חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם 4 סוגי ה SEO

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

מהם 4 סוגי ה SEO ומדוע חשוב להבין את משמעותם טרם תחילת תהליך הקידום? במאמר הבא נלמד על 4 סוגי ה SEO וכיצד ניתן להמנע מקידום שלילי (Negative SEO)

White hat SEO             

White hat SEO היא אחת הטכניקות היעילות ביותר לשיפור וייעול דירוג ה-SEO של האתר שלך לאורך זמן. מה היא כוללת:

יצירת תוכן איכותי – תוכן איכותי מסייע לך לחשוף את האתר לקהל יעד שמתעניין בשירותים או במוצרים שהעסק שלך מציע. מעבר לעובדה שחשיפה גדולה יותר מגדילה את סיכויי ההמרה, היא גם עוזרת לך לשפר את דירוג האתר שלך במנוע החיפוש, כך שיותר אנשים יכנסו לאתר שלך, מה שמגדיל את דירוג האתר עוד יותר – סוג של לולאת טראפיק ודירוג שמזינה את עצמה כל הזמן (עוד על תוכן איכותי לקידום אתרים, בהמשך).

אופטימיזציה של HTML – ניקוי קוד יעזור לאתר שלך להגיע לביצועים טובים יותר. ניקוי קוד כוללת שיטות עבודה כמו ביטול שטח לבן והפחתת טקסט מיותר למשל.

הפיכת האתר שלך לידידותי למשתמש – כדי להשיג לידים והמרות, לא מספיק שהאתר שלך ידורג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, הוא חייב להיות ידידותי למשתמש (היום אי אפשר באמת להגיע למיקומים גבוהים עם חווית משתמש גרועה). המשמעות היא שהאתר שלך צריך להיות בעל עיצוב מושך, ניווט (תפריטים, סליידים, לינקים פנימיים וכולי), וכמובן שילוב של תמונות וסרטונים באתר.

למה להשתמש בטכניקה White hat SEO?

התוצאות בטכניקות White hat SEO לא מגיעות תוך יום אחד, אך כשהן מגיעות הן בדרך כלל מגיעות בגדול ונשארות לאורך זמן. הטכניקה הזו תביא לאתר שלך צמיחה מתמשכת ותסייע לך להביא את האתר לרמת הביצועים טובים יותר בתוצאות החיפוש.

השלב הראשון בהטמעת הטכניקה הזו עלול להיות מלווה בירידות זמניות בדירוג האתר ובמיקומים בתוצאות החיפוש בגוגל – לא לדאוג, זה טבעי וזה לא מצביע על כך שהטכניקה לא עובדת, אלא שצריך לבצע התאמות תוך כדי תנועה.

Black hat SEO

טכניקות Black hat SEO לקידום אתרים, מנצלות את אלגוריתמי חיפוש כדי לקבל דירוג גבוה יותר. מה זה בעצם אומר? 

חלק מהעסקים משתמשים בטכניקות Black hat SEO מכיוון שהן מניבות תוצאות מהירות. בעלי עסקים רוצים את הסיפוק המיידי של תוצאות מהירות, בלי להשקיע יותר מדי עבודה ובלי לחכות יותר מדי זמן. עם זאת, הצד השלילי של הטכניקות האלה היא בטווח הארוך, קידום אתר המתבסס אך ורק על הטכניקות האלה פוגע בדירוג האתר.

ישנן טקטיקות רבות שנופלות תחת כובע שחור, למשל:

  • קישור דואר זבל
  • מילוי מילות מפתח ללא הכרה
  • שימוש במילות מפתח פופולריות לא רלוונטיות
  • העתקת תוכן
  • הסוואה
  • טקסט/קישורים מוסתרים
  • אופטימיזציית יתר של כותרות HTML
  • קניית קישורים על פי כמות ולא על פי איכות, ועוד

טקטיקות מהסוג הזה אמנם משפרות את דירוג האתר בטווח הקצר, אך הן לא מחזיקות מעמד. מכיוון שגוגל רק רוצה לייצר תוצאות חיפוש רלוונטיות, היא תאסור על אנשים שיעשו קיצור דרך לנסות ולהגיע לראש הדירוג. מנועי החיפוש יענישו את העסק שלך ואף יאסרו על האתר שלך להופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות.

Gray hat SEO

קידום אתרים בטכניקת Gray hat SEO הוא דרך האמצע בין קידום אתרים בכובע לבן ושחור. הטכניקה הזו לא ממש טובה לאתר שלך, אבל היא גם לא מאוד רעה (לכן היא נקראת 'כובע אפור').

טכניקות קידום אתרים מהסוג הזה אינן אסורות על ידי גוגל, אך הן גם אינן נחשבות לדרך מקובלת להשגת לידים. טכניקות SEO של כובע אפור הן מסוכנות, אך משווקות כ"פתרון המשתלם" על ידי חברות קידום אתרים רבות. חברות קידום אתרים Low Cost, המציעות טכניקות SEO אפורות, מפחיתות את העלויות שלהן מכיוון שהן משתמשות בשיטות האלה.

כמה דוגמאות לטכניקות SEO אפורות:

  • מאמרי Clickbait
  • תוכן מסתובב
  • חילופי קישורים
  • ביקורות פיקטיביות בדפי העסק בתשלום

אלה חלק מהטקטיקות האפורות שעסקים יעשו בהן שימוש על מנת לשפר את ביצועי האתר שלהם בתוצאות החיפוש. כאמור, טכניקות SEO של כובע אפור לא ממש אסורות על ידי גוגל, אבל הן אינן הדרך הטובה ביותר לעזור לאתר שלך לצמוח. שימוש בטכניקות האלה יכול להוביל להשפעות שליליות שפוגעות בעסק שלך במקום לעזור לו.

Negative hat SEO

הכוונה בקידום אתרים שלילי היא פגיעה באתרים אחרים למען רווח אישי. קידום אתרים שלילי הוא מצב ייחודי לעסק שלך. במצב כזה, הפעולה לא מבוצעת על ידי העסק שלך, אלא על ידי מישהו אחר, בדרך כלל מתחרה או גורם עוין.

עסק שעושה שימוש בקידום אתרים שלילי, מנסה בעצם לפגוע במוניטין של המתחרים שלו. חברות משתמשות בטכניקות כובע אפור ושחור כדי לגרום נזק לעסקים של מתחרים, מיישמים את הטכניקות האלה כדי להקטין את הדירוג של המתחרים שלהם, כך שהם יוכלו לשפר את הדירוג שלהם. בקיצור, הרצחת וגם ירשת – גרסת SEO.

כיצד חברות קידום משתמשות בקידום אתרים שלילי ומדוע כדאי להמנע כך?

  • בניית קישורים לא טבעיים לאתר של מתחרה
  • פרסום ביקורות שליליות בדפי העסק
  • פריצת אתרים ושינוי תוכן

קשה לשלוט בתופעה הזו, מאחר וחברות אחרות פוגעות באתר שלך, ולך אין שליטה על זה. לכן, כחלק מתכנית קידום אתרים מקצועית, מקדם האתרים צריך לעבור על האתר שלך תוך כדי תנועה ולבדוק שאין פריצות או פעולות חשודות המתבצעות באתר או שינוי קיצוני במיקומים או בביצועים של האתר שלך – פעולות שבעלי אתרים לא תמיד ערים להן.

 רוצה להתייעץ עם חברת קידום אתרים בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות