מה אנחנו בעצם עושים כשאנחנו מקדמים אתר? פשוט מנסים לענות על צרכי קהל היעד שלך בדרך שתקלע הכי טוב לכוונת החיפושים שלהם. במדריך הבא אני אסביר לך איך אני, כמקדם אתרים, עושה את זה ב – 6 שלבים.
האתר שלך הוא מקור מידע דיגיטלי שניתן בחינם כשירות לציבור, בתמורה לאפשרות לחשיפה גדולה. ההגדרה הזו מתאימה פחות או יותר לכל רשת חברתית, מנוע חיפוש ואינדקס ברשת. במדריך שלפניך אני אסביר לך מה זה 'כוונת חיפוש', למה זה חשוב ואיך אפשר לעבוד עם זה כדי לקדם את האתר שלך במנועי החיפוש, אבל לפני כן יש לי שאלה אליך: מה כוונת המשורר?
או במילים אחרות, מה הכוונות של ענקיות האינטרנט כשהן שולחות אותנו לייצר תוכן ולמה הן מאפשרות לנו לפרסם בחינם? למה? כי התוכן שלך הוא הנכס הכי גדול שיש להן. אז שלא תחשוב שמישהו עושה לך טובה כשהוא נותן לך לחשוף את תוכן האתר שלך לקהל הרחב, אף אחד לא עושה את זה מתוך טוב לב אלא מתוך אינטרס. כאן אני אסביר לך מה האינטרס של המחפש.
שלב 1: זיהוי קהל היעד שלך
אסטרטגיית תוכן מוצלחת מתחילה בהבנה ברורה של מי הוא קהל היעד שלך. על ידי זיהוי המאפיינים, ההעדפות ונקודות הכאב הייחודיות של קהל היעד, אתה יכול ליצור תוכן העונה על הצרכים והאינטרסים הספציפיים שלהם, מה שיוביל של למעורבות והמרות טובות יותר. איך אני עושה את זה:
הגדרת אישיות הלקוח האידיאלי שלך
כשאני שואל את הלקוח שלי מי קהל היעד שלו והוא עונה לי 'כולם', אני מבין שאנחנו בבעיה. אין דבר כזה כולם, חבר, אנחנו צריכים להחליט למי אנחנו פונים, לעשות את זה כמה שיותר אותנטי ולקוות שאותם אנשים שהמסרים שלנו נקלטו אצלם יביאו את החברים שלהם איתם. קהל היעד שלך הוא הפה שימשוך את האוזן.
בשפה המקצועית אנחנו קוראים לזהות הלקוח 'פרופיל', וכדי לבנות את זהות הלקוח הרצוי אנחנו צריכים להתחיל בחשיבה דמוגרפית של קהל היעד שלך כמו: גיל, הכנסה ועיסוק.
דוגמא: נניח שיש לך עסק לייעוץ פיננסי ואתה מחפש את קהל היעד שלך על מנת לכוון אליו את תוכן האתר.
אל מי אנחנו מכוונים את התוכן?
קודם כל לאנשי מקצוע בגיל העמידה עם אמצעים פיננסיים גבוהים יותר משיש לצעירים. הם יהוו את המסה העיקרית של הקוראים הפוטנציאלים של תוכן האתר שלך, ולכן חשוב ליצור עבורם חוויית משתמש שמתאימה להם ולדבר אליהם בצורה שהם אוהבים שמדברים אליהם (בלי אחי ואחלה וסבבה ומטורף, למשל).
מה המטרות ומה האתגרים?
אחרי שזיהינו את קהל היעד שלנו אנחנו ננסה לזהות את המטרות שלהם ואת האתגרים מולם הם מתמודדים, כמו תכנון פרישה או עזרה פיננסית לילדים.
איפה נפגשים?
אחרי שזיהינו את קהל היעד שלנו ואחרי שהבנו מה המטרות ומה האתגרים מולם הם מתמודדים, כעת נרצה ללמוד את ההעדפות ואת ההתנהגויות שלהם כדי שנדע איפה ובאיזה דרך נוכל לפגוש אותם להפגיש אותם עם התוכן שלנו. מה הכוונה? למשל, באילו פלטפורמות הם משתמשים כדי לגשת למידע או כיצד הם מעדיפים לעסוק בתוכן.
לסיכום: בניית פרופיל לקוח אידיאלי, כולל זיהוי פלח האוכלוסייה (יכולים להיות יותר מפלח אחד), הבנת המטרות שלהם (רכישת מוצרים ושירותים או קבלת מידע), ולמידת אופני צריכת המידע שלהם, נוכל להתאים טוב יותר את התוכן לקהל היעד שלך, מה שייצר גל של כניסות לאתר שיוביל לעלייה בדירוג האורגני במנועי החיפוש.
ניתוח לקוחות קיימים
אם יש לך עסק פעיל, כלומר, אם אנחנו לא מתחילים מאפס, אז אפשר ללמוד לא מעט מהלקוחות הנוכחיים שלך על מנת להבין מה עובד יותר, מה פחות ואיך אפשר להשתמש במידע שהעסק שלך צבר כדי למקסם את היכולות שלך, ובין היתר להוביל תנועה אורגנית לאתר האינטרנט שלך. מידע כזה יכול לספק תובנות חשובות לגבי ההעדפות והצרכים של קהל היעד שלך. איך אני עושה את זה:
בודק מי הלקוחות הקיימים
כן, זה לא מאוד מסובך, אני פשוט מתחיל לעבור על רשימת הלקוחות שלי ואני מחפש תכונות משותפות, כגון גיל, הכנסה ויעדים פיננסיים.
התנהגות הלקוחות
אחרי שמצאנו את המכנה המשותף הגיע הזמן לבדוק את סוגי השירותים או המוצרים שהם בדרך כלל מבקשים או רוכשים, כמו גם את האתגרים העומדים בפניהם (דיברתי על זה קודם, תחפש במדריך 'אתגרים').
דפוסי מעורבות בתוכן
לבסוף, חפש דפוסים במעורבותם בתוכן שלך, כמו למשל – אילו נושאים מייצרים את העניין הרב ביותר או אילו פורמטים מקבלים את המעורבות הגבוהה ביותר. על ידי זיהוי מגמות אלה, תוכל לחדד את אסטרטגיית התוכן שלך כדי לענות טוב יותר על הצרכים וההעדפות של הקהל שלך.
שלב 2: חשיפת כוונת החיפוש
הבנת כוונת החיפוש שמאחורי שאילתות המשתמשים חיונית ליצירת תוכן העונה באמת על הצרכים שלהם (ולהוביל את האתר שלנו למיקומים גבוהים יותר במנועי החיפוש). על ידי ניתוח סוגי כוונת החיפוש ודפוסי השאילתות במגזרים הפיננסיים והביטוחיים, תוכל לפתח אסטרטגיית תוכן המתאימה לדרישות הספציפיות של הקהל שלך, מה שייצר מעורבות גבוהה יותר ונראות אורגנית. כך אני, בתור מקדם אתרים, עושה את זה בשביל הלקוחות שלי:
סימון סוגי כוונת חיפוש
אני אדבר כאן על כוונת חיפוש בהקשר של המגזרים הפיננסיים והביטוחיים ואני אתן דוגמאות מהעולמות האלו, אבל זה נכון לכל מגזר אחר. כוונת החיפוש יכולה להיות מחולקת באופן רחב לארבעה סוגים:
מידע
משתמשים מחפשים ידע או ייעוץ, כגון "כיצד ליצור תוכנית פיננסית" או "ניהול פיננסי נכון". כדי לענות על כוונה הזו, אנחנו נרצה לייצר אזור באתר בו יש מאמרים אינפורמטיביים, מדריכים או סרטונים המספקים תשובות ברורות ותמציתיות לשאלות אלה.
ניווט
משתמשים מחפשים אתר או משאב ספציפי, כמו למשל דף כניסה לבנק שלהם או פרטי קשר של יועץ פיננסי. ודא שהאתר שלך קל לניווט וכי ניתן להגיע אל המידע שחשוב למשתמש בקלות. כמו שאתה רוצה שכפתור ה – 'צור קשר' יהיה בולט, המשתמש רוצה שהסיבה לשמה הוא הגיע לאתר שלך תהיה בולטת. למשל, אם יש לך מחירון ביטוחים באתר אז אתה תרצה שהוא יופיע בעמוד הבית של האתר.
עסקאות
משתמשים מוכנים לרכוש מוצר או שירות, כמו להירשם לייעוץ פיננסי או לקנות פוליסת ביטוח, והמטרה של התוכן של האתר שלך היא לגרום להם להבין שאתה הוא האיש הנכון במקום הנכון. יכול להיות שהם יבינו את זה, אבל הם לא ידעו איך להגיע אליך. לכן, בכל מאמר תוכן אנחנו נרצה להוביל את המשתמש לפעולה ברורות וייעל את תהליך ההמרה כדי להקל על עסקאות.
חקירה מסחרית
משיך עם הדוגמא מעולם הפיננסים. משתמשים משווים אפשרויות לפני קבלת החלטה, כגון מחקר פוליסות ביטוח שונות או שירותי תכנון פיננסי. תוכן שיכול לעניין אותם הוא תרשימי השוואה, מחקרי מקרה או המלצות שיעזרו למשתמשים לבצע בחירות מושכלות.
ניתוח דפוסי שאילתות
בחינת שאילתות חיפוש נפוצות בענף שלך יכולה לספק תובנות לגבי השאלות הבסיסיות והמידע שמשתמשים מחפשים. לדוגמא, משתמשים עשויים לחפש את הביטוי "פוליסת ביטוח החיים הטובה ביותר למשפחות צעירות" או "כיצד להפחית את התחייבויות מס העסקים."
זיהוי דאגות
מאחורי שאילתות רבות מסתתרת דאגה מסוימת וזה המקום בו אנחנו כאנשי תוכן יכולים לתת מענה. מה שאני עושה זה קודם כל מזהה את הדפוסים והנושאים בשאילתות אלה ומשתמש במידע הזה כדי ליצור תוכן המתייחס ישירות לצרכי המשתמשים ודאגות.
לדוגמא, אפשר ליצור פוסט בבלוג השוואת פוליסות ביטוח חיים שונים עבור משפחות צעירות או לפתח מדריך על אסטרטגיות להפחתת התחייבויות מס עסקים. על ידי התאמת התוכן שלך לדפוסי שאילתות ספציפיים, תוכל לעסוק טוב יותר בקהל שלך ולשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש.
שלב 3: עבודה עם קהילות מקוונות ותוכן שנוצר על ידי משתמשים
קהילות מקוונות ותוכן שנוצר על ידי משתמשים מציעים תובנות חשובות לגבי הצרכים וההעדפות של קהל היעד שלך. על ידי השתתפות פעילה בפורומים בתעשייה ובקבוצות מדיה חברתית, כמו גם ניתוח ביקורות והמלצות, תוכל להבין טוב יותר את החששות והאתגרים של הקהל שלך, ומאפשר לך ליצור תוכן שמהדהד איתם באמת.
השתתפות בפורומים בתעשייה ובקבוצות מדיה חברתית
עיסוק בקהילות מקוונות מאפשר לך לצפות בדיונים ולזהות נושאים פופולריים בקרב קהל היעד שלך. זה יכול לעזור למהלך הקידום האורגני, למרות שלא מדובר בפעולות קידום אתרים ישירות.
הצטרפות לקהילות נושא ברשתות חברתיות
לדוגמא, תוכל להצטרף לקבוצות לינקדאין ליועצים פיננסיים ואנשי מקצוע בתחום הביטוח או עקוב אחר האשטאגים רלוונטיים בטוויטר כדי לגלות את החששות, האתגרים והשאלות של המשתמשים.
השתתפות בדיונים
מומלץ להשתתף בדיונים ולספק עצות מועילות או תובנות, מיקום עצמך כמומחה בתחום. השתמש במידע שנאסף מקהילות אלה כדי ליצור תוכן העונה על צרכי הקהל שלך ומציג את המומחיות שלך.
ניתוח ביקורות, המלצות והערות
תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כגון ביקורות ועדויות, יכול לחשוף מידע רב ערך על הציפיות והחוויות של הלקוחות. התחל בלימוד ביקורות באתרים כמו טראסטפיילוט שעוזרים לנו לזהות נושאים חוזרים או תלונות נפוצות.
באופן דומה, אנחנו יכולים לנתח הערות בבלוג שלך או בפוסטים ברשתות החברתיות כדי לאמוד את סנטימנט הקהל ומעורבותו. אנו משתמשים במשוב זה כדי לשפר את התוכן והשירותים שלך, ולהבטיח שהתוכן שלך יענה על הצרכים והציפיות של הלקוחות שלך.
שלב 4: עריכת סקרים, סקרים וראיונות
סקרים וראיונות מספקים גישה ישירה למחשבות ולדעות של קהל היעד שלך, ומציעים תובנות שלא יסולא בפז לגבי הצרכים וההעדפות שלהם. על ידי יצירת שאלונים יעילים ועיסוק בשיחות אחד על אחד, אנו יכולים לאסוף משוב מפורט המסייע לך לחדד את אסטרטגיית התוכן שלך ולספק טוב יותר את דרישות הקהל שלך.
יצירת סקרים יעילים
כדי ליצור סקרים שמעודדים משוב בעל ערך מקהל היעד שלך, התחל בהתמקדות בהיבטים ספציפיים של הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב שלהם.
שמור על שאלות תמציתיות וממוקדות, והשתמש בשילוב של פורמטים פתוחים ורב ברירה כדי לאסוף נתונים כמותיים ואיכותיים כאחד. לדוגמא, תוכל לשאול יועצים פיננסיים לגבי השיטות המועדפות עליהם להתעדכן בחדשות התעשייה או לברר לגבי האתגרים העומדים בפניהם בעת סיוע ללקוחות בנושאים פיננסיים מורכבים.
במידע שנאסף מסקרים אלה אנו יכולים להשתמש על מנת לשפר את אסטרטגיית התוכן שלך ולהתייחס לדאגות הקהל שלך.
עריכת ראיונות משתמשים
ראיונות מספקים הזדמנות לאינטראקציה ישירה עם קהל היעד שלך, ומאפשרים לך לקבל תובנות מעמיקות לגבי הצרכים וההעדפות שלהם. מה שאפשר לעשות זה לפנות למדגם קטן מהקהל שלך וערוך ראיונות באופן אישי, באמצעות הטלפון או באמצעות פלטפורמות ועידות וידאו.
לאחר מכן יש להכין רשימה של שאלות פתוחות המעודדות תגובות מפורטות, כמו "מהם האתגרים העיקריים שלכם כיועץ פיננסי?" או "איזה סוג של תוכן אתה מוצא את הערך הרב ביותר בעת מחקר אפשרויות ביטוח?"
את המידע שנאסף מראיונות אלה יש לנתח כדי לחדד עוד יותר את אסטרטגיית התוכן שלך ולתת מענה לצרכי הקהל שלך.
שלב 5: שימוש בכלים לעיבוד שפה טבעית
כלים לעיבוד שפה טבעית מציעים דרך רבת עוצמה לנתח תוכן שנוצר על ידי משתמשים ולחלץ תובנות חשובות לגבי ההעדפות והדאגות של קהל היעד שלך. על-ידי מינוף כלי עזר לזיהוי רגשות, ביטויי מפתח וגופים, תוכל ליצור תוכן שיענה טוב יותר על צרכי הקהל שלך וישפר את הנראות האורגנית של האתר שלך.
ניתוח תוכן שנוצר על ידי משתמשים באמצעות תוכן
כלים כגון 'שפה טבעית' של גוגל יכולים לעזור לך לנתח תוכן שנוצר על ידי משתמשים ולחלץ תובנות חשובות. כלים אלה מעבדים כמויות גדולות של טקסט מתוך ביקורות, הערות ודיונים בפורום, ומאפשרים לך לזהות דפוסים ומגמות שאולי לא נראים מיד. על ידי שילוב תובנות אלה באסטרטגיית התוכן שלך, תוכל לטפל טוב יותר בדאגות הקהל שלך וליצור תוכן שידבר אליהם באמת.
זיהוי סנטימנט
כלים אלה יכולים לעזור לך לחשוף מידע רב ערך על ההעדפות והדאגות של הקהל שלך על ידי ניתוח סנטימנט, ביטויי מפתח וגופים בתוכן שנוצר על ידי משתמשים.
לדוגמא, ניתוח סנטימנט יכול לחשוף אם משתמשים בדרך כלל מרוצים או לא מרוצים ממוצר פיננסי ספציפי, בעוד שחילוץ מילות מפתח יכול לעזור לך לזהות נושאים משותפים או נקודות כאב.
זיהוי וחשיפה של שמות, ארגונים או מושגים חשובים בתוך הטקסט. על ידי מינוף תובנות אלה, תוכל להתאים את התוכן שלך כדי לענות טוב יותר על צרכי הקהל שלך ולשפר את הנראות האורגנית של האתר שלך.
שלב 6: יישום הממצאים שלך באסטרטגיית התוכן שלך
עם שפע של מידע שנאסף מקהל היעד שלך, הגיע הזמן לשים את הממצאים שלך לפעולה. על ידי יצירת תוכן שמתיישר עם כוונת החיפוש, התקשרות עם קהילות מקוונות ושכלול מתמיד של האסטרטגיה שלך על סמך משוב משתמשים ומדדי ביצועים, תוכל להישאר רלוונטי ומרתק תוך בניית קשרים מתמשכים עם הקהל שלך.
יצירת תוכן שמתיישר עם כוונת החיפוש
אני משתמש בתובנות שהתקבלו מהמחקר שלך כדי לפתח תוכן שפונה לכוונת החיפוש של הקהל שלך. השימוש הזה עשוי לכלול יצירת סוגים שונים של תוכן, כגון פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה ומדריכים, המכוונים למילות מפתח ספציפיות ומתייחסים לכוונות חיפוש שונות.
חשוב לוודא שהתוכן שלך אינפורמטיבי, מרתק ומספק ערך לקהל שלך. לדוגמה, ליצור סדרה של מאמרים המכסים חששות תכנון פיננסי משותף או לפתח הדרכה וידאו על בחירת פוליסת הביטוח הנכון על בסיס הצרכים האישיים.
מדידה והתאמת אסטרטגיית התוכן שלך
אנחנו עוקבים תמיד אחר ביצועי התוכן שלך באמצעות כלי ניתוח כמו גוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר מעורבות משתמשים, תנועה והמרות. חלק חשוב מהעבודה הוא ניתוח הנתונים כדי לזהות תוכן המדבר עם הקהל שלך והתאם את האסטרטגיה שלך בהתאם.
לדוגמא, אם אני מבחין שמאמרים על תכנון מס זוכים למעורבות גבוהה, אני אציע לך ליצור תוכן נוסף בנושא זה. דבר נוסף שאני ממליץ זה לצמצם באופן רציף את אסטרטגיית התוכן שלך על סמך משוב משתמשים, מגמות בתעשייה ומדדי ביצועים כדי להישאר רלוונטיים ומרתקים.
לסיכום
הבנת כוונת החיפוש של קהל היעד שלך חיונית ליצירת תוכן המהדהד איתם ומשפר את הנראות האורגנית של האתר שלך. על ידי ביצוע השלבים המתוארים במדריך זה, תוכל למקם את עצמך כמומחה בכוונת חיפוש, ולהציע ערך ייחודי ללקוחות שלך בענפי הפיננסים והביטוח. גישה מקיפה זו לא רק תעזור לך להתבלט.
צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.