרה על הקהל שלה מעורב ופתוח להצעות המתפתחות שלה.

לסיכום, הבנת הפתיחות של הקהל שלך לנסות דברים חדשים אינה קשורה רק למכירות מיידיות, אלא לטיפוח מערכת יחסים איתם על סמך הבנת הצרכים, הסקרנות והאינטרסים שלהם. זה יכול להוביל למוצרים טובים יותר, שיווק יעיל יותר וקהל מעורב יותר.

דוגמא נוספת מעולם האמיתי

בנוף התחרותי של טיפוח העור, הופעתו של "פיל שיכור" (drunk elephant) מציגה סיפור ראוי לציון. הפיל השיכור, שהושק כחברה קטנה ובלתי נשמעת, מצא את מקומו בקרב ענקים באמצעות הבנה תובנה של הקהל שלהם. המסע של המותג החל במחויבות איתנה למרכיבים נקיים ולא רעילים, והתרחק ממה שמכונה "חשוד 6" שנמצא לעתים קרובות במוצרי טיפוח. 

במקום למכור בצורה אגרסיבית, החברה אימצה גישה חינוכית יותר, תוך שימוש בפלטפורמות שלהם כדי לגרום ללקוחות להיות בעלי ידע על מרכיבי טיפוח העור והשפעותיהם, ובכך להחדיר אמון. אבל מה שבאמת הפריד ביניהם היה האריזה התוססת והשובבה שלהם, שלא כמו העיצובים הקליניים או המינימליסטיים הנפוצים בתעשייה. הצבעים שלהם מסמלים עבור קהל היעד נקודת מבט רעננה ומהנה על טיפוח העור. 

לבסוף, בהבנת ההיסוס לנסות מותג חדש, הפיל השיכור הציג בחוכמה ערכות "קטנות", גרסאות קטנות יותר של המוצרים שלהם יחד. זה איפשר לצרכנים להתנסות ללא השקעה כבדה, בהדרגה לנצח על לקוחות נאמנים. באמצעות אסטרטגיות ממוקדות אלה, פיל שיכור עבר משחקן קטן לשם אהוב בטיפוח העור.

איזה סוג הצעות הם בעלי הסיכוי הטוב ביותר להניע לביצוע פעולה?

‏איזה סוג הצעות לא עובדות?

‏אני כבר אסביר באופן מפורט אלו אלו סוגי תוצאות טובות ביותר או יותר נכון בעלות הסיכוי הגבוה ביותר להניע את המשתמשים לפעולה. אבל עוד קודם לכן אני רוצה להגיד בצורה ברורה ותמציתית שהסוגה הצעה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר להניע משתמשים לפעולה היא: הצעה שמדברת על ‏המשתמש ולא עליך. 

כשאתה רוצה לתת משהו למישהו אל תספר לו על עצמך ועל הקושי שהיה לך ללכת לחנות ולבחור לו מתנה וכמה מתנות היו שם הבחנות ואיך היית צריך לבחור מכל המתנות האלו ואיך עבדת קשה ולא הייתה שום מוכרת שתעזור לך ואתה עמדת שמה לבד וצלחת בגבורה, בכוחך ובעוצם ידך, למצוא את המתנה הטובה ביותר. ‏ 

‏אני בעצם אומר לך לוותר על התענוג הכי גדול שבחירת מתנה והוא לקבל קרדיט על בחירת המתנה? בדיוק ככה! מה??? אבל אתה הרי זה שבחרת את הבחירה הטובה ביותר עבור המשתמשים שלך, לא ככה? אתה הרי יודע טוב יותר מכולם מה הכי טוב והכי נכון עבור המשתמש שלך, לא ככה? ככה, בטח שככה, זה מה שאתה עושה מבוקר עד ערב זו עבודה שלך זה המקצוע שלך. ועכשיו יבוא איזה משתמש קצה וישאל הבל כמו: ״תגיד לי, מה הסיפור של המוצר הזה ואיך ‏הוא יכול לשרת אותי בדיוק?״ 

‏חוצפה! חוצפה שאין כדוגמתה! אתה כאן ואתה העניין ומי שלא מבין את זה שייצא לך מהאתר ולא יטריד אותך שנית! לא…? לא חביבי, זה לא עובד ככה. כדי לייצר עניין אצל הצד השני אתה צריך לדבר עליו ולהמעיט עד כמה שניתן בדיבורים עליך, אלא אם כן אתה המותג (וגם אז…).

מה כן עובד?

הצעת ערך: הצעת ערך חזקה המבטאת בבירור מה התועלת שאדם או ארגון ירוויחו מנקיטת הפעולה המוצעת. 

‏למשל, אם יש לך אתר אינטרנט ואתה שוקל כיצד לשווק אותו כדי להוביל תנועה לתוך האתר שלך אז קידום אתרים אורגני, שהוא בעצם אפיק התנועה אם הפוטנציאל הגבוה ביותר מבן כל הפקת תנועה אינטרנט עם האחרים, אם תנועה של יותר מ-80% מסך משתמשים באינטרנט, זה הפתרון הנכון בשבילך. ‏אז נכון, אני מקדם אתרים, אבל אני לא משווק את עצמי בשלב הזה כי מקדם אתרים אלה את הערך של קידום אתרים ואחר כך נגיע גם אליי. זה יכול להיות יתרון מוחשי מיידי, כגון חיסכון בעלויות ושיפור המוניטין.

וורבי פרקר, חברת משקפיים, ממקמת את עצמה עם הצעת ערך חזקה – "משקפי מעצבים במחיר מהפכני."הם מציעים משקפיים איכותיים ואופנתיים בשבריר מהמחיר של מרבית מותגי המעצבים, הפונים ישירות לקהל היעד שלהם.

דחיפות: אם ההצעה מעבירה תחושת דחיפות, היא יכולה להניע לפעולה מיידית. ניתן לעשות זאת על ידי ציון ההשלכות של אי ביצוע הפעולה או לציין כי ייתכן שההזדמנות לא תהיה זמינה ללא הגבלת זמן. 

‏לצורך העניין, אני מקדם אתרים בגוגל ואני יוצא במבצע חסר תקדים (רק לצורך הדוגמא כן אני לא באמת יוצאת במבצע חסר תקדים) שבו אני מציע שירות קידום אתרים עבור עסקים קטנים באזור x בחצי מחיר. אני עושה את זה כדי לעודד עסקים שנפגעו כתוצאה מ – y, לשווק את העסקים שלהם.

אברליין, מותג בגדים אתי, משתמש בדחיפות בשיווק שלו באמצעות אירועי "בחר מה שאתה משלם". אלה הם אירועי מכירות זמניים שבהם הלקוחות יכולים לבחור מתוך שלוש אפשרויות מחיר שונות עבור פריטים, יצירת דחיפות לקנות לפני האירוע מסתיים.

היתכנות: הצעות מעשיות וניתנות להשגה נוטות יותר להניע פעולה. אם הצעה נראית קשה מדי או ‏כזו שמעת צריכה ממך יותר מדי, קל יותר להתעלם ממנה, לא משנה כמה היא מועילה. 

‏לצורך הדוגמא, אני מקדם אתרים ואני מציע לבנות עבור אתר ולקדם אותו תוך שלושה שבועות והכל במחיר סמלי של 50,000 שקלים והשקעה סמלית של ים זמן ומצידי. להגיד לך שזה בלתי אפשרי? תיאורטית זה אפשרי, אבל מעשית אין שום סיבה בעולם שנעשה את זה. מה הלחץ?

Monday.com, כלי ניהול פרויקטים, משכנע לקוחות פוטנציאליים לעבור לפלטפורמה שלהם על ידי הצעת סדרה של הדרכות קלות להבנה והמלצות לקוחות המראות כמה קל להחליף ולהשתמש ביעילות בכלי שלהם.

רלוונטיות אישית: הצעות המתחברות ברמה האישית עם קהל היעד יכולות להניע מוטיבציה. כאן אני מדבר על להראות כיצד הפעולה המוצעת מתאימה לערכים, לצרכים או לשאיפות שלהם. 

‏לצורך הדוגמא, אני מקדם אתרים בגוגל ואני רוצה לחנך דור חדש של מקדמי אתרים שמבינים ‏כי השענות על שיטות SEO ‏ישנות כמו ריבוי מילות מפתח בעמוד תוכן היא דבר שחלף מן העולם ושיש להתפתח ולהתקדם על מנת להדביק את הקצב לעמוד בסטנדרטים ‏הגבוהים ביותר בעולם קידום האתרים בעולם. ‏אני אעשה את זה תוך כתיבת מדריכים בבלוג היעודי באתר שלי ובו אתן טיפים למקדמי אתרים צעירים על מנת שיוכלו להדביק את הקצב הוא לייצר תחרות בריאה בענף.

בירדברנד, חברה שמוכרת מוצרי טיפוח לזקן, יוצרת תכנים הרלוונטיים באופן אישי לקהל היעד שלה. זה כולל טיפים לטיפוח זקן והשראה בסגנון אשר מתיישר עם אורח החיים והשאיפות של הלקוחות שלהם.

מוטיבציה פנימית: הצעות שמתחברות למוטיבציה פנימית, הדחף לעשות דברים מכיוון שהם מתגמלים מטבעם, יכולות לדרבן פעולה. זה יכול להיות קשור למשל להצעה להתפתחות אישית, להישגים או להזדמנות לתרום למטרה מסוימת.

‏לצורך הדוגמא, אני מקדם אתרים אורגני ‏במנועי החיפוש ואני מציע ללקוחות שלי להצטרף לקהילת העסקים הקטנים והבינוניים ולתרום קישור ‏לאתרים של עסקים קטנים ובינוניים אחרים, ועל כל קישור ‏שבעל העסק הקטן או הבינוני נותן אני, כמקדם אתרים, מתחייב להוסיף שני קישורים חזקים נוספים.

קוסמטיקה שופעת משתמשת במוטיבציה פנימית על ידי שיווק המוצרים שלהם לא רק כפריטים לטיפול אישי אלא גם כדרך לתרום לשימור הסביבה. המוצרים שלהם ללא חבילה פונים לרצון הלקוחות להפחית בזבוז ולתרום למטרה.

הוכחה חברתית: בני אדם הם יצורים חברתיים שלעתים קרובות מחפשים אצל אחרים רמזים כיצד להתנהג. אם הצעה מראה שאחרים כבר נוקטים בפעולה המוצעת, היא יכולה לספק את האימות הדרוש כדי להניע פעולה.

‏לצורך הדוגמא, אני מקדם אתרים מקצועי בגוגל ‏ ‏ואני בוחר שלא להסתיר את ההמלצות החיוביות שאני מקבל מלקוחות מרוצים אלא להדגיש אותם ולשים אותם בקדמת האתר. אני עושה את זה כי אני רוצה לייצר תחושת סיפוק ‏לחזק את האמונה במותג שלי. אני לא משקר כשאני עושה את זה כי אני לשלב אך ורק המלצות אמיתיות.

גלוסייר, חברת טיפוח ואיפור, משתמשת בהוכחה חברתית על ידי שיתוף ביקורות והמלצות של לקוחות. הם מעודדים משתמשים לפרסם את החוויות שלהם עם מוצרים מבריקים יותר ברשתות החברתיות, ומספקים אימות ללקוחות חדשים פוטנציאליים.

איך קהל היעד שלך מעדיף לתקשר עם מותגים?

הבנת העדפות התקשורת של קהל היעד שלך חשובה מכמה סיבות:

מעורבות: דמוגרפיה שונה מעדיפה ערוצי תקשורת שונים. תקשורת דרך הערוץ המועדף עליהם תגדיל את הסיכוי להגיע ולהפעיל את קהל היעד שלך.

לדוגמא, בית קפה עצמאי קטן במלבורן, אוסטרליה, שנקרא "השעועית הקטנה", פונה אל קהל היעד שלהם (תושבים מקומיים ועובדי משרד) אשר משתמש בעיקר באינסטגרם כדי לעקוב אחר עסקים מקומיים ולהתעדכן בהצעות שלהם. בית הקפה הקטן התחיל לפרסם תמונות יומיות של הקפה והמאפים שלהם, יחד עם כתוביות על אירועים מקומיים וסיפורים של לקוחות. בדרך זו, הם לא רק הציגו את המוצרים שלהם אלא גם איחדו את הקהילה המקומית סביבם, ובסופו של דבר הגדילו את כמות הלקוחות בחנות שלהם.

אופטימיזציה של משאבים: על ידי ידיעה היכן הקהל שלך פעיל ביותר, תוכל למקד את המאמצים והמשאבים שלך בערוצים אלה ולהימנע מבזבוז זמן בפלטפורמות שהקהל שלך אינו משתמש בהן.

לדוגמא, חנות ספרים אינדי ביוהנסבורג, דרום אפריקה, בשם" Book Nook", גילתה שרוב הלקוחות שלהם מעדיפים לקבל עדכונים באמצעות דואר אלקטרוני, ולא דרך טוויטר או פייסבוק. הם השקיעו את הזמן ואת המשאבים שלהם בבניית אסטרטגיה שיווקית מקיפה בדואר אלקטרוני, שליחת ניוזלטר קבוע עם המלצות ספרים, ראיונות עם מחברים, והנחות מיוחדות. זה עזר להם לחסוך משאבים שהם היו מוציאים אחרת על קידום פחות יעיל ברשתות החברתיות.

התאמה אישית: הבנת העדפות מדיה יכולה גם לעזור לך להתאים אישית את התקשורת שלך. לדוגמא, אם הקהל שלך מעדיף תקשורת בוואטסאפ, תוכל לפלח את רשימת הדואר האלקטרוני שלך ולשלוח הודעות מותאמות אישית.

לדוגמא, חנות יצירה בסולו פאולו, ברזיל, בשם "Arte em Fios", גילתה שרבים מלקוחותיהם העדיפו להשתמש בוואטסאפ לתקשורת עסקית. הם החלו להשתמש בוואטסאפ עסקי כדי לשלוח הודעות מותאמות אישית ללקוחותיהם על הגעת מוצרים חדשים, הדרכות חדשות והצעות מיוחדות המבוססות על רכישות העבר של כל לקוח, ושיפרו משמעותית את שביעות רצון הלקוחות שלהם ואת אחוז הרכישות החוזרות.

בניית אמון: תקשורת דרך ערוצים מועדפים עוזרת לבנות אמון עם הקהל שלך. זה מראה שאתה מבין אותם ומכבד את העדפות התקשורת שלהם, מה שבתורו יכול לטפח מערכת יחסים טובה יותר.

שיעורי תגובה טובים יותר: כאשר אתה משתמש בערוצים המועדפים על הקהל שלך, סביר להניח שתקבל שיעורי תגובה טובים יותר. בין אם מדובר באחוזי פתיחת דואר אלקטרוני, אחוזי קליקים על מודעות דיגיטליות או אחוזי מעורבות ברשתות החברתיות. המיקום בו נמצא הקהל שלך הופך את מאמצי התקשורת שלך ליעילים יותר.

לדוגמא, סטודיו כושר בבנגלור, הודו, בשם "Fit You", הבין שרבים מלקוחותיו העדיפו הודעות טקסט לתזכורות ועדכונים לאימונים. על ידי מעבר להודעות סמס, הם הצליחו להעביר מידע בצורה מתוזמנת ולא פולשנית, לבנות אמון בינם לבין הקהל שלהם ולשפר את שירות הלקוחות.

הבנת העדפות מדיה אינה רק היכולת להגיע לקהל שלך, אלא היכולת לעסוק, לשכנע ולבנות איתם מערכת יחסים באופן שמרגיש אישי ומכבד.

באיזו תדירות קהל היעד שלך רוצה לשמוע ממותגים?

הבנת התדירות שבה קהל היעד שלך רוצה לשמוע ממותגים היא קריטית מכמה סיבות:

הימנעות מרווית יתר: הפצצת הקהל שלך במידע רב מדי עלולה להוביל לרוויה ולגרום לו להתנתק, להתעלם מההודעות שלך, או גרוע מכך, לבטל את המנוי או לבטל את המעקב אחר המותג שלך.

דוגמא, חנות בגדי בוטיק בברלין, גרמניה, בשם "Mode von Herz", הבחינה בירידה משמעותית בתעריפי פתיחת הדוא"ל שלהם. לאחר שערכו סקר לקוחות, הם הבינו שהם שולחים יותר מדי מיילים. הם הפחיתו את תדירות הדואר האלקטרוני שלהם מתדירות יומית לפעמיים בשבוע, תוך התמקדות באיכות על פני כמות, מה שהוביל לשיעורי כניסה ומעורבות גבוהים יותר.

הגברת המעורבות: לעומת זאת, אי תקשורת מספקת עלולה להוביל למודעות ומעורבות נמוכה של המותג. איזון נכון שומר על המותג שלך במוחו של הקהל שלך מבלי לעצבן אותו.

דוגמא, משתלת צמחים בקייפטאון, דרום אפריקה, בשם "Green Thumb Nursery", שלחה רק עלון חודשי ללקוחותיהם. הם מצאו כי תקשורת בתדירות כל כך נמוכה הובילה לזכרון נמוך של המותג ומעורבות. הם החליטו להגדיל את תדירות התקשורת שלהם לעיתון שבועי, מה שהוביל להגדלת מעורבות הלקוחות וביקורים בחנויות.

בניית בסיס לקוחות נאמן: תקשורת קבועה, אך לא מכריעה, מסייעת בבניית אמון ונאמנות, ומעודדת רכישות חוזרות וקשרי לקוחות ארוכי טווח.

אולפן קדרות בקיוטו, יפן, שנקרא "אדמה ואש", גילה שהלקוחות שלהם מעדיפים עדכון דו שבועי על יצירות חדשות ושיעורי קדרות. עדכון קבוע זה לא רק שמר על הלקוחות שלהם מעודכנים אלא גם יצר בסיס לקוחות נאמן נרגש מההצעות של האולפן.

מיטוב מאמצי השיווק: הכרת התדר הנכון להודעות שלך עוזרת לייעל את מאמצי השיווק שלך, ומבטיחה שלא יבוזבזו זמן ומשאבים על תקשורת לא יעילה.

שירות משלוחי מזון בבואנוס איירס, ארגנטינה, בשם "Comida en Casa", שם לב למעורבות נמוכה בפוסטים היומיומיים שלהם ברשתות החברתיות. הם החליטו לצמצם את הפוסטים היומיים שלהם ובמקום זאת פרסמו תוכן איכותי שלוש פעמים בשבוע. המעורבות בפוסטים שלהם גדלה משמעותית, מה שהוביל לנראות גבוהה יותר של המותג והמרות לקוחות.

בכל המקרים האלה, הבנת תדירות התקשורת המועדפת של הקהל שלהם עזרה לעסקים אלה לעסוק ביעילות עם הלקוחות שלהם ולייעל את מאמצי השיווק שלהם.

באילו מילות מפתח או ביטויים קהל היעד משתמש?

הבנת מילות המפתח או הביטויים שקהל היעד שלך משתמש בהם חיונית מכמה סיבות:

להבין את הצרכים והאינטרסים שלהם: שימוש במילות המפתח הנכונות יכול לעזור לך להבין במה הקהל שלך מעוניין, מה הוא צריך או אילו בעיות הוא מנסה לפתור. לדוגמא,"Colours of Yoga" בדרום אפריקה, אולפן יוגה קטן, משתמש במילות מפתח כמו "יוגה למתחילים", "יוגה להקלה על מתח" ו "שיעורי יוגה מקוונים" בתוכן המקוון שלהם. קהל היעד שלהם, שמתחיל להתעניין ביוגה עבור הרפיה ואימונים בבית, משתמש בביטויים האלה כדי למצוא את מה שהוא מחפש.

אופטימיזציה יעילה למנועי חיפוש (SEO): כאשר התוכן שלך משתמש באותן מילות מפתח שהקהל שלך משתמש בהן בשאילתות החיפוש שלו, זה מגדיל את הסיכוי שהעסק שלך יופיע בתוצאות החיפוש שלו. מסעדה טבעונית במלבורן, אוסטרליה,"Loving Hut", משתמשת במילות מפתח כמו "מזון טבעוני", "ארוחות מבוססות צמחים" ו "מזון טבעוני בריא" באתר שלהם, ועוזרת להם להופיע בחיפושים רלוונטיים.

ליצור תוכן רלוונטי: שימוש במילות המפתח הנכונות יכול להנחות את תהליך יצירת התוכן שלך, ולעזור לך ליצור תוכן הפונה ישירות לתחומי העניין של הקהל שלך. "Bali Body", חברת טיפוח עור טבעית אוסטרלית, גילתה שהקהל שלהם משתמש לעתים קרובות במילות מפתח כמו "טיפוח עור טבעוני", "יופי ללא אכזריות" ו "הגנה טבעית מפני השמש". כעת הם משתמשים בביטויים אלה כדי להתאים את התוכן שלהם, מפוסטים בבלוג ועד עדכוני מדיה חברתית.

לתקשר בצורה יעילה עם הקהל שלך: שימוש באותה שפה וביטויים כמו הקהל שלך יכול לגרום למותג שלך להרגיש יותר אמין ואמין. "Alma Nomada", סוכנות נסיעות קטנה בארגנטינה, מצאה שהקהל שלהם משתמש במשפטים כמו "חוויות אוטנטיקות" (חוויות אותנטיות) ו "viajes sostenibles" (במקום – sustainable travel). על ידי שילוב ביטויים אלה בתקשורת שלהם, הם שיפרו את הקשר עם הקהל שלהם.

דוגמאות אלה מדגישות את החשיבות של שימוש במילות המפתח או הביטויים הנכונים בהבנת הקהל שלך, וביצוע אופטימיזציה של התוכן שלך לקהל היעד שלך.

עד כמה חשובות לקהל היעד שלך ביקורות והמלצות של לקוחות בעת ההחלטה על רכישה?

הבנת החשיבות של ביקורות והמלצות של לקוחות קודמים עבור קהל היעד שלך היא קריטית מכיוון שהיא יכולה להשפיע באופן משמעותי על המכירות והמוניטין של המותג שלך. ביקורות של לקוחות נחשבות לסוג של הוכחה חברתית, וצרכנים רבים מסתמכים עליהם כדי לקבל החלטות רכישה מושכלות.

לדוגמא, "מסעדה ופופוסריה גואנקו", מסעדה סלבדורית במקסיקו, עודדה את לקוחותיה להשאיר ביקורות בדף הפייסבוק שלהם ולגגל (לעשות גוגל) על פרופיל העסק שלהם. הם הבינו שהביקורות החיוביות הובילו יותר לקוחות למסעדה שלהם, אז הם התחילו קמפיין של הצעת הנחה על הארוחה הבאה שלהם. טקטיקה זו הגבירה את המוניטין המקוון שלהם והביאה יותר לקוחות.

מי הם המשפיעים או המומחים שהקהל שלך סומך ועוקב אחריהם בנושא זה?

הכרת המשפיעים או המומחים שהקהל שלך סומך עליהם יכולה לספק הזדמנויות שותפות או שיתוף פעולה יקרות ערך. משפיעים יכולים להשפיע באופן משמעותי על החלטות הרכישה של הקהל שלך.

לדוגמא, "פיטסטה", חברה גרמנית שמוכרת מצרכים לארוחות בריאות, שיתפה פעולה עם משפיעי כושר מקומיים שחולקים דמוגרפיה דומה של קהל. על ידי הצעת מוצרים בחינם בתמורה לביקורות או המלצות ברשתות החברתיות שלהם, פיטסטה הגיעה לקהל רחב יותר, וכתוצאה מכך גדלו המכירות.

איך קהל היעד שלך אוהב לקיים אינטראקציה עם מותגים?

הידיעה כיצד הקהל שלך מעדיף לקיים אינטראקציה עם מותגים מאפשרת לך לעמוד בציפיות שלהם ולטפח מערכות יחסים טובות יותר. לקוחות שונים מעדיפים שיטות אינטראקציה שונות, והכרת העדפות אלה עוזרת לך לתקשר בצורה יעילה יותר.

לדוגמא, "Copify", שירות קופירייטינג מבוסס בפורטוגל, מצא כי הקהל שלהם העדיף לתקשר באמצעות צ'אט חי באתר שלהם ולא באמצעות דואר אלקטרוני או שיחות טלפון. הם שילבו תכונת צ'אט חי באתר שלהם וראו עלייה משמעותית בשביעות הרצון והמעורבות של הלקוחות.

כל אחת מהתובנות הללו לגבי התנהגות הקהל שלך מספקת מידע רב ערך שיכול להשפיע על האסטרטגיה השיווקית, שיטות התקשורת והפעולות העסקיות שלך. על ידי הבנת הקהל שלך ברמה עמוקה יותר, תוכל ליצור אסטרטגיות ממוקדות ויעילות יותר העונות על צרכיהם והעדפותיהם.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר לנו פרטים ואנחנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות >>

 

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות