חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לייצר ייחודיות בשוק תחרותי בעזרת קידום אורגני

דף הבית » מאמרים
שוק תחרותי

תוכן עניינים

המדריך שלפניף מקיף באופן נרחב מאוד את נושא התחרות בין עסקים באינטרנט. אני מדבר במדריך הזה על בחינת נתחי שוק, הבנת התחרות, חסמי כניסה, 6 כוחות שמהם בנוי כל שוק ועוד נושאים רבים וחשובים שיעזרו לעסק שלך לבלוט בכל תחום. לא בטוח שתצטרך את כל התוכן שיש במדריך הזה מיד, אבל אני מציע לך לשמור אותו בתיקיה או להדפיס ולחזור אליו בכל פעם שתרצה להבין משהו בקשר לתחרות באינטרנט ולהבין איך אתה יכול לגרום לעסק שלך לבלוט בעזרת קידום אורגני.

איך יודעים כמה תחרותי השוק שלך?

בעלי עסקים שמתחילים לעבוד איתי לא תמיד מאמינים שאנחנו באמת נצליח להביא את האתר שלהם לעמוד הראשון בגוגל כשיש להם מתחרים גדולים. אם יש לך עסק קטן לבניית מטבחים למשל, אתה לוקח בחשבון שאתה מתחרה עם רשתות ענק שעשו לעצמן שם ולפעמים גם שם בינלאומי. 

אז מה? מי אמר שאתה צריך להתחרות איתם על אותה משבצת? כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לזהות את החוזקות ואת החולשות שלהם ולראות איך אנחנו יכולים למתג את העסק שלך במקום בו 'הגדולים' לא יכולים להיות.

הבנת התחרות בתחום שלך

הערכת התחרותיות של השוק שלך היא קריטית להצלחה עסקית, לא רק בקידום אתרים אלא בהכל. זה כרוך בהבנת הדינמיקה של התעשייה שלך, הכרת המתחרים המובילים וזיהוי חסמי הכניסה של השוק. מספר צעדים שיכולים לעזור לנו לקבוע עד כמה השוק שלך תחרותי:

זיהוי המתחרים 

הצעד הראשון להבנת המשחק אותו אתה צריך לשחק כדי להתחרות בשוק שלך הוא כמובן – לזהות מי המתחרים שלך. הם יכולים להיות מתחרים ישירים (עסקים המציעים מוצר או שירות דומים) ומתחרים עקיפים (עסקים המציעים מוצרים או שירותים שונים שיכולים לענות גם על צרכי הלקוח שלך). 

זיהוי המתחרים בקידום אתרים

בכל הנוגע לקידום אתרים, אנחנו עושים את זה בעזרת סריקת ביטויים מרכזיים שקשורים למה שהעסק שלך מציע, זיהוי המתחרים שנמצאים במקומות הראשונים בגוגל ומעבר לשלב המחקר.

מחקר שוק

השלב השני של הערכת התחרות בתחום שלך היא ביצוע מחקר שוק מקיף להבנת גודל השוק, קצב הצמיחה והמגמות. מחקר זה יכול לתת לך תובנות לגבי התנהגות הצרכנים והביקוש, הרוויה הפוטנציאלית בשוק והאטרקטיביות הכוללת של השוק. 

מחקר שוב בקידום אתרים

בקידום אתרים השוק הוא מילות המפתח והתחרות היא על מילות המפתח הפופולריות. ככל שלמילת מפתח יש יותר חיפושים בממוצע בחודש כך היא תהיה פופולרית יותר. לאתרים חדשים יהיה קשה מאוד להתחרות על הביטויים הפופולריים ביותר, וכדי שנוכל להגיע למצב שהוא אנחנו יכולים להתחרות עליהם אנחנו נצטרך להתחרות קודם כל על הביטויים עם כמות חיפושים נמוכה יחסית. לרוב הם יהיו ביטויים ארוכים יותר, לכן הם נקראים 'זנב ארוך'.

ניתוח מתחרים

לאחר שזיהינו מי המתחרים שלך, עכשיו אנחנו צריכים לנתח אותם. המטרה בניתוח הזה היא להבין את נקודות החוזק, את החולשות, ההזדמנויות והאיומים שלהם על המותג שלך. בשלב הזה אני מדבר גם על ניתוח אסטרטגיות שיווק, קווי מוצרים, תמחור, נתח שוק וביקורות לקוחות.

ניתוח מתחרים בקידום אתרים

בקידום אתרים יש לנו כלים מיוחדים שעוזרים לנו לנתח את המתחרים, כמו ahrefs למשל, וכלים נוספים לניתוח תוכן. אבל הכלי החשוב ביותר שיש לנו זה מקדמי אתרים מנוסים שראו כבר אלפי אתרים ויודעים לנתח את הנתונים ולהבין מתוכם מה יכול לאתר שלך להתחרות טוב יותר ומה לא.

חסמי כניסה

בשלב הבא ננתח את חסמי הכניסה לשוק שלך. כאן אני מדבר על חסמים כמו עלויות השקעה ראשוניות גבוהות, קושי בגישה לערוצי הפצה, מגבלות רגולטוריות או יתרונות משמעותיים מהם נהנים שחקנים קיימים (כמו מותג חזק או נאמנות לקוחות).

חסמי כניסה בקידום אתרים

מבחינתי המטרה של קידום אתרים היא להביא את האתר שלך ל – 5 המקומות הראשונים בעמוד הראשון של מנועי החיפוש ביחס לכמה שיותר ביטויים עם דגש על ביטויים פופולריים שמניעים לפעולה. אין הבדל גדול בין חסמי הכניסה הרגילים לבין חסמי הכניסה לעמוד הראשון בגוגל, ההבדל היחיד הוא שבגוגל אפשר לעשות את זה באופן אורגני ולהישאר ולבסס את עצמך בתור אוטוריטה בתחום שלך לאורך זמן (בלי תן וקח).

כוח הסַפָּק

מי הם הספקים בתחום שלך, מה הייחודיות של המוצר או השירות שלהם, מה הכוח והשליטה שלהם על השוק, מה עלויות המעבר וכולי.

כוח הסַפָּקים בקידום אתרים

הספק הוא מנוע החיפוש, זה מסכם את הכל פחות או יותר. מה שחשוב לדעת בהקשר הזה הוא שגוגל הוא לא הספק היחיד, יש מנועי חיפוש נוספים כמו בינג שהולך ותופס תאוצה אחרי החיבור בין מיקרוסופט לצ'אט GPT. מעבר לזה, חשוב לדעת שגוגל זה לא רק מנוע החיפוש של גוגל, וכדי לחזק את המותג שלך ולהגדיל את הסיכוי שלך להתחרות, אתה יכול להשתמש גם ביוטיוב למשל, ולפרסם ערוץ ובו אתה מעביר את הידע ואת היכולות שלך לקהל היעד.

כוח הקונה

כמה קל לקונים להוריד מחירים? כמה קונים יש? כמה גדולה כל הזמנה? מה הקונה צריך לשלם מעבר למוצרים ולשירותים שלך (דמי משלוח, מיסים וכו').

כוח הקונה בקידום אתרים

מנועי החיפוש הם לא בדיוק שוק לקנייה ומכירה, אבל הם גם ממש כן. מה שאומר שאתה צריך לדעת לשחק שני משחקים במגרש אחד. אתה צריך להיות גם השחקן וגם הפרשן, גם לאו מסי וגם אבי מלר. התפקיד שלך הוא לנהל את המשחק מכל הכיוונים ולהיות הכי טוב שאתה יכול להיות במשחק. 

בשביל זה אתה צריך לשדר לקונים את התחושה שאתה אוהב את מה שאתה עושה ושאתה נהנה ממה שאתה עושה, זה מסכם פחות או יותר את כל מה שהקונים רוצים לקבל ממי שהם עובדים אתו.

ניתוח חמשת הכוחות של פורטר

מודל חמשת הכוחות של פורטר, שנוצר על ידי מייקל פורטר, הוא מודל שמאפשר לנו ללמוד ולנתח את האטרקטיביות והתחרותיות של התעשייה שלך. המודל הזה מסתכל על היריבות בין המתחרים הקיימים, על האיומים של מתחרים חדשים, על האיומים שמגיעים מכיוונים של מוצרים או שירותים חלופיים, על כוח מיקוח של ספקים, ועל כוח מיקוח של קונים. השילוב בין חמשת הכוחות הללו הוא שקובע, על פי המודל הזה, את רמת הרווחיות הפוטנציאלית של אותו ענף בתעשייה, ומכאן נגזרת האטרקטיביות שלו.

חמשת הכוחות של פורטר בקידום אתרים

יריבות בין המתחרים הקיימים: בתור מקדם אתרים אני כמובן רוצה לבדוק מי הם המתחרים המובילים בשוק ועל מה בדיוק הם רבים אחד עם השני כדי להבין האם אנחנו משחקים כדורגל, כדורסל או קריקט. 

איומים מצד מתחרים חדשים: בכל תחום יש את המתחרים הקיימים ואת המתחרים החדשים. היתרון של מתחרים חדשים הוא היכולת שלהם ללמוד מה כבר קיים בשוק ולהביא חידושים. את זה אני ארצה שהאתר שלך יעשה באופן קבוע, בגלל זה אנחנו נרצה לייצר כל הזמן תוכן חדש ואטרקטיבי שמראה עד כמה אתה מבין בתחום שלך ולמה כדאי לקהל היעד שלך להירשם לניוזלטר שלך, לעקוב אחריך בפייסבוק או להוריד את האפליקציה שלך. 

אבל צריך להיות ריאליים ולהבין שרוב המשתמשים לא עושים את זה והתחרות הייתה ותישאר על המקומות הראשוניים במנועי החיפוש, אז המטרה האמיתית שלנו היא לגרום להם לזהות את האתר שלך מבין שלל התוצאות וללחוץ על כתובת האתר שלך, גם אם היא במקום הרביעי בעמוד הראשון.

איומים שמגיעים מכיוונים של מוצרים או שירותים חלופיים: שוב, גם במקרה הזה אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת אילו מוצרים או שירותים נוספים יכולים להגיע מהמתחרים הקיימים או החדשים. גוגל לא לקחו בחשבון את החיבור בין בינג של מיקרוסופט לבין טכנולוגיית הבינה המלאכותית צ'אט GPT ועכשיו עמק הסיליקון כולו נעמד על הרגליים וכל האופי של התחרות השתנה מקצה לקצה. 

הדרך להתגבר על משברים דומים בקידום האתר שלך היא להיות כמה שיותר גמיש. דבר אחד ברור והוא שאנשים רוצים גישה למידע, ואת זה האתר שלך צריך להיות מוכן לתת בכל דרך אפשרית.

כוח מיקוח של ספקים: נכון לשנת – 2023 עיקר הכוח של מנועי החיפוש, שהם בעצם הספקים שנותנים לנו את הפלטפורמה לשווק את העסק שלנו אצלם (בסוף גוגל הוא אתר אינטרנט עסקי, כן?) הוא מידע. אנשים רוצים לקבל את המידע הרלוונטי ביותר בדרך הנוחה ביותר והנגישה ביותר עבורם.

לכן אנשים ממשיכים להשתמש במנועי החיפוש גם בעידן הצ'אט GPT, כי אנשים רוצים למצוא מקורות מידע חדשים (ולא כאלה שנכתבו לפני 2021), והם רוצים לקבל המלצות עדכניות על שירותים ומוצרים, הם רוצים לבחור את הטיסה הבאה שלהם לחו"ל והם רוצים להשוות מחירי ביטוח. מה שחשוב שנבין כאן זה שהכוח של הספקים הוא שקוף מאוד, והאינטרנס שלהם הוא ברור, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשחק את המשחק בצורה חכמה ולהיות ילדים טובים שנותנים את מה שאנחנו רוצים שיקחו מאיתנו בדרך בה מנועי החיפוש רוצים לתת. 

כוח מיקוח של קונים: בואו נחשוב על גוגל בתור בית של חבר טוב ועשיר כקורח שגדל איתנו בשכונה ושאנחנו מרגישים אצלו כמו בבית. אנחנו בני בית אצלו ואנחנו יודעים בדיוק איפה כל דבר נמצא. אם באים אורחים אז אנחנו יכולים לתת להם להרגיש בבית, והחבר הטוב שלנו גוגל ממש סבבה עם זה, יותר מזה, הוא שמח שיש לו חברים כמונו כי ככה הוא יכול להתפנות לכל הדברים המסובכים האלה שהוא עושה ושאף אחד מאיתנו לא באמת מבין. 

כוח המיקוח של צרכנים שמגיעים למנועי החיפוש הוא חווית המשתמש, והכוח שיש לנו על הצרכנים ניתן לנו מבעל הבית שנותן לנו בעצם להכניס את האורחים שמגיעים להתארח אצלו ואם אנחנו רוצים למכור להם דברים והם רוצים לקנות מאיתנו דברים, הוא לא מתערב. זה כאילו לא העניין פה, אבל האמת היא שזה בסופו של דבר כל העניין, אנחנו רק צריכים להבין את המשחק העדין ולשחק אותו נכון.

מוצרים משלימים: החוקרים בנדנבוגר ונאלבף הוסיפו כוח נוסף לתאוריה של פורטר, מתוך תורת המשחקים, והיא המוצרים המשלימים. מוצרים משלימים נבדלים ממוצרים תחליפיים והם מסוגלים לייצר שיתופי פעולה בשוק (במיוחד בשוק הטכנולוגיה ובעידן האינטרנט). 

בכל הנוגע לקידום אתרים התוספת הזו קריטית להבנת האפשרות שלך להתחיל מלמטה ולהצליח להתחרות. אני שוב אחזור לדוגמת צ'אט GPT, שלא מנסה להתחרות במנועי החיפוש אלא להשלים אותם ולכן חברת הבינה המלאכותית נמצאת ביום בבעלות חלקית של חברת מיקרוסופט. המוצר המשלים שלך יכול להיות מידע נוסף שקשור לתוצאות שקיימות בעמוד הראשון בגוגל ומשלים אותן. 

