חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי אוכל ומסעדות

דף הבית » מאמרים
קידום אתרי אוכל ומסעדות

תוכן עניינים

בתחום תחרותי כמו תחום המסעדות ועסקי המזון, אי אפשר להתפשר על איכות השיווק הדיגיטלי. כדי שיגיעו לעסק שלך צריך לבלוט וכדי לבלוט צריך נוכחות ברשת, ונכון לשנת – 2022 אין נוכחות גדולה יותר מנוכחות אורגנית. אז איך אפשר לקדם אתרי מסעדות ומזון ולהביא אותם למקומות הראשונים בגוגל? תשובות במדריך הבא.

בניית אתר אינטרנט שמתאים לקידום

יש לך מסעדה או עסק שמספק שירותי הסעדה ומזון, וחלק מאסטרטגיית שיווק העסק שלך הוא קידום אורגני? אם זה, אז זה הזמן להכניס את הקידום האורגני לתקציב השיווק ולהעלות אותו למקום הראשון הרשימה ומיד אני אסביר מדוע.

קידום אורגני בגוגל מורכב מלא מעט אלמנטים, מושגים שנראים במבט ראשון מסובכים ובגדול – מהרבה מאוד דברים שאנשים שאינם מהתחום מעדיפים להתעלם מהם, להדחיק את החשיבות שלהם ובמקרים קיצוניים לא לעסוק בהם כלל.

מילים כמו 'תהליך', וכמו 'נכס דיגיטלי' גורמים ללא מעט אנשים בחילה, בטח כשאנחנו מדברים על תחום שמצריך השקעה התחלתית ושוטפת גדולה כמו תחום המסעדנות. למי יש זמן, משאבים, אנרגיות או כסף להשקיע עכשיו בתהליך או בנכס דיגיטלי? עדיף פשוט לייצר פרסומות, להשקיע בבאז ראשוני ולגלוש על צל הקמפיין עד שהוא דועך ואחר כך, מה שנקרא – אלוהים גדול. לא ככה?

גילוי נאות, אני לא יועץ פיננסי וגם לא אנליסט מטעם משרד הכלכלה שהתפקיד שלו הוא לחקור לעומק את הסיבות הנפוצות לפשיטת רגל של מסעדות ושל עסקי מזון, אבל אני יכול לנחש ניחוש פרוע שהסיבה העיקרית היא שההוצאות עולות על ההכנסות. מה מייצר הוצאות? טוב, אני לא מסעדן אבל אני מתאר לעצמי שבעיקר משכורות, חומרי גלם, שכירות והשקעה בשיווק ובפרסום. מה מייצר הכנסות? כדי לענות על זה אני ממש לא צריך תואר שני בכלכלה – התשובה היא לקוחות. אז המשוואה שלנו היא כזאת:

מסעדה/עסק מזון + X שגורם ללקוחות להגיע = רווח

מה זה ה – X הזה שאמור לגרום ללקוחות להגיע? טוב, כאן אפשר להכניס הרבה מאוד דברים: קמפיין ממומן בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם ובעיתונות, פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, יצירת באז מקורי שעובר בדרך הישנה (מפה לאוזן), וכמובן – קידום אורגני בגוגל.

יבוא המסעדן הממוצע וישאל אותי "עוד פעם קידום אתרים אורגני בגוגל? שלוש מאות אלף שקל הוצאתי על המסעדה הזאת ועוד לא ראיתי שקל אחד. מה אני עשוי מכסף?". אז התשובה שלי היא – לא, אף אחד לא עשוי מכסף, ובדיוק בגלל זה אני רוצה לעזור לך לכוון את שיווק העסק שלך למקום הנכון, כלומר, לאפיק השיווק היעיל ביותר לאורך זמן. עם 92% מכלל התנועה העולמית במנועי החיפוש:

גוגל הוא המוביל מבין מנועי החיפוש

לבנות אסטרטגיית קידום שמתאימה לאתר מסעדה או מזון

עסקים שונים מושכים אליהם אנשים שונים וסוג שונה של פעילות באתר. כשבונים אסטרטגיה לקידום אורגני של אתר אינטרנט חשוב להבין את הגורמים האלו, למפות אותם ולהתאים את סוג התוכן, את מבנה האתר וגם את סוג הקישורים (הפנימיים והחיצוניים) לאותה אסטרטגייה. אני יודע שזה יכול להישמע קצת מסובך, אבל אני כאן כדי להסביר, ומה יותר טוב מדוגמא:

אני אתחיל דווקא בבשורה שאולי לא תשמח את בעלי המסעדות שקוראים את השורות האלו, והיא – משתמשים רוצים לקבל כמה שיותר אפשרויות. נראה מה קורה כשאני מכניס את הביטוי 'מסעדה איטלקית בתל אביב':

אסטרטגית קידום לאתרי אוכל ומסעדות

אז כמו שאפשר לראות, לא קיבלנו תוצאות של אתרי מסעדות אלא הרבה תוצאות של אינדקסים שנותנים לנו הרבה אופציות לבחור מסעדה מתוך הרבה מסעדות, בקיצור – מילת המפתח פה היא 'הרבה'. מייאש, נכון? אז זהו, שדווקא כאן נכנסת לפעולה היצירתיות והידע של מקדם האתרים שלכם. האמונה שלי היא שאין ביטוי שאי אפשר לקדם ואין עסק שאי אפשר להביא לעמוד הראשון בגוגל. אז נכון, כשאנחנו מדברים על אתרי מסעדות אנחנו אולי לא נקבל את את התוצאות האופטימליות של לינק לאתר האינטרנט שלנו (לא כשאנחנו מדברים על ביטוי כל כך כללי), אבל עם קידום נכון האתר שלך יוכל להופיע כאן:

דוגמאות לתוצאות חיפוש בתחום האוכל

בתוצאות שמופיעות מעל לביטויים האורגניים כביכול. מעבר לזה, אנחנו נרצה 'לתקוף' את הביטויים שדווקא יכולים להביא את אתר המסעדה שלך למקומות הראשונים בביטויים שאינם שמורים רק לאינדקסים גדולים כמו tripadvisor וכדומה. אני מדבר על ביטויים כמו – 'מסעדה איטלקית כשרה':

גוגל מציג תוצאות חיפוש

כאן אנחנו יכולים כבר לראות בעמוד התוצאות הראשון בגוגל תוצאות של אתרי המסעדות עצמן ולא רק אינדקסים. המשמעות היא שהתפקיד שלי כמקדם אתרים היא קודם כל לעזור לך למצוא את הנישה של העסק המזון שלך. כשרות היא אחת מהן, לכל מסעדה יש את השטאנץ שלה ורק צריך למצוא אותו ולהבין איך לקוחות פוטנציאליים מחפשים את הדבר הזה שהמסעדה שלך מציעה במילים שלהם.

להבין שמסעדה זה שירות אזורי

אז כמו שכבר הראתי לך כשדיברנו על אסטרטגייה, את עיקר מאמצי ה – SEO בקידום אתר מסעדות אני אקדיש לנושא האזורי. מה הכוונה? אנחנו נשיג לאתר שלך קישורים מאתרים סמכותיים באזור בו האתר שלך נמצא, אנחנו נמליץ על רכישת קישורים ממקומונים, עבודה מקבילה ברשתות החברתיות בדגש על קהילות שקשורות לאזור, וכמובן עבודה עם הכלים שגוגל מציע שהעיקריים שבהם: GMB, וגוגל מפות.

יצירת פרופיל ב – גוגל לעסק שלי

עסקים יכולים לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל ביחס לחיפושים מקומיים על ידי יצירת פרופיל בגוגל לעסק שלי, וכשאנחנו מדברים על עסקי מזון ומסעדות אנחנו לא מדברים על מותרות אלא על פעולה עסקית הכרחית לכל דבר. המטרה של פרופיל GMB היא לעזור לך לשלוט על הדרך בה העסק שלך מופיע באזור המודעות החינמיות של Google (כבר נתתי דוגמא, אבל אני אתן שוב כדי שלא יגידו לי 'לא אמרת'):

יצירת פרופיל עסקי בגוגל

אם אין לך עדיין חשבון Google My Business זה הזמן לפתוח חשבון משלך בקלות ותוך ביצוע כמה פעולות פשוטות (אפשר להגיע לשם דרך הלינק שנמצא בתחילת הסעיף). פתחנו פרופיל לעסק? מדהים, עכשיו כל מה שצריך זה לוודא שפרטי העסק נכונים ורלוונטיים. אני מדבר על פרטים כמו שעות פעילות, מספרי טלפון, והכי הכי חשוב – לינק לאתר אינטרנט.

גוגל מיי ביזנס עמוד עסקי

מה הקטע של הכוכבים ושל כמות התגובות? אנחנו יודעים שאנחנו חיים בעידן חכמת ההמונים, אף אחד לא צריך להגיד לנו את זה. גוגל לא באמת ממציאים שום דבר, הם פשוט משתמשים בבסיס הנתונים שאנחנו כמשתמשים מוכנים לספק. ככל שהעסק שלך יקבל יותר תגובות חיוביות ודירוג גבוה יותר (יותר כוכבים) כך העסק שלך יגיע למקומות הראשונים בעמוד התוצאות האורגניות בגוגל (מעל לתוצאות האורגניות עצמן). גוגל מציג בסך הכל את 3 – 4 התוצאות הראשונות בגוגל מפות, וכדי להגיע לשאר התוצאות צריך לעשות פעולה אקטיבית ולעבור לדף אחר (לא משהו שמשתמשים אוהבים לעשות):

גוגל מפות

 

לבחור מקדם אתרים מקצועי לקידום מסעדות ואתרי מזון בגוגל
אז איך אפשר להתבלט בעולם כל כך תחרותי כמו עולם המזון והמסעדות? התשובה היא (אני יודע שזה יפתיע אותך) למצוא מקדם אתרים מקצועי עם נסיון בקידום אתרי מזון ומסעדות, מומחה שיידע לאתר את השטאנץ של העסק שלך (לא, אני לא מדבר על ערב תחפושות ועל זריקת בוטנים על הרצפה, אני מדבר על שטאנץ שאנשים מחפשים כמו כשרות, כמו אפשרות לערוך אירועים, כמו אזורי עישון, כמו התאמה לאלרגניים וכו'). מקדם אתרים למסעדות ולעסקי מזון הוא סוג של יועץ עסקי שיעזור לך להתאים את העסק שלך לקהל היעד, מה שישפיע על המיקומים בתוצאות החיפוש הגוגל, אבל גם על הפעילות עצמה.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות