החלפת קישורים לקידום אתרים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

החלפת קישורים היא אחת הטכניקות הוותיקות ביותר בעולם ה – SEO. המשמעות של החלפת קישורים היא שאתר אחד מטמיע קישור לאתר אחר בתמורה לקישור לאתר שלו. It's that simple. אבל למה שתרצה בכלל לעזור למתחרה שלך? התשובה בפנים, והיא הולכת להפתיע אותך.

החלפת קישורים היא טכניקה שאמורה לעזור בקידום האתר שלך, לחזק את סמכות האתר בגוגל ולעשות את זה בצורה שיתופית – כלומר, אתה עוזר לי ואני עוזר לך. האם תמיד נכון להחליף קישורים? התשובה היא לא. אין סיבה שאתר גדול וסמכותי בתחום X יחליף קישור עם אתר קטן וחדש בתחום X, אבל כשיש שני אתרים קטנים בתחום X שרוצים להפוך להיות אתרים גדולים שמובילים תנועה אורגנית אז החלפת קישורים היא מקום לא רע להיות בו.

למה החלפת קישורים טובה לקידום האתר?

מנועי החיפוש הם מאגרי ידע עצומים שמכילים אתרי אינטרנט מכל העולם. חיפוש פשוט בשורת החיפוש בגוגל מייצר רצף פעולות כמעט דמיוני שמפעיל מאות מחשבים ברחבי העולם, פעולה שהמטרה שלה היא לתת לגולש את התשובה הנכונה ביותר עבורו. ההיצע הוא בלתי נתפס, מיליוני אתרים חדשים עולים לרשת האינטרנט מדי יום! 

במציאות כזאת, ועם כל הרצון הטוב של מנועי החיפוש להסתמך על תוכן איכותי ועל ביצועי האתר בלבד בדירוג האתר, קישורים רלוונטיים היו ונשארו גורם מרכזי שמשפיע על הדירוג. 

כל קישור שנכנס לאתר שלך הוא המלצה, ממש כמו הערת שוליים בעולם האקדמיה. אז נכון, כדי להשיג תוצאות במנועי החיפוש לא חייבים לשלב את אותן הערות שוליים בצורת קישורים, אבל גוגל ומנועי החיפוש האחרים בהחלט מייחסים לזה חשיבות. אם לאתר שלך יש קישור נכנס מאתר אחר סמכותי בתחום העיסוק שלך, אז הקישור הזה יכול בהחלט לסייע לך להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל.

החלפת קישורים טובה לקידום האתר

האם החלפת קישורים חייבת להיות באותו תחום?

התשובה הטכנית היא 'לא', אבל התשובה הנכונה היא – 'רצוי'. בתור מקדם אתרים עם ניסיון אני יודע שלא תמיד קל לחבר בין אתרים מאותו תחום מתוך חשש לעזור למתחרה על חשבונך. 

אני רוצה לנקות לרגע את החשש הזה ולהסביר איך החלפת קישורים עובדת בדיוק. נתחיל בחשש.

האם החלפת קישורים תוביל תנועה מהאתר שלי לאתר של המתחרה?

כשאני מציע ללקוחות שלי להיעזר באסטרטגיה של החלפת קישורים אני מיד מסביר שהקישור שייצא מהאתר שלהם לאתר אחר יופיע בפוסט בבלוג האתר. הפוסט הזה לא יהיה מושקע והוא לא יתחרה בתכנים אחרים באתר שעוסקים באותו נושא. בדרך הזו האתר שלך אמנם יוציא קישור לאתר אחר, אבל המשתמשים עצמם לא אמורים להגיע לעמוד הזה. 

איך אני יודע שהם לא יגיעו? כי אנחנו לא נציג את הפוסט בתפריט האתר וגם לא בבלוג, בקיצור – הוא לא יוצג בשום מקום. אבל הוא כן יוצג למנועי החיפוש, כך שמי שידקדק בחיפוש הפוסט הנסתר ויגיע לעמוד 5 או 6 בגוגל אחרי שהוא יקליד את שם הדומיין שלך בשורת החיפוש, יש סיכוי שהוא יגיע לאותו עמוד ומשם לאתר של המתחרה. 

החלפת קישורים תוביל תנועה מהאתר שלי לאתר של המתחרה

מי יעשה דבר כזה? מישהו שיש לו יותר מדי זמן פנוי, שלא אוהב את עצמו מספיק כדי למצוא משהו טוב יותר לעשות עם הזמן הפנוי שלו ושיודע, בדרך לא דרך, שיש פוסט שמתחבא במעמקי תוצאות חיפוש שאף אחד לא מחפש בגוגל.

האם אני צריך להיות בקשר עם אתרים אחרים?

החלפת קישורים בין אתרים לא אמורה להעמיד אותך המצב מביך מול מתחרה. אני לא מכיר יותר מדי אנשים שישמחו להרים טלפון למתחרה שלהם ולהציע להם עסקה כזאת, בכל זאת אנחנו בסך הכל בני אדם. האמת היא שאין סיבה לעשות את זה, בשביל זה יש מקדמי אתרים בעולם, זה התפקיד שלנו, לקשר בין האתר שלך לבין אתרים אחרים ולחשוף את האתר שלך לעולם. 

האם יש ניגוד אינטרסים של מקדם האתרים בהחלפות קישורים?

לקוח שאל אותי פעם למה הוא צריך לתת קישור מהאתר שלו, שכבר הגיע למקומות גבוהים מאוד בגוגל עם תהליך קידום אתרים מוצלח, לאתר זניח שנמצא בתחילת הדרך. אין לי תשובה חד משמעית בעניין הזה, אבל אני אגיד שאני לא מכריח אף לקוח להסכים להחלפת קישורים. כשאני מציע את זה אני עושה את זה בשקיפות מלאה. 

הדעה האישית שלי היא שיש מספיק מקום לכולם בכל תחום ואם נעזור אחד לשני נוכל לייצר כוח אדיר שקשה מאוד להתחרות מולו. אבל זאת רק הדעה שלי ואני מקבל ומכבד דעות שונות, כך שמי שלא מעוניין לנדב את האתר שלו להחלפת קישורים ממש לא חייב.

איך מבצעים החלפת קישורים בפועל?

כדי להשיג את המירב מהחלפת הקישורים אני ארצה תמיד להוציא קישור לעמוד החזק ביותר – עמוד הבית. כמו שאמרתי קודם, העמוד ממנו ייצא קישור לעמוד הבית של אתר אחר יהיה עמוד פנימי בבלוג. 

בחירת נושאים

הנושא בו העמוד יעסוק יהיה נושא שכבר יש בו עיסוק באתר או נושא שאין לבעל האתר עניין לקדם. אחרי שבחרנו את הנושא אנחנו נעביר את התוכן לכתיבה (בדרך כלל מדובר בתוכן מהיר מאוד וזול). מה שחשוב לזכור זה שהחלפת קישורים משרתת את שני הצדדים. התוכן צריך לשרת גם את האתר בו הוא נמצא וגם את האתר אליו הקישור מכוון. זה לא משנה כל כך מה נושא התוכן, אבל חשוב שהוא יהיה קשור כמובן לתחום. 

מה שיותר חשוב זה שהקישור יוביל לעמוד הבית ושמילת המפתח שמכילה את הקישור (אנקור) תהיה מילת המפתח הנכונה לקידום האתר. לצורך העניין, נניח שיש לך עסק שמספק מוצרים לבעלי חיים והחלטת להכניס את האתר שלך לאסטרטגיית החלפת קישורים עם אתרים אחרים. מעולה. מה שחשוב זה לוודא שהביטוי המרכזי שמוביל את הקישור לאתר שלך יהיה הביטוי המרכזי של עמוד הבית, למשל – 'ציוד לחיות'.

הטמעת התוכן

בחרנו את הנושא, כתבנו אותו ועכשיו אנחנו נעלה אותו לאתר ונדאג שהוא לא יוצג בשום מקום אבל שהוא כן יוצג למנועי החיפוש. איך עושים את זה? אני אדגים איך לעשות את זה במערכת וורדפרס בעזרת התוסף yoast שהוא התוסף המוכר ביותר לעבודת SEO בוורדפרס. אם יש לך אתר בממשק אחר הפעולה היא אותה פעולה, פשוט צריך להבין איך מבצעים אותה.

ביצוע החלפת קישורים

איך ליצור פוסט שלא יופיע בשום מקום באתר

מה שאנחנו רוצים לעשות זה בעצם לוודא שהתוכן שאנחנו כותבים לא משויך לאף קטגוריה. כדי לוודא את זה אנחנו צריכים לדעת שהתוכן שאנחנו מעלים לא משויך באופן אוטומטי. אם אין לך מושג על מה שאני מדבר אז כדאי לתת למתכנת או למי שבנה לך את האתר לבדוק כדי שלא יהיו פספוסים.

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-774-6333​.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.