לדוגמא, אתר כלכלי חדש הגיע למקום הראשון ביחס לביטוי איך לחסוך בגיל צעיר:

איך לחסוך בגיל צעיר בגוגל

מנהלי האתר עשו את זה כי הם הבינו שהצורך של אנשים הוא לקבל מידע בנוגע לאפשרויות חיסכון לילדים, שהחיסכון הזה צריך להיות ארוך טווח ופסיבי, ותיאור המטא מסביר לקורא את הלך הרוח של התוכן ששונה משתי התוצאות שבאות אחריו. אנחנו מדברים אתך באופן ישיר ובגובה העיניים, אנחנו רוצים שתיכנס לכאן רק אם זה מה שאתה מחפש כי אנחנו לא רוצים לבזבז את הזמן שלך. 

הערכת נתח שוק

התבוננות בנתח שוק יכולה לעזור לך להבין את המיקום שלך בשוק ביחס למתחרים שלך. אם לחברה אחת יש נתח שוק משמעותי, ייתכן שיש לה שליטה משמעותית על השוק. מה זה אומר מבחינת קידום האתר שלך? פשוט מאוד, מיקום אפשרי אל מול הכוח הפוטנציאלי של מילות החיפוש אותן אנחנו רוצים לקדם. למשל, אם יש לך אתר עם חוויות מעולם ההכרויות, אז אתה יודע שאתה נמצא בשוק רווי מאוד והדרך שלך להשתברג במקומות הראשונים בגוגל תתחיל דרך ביטויים לא מאוד פופלריים כמו הביטוי הבא למשל: 

דייט בפיגמה בגוגל

אז נכון, הביטוי 'דייט בפיג'מה'  הוא לא ביטוי חזק בעולם ההכרויות, אבל דרך הביטויים הקטנים האלה אנחנו יכולים לצבור נקודה ועוד נקודה עד שהאתר שלנו יצבור סמכות ויקבל מגוגל הזדמנות גם ביחס לביטויים חזקים ופופולריים יותר. 

שינוי טכנולוגי

קצב השינוי הטכנולוגי בענף שלך הוא גורם נוסף שאנחנו צריכים לקחת בחשבון ביחס לתחרות בשוק שלך. שינוי טכנולוגי מהיר יכול לשבש את התוכניות של עסקים קיימים (ראה מקרה צ'אט GPT וגוגל) ולהוריד את חסמי הכניסה, מה שהופך את השוק לתחרותי יותר. מבחינתך מדובר בהזדמנות כמובן, בטח כשאנחנו מדברים על קידום אתרים.

עד עכשיו דיברנו על תחרות בענף ועל האלמנטים שחשוב להבין כדי לבנות מתוכם את האסטרטגיה העסקית הנוכנה ביותר עבורך ועבור קידום האתר של העסק שלך. עכשיו נדבר על דרכים לאתר את החוזקות ואת החולשות של המתחרים שלך ואיך אפשר להשתמש בממצאים האלה כדי לקידום האתר.

איך מוצאים את החוזקות של המתחרים הגדולים?

כדי ללמוד את נקודות החוזק של המתחרים הגדולים שלך אנחנו צריכים לעבוד על פי שיטה רב – שלבית:

חיפוש בגוגל

דבר ראשון שאני עושה כשאני מדבר עם לקוח חדש זה זה חיפוש בגוגל של המתחרים שלו. אני עושה את זה כדי לראות כיצד הם מציגים את עצמם באינטרנט, להבין לאילו מילות מפתח הם מכוונים? איך הם מתארים את המוצרים או השירותים שלהם? וזה עוד לפני שנכנסתי לניתוח עמוק של הביטויים המרכזיים וכולי, רק כדי לקבל הבנה באיזה מגרש משחקים אנחנו עומדים לשחק. בשלב הזה מתחילה בניית אסטרטגיית קידום האתר שלך.

ניתוח אתרים

בשלב השני אני אוסף את המתחרים המובילים, אלה שהאתר שלהם מופיע לא משנה מה אני מחפש בתחום שלך, ואני מבצע הערכה ראשונית של איכות האתר שלהם (ריגול חוקי אתה יכול לקרוא לזה). אני בוחן את עיצוב האתר, את חוויית המשתמש באתרים שלהם, את סוג התוכן ואת הפונקציונליות הכוללת של האתרים.

ניתוח קידום אתרים

בשלב הזה אני כבר נכנס לבדיקת עומק של איכות האתר, הקישורים והתוכן של המתחרים שלך. אני עושה את זה באמצעות כלים ייעודיים לקידום אתרים כמו screaming frog למשל, כלים שעוזרים לי לנתח את אסטרטגיות קידום האתרים של המתחרים שלך ולהבין כל מה שאני צריך להבין כדי לקבל תמונת מודיעין שלמה לפני שאנחנו יוצאים לפעולה. בין היתר אני ארצה לדעת לאילו מילות מפתח הם מכוונים? איך הם בונים את קידום האתרים שלהם באתר? ועוד.

קמפיין ממומן של מודעות גוגל

אם המתחרים שלך משתמשים במודעות גוגל, אנחנו נרצה לנתח עותק מהמודעה ולהבין את מילות המפתח בהו הם משתמשים. בעזרת כלים ייעודיים לקידום אתרים אני יכול לדעת כמה כסף המתחרים משלמים על המודעות על מילת חיפוש, מה עוזר לי להבין מה הפופולריות שלה בקרב קהל היעד ולדעת שאלה הביטויים הנכספים שאליהם אנחנו נרצה לכוון. 

האם יהיה 'לתקוף' את הביטויים האלה כבר בשלב הראשון של הקידום? לרוב לא, אנחנו נרצה קודם כל לבנות אמינות וסמכות במנוע החיפוש ולהתחיל לבנות את הכוח שלך מלמטה כדי שיהיה לנו סולם יציב שעליו נוכל לטפס.

קידום אתרים מקומי

אם העסק שלך הוא מקומי, הרישומים של המתחרים שלך בגוגל העסק שלי יכולים לספק שפע של מידע. אנחנו נרצה להסתכל על שעות העבודה שלהם, על הביקורות, על התמונות, ולהבין כיצד הם מגיבים למשוב של לקוחות.

נוכחות במדיה בחברתית

דרך נוספת לנתח את המתחרים שלך היא באמצעות בדיקת פרופילי המדיה החברתית שלהם. כמה עוקבים יש להם? באיזו תדירות הם מפרסמים? איזה סוג אינטראקציה יש ביניהם לבין קהל היעד שלהם? אפשר ללמוד המון על עסק ועל שוק שלם מתוך ניתוח פרופיל פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם או טיקטוק של מתחרה מוביל.

ביקורות מקוונות

דרך נוספת להבין את החוזקות של המתחרים שלך היא באמצעות עיון בביקורות עיין בגוגל ובפלטפורמות אחרות. מה הלקוחות אומרים על המתחרים שלך? ביקורות חיוביות יכולות להצביע על אזורים שבהם המתחרים שלך חזקים וביקורות שליליות יכולות לעזור לך להבין מה חסר השוק שלך ואיך אתה יכול לתת מענה טוב יותר עבור קהל היעד שלך.

שיווק תוכן

האם הם מנהלים בלוג או מייצרים צורות תוכן אחרות כמו סרטונים, ספרים אלקטרוניים או סמינרים מקוונים? תוכן איכותי יכול להוות חוזק משמעותי מכיוון שהוא מסייע הן ברכישת לקוחות חדשים ובשימור לקוחות קיימים.

ניתוח קישורים נכנסים

באמצעות כלים ייעודיים לקידום אתרים אנחנו יכולים לנתח את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתרים שלהם ולהבין באיזה מגרש בדיוק אנחנו משחקים. פרופיל קישורים נכנסים חזק ומגוון יכול לשפר משמעותית את קידום האתרים של האתר, מה שהופך את זה לכוח מכריע שיש לשים לב אליו. במקרה בו המתחרה שלך עובד עם קישורים נכנסים מאתרי חדשות גדולים לצורך העניין, אז אנחנו נרצה לייצר תחרות ראויה גם בתחום הזה.

חוויית משתמש

היכולת לנתח את חוויית המשתמש של האתרים של המתחרים שלך חשובה לעמידה בסטנדרטים של גוגל ובניהול התחרות. חוויית משתמש טובה יכולה להגדיל את סיכויי ההמרה ואת סיכויי המשיכה של הלקוחות הפוטנציאליים לאתר שלך בכלל.

איך מוצאים את החוזקות של המתחרים הישירים שלך?

עד עכשיו דיברתי בעיקר על מציאות החוזקות של אתרים גדולים וחזקים, אבל זה לא הכל. מציאת נקודות החוזק של המתחרים הישירים שלך חשובה לא פחות, והיא כרוכה בניתוח האסטרטגיות העסקיות, המוצרים או השירותים וביצועי השוק שלהם. הנה מספר צעדים בהם נוכל לעשות את זה:

ניתוח מוצר / שירות

בשלב הראשון נרצה כמובן להעריך את המוצרים או השירותים שלהם. האם הם באיכות גבוהה? האם יש להם תכונות או יתרונות ייחודיים? מה מבדיל את ההיצע שלהם מאחרים בשוק?

תפיסת המותג

כאן נרצה לבדוק איך המותג נתפס על ידי הלקוחות. מותג חזק עם מוניטין טוב הוא כוח תחרותי משמעותי. ניתן להעריך זאת באמצעות ביקורות וסקרים של לקוחות.

שיווק ופרסום

פה אני מדבר בעיקר על ניתוח אסטרטגיות השיווק והפרסום של המתחרים הישירים שלך. האם הם יעילים בניסיון להגיע לקהל היעד שלך? האם המסרים שלהם ברורים ומשכנעים? איך אתה יכול לייצר מסרים ברורים ומשכנעים יותר?

בסיס לקוחות

כאן נרצה לבחון את הגודל ואת הנאמנות של בסיס הלקוחות של המתחרים הישירים שלך. בסיס לקוחות גדול ונאמן הוא כוח משמעותי שצריך להבין איך לגרום להם לראות אותך.

ביצועים פיננסיים

בשלב הזה נרצה לסקור את הביצועים הפיננסיים של המתחרים שלך ולהבין האם הם חברה ציבורית. מכירות גבוהות, רווחים גדולים ותזרים מזומנים חזק הם אינדיקטורים למתחרה חזק.

יעילות תפעולית

האם הפעילות של המתחרים הישירים שלך היא פעילות יעילה? אנחנו יכולים לבדוק את זה במונחים של ייצור, הפצה או אספקת שירות. יעילות תפעולית יכולה להוביל ליתרונות עלות.

חדשנות

כאן ננסה להעריך את הרקורד שלהם במונחים של חדשנות. לחברות המציגות באופן עקבי מוצרים או שירותים חדשים וחדשניים יש חוזק תחרותי משמעותי.

שרשרת אספקה

בשלב הזה נרצה לבחון את שרשרת האספקה של המתחרים שלך. שרשרת אספקה חזקה ויעילה יכולה להבטיח זמינות קבועה של מוצרים ועלויות נמוכות יותר, וזה משהו שצריך לקחת בחשבון ברמת התחרות על קהל היעד שלך.

מנהיגות וכישרון

האלמנט הזה קשור מאוד ליצירת מותג משכנע, מה שיעזור לנו לקדם את האתר שלך בדירוג האתרים של מנועי החיפוש. כדי להבין מה רמת המנהיגות והכישרון של המתחרים הישירים שלך אתה תרצה להתבונן בכוחו של צוות ההובלה של המתחרה ועל כוח העבודה שלו. עובדים מוכשרים ומנהיגות חזקה יכולים להניע את הצלחת החברה.

שותפויות ובריתות

בשלב הזה אנחנו נרצה להעריך את השותפויות ואת הבריתות בין המתחרים שלך (תתפלא כמה שותפויות כאלה יש, בטח בתחום קידום האתרים). שותפויות חזקות יכולות לספק גישה לשווקים, טכנולוגיות או משאבים חדשים.

נוכחות מקוונת

זו אולי גולת הכותרת של חקר המתחרים. אנחנו נרצה להעריך את הנוכחות המקוונת של המתחרים שלך ולהבין מול מה בעצם אנחנו עומדים. זה כולל את האתר שלהם, ערוצי מדיה חברתית, אסטרטגיות קידום אתרים וביקורות מקוונות.

חשוב לזכור שהבנת נקודות החוזק של המתחרים שלך יכולה לעזור לך לזהות תחומים שבהם אתה צריך להשתפר, כמו גם הזדמנויות פוטנציאליות לבידול מהמתחרים. אנחנו נרצה להשתמש במידע הזה כדי לבנות ולחדד את האסטרטגיה העסקית שלך.

מה יכול לייחד אותך מהם ולמי זה אכפת?

כדי להבדיל את העסק שלך מהמתחרים, עליך לבדל את עצמך באופן משמעותי כדי למצוא דרכים חדשות להגיע לקהל היעד שלך. הנה מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור:

הצעת מכירה ייחודית

הצעת מכירה ייחודית יכולה להיות הדבר שמייחד את העסק שלך. זה יכול להיות כל דבר, החל מתכונת מוצר חדשנית, מודל שירות ייחודי, שירות לקוחות מעולה או סיפור מותג משכנע.

איכות

אם אתה יכול לספק מוצר או שירות באיכות גבוהה יותר מהמתחרים שלך, זה יכול להבדיל אותך מהמתחרים שלך ולמתג אותך כמתחרה שצריך לקחת בחשבון. ניתן להגדיר איכות בדרכים רבות, כולל עמידות, פונקציונליות, אסתטיקה או אפילו מוניטין של מותג.

שירות לקוחות

שירות לקוחות מעולה יכול בהחלט לבדל אותך מהמתחרים שלך או לכל הפחות להעמיד אותך בשורה הראשונה של בעלי הסמכות בתחום. אם יש לך שירות תמיכה 24/7 או מתן שירות מותאם אישית חשוב להבליט את זה באתר האינטרנט שלך כדי לגרום ללקוחות להרגיש שהם הגיעו למקום הנכון.

מחיר, מחיר ועוד פעם מחיר

אנשים לא אוהבים לכתוב את המחירים, וזה בסדר, אבל אנחנו חייבים לתת לקהל היעד שלנו איזו שהיא אינדיקציה לגבי סדר הגודל של הסכום אותו הם עומדים לשלם אם וכאשר הם יתקשרו אתך. אתה יכול להבדיל את עצמך על ידי הצעת מחירים נמוכים יותר מהמתחרים שלך.

עם זאת, חשוב להבין שמדובר באסטרטגיה מסוכנת, מכיוון שהיא עלולה להוביל למלחמת מחירים ושולי רווח נמוכים יותר. לחלופין, מחיר גבוה יותר יכול גם להבדיל אותך אם אתה ממקם את המותג שלך כמתקדם או יוקרתי.

חדשנות

חדשנות מתמדת יכולה להבדיל את העסק שלך. זה יכול לכלול השקת מוצרים חדשניים, יישום טכנולוגיה חדשנית או מציאת דרכים חדשות לשיפור חווית הלקוח.

מיתוג

בניית מותג חזק יכולה להבדיל אותך מהמתחרים. זה יכול להיות כרוך ביצירת אישיות מותג ייחודית, ערכים או אסתטיקה המהדהדים את קהל היעד שלך.

שווקי נישה

על ידי התמקדות בשוק נישה ספציפי, אתה יכול לספק את הצרכים וההעדפות הייחודיים של אותו שוק טוב יותר מאשר מתחרים שמכוונים לקהל רחב יותר.

קיימות

עם מודעות גוברת לנושאים סביבתיים, הצעת מוצרים או שירותים בר קיימא או ידידותיים לסביבה יכולה להבדיל את העסק שלך.

בסדר, אבל למי אכפת מכל זה?

לקהל היעד שלך אכפת. מיתוג ואסטרגיית שיווק יעילה שתדבל אותך מהמתחרים שלך זה משהו שקהל היעד שלך יעריך. לדוגמא, הצעת שירות לקוחות 24/7 לא תבדיל אותך אם הלקוחות שלך לא צריכים או מעריכים תמיכה מסביב לשעון. לכן, חשוב להבין את הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב של הלקוחות שלך כאשר אתה מחליט על אסטרטגיית הבידול שלך.

אסטרטגיית ההבדלה שלך צריכה להיות חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק הכוללת שלך, והיא צריכה להיות מועברת בבירור במסרים השיווקיים שלך. אם קהל היעד שלך לא יודע מה מייחד אותך, לא תהיה לו סיבה לבחור בך על פני המתחרים שלך.

איך למתג את עצמך בהתאם למה שמייחד אותך מהמתחרים?

יצירת מותג אישי שמבדיל אותך מהמתחרים כרוכה בביסוס זהות ייחודית, הדגשת הצעת ערך ותקשורת עקבית. הנה מספר שלבים שיעזרו לך למתג את עצמך:

הגדר את הצעת הערך הייחודית שלך

הצעת הערך שלך היא השילוב הייחודי של מיומנויות, ניסיון ותכונות אישיות שמבדילות אותך מאחרים. זה מה שאתה מביא לשולחן שאחרים לא. זו יכולה להיות המומחיות הייחודית שלך בתחום מסוים, גישה ייחודית שאתה נוקט בעבודה שלך, או חוויות ייחודיות שנותנות לך נקודת מבט שונה.

הבנה של קהל היעד שלך

היכולת לזהות את קהל היעד שלך יכולה לעזור לך להתאים את המותג האישי שלך כדי לפנות אליו. זה יכול להיות מעסיקים פוטנציאליים, לקוחות, עוקבים או עמיתים בענף שלך. להבין את הצרכים, האינטרסים ונקודות הכאב שלהם.

צור הצהרת מותג אישית

הצהרת מותג אישית היא סיכום קצר של מי שאתה, מה אתה עושה ומה מבדיל אותך מהמתחרים שלך. באתר האינטרנט שלך זה ימוקם בקצרה בעמוד הבית ובהרחבה בעמוד האודות. הצהרת המותג שלך אמורה להעביר בבירור את המסר שלך ולהיות כמובן מותאמת לצרכי קהל היעד שלך.

מיתוג עקבי בכל הפלטפורמות

המיתוג האישי שלך צריך להיות עקבי בכל הפלטפורמות, כולל פרופיל הלינקדאין שלך, אתר אישי, תיק עבודות מקוון, קורות חיים וכל חשבונות מדיה חברתית. עקביות עוזרת לחזק את המותג שלך והופכת אותך לפיכועה שאי אפשר לשכוח.

בניית אתר אישי

אתר אישי יכול להיות חשוב עבור בניית המותג שלך. באתר האישי אתה יכול להציג את תיק העבודות שלך, לכלול בלוג שבו אתה משתף את המחשבות והמומחיות שלך, ויש לך ביו שמדגיש את התפקיד שלך.

השתמש במדיה חברתית באופן אסטרטגי

שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית יכול לעזור לך לשתף תוכן ותובנות וכך לבנות לעצמך סמכות בתחום שלך. אתר את הפלטפורמות בהן קהל היעד שלך נמצא ואהיה פעיל בהן.

בניית רשת מקצועית

בנייה ותחזוקה של רשת מקצועית חזקה יכולה להגביר את המותג האישי שלך. הדרך לעשות את זה היא דרך השתתפות או יצירת אירועים בתעשייה, השתתפות או יצירת פורומים מקוונים, ושיתוף פעולה עם דמויות סמכותיות אחרות במדיה החברתית.

יצירת תוכן

צור ושתף תוכן שמציג את המומחיות שלך ואת ההישגים שלך בתחום בעיסוק בו אתה נמצא. זה יכול להיות פוסטים בבלוג, סרטונים, פודקאסטים או פוסטים ברשתות החברתיות.

סגנון אישי ומיתוג חזותי

שקול כיצד הסגנון האישי והאלמנטים הוויזואליים שלך (כמו לוגו, ערכת צבעים או עיצוב אתר) יכולים לשקף את המותג האישי שלך.

סיפור סיפורים אישי

לספר את הסיפור האישי שלך יכול להיות דרך עוצמתית להתחבר לקהל שלך ברמה הרגשית ולהדגיש את התוצאות שלך. אתה יכול למשל לשתף כיצד התגברת על אתגרים, מה למדת מהחוויות שלך או מדוע אתה נלהב ממה שאתה עושה.

חשוב לזכור כי בניית מותג אישי דורשת זמן ועקביות. שמור את המיתוג שלך אותנטי, ולבסוף, וודא שהפעולות שלך מגבות את המותג שלך.

איך קידום אורגני יכול לעזור לך לעמוד כתף אל כתף מול המתחרים שלך?

קידום אורגני ממלא תפקיד מכריע שיכול לעזור לך לבלוט בשוק תחרותי. הנה כמה דרכים בהן אנחנו עושים את זה:

בניית אמון

צרכנים נוטים לסמוך על תוכן אורגני יותר מאשר מודעות בתשלום מכיוון שהם רואים בו אותנטי יותר ופחות אגרסיבי. תוכן אורגני כגון ביקורות, פוסטים בבלוג או המלצות מחברים יכול להשפיע באופן משמעותי על החלטות הרכישה.

שיפור הדרגתי

קידום אורגני כרוך ביצירת תוכן באיכות גבוהה, כזה שיכול לשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש. דירוג גבוה יותר פירושו יותר חשיפה ויותר תנועה, מה שיציב אותך בבסיס שווה עם מתחרים שמתחרים גם על המקומות האלה.

סמכות ומנהיגות מחשבה

ייצור קבוע של תוכן איכותי יכול לבסס אותך כמוביל סמכות או מחשבה בתחומך. זה יכול להבדיל אותך מהמתחרים ולמשוך יותר לקוחות.

עודד מעורבות

תוכן אורגני יכול לעודד מעורבות רבה יותר מאשר מודעות בתשלום. כאשר צרכנים עוסקים בתוכן שלך (כמו הערות או שיתוף), זה לא רק מגדיל את טווח ההגעה שלך אלא גם בונה מערכת יחסים עם הקהל שלך.

קידום אורגני חוסך לך כסף בטווח הארוך

קידום אורגני בדרך כלל זול יותר מקידום בתשלום. זה יכול להועיל במיוחד לעסקים קטנים או סטארט-אפים שאין להם תקציב פרסום גדול. שלא כמו קידום בתשלום, אשר מפסיק כאשר אתה מפסיק לשלם, לקידום אורגני יש יתרונות לטווח ארוך. לדוגמא, פוסט בבלוג או סרטון יוטיוב יכולים להמשיך למשוך תנועה וליצור לידים במשך שנים לאחר פרסומו.

עוזר להבין את צרכי הלקוח

אינטראקציה עם לקוחות באופן אורגני ברשתות החברתיות, באמצעות הערות או הודעות יכולה לספק תובנות חשובות לגבי הצרכים וההעדפות שלהם. תובנות אלה יכולות לעזור לך לשפר את המוצרים או השירותים שלך, ולתת לך יתרון תחרותי.

משפר את תדמית המותג

מעורבות אורגנית קבועה עוזרת להציג תדמית חיובית של המותג שלך כמוקד לקוחות ומגיב. רצון טוב זה יכול לעזור לך לעמוד מול המתחרים, במיוחד אם הם נתפסים כפחות מעורבים בקהל שלהם.

בעוד שלקידום אורגני יש יתרונות רבים, חשוב גם לציין שהוא בדרך כלל דורש יותר זמן ומאמץ מאשר קידום בתשלום. זה יכול לקחת זמן לבנות קהל ולראות תוצאות ממאמצי הקידום האורגניים שלך. זו הסיבה שעסקים רבים משתמשים בשילוב של אסטרטגיות קידום אורגניות וגם בתשלום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר לנו פרטים ואנחנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות >>

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות