חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אל תצא פראייר: 10 שאלות שחייבים לשאול לפני שסוגרים עם מקדם אתרים

דף הבית » מאמרים
שיחת מכירה קידום אתרים

תוכן עניינים

קיבלת טלפון ממקדם אתרים (או מנציג מכירות) שהעלה אותך בגורל (הלידים כמובן) והוא גרם לך להכיר ביתרונות הקידום האורגני (ובהחלט יש כאלה) ואף שכנע אותך שהוא מומחה רציני ותותח בתחום ושכדאי לך מאוד (מאוד!) להצטרף להצלחה? רגע לפני שאתה אומר 'כן' (ורגע לפני שהוא מקבל מחיאות כפיים מאנשי המכירות האחרים בצד השני) אני רוצה לתת לך כמה טיפים שיעזרו להבין האם הוא המקדם הנכון עבורך.

שאלה ראשונה: מה כולל השירות?

בקיצור – מי נמצא בצד השני של הקו?

הדבר הראשון שאני רוצה שתדע לפני שאתה סוגר הסכם עבודה עם מקדם אתרים שפנה אליך זה האם מדובר במקדם אתרים פרטי, בחברה לקידום אתרים או בסוכנות לשיווק דיגיטלית. מה ההבדל?

מקדם אתרים פרטי

עבודה מול מקדם אתרים פרטי יכולה להיות הצלחה גדולה אבל היא גם יכולה להיות מבוא לפארסה. היתרון המרכזי של מקדמי אתרים פרטיים (פרילנסרים) זה שיש להם פחות לקוחות והם גובים מחירים זולים יותר מהמתחרים שלהם (בהתאם להוצאות הנמוכות שלהם כמובן). 

החיסרון המרכזי בעבודה עם מקדם אתרים פרטי הוא חוסר ניסיון וגישה מוגבלת לכלי עבודה בתשלום בהם משתמשים חברות עם תקציבים גדולים יותר.

חברה לקידום אתרים

חברה לקידום אתרים כוללת בדרך כלל שלוש מחלקות: מכירות, שירות לקוחות ומחלקת ביצוע. במסגרת הצוות המבצע יש בדרך כלל מומחי SEO שאחראים על החלק המחקרי והביצועי של התאמת אתרי האינטרנט למנועי החיפוש בדרך אופטימלית תוך מעקב אחרי שינויים באלגוריתם של גוגל מצד אחד ומעקב אחר ביצועי האתר (מיקומים בעמודי התוצאות האורגניים) מצד שני. 

בנוסף, חברות לקידום אתרים שמכבדות את עצמן ואת הלקוחות שלהן מעסיקות גם מתכנת המסייע ללקוחות לשפר את האתרים שלהם מבחינה טכנית (לעיתים הוא גם בונה את האתר מאפס בתוספת תשלום).

עוד איש מקצוע שיושב במחלקה המבצעת של חברת קידום אתרים הוא כותב תוכן או אחראי תוכן שעובד מול כותבי תוכן חיצוניים, ומי שאחראי על ניהול אסטרטגיית התוכן של האתר שלך (אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על קידום האתר).

היתרון המרכזי שבעבודה עם חברת קידום אתרים היא הניסיון, הידע וההתמקצעות של החברה שמתרכזת אך ורק בקידום האתר ולא בתחומים אחרים, וזה בניגוד לסוכנויות לשיווק דיגיטלי שעליהן ארחיב את הדיבור מיד.

החיסרון הבולט שבעבודה עם חברה לקידום אתרים הוא שקידום אתרים אורגני לא מתאים לכל סוג עסק. אם אתה מעוניין לשווק פסטיבל או אירוע נקודתי וחד פעמי לצורך העניין, אז כנראה שקידום ממומן יתאים לך יותר. 

סוכנות לשיווק דיגיטלי

סוכנות לשיווק דיגיטלי היא מקום בו יש קצת מהכל: אם זה בניית אתרים, כתיבת תכנים, קידום ברשתות חברתיות, קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק ובין היתר חלקן מספקות גם שירות קידום אתרים אורגני. המבנה הארגוני של סוכנויות לשיווק דיגיטלי הוא מחלקות – מחלקות, כשבכל מחלקה מקצועית יושב איש מקצוע אחד או מקסימום שניים. 

היתרון שבעבודה עם סוכנות לשיווק דיגיטלי הוא שאתה יכול ליהנות מכל העולמות במקום אחד.

החיסרון המרכזי הוא בחוסר ההתמקצעות של הסוכנויות הללו והאי היכולת שלהן לתת מענה ראוי לכל הלקוחות תחת מטריה מוגבלת אחת.

שאלה שנייה: כמה ביטויים אני יכול לקדם?

בקיצור – כמה שמתחרים המובילים שלך מקדמים + זנבות ארוכים. 

בוא נדבר רגע על הפיל שבחדר – אני מקדם אתרים שמסביר לך איך לבחור מקדם אתרים ומן הסתם אני עושה את זה, בין היתר, כדי שתבחר בי. אחרי ששמנו את זה על השולחן אפשר לדבר על הכלי המרכזי בו אני משתמש בעבודה שלי והוא – מילות מפתח.

אם יש לך דומיין חדש שעדיין לא צבר סמכות במנועי החיפוש אז הדרך להתחיל לצבור סמכות דומיין (DA) היא דרך הזנבות הארוכים. מדובר בדרך מהירה לאינדקס של עמודי האתר במנועי החיפוש ביחס לתוצאות חיפוש רלוונטיות בתחום העיסוק שלך.

זנב ארוך זה בעצם שאילתת חיפוש ספציפית עם כמות חיפושים קטנה יחסית שמורכבת משלוש מילים ויותר. למשל, בתחום השיפוצים ביטוי זנב קצר יהיה 'שיפוץ בית' וביטוי זנב ארוך יהיה 'כמה עולה לשפץ דירת 4 חדרים'.

חשוב לשאול את מקדמי האתר כמה מילות מפתח או ביטויים הם יקדמו עבור אתר האינטרנט שלך. זה ייתן לך מושג לגבי היקף השירותים שלהם וכמה תחומים שונים בעסק שלך הם יכסו. זכור שקידום של יותר מדי ביטויים עשוי לדלל את יעילות הקידום, ולכן חשוב למצוא איזון.

שאלה שלישית: האם החבילה כוללת תוכן?

בקיצור – בשביל לקדם צריך תוכן אבל מי דואג לך לזה?

סוכן המכירות של חברת הקידום/ הסוכנות לשיווק דיגיטלי יגיד לך שתוכן הוא המלך ושחשוב שיהיה לך תוכן באתר כדי שיהיה מה לקדם. זה נכון, אבל מישהו צריך שיהיה לך תוכן באתר ולא בטוח שיהיה לך את הזמן או את הידע המקצועי לכתוב תוכן שיווקי שיתאים גם לדרישות הסף של מנועי החיפוש.

מה שקורה בהרבה משיחות המכירה זה שסוכן המכירות זורק את הנתון הזה כאילו שאתה כבר יודע את זה, ואז הוא אומר לך משהו בסגנון של 'אנחנו נקדם את כל הביטויים שאתה רוצה בעמודי התוכן של האתר שלך, התוכן זה שלך אתה מעביר לנו אותו ואנחנו דואגים לקדם אותו'. מה הוא בעצם אמר לך כאן? שהחבילת הקידום לא כוללת תוכן.

הבעיה היא שאי אפשר לקדם אתר בלי תוכן ואתה לא רוצה לעבוד עם מקדם אתרים אחד וכותב תוכן שאין ביניהם שום אינטראקציה. אתה מנהל את העסק שלך, אתה לא רוצה להיות מתווך בין כותב תוכן למקדם אתרים, בטח אם הם לא באותו ראש. כל אחד ימשוך אותך לכיוון שלו ולדעה שלו על קידום אתרים ועל תוכן ולא תצא מזה.

אז מה אני מציע? לקחת את חבילת התוכן של חברת קידום האתרים במידה והחלטת ללכת איתה ולשאול מראש כמה יעלה לך התענוג. אתה יכול לנהל משא ומתן על המחיר אבל גם אתה צריך להיות ריאלי כי בסופו של דבר החברה מוציאה את התוכן לכתיבה של כותב חיצוני שהיא עובדת אתו והיא צריכה לשלם לו.

תוכן הוא חלק חשוב בקידום אתרים, לכן חשוב לשאול אם החבילה כוללת יצירת תוכן או שזה כולל עלות נוספת. אם זה לא כלול, מומלץ לשקול לשכור כותב תוכן שיעבוד לצד החברה כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

שאלה רביעית: האם יש צוות טכני שמטפל באתר?

בקיצור – מי מטפל לך באתר?

חלק ניכר מעבודת ה – SEO באתר אינטרנט היא עבודה על תוכן האתר עצמו (on page SEO). כמו שאתה יודע, כשעובדים עם מערכת ניהול טכנית תמיד יהיו תקלות וזו אחת הסיבות מדוע כדאי לעבוד עם חברת קידום אתרים שיכולה לספק לך מענה מהיר של מתכנת, אבל זו לא הסיבה היחידה.

סיבה נוספת מדוע כדאי שתהיה לצוות קידום האתר שלך תקשורת ישירה עם מתכנת היא שהאלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן ויחד אתו יש לשנות לעיתים את הפונקציות השונות באתר. גוגל שמה דגש בשנים האחרונות על חוויית המשתמש שתופסת נפח גדול יותר מעוגת גירוש האתר באלגוריתם החיפוש. 

האם כל פתיחת קריאה טכנית באתר תעלה לך כסף?

אם התשובה היא – כן, אז אתה וגם אני כמקדם האתר שלך נמצאים בבעיה. אני לא יודע איזה שינויים גוגל יכניסו לאלגוריתם שלהם בעוד שנה, בעוד חודש וגם לא מחר. שיטת העבודה שלי היא אקספרימנטלית – אמפירית, כלומר – אני חי את עולמות הידע של המקצוע שלי באמצעות כתבי עת של המומחים הגדולים ביותר בעולם בתחום קידום האתרים ודרך מעקב אחר תוצאות העבודה שלי באתר. 

אני אגיד לך את זה בצורה הכי פשוטה עוד לא נולד מקדם האתרים שיידע לחזות בוודאות איך ייראו מנועי החיפוש מחר בבוקר. אם בכל פעם שאני צריך לבצע שינוי בעיצוב האתר אני צריך לעבור דרך חברת UX/UI ואתה צריך לשלם להם על כל קריאה, אנחנו נהיה בבעיה ואני אסביר מיד מדוע.

רוב החברות לבניית אתרים בארץ אינן מבינות – SEO

אחת הבעיות הגדולות ביותר שאני נתקל בה בעבודה שלי כמקדם אתרים היא הגישה של חברות לבניית אתרים לתחום ה – SEO. אני אתן לך דוגמא מלקוח שהוציא לא פחות מעשרים אלף שקל על בניית האתר שלו. יש אתרים שנבנים גם במחירים של מאה אלף שקל, אבל לא ניכנס לזה עכשיו, כל אחד שיחליט בשביל עצמו כמה הוא מוכן להוציא על עיצוב מרשים כשבסופו של דבר מה שמעניין את גוגל (ואת המשתמש) זה הפונקציונליות של האתר רספונסיביות שלו (פחות הרושם). 

אותו לקוח שילם להם סכום נאה לכל הדעות, אלא שבחוזה העבודה שלו מולם נכתב שכל שינוי באתר יעלה לו בתוספת תשלום. אני רציתי, כחלק מאסטרטגיית בניית קישורים פנימיים לאתר, לקבל גישה לתפריט הראשי כדי להוסיף שירותים. המהלך הזה יכול להביא (ובסופו של דבר הוא אכן הביא) לעליה משמעותית בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. 

סוף טוב הכל טוב

זו פעולה שאני יכול לעשות תוך שלוש דקות והיא לא מצריכה שום דבר מיוחד חוץ מלגרור את השירות המבוקש ולהניח אותו מתחת לקטגוריה בתפריט הראשי. הם לא היו מוכנים להתפשר והם גבו מהלקוח כסף, מה שגרם לו להבין שככה אי אפשר לעבוד. הוא עזב אותם והעביר את השליטה באתר אליו, נתן לי הרשאת ניהול באתר ומאותו רגע אני הפסקתי להטריד אותו בכל דבר קטן שאני רוצה לשנות באתר והוא הפסיק להוציא כספים מיותרים על כל שינוי קטן.

שאלה חמישית: מה כוללות פעולות האופטימיזציה שלך?

בקיצור – מה אתם בעצם עושים לי באתר?

קבל משפט קבוע של סוכני מכירות שמנסים לחבר אותך לשירותי קידום האתר / סוכנות לשיווק דיגיטלי שהם מציעים: "אנחנו דואגים לאופטימיזציה של כל האתר!" (👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼) רגע, אבל מה זה בעצם אומר…? אם תגדיל ראש ותשאל את סוכן המכירות הוא יגיד לך מילים גדולות כמו Meta Tags, וכמו כותרות H1 ו – H2, כמו כתובות URL ועוד כהנה וכהנה. ואז תעלה השאלה המתבקשת – אבל מה אתם עושים בפועל?

או! שאלה טובה יענה הסוכן, אלא שתשובה אין, ואז הוא ינסה להחזיר את השיחה לאותם מושגים מעורפלים שעליהם אתה שומע אולי בפעם הראשונה בחיים, והוא יבוא ויטען שזה לב לבה של עבודת קידום האתר. אז הוא אני אגיד לך חד וחלק הוא צודק! אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אכן עבודת הליבה של קידום האתר שלך, ואני גם אומר לך יותר מזה, להגיד לך שחברת קידום אתרים תבצע עבורך אופטימיזציה לכל האתר זה כמו להגיד לך שהקבלן שבונה לך את הבית יבנה לך את כל הבית. 

אלו השאלות שכדאי לך לשאול את מי שמציע לבצע אופטימיזציה 'לכל האתר' שלך:

מה כוללת האופטימיזציה הראשונית?

כבר דיברתי בתחילת המדריך שלפניך על מחקר מילות מפתח ועל חלוקה נכונה של תוכן האתר, וזה בהחלט חלק ניכר מעבודה האופטימיזציה של האתר שלך למנועי החיפוש אבל מה הלאה? 

עריכת התוכן הקיים באתר

אופטימיזציה ראשונית לאתר אינטרנט כוללת עריכה של התוכן הקיים באתר בדגש על עמוד הבית ועמודי הקטגורייה הראשיים של האתר (אם זה אתר חנות אז הקטגוריות יהיו קטגוריות המוצרים). הדברים הכי חשובים בעריכת התוכן הם הכותרות הפנימיים והחיצוניים של כל אחד מהעמודים המרכזיים באתר, קישור בין עמודי אב לעמודים בנים (קטגוריית מוצרים למוצרים עצמם לצורך העניין), עריכת כתובות ה – URL של העמודים, התאמת התפריטים הראשיים באתר, עריכה של עמוד האודות של האתר ועריכת הקישורים הפנימיים לחיזוק העמודים החזקים וכמובן ריענון תוכן ישן ולא רלוונטי (תכנים הקשורים לתקופת הקורונה למשל).

בניית קישורים חזקים לאתר

כן, חברות לקידום אתרים משתמשות בקישורים חזקים לחיזוק האתר, כולם יודעים את זה וזה חלק חשוב מקידום האתר (כ – 15 אחוז מעוגת הדירוג של אתר אינטרנט בגוגל). אבל חיבור קישורים צריך להיעשות בצורה נבונה, בלי 'להפציץ' את האתר בקישורים שנכנסים פתאום משום מקום, וכמובן בלי קישורי ספאם.

כתיבת תוכן חדש באופן קבוע

בין אם שירות קידום האתרים מציע לכתוב עבורך את התוכן לאתר ובין אם אתה עובד עם כותב תוכן חיצוני, ברגע שמתחילים לקדם אתר חייבים אבל חייבים להכניס תוכן חדש לאתר באופן עקבי. העקביות היא אולי הדבר החשוב ביותר נכון ל – 2023 בכל הנוגע ל – SEO. מקדם אתרים שמכבד את עצמו ירצה לדעת באיזו תדירות אתה מתכוון להטמיע תכנים חדשים באתר שלך, וזו התדירות בה אתה צריך לעמוד. פעם בחודש? אז פעם בחודש, פעם בשבוע? אז פעם בשבוע. העיקר לשמור על עקביות כדי להראות לאלגוריתם שהאתר שלך פעיל וכדי לשמור על מעורבות הקהילה שאתה בונה.

שאלה שישית: איך אני עוקב אחר ההתקדמות?

בקיצור, חשוב שתהיה לך דרך לעקוב אחר התקדמות קידום האתר. אחת השאלות הראשונות שאתה צריך לשאול את סוכן המכירות בשיחת המכירה היא כיצד הוא מתכנן לעקוב אחר ההתקדמות ולספק לך עדכונים. קידום אתר הוא תהליך שלוקח זמן והוא כולל עליות ירידות והוא מצריך התאמות ושינוי גישה תוך כדי תנועה. 

לפעמים אנחנו מנסים לקדם ביטוי מרכזי אחד ואנחנו מגלים שהאלגוריתם של גוגל דווקא נותן לנו סמכות ביחס לביטוי מרכזי אחר. במקרה כזה אנחנו יכולים ללכת עם הראש בקיר ולנסות להמשיך לקדם את הביטוי המקורי למרות שהאלגוריתם של מנועי החיפוש מנתב אותנו לכיוון אחר, או שאנחנו יכולים להבין איפה נמצא הכוח האורגני של תוכן האתר שלנו ולנסות לחזק את סמכות האתר דרך הביטויים האלה. 

לזהות את הזנבות הארוכים

אז סוכן המכירות של חברת קידום האתרים אמר לך בטלפון שאתה יכול לקדם כמה ביטויים שאתה רוצה וזה באמת נשמע מפתה, אבל לסוכן המכירות שמדבר איתך אין שליטה על האלגוריתם והוא יכול להגיד פחות או יותר מה שהוא רוצה. בפועל, כדי להשתלב במקומות הראשונים ביחס לביטויים תחרותיים אתה צריך לצבור סמכות דומיין כדי שהאלגוריתם בכלל יתייחס אליך ואתה צריך להתחיל בקטן, ובכל הנוגע לקידום אורגני להתחיל בקטן משמע להתחיל בארוך.

בדרך כלל אחרי תקופת קידום קצרה אנחנו נראה שהביטויים הראשונים שגוגל נותן לנו סמכות לגביהם ( בתנאי שהתוכן איכותי) הם ביטויים עם 'זנב ארוך'. למשל, אם יש לך לצורך העניין אתר שנותן טיפים להתנהלות פיננסית, תחום תחרותי לכל הדעות, סביר להניח שהביטויים הראשונים שתצליח לקדם יהיו ביטויים עם זנב ארוך כמו 'קרן נאמנות או קופת גמל להשקעה', ולא ביטויים כמו 'קרן פנסיה' למשל. 

שאלה שביעית: האם יש התחייבות?

בקיצור – גלה אם יש התחייבות או חוזה המעורבים בתהליך קידום האתר. זה ייתן לך מושג על רמת המחויבות הנדרשת משני הצדדים ומה קורה אם תחליט לסיים את השותפות. בסוף הרי העולם הוא במה וכולנו שחקנים, אלא שהתפאורה היא תפאורת שוק והשחקנים הם סוחרים (לוגן רוי, היורשים, עונה 4 פרק 1).

קידום אורגני זה לא מדע מדויק. בעולם בו מנועי החיפוש נמצאים בידיים פרטיות של חברות מסחריות ששוות מאות מיליארדים, זה יהיה כמעט ילדותי לדרוש ממקדם אתרים להתחייב לתוצאות. אנחנו מדברים כאן על תאגידי ענק שמתחרות אלה באלה ושמאפשרות לאנושות לקבל גישה לכמות בלתי נתפסת של מידע – בחינם. 

אני לא אומר שחברות הענק שמנהלות ושמתחזקות את מערכות הנתונים הללו עושות באמצעים שיש להם שימוש פוליטי כזה או אחר, אני לא אומר שהן מנסות לקדם אג'נדה מסוימת או לסתום את הפיות של אלו שיש להם אג'נדה שונה משלהן, ואני לא אומר שהן מנסות להשפיע על המציאות ולשנות אותה לכיוונים מסוימים שהם רואים כנכונים עבור אוכלוסיית העולם, אני רק אומר שתיאורתית יש להן את הכוח ואת היכולת לעשות את זה. 

נחזור לשיחת הטלפון של סוכן המכירות שמתקשר אליך מטעם חברת קידום האתרים / הסוכנות הדיגיטלית שמנסים להגדיל את היצע הלקוחות שלהן. האם סוכן המכירות הזה נמצא בעמדה בה יכול להיות לו מושג או חצי מושג לגבי המהלכים העתידיים של תאגידים גדולים יותר מטוויטר (שנמכרה ב – 44 מיליארד דולר)? 

אנחנו מדברים כאן על סכומים בסדרי גודל של תקציבי מדינה, דברים שקשה לאדם מהיישוב לתפוס, ולא משנה אם מדובר בבעל עסק שרוצה שתהיה לו נוכחות דיגיטלית כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים או בסוכן מכירות של חברה לקידום אתרים שרוצה להוסיף לקוח חדש לחברה. 

שאלה שמינית: איך אתם דואגים לטראפיק ראשוני?

בקיצור – קידום אתרים יכול להגדיל את התנועה לאתר שלך, אך חשוב לשאול כיצד החברה מתכננת להוביל תנועה ראשונית לאתר.

אם יש לך עסק אתה רוצה שכמה שיותר אנשים ייחשפו אליו וכדי שזה יקרה אתה צריך אתר אינטרנט ואסטרטגיית שיווק דיגיטלי. ברגע שיש לך אתר אינטרנט אין שום דבר שאמור למנוע מאנשים להיכנס אליו, הוא קיים ברשת המקוונת העולמית ואם מישהו ירשום את כתובת האתר שלך הוא יגיע אליו. מעולה, עכשיו כל מה שנשאר לנו לעשות זה למצוא את האנשים שהאתר שלך יכול לעניין ולהציע להם להיכנס אליו. איך? תוך שימוש בשלושה ערוצים:

  • קידום ממומן.
  • עבודה ברשתות החברתיות.
  • קידום אורגני.

קידום אורגני הוא הלחם והחמאה שלי ואני מאמין בקידום אורגני כדרך היעילה ביותר ליצירת תנועה של משתמשים אל האתר שלך באופן רציף וקבוע. יחד עם זאת, כדי שתנועה אורגנית דרך מנועי החיפוש תמשוך אנשים לאתר שלך הוא צריך לצבור קודם כל סמכות דומיין. לא משנה מה סוכן המכירות יגיד לך בשיחת המכירה, זה לא קורה תוך יום. 

יחד עם זאת, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לזרז את התהליך, וזה להשתמש בשני הערוצים האחרים (קידום ממומן ושיווק הרשתות החברתיות) כדי להכניס משתמשים אל האתר שלך. ברגע שיש אנשים באתר, מנועי החיפוש לא יכולים להתעלם ממנו ואז תהליך הקידום האורגני יכול (עם אופטימיזציה איכותית) להגיע מהר יותר לעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש במנועי החיפוש.

שאלה תשיעית: כמה לקוחות יש לכם וכמה מקדמי אתרים?

בקיצור – חשוב לשאול את סוכן המכירות כמה לקוחות יש לחברה וכמה מקדמי אתרים יש להם בצוות. זה ייתן לך מושג על הניסיון והמומחיות שלהם, כמו גם אם יש להם את היכולת להתמודד עם הצרכים העסקיים שלך.

אחת הרעות החולות של סוכנויות לשיווק דיגיטלי זה שיש להן איש צוות אחד בכל מחלקה, מה שגורם להן 'לזרוק' לך חבילה של קידום אתרים 'על הדרך'. כל מי שמבין טיפה בקידום אתרים או בשיווק דיגיטלי יודע שזה שטויות, אי אפשר לזרוק דבר כמו קידום אתרים על הדרך, כדי לקדם את האתר שלך במנועי החיפוש אתה צריך לעבוד עם מישהו שזה המקצוע שלו ושיש לו את הידע, את הניסיון, את הזמן ואת הפנאי לקדם את האתר שלך.

אם שאלת את סוכן המכירות כמה מקדמי אתרים יש בחברה והוא ניסה להתחמק, כנראה שהתשובה היא – מעט מדי.

בקש לדבר עם לקוחות אחרים

חברה לקידום אתרים שמאמינה בעצמה ובמה שהיא עושה תשמח לקשר אותך ללקוחות ממליצים. עכשיו אני בתור מקדם אתרים יכול להעיד מהניסיון האישי שלי שיש את הלקוחות שהעבודה איתם הולכת בצורה חלקה יותר ויש לקוחות שהעבודה הולכת בצורה חלקה פחות, וכמובן שאני אעדיף לקשר אותך לאלו שהעבודה איתם חלקה. 

יחד עם זאת, אני יודע שגם מי שעבד איתי ודרכנו נפרדו עזב בראש מורם ובתחושה שעשיתי בשבילו את הכי טוב שיכולתי ושהגענו לתוצאות יפות. יש חברות המאיימות לתבוע את מי שמעז לכתוב ביקורת שלילית עליהן, אני לא כזה, אין לי זמן רצון או שאיפה להיות כזה, אני מתרכז בעבודה.

שאלה עשירית: איך נקבעת עלות קידום האתר?

בקיצור – חשוב להבין כיצד נקבעת עלות קידום האתר שלך. שאל את סוכן המכירות לגבי מבנה התמחור שלהם ואילו גורמים הם לוקחים בחשבון בעת קביעת העלות. זה יעזור לך לקבוע אם זה מתאים לתקציב שלך והאם זו השקעה טובה לעסק שלך, ואני אסביר.

לפני כמה שנים הייתי עם אחי ואחותי באמסטרדם ואחי היה צריך משקפי שמש. האם נכנסנו לאחת מעשרות חנויות המשקפיים הרגילות שנמצאות ברחבי מרכז העיר? מה פתאום, מה השתגענו? גדלנו בבית ישראלי טוב ואמא ואבא לימדו אותנו שלא משנה מה, לעולם, אבל לעולם (!) לא קונים שום דבר באזור של תיירים.

אז לקחנו את עצמנו ואת האופניים ורכבנו אל שוק אלברט, שם הסחורה מונחת על מדפי עץ ברחוב, מה שגורם לנו להרגיש שפטרנו את עצמנו מלשלם את דמי השכירות של הסוחרים בקניונים המפוארים, את חשבונות החשמל, המים ועוד כהנה וכהנה שירותים מיותרים שסובבים את המוצר עצמו שאין לנו שום צורך או עניין לשלם עליהם.

להיות ישראלי זה בהרבה מאוד מובנים 'לא להיות פראייר'. אנחנו רוצים לדעת על מה אנחנו משלמים ולהחליט מתי אנחנו מוכנים לשלם על החוויה ומתי אנחנו רוצים 'לסגור פינה'. להיות ישראלי זה בהרבה מובנים להחליט מתי אתה יושב במסעדת שף ומתי אתה יושב במקדונלדס, ואחד הדברים שאנחנו כישראלים סולדים ממנו זה כשמנסים למכור לנו ארוחת ילדים שאמורה בסך הכל לסגור לנו פינה, בתור ארוחת גורמה במסעדת שף. 

בדוק מה אתה מקבל

הבעיה עם שיחות מכירה היא שלא רק אתה מודע לזה שאתה לא רוצה לצאת פראייר, גם סוכן המכירות יודע את זה וכאן מתחילות שיטות הערבוב. לכל חברה ולכל סוכן מכירות יש את שיטת הערבוב שלהם ואני לא מתכוון להיכנס לתוך השיטות האלה כי אני יכול לכתוב על זה ספר ולא בשביל זה באת לכאן. 

אני גם לא מתכוון לציין פה מחירים כי מחירים זה דבר משתנה והכל בסופו של דבר נקבע על פי כמות השירותים ועומק השירותים שהאתר שלך מקבל ועל פי השינויים והתמורות במחירים בשוק קידום האתרים ובשוק המסחר הכללי. 

מה שחשוב לי להגיד לך בכל הנוגע למחירים זה – בדוק מה אתה מקבל בתמורה למחיר שאתה משלם. הרבה לקוחות באים ואומרים לי שהם קיבלו הצעות זולות יותר מההצעה שהם קיבלו ממני, אבל כשאני שואל אותם מה הם מקבלים בתמורה להצעה הזולה יותר הם אומרים לי: "מה זאת אומרת? קידום של האתר…".

אז לפני שאתה סוגר על ההצעה במחיר הזול ביותר, ואחרי שעברתי אתך על כל השאלות ובעצם הסברתי לך איך שוק קידום האתרים עובד, אני רוצה לשאול אותך שאלה אחת: האם שאלת את סוכן המכירות שפנה אליך את השאלות הנכונות? או במילים אחרות, האם אתה בטוח שזה שאתה שלקחת את ההצעה הזולה יותר אומר שבאמת הצלחת שלא לצאת פראייר?

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות