חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא לקידום אתרים אורגני בגוגל ב- 2022

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על קידום אורגני ב – 2022? טוב, אנחנו מדברים בעצם על הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלך. הגעת לאתר שלי כי רצית לדעת יותר על קידום אתרים בגוגל, ובמדריך הבא אני הולך להסביר לך בצורה קלילה ובשפה של בני אדם – מה זה קידום אתרים בגוגל ואיך אפשר להביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל. 

איך לקדם אתר בגוגל – בקצרה

  • מתמקדים בקידום עמודים ראשיים ועמודי קטגוריה.
  • מתאימים את הצד הטכני של האתר ל – SEO.
  • משלבים תוכן וקישורים איכותיים באתר.
  • משלבים מילות מפתח בדרך נכונה (איכות ולא כמות).
  • מחזקים את סמכות האתר (DA).
  • מתאימים את העמודים באתר לכוונת החיפוש.
  • מורידים את שיעור הנטישה באתר.
  • משלבים סרטונים ותמונות בתוכן עמודי האתר.
  • פועלים להגדלת שיעור ההקלקות.
  • יוצרים פרופיל 'גוגל לעסק שלי' בחינם.
  • בודקים את מיתוג האתר.
  • עוקבים אחר תוצאות הקידום ועושים התאמות.
  • לא לפחד להעסיק מומחים.

כמה בקשות קטנות כדי להוריד לחץ לפני שמתחילים:

  • לא חייבים לקרוא הכל וממש לא חייבים ליישם את כל מה שאני מציע מיד, קידום אורגני זה תהליך ואפשר לבצע אותו בהדרגה. התקציר הוא שלך ובשבילך, אפשר לשמור את המאמר הזה בדפדפן ולחזור אליו בכל פעם שיש לך שאלה בנוגע לקידום האתר (אפשר גם לדבר איתי, לא כולם מאמינים אבל יש בנאדם מאחורי המילים האלה).
  • אין מה לפחד מקידום אורגני, וגם לא מ – SEO, זה בדיוק אותו דבר ולמרות שיש לזה שם של תרופה חדשה לקורונה זה בסך הכל ראשי תיבות, אמריקאים אוהבים לקצר הכל ולגרום לקיצור הזה להיראות מסובך. זה לא. 
  • המאמר הזה הוא ממש לא קורס, לא צריך לשנן אותו ואין בסוף בחינה. הוא ארוך, נכון, יש לי הרבה מה להגיד על קידום אתרים ועל השינויים שגוגל ביצעו, וחשוב לי להעביר לך את כל מה שאני יודע כדי להעביר את ההיגיון של אלגוריתם החיפוש ואת הגאונות שלו. יכול להיות שאני אסחף פה ושם, אני פשוט פריק של הדבר, אז סליחה מראש. 
מדריך מלא לקידום אורגני בגוגל

מה זה קידום אורגני ולמה זה עדיין חשוב בשנת 2022?

אנחנו הרי חיים בעידן הרשתות החברתיות, לא? האם הרשתות החברתיות לא שינו את האופן שבו אנשים מחפשים מידע? ואולי הגענו כבר לשלב שבו הערוצים הללו יכולים להחליף את גוגל. אז זהו, שאנחנו לא שם והאמת היא שלא נראה שזה הכיוון.

נכון ל – 2022 גוגל הוא עדיין האתר הפופולרי ביותר בעולם וזוכה ליותר מ -86 מיליארד ביקורים חודשיים בסך הכל. כדי לשים את זה בפרספקטיבה, פייסבוק זוכה ל-20 מיליארד ביקורים חודשיים בלבד, בעוד שאינסטגרם ואמזון מושכות קצת יותר מ-4 מיליארד בהתאמה. בעשור האחרון גוגל החזיקה במקום הראשון כאתר הפופולרי ביותר ברצף. 

מה החשיבות של דירוג גבוה בגוגל?

דירוג גבוה בגוגל היה ונשאר אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את התנועה לאתר שלך. לפי נתונים עדכניים, חמש התוצאות האורגניות הראשונות בעמוד הראשון מייצרות למעלה מ -67% מכלל ההקלקות!

כיצד SEO יכול לעזור לעסק שלך בשנת 2022?

בסופו של דבר, אם יותר אנשים מבקרים באתר שלך, יש לך יותר הזדמנות להפוך את המבקרים האלו ללקוחות חדשים. אם האתר שלך מדורג גבוה יותר מהמתחרים שלך, אז באופן טבעי התנועה של הגולשים תגיע קודם כל אלייך. 

אבל אנחנו לא מדברים כאן רק על לקוחות הפוטנציאליים, דירוג גבוה בגוגל גם עוזר לך להגביר את אמינות המותג או העסק שלך. למרות שאמינות אולי אינה מתורגמת מיד לכסף ואולי נראה לך שהיא חשובה פחות מהשגת לקוחות חדשים, אבל ביסוס האתר שלך כמקור סמכות בתחום מסוים עבור קהל היעד שלך, יעזור לך בסופו של דבר גם להשיג לידים.

האם כל אחד יכול לקדם את האתר שלו בגוגל?

התשובה היא שכל אתר יכול להיות מקודם, אבל לא כל אחד יכול לקדם את האתר שלו בעצמו. למה לא? ובכן, למרות שגוגל הייתה כוח חזק מאוד בחיינו, דירוג גבוה בגוגל הוא עדיין אתגר לא פשוט לביצוע. ראשית, אנחנו מדברים על תחרות גדולה. כמעט 2.75 מיליון פוסטים חדשים מתפרסמים בכל יום וזה רק בוורדפרס, אז אנחנו מדברים על תוכן אינסופי, מה גם שצריך להבין איך האלגוריתם של גוגל עובד.

כדי לעזור לך לפצח את חידת הדירוג של Google, ריכזתי 14 שיטות עבודה מומלצות. ייתכן שחלקם כבר מיושמים באתר שלך, טיפים אחרים עשויים להיות חדשים עבורך. בכל מקרה, אני מציע לך לעבור על כל אחד מהם ולבדוק איפה צריך לחזק את האתר שלך מבחינת – SEO.

14 שלבים לקידום האתר בגוגל

1. התמקדות בקידום עמודים ראשיים ועמודי קטגוריה

בשנת 2022, אופטימיזציה של דפים מרכזיים נותרה אחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר להגביר את הדירוג שלך בגוגל. מי שיודע לבצע אופטימיזציית עמוד יכול לעשות את זה בפרקי זמן קצרים יחסית ולקבל תוצאות ראשוניות במהירות. אופטימיזציית עמוד מתייחסת לכל האלמנטים המופיעים בדפי האתר שלך, להם ניתן לבצע אופטימיזציה כמו כותרות, כותרות דפים ותמונות. מעבר לזה, קידום אתרים Off Site (שחשוב לא פחות) קשור גם כן ליצירת רלוונטיות למנועי חיפוש על ידי, למשל, קבלת יותר קישורים נכנסים (נושא מפתח עליו אני ארחיב ביתר פירוט בהמשך). 

כמה טיפים לביצוע אופטימיזציה לדפי האתר:

  • שימוש במילות המפתח שלך בתחילת תגי הכותרת שלך.
  • התמקדות ביצירת תוכן שאינו קצר מדי ולא ארוך מדי.
  • שילוב מילות המפתח שלך באופן טבעי בעמודים ולא להעמיס בכוח.

2. לא להזניח את הצד הטכני של קידום האתר

למה אני מתכוון כשאני מדבר על הצד הטכני? בקצרה, SEO טכני מתייחס לבדיקה כי האתר שלך בנוי בצורה כזו שמנועי החיפוש יוכלו לזחול ולאינדקס אותו בקלות. התוכן הוא עדיין המלך גם כשאנחנו מדברים על הצד הכטני, אבל אם מנועי החיפוש לא יצליחו למצוא, לסרוק ולאנדקס את הדפים שלך, אז לא משנה כמה טוב התוכן שלך, גוגל יתעלם ממנו ואף אחד לא יגיע אליו. 

מה לעשות כדי לבדוק שהצד הטכני תואם את צרכי הקידום:

  • לבדוק שכל הדפים שלך מאובטחים (HTTPS).
  • לוודא שהאתר שלך מותאם לנייד.
  • לוודא שאין תוכן מועתק באתר שלך מאתרים אחרים.
  • לבדוק שהדפים נטענים במהירות.
  • לבדוק שכל הקישורים פועלים.

לפני שאני ארחיב על כל אחד מהנושאים, חשוב לי להגיד שלא צריך לעבור עמוד – עמוד באתר באופן ידני כדי לבדוק את התקינות הטכנית של האתר. יש תוכנות בעזרתן ניתן לבדוק את הדברים האלה, תוכנות בהן משתמשים מקדמי אתרים מקצועיים, כמו Screaming Frog למשל.

אבטחה

Google נותן עדיפות לאתרי אינטרנט בעלי HTTPS (קיצור של פרוטוקול העברת היפרטקסט מאובטח). אתרים מאובטחים עוזרים לגוגל לוודא שכל מידע שנשלח בין האתר למשתמש מאובטח. 

אם מסיבה כלשהי עדיין אין לך HTTPS באתר, זה הזמן לפנות למתכנת לתקן את המצב. אחרי הכל, לא מדובר כאן רק על עמידה בתנאי סף של מנועי החיפוש אלא גם על שמירה על בטיחות המשתמשים שלך. העובדה שגוגל תתגמל אותך על כך היא בונוס.  

מהירות טעינת האתר

לא רק שדפים שנטענים מהר יותר יורידו את שיעור הנטישה שלך, אלא שהאלגוריתם של גוגל גם משתמש במדד הזה כגורם מרכזי בדירוג אתרים. בעוד שרבים מהאלמנטים האחרים קלים יחסית לביצוע, אם אין לך המון כישורים טכניים, סביר להניח שתצטרך עזרה מקצועית כדי לשפר את מהירות טעינת האתר. 

בעזרת כלי ה-PageSpeed של גוגל ניתן לנתח את התוכן בדפים שלך, לקבל תובנות לגבי ציון "אינדקס המהירות" שלך וגם לקבל המלצות כיצד ניתן להגביר את זמני הטעינה. 

חווית משתמש (UX)

הכוונה היא שהאתר שלך אמור לעשות  למשתמשים ולמנועי חיפוש חיים קלים בדרך למצוא את דרכם באתר שלך. לא רק שהדפים שלך צריכים להיות פשוטים לניווט, אלא שהם צריכים גם להיראות מקצועיים ומושכים. 

אופטימיזציה לנייד

אני לא יודע כמה אני יכול להדגיש את החיוניות שהאתר שלך יהיה מותאם למכשירים ניידים. אף מבקר לא צריך להתקרב לתוך המסך כדי להיות מסוגל לקרוא את התוכן שבאתר שלך בנייד או להתאמץ ללחוץ על כפתור. בטח לא ב-2022!

רוב התנועה באינטרנט מגיעה דרך מכשירים ניידים ולא דרך מחשבים שולחניים. כמו כן, גוגל משתמשת בעיקר בגרסה הניידת של האתר לצורך דירוג ואינדקס. 

התוכן עדיין חייב להיות זהה לאתר הדסקטופ, אבל העיצוב בנייד יכול להיות שונה כדי לייעל את חווית המשתמש. אם חשבת שאני מדבר על דברים פשוטים כמו מחיקת חלקים מהטקסט, אני לא. גם לצורך אופטימיזציה לנייד יש להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בקידום אתרים טכני.

מקום טוב להתחיל בו הוא להשתמש בכלי הבדיקה הידידותי לנייד של גוגל. זה ממש פשוט לשימוש. כל מה שצריך לעשות זה להזין את כתובת האתר שלך ובתוך פחות מדקה יופיעו הבעיות הנפוצות באתר כמו טקסט קטן מדי לקריאה, לחצנים קרובים מדי או תוכן שלא מתאים לגודל המסך.  

3. לא מתפשרים על איכות

כאן אני מדבר על שני אלמנטים חשובים בקידום – איכות תוכן הקישורים הנכנסים לאתר שלך ואיכות התוכן באתר שלך. קישורים נכנסים (קישורים שפורסמו באתר של צד שלישי המקשרים חזרה לאתר שלך) ממלאים תפקיד משמעותי מאוד באלגוריתם של גוגל מבחינת דירוג האתר. אחת המטרות העיקריות בקידום אתרים היא הפיכת האתר שלך למקור סמכות וקישורים שנכנסים לאתר מחזקים את הסמכות שלו.

תוכן איכותי מייצר שיתופים

לא רק קישורים נכנסים מראים לגוגל שהמשתמשים רואים את התוכן שלך כשימושי ואיכותי, אלא גם שיתופים ברשתות חברתיות. ככל שיותר אנשים מקשרים לתוכן שלך ברשתות החברתיות, כך גוגל מקבל תמונת מצב שאומרת לו שהתוכן שלך אמין ושימושי. הדרך הבטוחה לייצר שיתופים היא לכתוב תוכן איכותי ולפרסם את הפוסטים שעולים לאתר שלך ברשתות החברתיות.

איך עושים את זה? בטח שלא נשנענים לאחור ומחכים שאחרים ישתפו אותו. כדי לייצר שיתופים צריך לבצע פעולות כמו יצירת קשר עם אתרים ומותגים מוסמכים אחרים ולשאול אותם אם הם יהיו מעוניינים לפרסם פוסט אורח שכתבת. בדרך זו, ניתן להוסיף קישורים נכנסים משלך לתוכן רלוונטי באתר שלך ולחזק את ציון סמכות הדומיין שלך (DA). שוב, אסטרטגיה זו תעבוד רק אם באתר שלך יהיה תוכן באיכות גבוהה ולא ספאמי.

שילוב מילות מפתח לעומת איכות התוכן בקידום אתרים

האלגוריתם של גוגל התפתח ונכון להיום ההתמקדות היא יותר בתוכן איכותי ורלוונטי מאשר במספר מילות המפתח שיש בדף. אחרי הכל, זה לא באמת מילות המפתח הבודדות שמחזיקות את הקוראים לדף שלך, אלא האיכות הכוללת של התוכן שלך. במילים אחרות, כתיבה רלוונטית, מושכת וכתובה היטב, יחד עם קישורים איכותיים ומבנה נכון של אתר האינטרנט שלך (עוד על כך בהמשך) יוצרים יחד את הדרך הטובה ביותר לפסגה.  

חשיבות הקישורים הפנימיים לקידום האתר

קישורים פנימיים הם לינקים שנמצאים בעמודי האתר שלך, שמובילים לעמודים אחרים באתר שלך. אני מדבר כאן על כל סוגי הלינקים, שורת תפריט ששולחת אותך לעמוד אחר היא לצורך העניין קישור פנימי, כפתור שמוביל לחיוג הוא לינק פנימי וגם מילה מודגשת בצבע כחול בתוך טקסט שמובילה לעמוד אחר היא קישור פנימי. 

למה זה חשוב? על החשיבות של קישורים חיצוניים שנכנסים לאתר כבר דיברתי, אבל קישורים פנימיים עוזרים לגוגל לאָתֵר ולהוסיף את דפי האינטרנט שלך לאינדקס. 

אחד היתרונות בשימוש בקישורים פנימיים הוא שטקסט העוגן (אנקור בשפה המקצועית) עשוי להתאים בדיוק לתוכן. לכן, הם די פשוטים ליצירה ולא צריך להסתמך על אתרים חיצוניים כדי לבצע את זה. קישורים פנימיים יכולים לעזור לך להוריד את שיעור הנטישה שלך ולשפר את חווית המשתמש באתר. 

5. שילוב מילות המפתח בדרך נכונה

Latent Semantic Indexing – LSI (אינדקס סמנטי סמוי) הוא מושג המתייחס לביטויים קשורים בהם מנועי החיפוש יכולים להשתמש כדי להבין טוב יותר את תוכן העמוד. עם זאת, הם לא לגמרי מילים נרדפות, אלא ביטויים ומילים הקשורים קשר הדוק למילת המפתח העיקרית שלך. 

אז מה זה בעצם אומר? נניח שמילת המפתח העיקרית שלך בעמוד מסוים באתר היא 'שיווק משפיענים', מילות המפתח יכולות להיות מילים וביטויים כמו – מדיה חברתית, קמפיינים שיווקיים, מותגים, אינסטגרם, משווקים, המלצות וכו'. הבנת את הרעיון. 

בקיצור, אפשר ואפילו רצוי להשתמש במילים נרדפות, אבל אסור לשכוח להשתמש גם במילות מפתח של LSI. הסיבה לכך היא שמנועי החיפוש התפתחו עם הזמן. כיום, אין עוד צורך לדחוס מילות מפתח לתוך עמוד תוכן רק כדי שגוגל יבין במה עוסק הדף שלך. 

למען האמת, דחיסת ביטויים בצורה לא טבעית יכולה ליצור מצב של 'אופטימיזציית יתר' של עמודי האתר שלך. גוגל לא רוצה את זה, מה הוא בכל זאת רוצה? פשוט לגלות על מה העמוד שלך מדבר, זה הכל. כדי לעשות את זה הוא ישתמש בסוגים השונים של מילות מפתח , וסביר להניח שעם קידום אתרים מקצועי ועם תוכן איכותי עמודי האתר שלך יופיעו בתוצאות חיפוש נוספות שבכלל לא חשבת עליהן. כדי להגיע למצב כזה, חשוב לבנות ולהרחיב את התוכן שלך גם סביב מילות מפתח ותתי-נושאים קשורים אחרים.    

6. חיזוק סמכות האתר

Google E-A-T ראשי תיבות של Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness ובעברית מומחיות, סמכות ואמינות, אלו הם שלושה אלמנטים אותם גוגל בוחנת לצורך בדיקת פוטנציאל הדירוג של האתר שלך, על אחת כמה וכמה אם האתר שלך עוסק במה שנקרא נושאי YMYL ראשי תיבות נוספים של Your Money Or Your Life, כלומר, נושאים העוסקים בחיים ובכסף, אלה כוללים בדרך כלל תוכן המציע מידע רפואי, משפטי, בטיחותי או פיננסי.  

מומחיות – מומחיות מתייחסת לאמינות ולניסיון של המחבר/ים שלך. כאשר מבקרים נוחתים באתר שלך, האם הם ימצאו תוכן שנכתב על ידי מחברים אמינים ומנוסים? כדי להראות את המומחיות שלך, אפשר יכול, למשל, לכלול ביוגרפיה קצרה של המחבר באתר שלך.  

סמכותיות – סמכותיות קשורה בעצם להכרה אותה האתר שלך מקבל. זו סיבה נוספת לכך שחשוב להשיג מקורות מוסמכים לקישורים נכנסים לאתר שלך. 

אמינות – האמינות היא פועל יוצא של שני האלמנטים הקודמים שדיברנו עליהם. אם מי שכותב באתר שלך הוא בעל סמכות לכתוב על נושא מסוים ואם מקורות אחרים מפנים אליך עבור הערך שאתה מציע, Google תראה אותך כאמין.

7. התאמת העמודים לכוונת החיפוש

מה קהל היעד שלך בעצם רוצה לדעת או לקבל כשהוא מחפש ביטוי מסוים בגוגל ולמה חשוב לדעת את זה כדי לקדם את האתר? בעיקרון, גוגל רוצה להיות כמה שיותר רלוונטית, ולכן היא מתגמלת את האתרים בהם נמצא תוכן שעונה בדיוק על צרכי החיפוש. מה קהל היעד שלך מזין בדרך כלל בסרגל החיפוש של גוגל? האם הם פונים לאינטרנט כדי לקבל מדריכי DIY, האם הם מחפשים דוגמאות מהחיים האמיתיים או טיפים למתחילים, או אולי הם פשוט רוצים לרכוש מוצר או שירות מסוים בדרך מהירה וקלה?

איך אפשר לדעת? דרך אחת לוודא שהתוכן שלך תואם את כוונת החיפוש היא להסתכל על התוכן שמדורג בעמוד הראשון בתוצאת חיפוש מסוימת בגוגל. האם דפי האתר שלך מכסים את התוכן הזה? אם לא, זו ההזדמנות שלך לייעד מחדש חלק מהתוכן הישן יותר כך שיתאים למה שקהל היעד שלך מחפש כעת.

8. הורדת שיעור הנטישה באתר שלך

אם מבקרים נוחתים באתר שלך, יוצאים ממנו מהר וחוזרים חזרה לעמוד החיפוש תוך שניות, דירוג האתר שלך בגוגל נפגע. עבור גוגל, זוהי אינדיקציה לכך שהמשתמשים לא מתרשמים מהאתר שלך. כך זה נראה בדשבורד של גוגל אנליטיקס.

שיעור נטישה באתר

המטרה היא הורדת שיעורי הנשיטה. לא רק ששיעור יציאה נמוך טוב יותר לדירוג האתר שלך במנוע החיפוש, אלא זה גם אומר שהמבקרים החדשים נחשפים למותג שלך ומעריכים אותו כמקור סמכותי בתחום מסוים, מה שיכול לעזור לך בעקיפין להגדיל את המכירות ואת נאמנות הלקוחות.

כדי להוריד את שיעור היציאה, יש לוודא שכל המידע החשוב ביותר מופיע בחלק העליון והקבוע של העמוד (במילים אחרות, מבקרים לא צריכים לגלול למטה כדי למצוא את המידע שהם צריכים). הוספת תוכן עניינים (או תקציר, כמו שאני עשיתי בתחילת העמוד הזה) יכולים גם לעזור למבקרים לעבור ישירות לקטע הרלוונטי לשאילתה שלהם. כדי להפוך את התוכן שלך לקל יותר לקריאה, חשוב להוסיף אלמנטים ויזואליים כמו אינפוגרפיקה וסרטונים, מה שמביא אותי לאסטרטגיית SEO הבאה. 

9. שילוב סרטוני וידאו ותמונות בתוכן

גוגל מציעה לא רק תוצאות טקסט, אלא גם וידאו, תמונות ומאמרי חדשות כדי לעזור ליצור חווית משתמש טובה יותר. ב – 2022 סביר מאוד שבחיפוש מסוים תופיעה קרוסלות וידאו בתוצאות החיפוש.

הצגת סרטונים במנוע החיפוש

הטמעת סרטונים בדפי האינטרנט שלך ויצירת ערוץ YouTube שבו יועלו הסרטונים שלך יכול לעזור לך לשפר את דירוג האתר בגוגל. לא רק שזה ימשוך את תשומת הלב של גוגל, הפעולות הללו יכולות לשמור את המבקרים באתר שלך למשך זמן רב יותר, מה שגם שכאמור מאותת למנועי החיפוש שהאתר שלך תואם את כוונת החיפוש. 

10. הגברת שיעור הקלקות

חשיפה זה לא אומר תמיד הקלקה, והרי מה התועלת בזה שקהל היעד שלך נתקל באתר שלך באמצעות חיפוש אורגני, אבל לא באמת נכנס לאתר? זו הסיבה שמעקב אחר שיעור ההקלקות שלך הוא קריטי. 

שיעור הקלקות

כדי לשפר את שיעור הקליקים שלך, יש להתמקד בניסוח נתוני ה – META כמו כתובת האתר ותיאור ה – META (כותרת ותיאור שמופיעים בתוצאות החיפוש). זה אולי נשמע חסר חשיבות, אבל אם המידע הזה נראה רלוונטי ואמין, שיעור ההקלקות שלך ישתפר וכך גם דירוג האתר. איך עושים את זה?

שיפור הקלקות ע

  • מנסחים כתובות URL קצרות שמדברות על מה שמופיע בעמוד מסוים. 
  • משלבים כותרות META שמביאות את הערך המוסף שיש לעמוד מסוים להציע.
  • עושים את אותו הדבר גם בשורת התיאור, מעוררים סקרנות ומשלבים הנעה לפעולה.

11. יצירת פרופיל ב – גוגל לעסק שלי

עסקים יכולים גם לקבל דירוג טוב יותר בגוגל עבור חיפושים מקומיים על ידי יצירת פרופיל בגוגל לעסק שלי. פרופיל GMB עוזר לך לשלוט על הדרך בה העסק שלך יופיע במודעות החינמיות של Google כמו כרטיסיות עסק ותוצאות בגוגל מפות. 

גוגל מיי ביזנס עמוד עסקי

אם אין לך חשבון Google My Business אפשר לפתוח חשבון כזה בקלות, בלינק שנמצא בתחילת הסעיף. אם כבר יש לך חשבון כזה, חשוב לוודא שכל פרטי העסק שלך, כמו פרטי התקשרות, שעות פעילות וכתובת העסק וכתובת האתר שלך נכונים ומלאים. רלוונטיות ובולטות משחקות תפקיד מפתח בקידום האתר בעזרת GMB. 

אם לפרופיל העסק שלך ב-Google יש קשר הדוק למה שקהל היעד שלך מחפש בדרך כלל, לגוגל יהיה קל יותר להתאים את הפרופיל שלך לחיפושים הנכונים. כמו כן, אם לעסק שלך יש יותר ביקורות בגוגל, זה יכול לעזור לשפר את הדירוג המקומי שלך ב-Google. 

12. בדיקת מיתוג האתר והתוכן

בעוד שהרבה מההתמקדות היא ביצירת תוכן נוסף, חשוב מאוד לבדוק באופן שוטף את התוכן הקיים שלך ולעדכן אותו בהתאם לשינויים בתחומך. אולי הצרכים של קהל היעד שלך השתנו מאז שהתוכן נכתב? אולי הרגולציה בתחום שלך השתנתה? בכל מקרה, חשוב לזכור שתוכן הוא דבר דינמי והוא חייב להשתנות כל הזמן, ובדיוק כמו שאר בדברים בחיים, כמות לא צריכה להחליף איכות.  

גם המיתוג הכולל של האתר שלך יכול להשפיע על דירוג האתר בגוגל. האם אפשר לסמוך על המותג שלך? האם אכן עומד מומחה מאחורי תוכן האתר? אמנם איכות התוכן שלך תשחק תפקיד עצום, אבל זה פחות יעזור אם המיתוג שלך לא מיושם באופן עקבי. 

13. מעקב אחר התוצאות שלך

לא רק שצריך לבדוק את המותג והתוכן שלך באופן קבוע, חשוב כמובן לעקוב גם אחר תוצאות עבודת ה – SEO באתר שלך באופן שוטף. אמנם זה לא ישפר את קידום האתרים שלך ישירות (גוגל לא תדע על השלב הזה), אבל מעקב קבוע יעזור לך לבדוק את מצב האתר בתוצאות החיפוש. 

14. לא לפחד להעסיק מומחים

אמנם יש אלמנטים טכניים יותר כמו אופטימיזציה לנייד ומהירות עמודי אינטרנט, שהנטיה היא להשאיר אותם לאנשי המקצוע, אבל זה לא אומר שאת יתר פעולות קידום האתר עליך לעשות בעצמך (אלא אם חשבת על שינוי מקצוע). מומחה קידום אתרים יקדם עבורך את האתר ויחבר אותך לכותבי תוכן ומעצבי UX ומתכנתים מתאימים שיעזרו לקדם את האתר שלך, לשפר את חווית המשתמש ולשפר את תוצאות האתר שלך באופן כללי ומעשי.

שאלות נפוצות על קידום אתרים ב – 2022

מהו קידום אתרים Onsite וכיצד ניתן לשפר אותו?

קידום אתרים בעמוד ספציפי מתייחס לכל האלמנטים, כגון כותרות, כותרות עמודים ותמונות, המופיעים בדפי האתר שלך, ושלהם יש לבצע אופטימיזציה. כדי לשפר קידום של דף מסוים, יש ליצור תוכן באורך מותאם נישה (על פי מחקר תוכן שמתבצע כחלק מעבודת הקידום). את מילות המפתח יש לשלב בתחילת תגי הכותרת שלך ולשלב את מילת המפתח פעמיים עד שלוש בכל עמוד. 

כיצד תוכל לעזור למנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר שלך לאינדקס?

כדי לוודא שהאתר שלך מעוצב בצורה שמנועי חיפוש יוכלו לסרוק אותו ולהוסיף אותו בקלות לאינדוקס התוצאות, יש להתמקד במהירות העמוד, ביצירת קישורים פנימיים ובאופטימיזציה שלו למובייל. כמו כן, כאשר יוצרים קישורים פנימיים, יש לוודא שכל הקישורים אכן עובדים. דרכים נוספות שבהן ניתן לשפר את קידום האתר בצד הטכני הן תוך בדיקת אבטחת האתר (HTTPS) ושימוש בתוכן ייחודי בלבד. 

האם קישורים נכנסים חשובים לקידום אתרים?

כן, קישורים נכנסים הם קריטיים לדירוג גבוה של האתר במנועי החיפוש. קישורים שפורסמו באתר של צד שלישי המקשרים חזרה לאתר שלך מראים שמשתמשים מוצאים את התוכן שלך שימושי. זה גם עוזר להראות לאחרים שהאתר שלך הוא גורם סמכותי בתחומו. יתרה מכך, אם אתרים סמכותיים מקשרים חזרה לאתר שלך, זה יכול להגביר את ציון סמכות הדומיין שלך (DA). בסך הכל, קישורים נכנסים הם קריטיים כדי להוכיח לגוגל את המומחיות, הסמכותיות והאמינות שלך, שבתמורה ישפרו את הדירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש.  

האם קישורים פנימיים יכולים לעזור לך להגיע לדירוג גבוה יותר בגוגל?

קישור פנימי הוא היפר-קישור המקשר לעמוד אחר באותו תחום והוא יכול לעזור לגוגל למצוא ולהוסיף את דפי האינטרנט שלך לתוצאות החיפוש. באופן אידיאלי, עליך למקם את הקישורים הפנימיים לתחילת דף האינטרנט. זה יכול לעזור להוריד את שיעור הנטישה מהאתר שלך, וזה גם טוב לדירוג תוצאות החיפוש. קל מאוד ליצור קישורים פנימיים, ובניגוד לקישורים נכנסים, לא צריך לחכות לאתרי צד שלישי אחרים כדי לקשר חזרה לתוכן שלך.

איך מורידים את שיעור הנטישה באתר?

כדי להוריד את שיעור הנטישה מהאתר יש לוודא שכל המידע החשוב ביותר יופיע מעל לחלק העליון והקבוע של התוכן. מבקרים באתר לא צריכים לגלול למטה כדי למצוא את המידע שהם צריכים. אפשר גם להוסיף תוכן עניינים לפוסטים בבלוג שלך כדי שהמבקרים יוכלו לעבור ישירות לקטע הרלוונטי לשאילתה שלהם. בנוסף, כדי שהתוכן שלך יהיה קל יותר לקריאה, אפשר להוסיף אלמנטים ויזואליים כמו תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקות. 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות