חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אופטימיזציה לחיפוש הקולי: להכין את האתר שלך לעתיד

דף הבית » מאמרים
ראיון עם לקוחה

תוכן עניינים

התחלתי לדבר בבלוג הזה לא מעט על השילוב שבין בינה מלאכותית לקידום אתרים, תהליך שתופס תאוצה בעקבות הכניסה של Open AI לחיים שלנו. אחד התחומים בהם נעשים שדרוגים כל הזמן, תחום שאמור להחזיר את מנועי החיפוש (בעיקר את גוגל) למרכז הבמה בכל מה שקשור בקדמה טכנולוגית הוא תחום החיפוש הקולי. כך נוכל להתאים את האתר שלך לחיפוש קולי במנועי החיפוש בכמה צעדים פשוטים.

אופטימיזציה של האתר שלך לחיפוש קולי יכולה לעזור לאתר שלך להתקדם בדירוג האורגני במנועי החיפוש. ככל שהשימוש בעוזרים קוליים ממשיך להתרחב, וככל שהבינה המלאכותית כנסת לכל חלקה טובה ומנסה להפוך אותה לחלקה חסרת תקדים, כך החשיבות של שימוש בכל הכלים שיש לנו לצרכי – SEO של האתר שלך עולים, וחיפוש קולי הוא בהחלט מהחשובים שבהם.

בקצרה:

  • השתמשו בשפה טבעית ובטון שיחה בתוכן שלכם – אנשים מדברים אחרת משהם מקלידים.
  • השתמשו במילות מפתח עם 'זנב ארוך' – המשקפות את האופן שבו אנשים מדברים באופן טבעי.
  • ודאו שהאתר ידידותי לנייד – רוב החיפושים הקוליים נעשים באמצעות מכשירים ניידים.
  • בצעו אופטימיזציה לחיפוש מקומי – מכיוון שחיפושים קוליים רבים מבוססים על מיקום.
  • השתמש בנתונים מובנים –  זה יעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן באתר שלכם.
  • צרו תוכן שעונה על שאלות נפוצות – חיפושים קוליים רבים הם בצורה של שאלה.
  • השתמשו בכותרות ופסקאות קצרות – זה יהפוך את התוכן לסריק.
  • שפרו את מהירות טעינת האתר – דפים בטעינה איטית יכולים להשפיע לרעה על חווית המשתמש.
  • השתמשו בשפה שנשמעת 'לא טכנית' – הימנעו משימוש במונחים טכניים עד כמה שניתן.
  • שלבו קריאה לפעולה – המעודדת אנשים להשתמש בפקודות קוליות באתר שלכם.

איך עובד החיפוש הקולי?

מכשירים ויישומים רבים המאפשרים חיפוש קולי משתמשים בעיבוד שפה טבעית כדי להבין את הכוונה מאחורי השאילתה המדוברת ולספק תוצאות מדויקות, אבל איך זה בעצם פועל? 

חיפוש קולי פועל באמצעות טכנולוגיית זיהוי דיבור שתפקידה להמיר מילים מדוברות לטקסט ומשם לשאילתת חיפוש. שאילתת החיפוש מעובדת בדרך כלל על ידי מנועי חיפוש שמחזירים תוצאות רלוונטיות בצורה של אתרים או מידע אחר. לחלק מהעוזרים הקוליים כמו אלקסה, גוגל אסיסטנט וסירי יש מנוע חיפוש משלהם.

מה זאת אומרת 'מנוע חיפוש משלהם'?

הכוונה היא שפלטפורמות החיפוש הקולי האלה מופעלות על ידי טכנולוגיית החיפוש ייעודית משלהם. טכנולוגיה זו משמשת לעיבוד שאילתת החיפוש ולהחזרת תוצאות רלוונטיות. 

לדוגמה, כשאנחנו שואלים את אלקסה שאלה היא משתמשת בטכנולוגיית החיפוש של אמזון כדי למצוא את התשובה. באופן דומה, כשאנחנו שואלים את גוגל אסיסטנט שאלה היא משתמשת בטכנולוגיית החיפוש של גוגל כדי למצוא את התשובה, כשאנחנו שואלים את סירי שאלה היא משתמשת בטכנולוגיית החיפוש של אפל. 

התוצאה היא מנועי החיפוש יכולים להחזיר תוצאות ספציפיות לפלטפורמה ולמערכת שלה כמו השמעת מוזיקה, הגדרת תזכורות ושליטה במכשירים חכמים.

למה צריך לבצע אופטימיזציה מיוחדת לחיפוש קולי?

כששואלים איך חיפוש קולי קשור לעולמות קידום אתרים, התשובה הפשוטה היא 'בינה מלאכותית'. אני לא צריך לספר לך שזה הכיוון אליו עולם הטכנולוגיה צועד, אבל אני יכול לספר לך שהוא צועד לשם בצעדי ענק וזה הזמן להתאים את האתר שלך לשינויים שאולי היום הם רשות, אבל בקרוב מאוד הם יהיו חובה. אחד השינויים המשמעותיים ביותר יהיה, על פי התחזיות שלי ושל מומחים נוספים, בתחום החיפוש הקולי.

עוזרים קוליים המופעלים על ידי בינה מלאכותית כמו אלקסה של אמזון או העוזר האישי של גוגל הולכים ומתפתחים, ולכן אופטימיזציה לחיפוש קולי היא כל כך חשובה. בינה מלאכותית בשילוב עם אופטימיזציה נכונה של תוכן לשאילתות חיפוש – יכולה להביא את האתר שלך למצב בו הוא מוצג כתוצאה בודדת מבין כל התוצאות האפשריות. 

היום, מבחינת מקדמי אתרים, מקומות 1 – 5 בעמוד התוצאות של מנועי החיפוש ביחס לביטוי מסוים נחשבים להצלחה מסחררת. יכול להיות שלא רחוק היום בו להיות פחות ממספר 1 יהיה להיות לא רלוונטי.

מערכות שונות – הרעיון דומה

כדי לבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש השונים המשמשים את אלקסה, גוגל וסירי, עלינו להבין קודם את הדרישות וההנחיות הספציפיות של כל מנוע חיפוש ולייעל את התוכן של האתרים שלנו בהתאם. כדי לבצע אופטימיזציה למנוע החיפוש של אלקסה, יהיה עליך להבין את ההנחיות של אמזון בנושא – Amazon's guidelines for developing skills and actions, ולהבטיח שהתוכן שלך יעמוד בהנחיות אלה. 

ההנחיות של אמזון לאופטימיזציה לחיפוש הקולי

כאמור, כדי לייעל את התוכן שלך עבור מנוע החיפוש של אלקסה, יהיה עליך להבין את ההנחיות של אמזון לפיתוח מיומנויות ופעולות. 

מיומנויות (Skills) – הן יישומים המאפשרים למשתמשים לקיים אינטראקציה עם אלקסה.

פעולות (Actions) – מתייחסות למונח זהה למיומנויות, אלא שהן נועדו לייצר אינטראקציה בין המערכת לבין גוגל אסיסטנט. 

כדי ליצור מיומנות או פעולה במערכת אלקסה, עליך להשתמש ב – Skills Kit של אלכסה (ASK) ובשירות הקול של אלקסה (AVS).

אמזון מספקת מערך הנחיות לפיתוח מיומנויות ופעולות, הכוללות נושאים כמו הקפדה על מדיניות התוכן של אמזון, מתן חווית משתמש טובה והבטחת ה – Skilles או ה –  Actions שלך.

חלק מההנחיות ליצירת מיומנויות אלקסה כוללות:

  • יצירת Skills ידידותית למשתמש המספקת עבורו ערך מוסף.
  • ניווט קל ומובן באינטראקציה שבין אלכסה לגוגל אסיסטנט.
  • מתן הוראות ברורות ותמציתיות לשימוש במיומנות של האתר שלך.
  • יכולת להתמודד עם מגוון רחב משתמשים ולספק תגובות אפקטיביות.
  • שמירה על פרטי המשתמש (אבטחה).

בואו נעשה את זה פשוט

מיומנויות, פעולות, בסך הכל רצית להתאים את האתר שלך לחיפוש קולי! בגדול זה אולי נשמע מפוצץ, אבל זה לא כזה מסובך. אני אתן לך דוגמה שתעזור לנו להבין ממה אמזון (ובהמשך גם אפל וגוגל) בעצם רוצים מהאתרים שלנו.

נניח שיש לך מסעדה ושהדרך שלך לקדם אותה ואת עצמך היא באמצעות פרסום בלוג עם מתכונים. מעולה. מה שאנחנו צריכים לעשות כדי שהאתר שלך יופיע בתוצאות הראשונות של החיפוש הקולי זה קודם כל לזהות בעיה או צורך שהאתר שלך יכול לענות עליהם. כאן אנחנו בעצם יוצרים מיומנות שתסייע למשתמשים. 

הבעיה

בעיה אחת היא שאנשים רבים מתקשים לתכנן ארוחות לשבוע שלם, במיוחד אנשים עסוקים שאין להם זמן לבשל.

הפתרון

כדי ליצור מיומנות לתכנון ארוחות, תחילה נצא ונחקור את הבעיה כדי לזהות את הצרכים הספציפיים של המשתמשים שלך. לדוגמה, ייתכן שנגלה שמשתמשים רוצים רעיונות לארוחות מהירות וקלות להכנה, או בריאות בתקציב נמוך, וכן הלאה. כדי למצוא את זה אנחנו נצטרך לעשות מחקר מילות מפתח.

בעזרת המידע שנקבל אחרי שנבצע את המחקר נוכל לבנות מיומנות העונה על צרכים ספציפיים האלה. לדוגמה, המיומנות עשויה לספק למשתמשים רשימה של רעיונות לארוחות מהירות וקלות להכנה, בריאות ובתקציב נמוך (הכל יכול להיות ביחד או שנצטרך לפרק את הנושאים לשניים או ליותר, תלוי במחקר כמובן). המיומנות יכולה לכלול גם רשימות מכולת ואפשרות לשמור מתכונים אהובים.

מיומנות כזאת תספק ערך למשתמש, מכיוון שהיא תתייחס לבעיה ספציפית שיש לו ותספק עבורו פיתרון העונה על הצרכים שלו.

חיפוש קולי עם Google Assistant

גוגל מספקת מערך הנחיות לפיתוח פעולות, הכוללות דברים כמו הקפדה על מדיניות התוכן של גוגל, חווית משתמש טובה, אבטחה ועוד. כדי לבצע אופטימיזציה עבור Google Assistant, יהיה עליך להבין את ההנחיות של גוגל בנושא תוכן.

חלק מההנחיות של גוגל כוללות:

  • יצירת Skills ידידותית למשתמש המספקת עבורו ערך מוסף.
  • ניווט קל ומובן באינטראקציה שבין אלכסה לגוגל אסיסטנט.
  • מתן הוראות ברורות ותמציתיות לשימוש במיומנות של האתר שלך.
  • יכולת להתמודד עם מגוון רחב משתמשים ולספק תגובות אפקטיביות.
  • יצירת תוכן בנוי היטב המשתמש בשפה טבעית.
  • שימוש במדדים ובניתוחים כדי למדוד את ביצועי הפעולות שלך ולזהות אזורים לשיפור.

חיפוש קולי עם Siri

סירי היא עוזרת אישית בשליטה קולית הזמינה במכשירי אפל כמו אייפון, אייפד, מק, השעונים החכמים של אפל והומפוד. כדי ליצור אפליקציה או תכונה עבור סירי, יהיה עליך להשתמש ב – SiriKit ובתוסף מתאים.

אפל מספקת מערך הנחיות לפיתוח אפליקציות ותכונות עבור סירי, הכוללות אלמנטים כמו הקפדה על הנחיות הממשק האנושי של אפל, מתן חווית משתמש טובה וכמובן שהאפליקציות והאתרים חייבים להיות קלים לאיתור ונוחים לשימוש.

חלק מההנחיות ליצירת אפליקציות ותכונות עבור סירי כוללות:

  • יצירת אפליקציה או תכונה איכותיים וידידותיים למשתמש המספקים ערך מוסף.
  • קלות הניווט והבנת היישום / אתר.
  • מתן הוראות ברורות ותמציתיות לשימוש באפליקציה, באתר או בתכונה שלך.
  • יכולת להתמודד עם מגוון כמות גדולה של כניסות משתמשים.
  • שמירה ואבטחה בכל הנוגע לפרטי המשתמש.
  • יצירת תוכן מובנה היטב המשתמש בשפה טבעית.

חשוב לציין שאפל מעדכנת את ההנחיות בתדירות גבוהה, לכן חשוב להתעדכן בשיטות העבודה המומלצות ולבצע התאמות לפי הצורך.

האם החיפוש הקולי יהיה משמעותי גם בעברית?

גם אלקסה וגם גוגל אסיסטנט זמינים בעברית כבר היום והם יכולים להבין ולהגיב לפקודות קוליות בעברית. עם זאת, עדיין ישנן מגבלות מסוימות מבחינת היכולות, הפעולות והתכונות הזמינות בהשוואה לגרסה האנגלית.

השפה העברית נחשבת לשפה מורכבת ויש לה מאפיינים ייחודיים משלה שעלולים לגרום לאתגרים מסוימים בכל הנוגע לעיבוד והבנה של שפה טבעית. רמת התמיכה בעברית עשויה להשתנות בהתאם למכשיר או ליישום הספציפי, אך גם אלקסה וגם גוגל אסיסטנט פותחו כדי לתמוך במספר שפות, כולל עברית.

חשוב לי לציין כי התמיכה בשפה העברית הן באלקסה והן בעוזר גוגל עשויה שלא להיות נרחבת כמו בשפות אחרות. עם זאת, השינויים בעולם הטכנולוגיה עם הכניסה של Open AI GPT גרם לחברות הענק האלה לפעול ללא הרף על לשפר את התמיכה במערכות השפה שלהן, כך שסביר להניח שגם התמיכה בעברית תשתפר עם הזמן.

10 טיפים לאופטימיזציה של אתר לחיפוש קולי

שפה טבעית בתוכן שלך

אנשים משתמשים בטון ובשפה שונים דיבור מאשר כתיבה. שימוש בשפה טבעית ובטון הנכון בתוכן שלך יקל על אנשים למצוא באתר שלך את מה שהם מחפשים בעזרת חיפוש קולי.

שילוב מילות מפתח עם זנב ארוך

מילות מפתח עם זנב ארוך הן ספציפיות יותר ומשקפות את הדרך הטבעית שבה אנשים מדברים. זה יעזור לאתר שלך להופיע בתוצאות חיפוש קולי כאשר אנשים משתמשים בשפה טבעית לחיפוש.

האתר צריך להיות ידידותי לנייד

חיפושים קוליים רבים נעשים במכשירים ניידים. כדי להבטיח שהאתר שלך נגיש בקלות לאנשים המחפשים באמצעות קול במכשיר הנייד שלהם, חשוב שהאתר יהיה ידידותי לנייד.

אופטימיזציה לחיפוש מקומי

חיפושים קוליים הם לרוב מבוססי מיקום, לכן חשוב לבצע אופטימיזציה לאתר שלך לחיפוש מקומי. המשמעות היא לכלול את הכתובת, מספר הטלפון ומידע אחר ספציפי למיקום באתר שלך.

שימוש בנתונים מובנים

נתונים מובנים הם פורמט סטנדרטי לתיאור התוכן באתר שלך. זה עוזר למנועי חיפוש להבין את תוכן האתר שלך ויכול לשפר את הסיכוי שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש הקולי.

תוכן שעונה על שאלות נפוצות

חיפושים קוליים רבים הם בצורה של שאלה, ולכן חשוב ליצור תוכן שעונה על שאלות נפוצות. תוכן שעונה על שאלות הוא בעל סיכויים גבוהים יותר להופיע בתוצאות החיפוש הקולי כאשר מישהו שואל שאלה.

שימוש בכותרות ופסקאות קצרות

כותרות ופסקאות קצרות הופכות את התוכן באתר שלך לקל לסריקה, מה שיכול לעזור לאנשים המחפשים מידע בעזרת חיפוש קולי למצוא במהירות את המידע אותו הם מחפשים.

שפר את מהירות טעינת האתר 

דפים עם טעינה איטית יכולים להשפיע לרעה על חוויית המשתמש ויכולים גם להשפיע על יכולת האתר שלך להופיע בתוצאות חיפוש קולי. חשוב לשפר את מהירות טעינת האתר שלך על פי הדרישות של מנועי החיפוש כדי להבטיח חווית משתמש חיובית.

עדיף להימנע ממונחים טכניים

יש להימנע ככל האפשר ממונחים טכניים. שימוש בשפה שנשמעת טבעית יקל על אנשים להבין את התוכן באתר שלך כאשר הם משתמשים בחיפוש הקולי.

שילוב קריאה לפעולה בתוכן

יש לעודד אנשים להשתמש בפקודות קוליות באתר שלך על ידי הכללת קריאה לפעולה. זה יכול להיות כפתור או קישור שמנחה אנשים להשתמש בפקודות קוליות כדי לנווט באתר שלך.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות