חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיפור זמני טעינת אתר: הדרך שלך להתחרות מול הגדולים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

אנחנו חיים בעידן הכאן ועכשיו. יש לך אתר אינטרנט בתחום מסוים והשאיפה שלך היא כמובן לחשוף אותו לכמה שיותר אנשים דרך קידום אורגני בגוגל. מעולה, אבל עם זמני טעינה איטיים זה בלתי אפשרי. מה הם זמני טעינת אתר, למה הם כל כך חשובים לקידום אורגני בגוגל ואיך אפשר להתחרות מול חברות ענק עם אתר פשוט בעזרת זמני טעינה מהירים?

כמה זמן משתמש ממוצע נותן לדף אינטרנט עד שהוא נטען?

לפני שאני אענה על השאלה הזו אני אתחיל ואומר שמבחינת גוגל זמן טעינה אידיאלי הוא פחות מחצי שנייה. זו בכל אופן השאיפה של גוגל, כשבפועל זמני טעינת אתרים שנמצאים בעמודי התוצאות הראשונות נעים בין שנייה אחת לשתי שניות. ועכשיו לנתונים המעניינים, 53% מהביקורים באתרי אינטרנט דרך מכשירים ניידים ננטשים אם הטעינה של הדפים נמשכת יותר מ-3 שניות. עיכוב של 2 שניות נוספות בזמן הטעינה מביא לשיעורי נטישה של עד 87%. כן, כמעט תשעים אחוזים מהמשתמשים הפוטנציאליים ייתנו לאתר שלך בין 4 ל – 5 שניות לפני שהם יצאו ממנו יעברו לתוצאה הבאה. 

למה מהירות טעינת האתר חשובה לקידום בגוגל?

הסיבה היא פשוטה – אחוזי נטישה גבוהים פוגעים בדירוג האתר שלך. אחת השאלות הפילוסופיות המעניינות לדעתי היא – האם אמנות מחקה את המציאות או שהמציאות מחקה את האמנות. במקרה של תוצאות חיפוש בגוגל, האלגוריתם מחקה את המציאות המשוערת ומתאים את עצמו למציאות בשטח. 

מה הכוונה? לאלגוריתם של גוגל יש המון נתונים, ואנחנו מדברים פה על מיליארדי נתונים, אם נדייק אז – 1.14 מיליארד נתונים בצורת אתרי אינטרנט. אמנם רק 17% מתוך אתרי האינטרנט האלו פעילים, אבל לגוגל יש את הנתונים של האתרים הפעילים, של אלו שאינם פעילים וכמובן שיש להם גם את הנתונים של חשבונות הג'ימיילי שלנו, מסמכי הדוקס ועוד כהנה וכהנה נתונים ישירים ועקיפים שמגיעים ישירות לחוות השרתים של גוגל. 

מהירות טעינת האתר לקידום בגוגל

 

כל הנתונים הללו מאפשרים לבינה המלאכותית שנקראת 'אלגוריתם' לבצע תחזית ביחס לדברים שאנחנו רוצים לקבל כשאנחנו מקלידים מילות חיפוש בשורת החיפוש של גוגל. בקיצור, המון מחשבה, המון טכנולוגיה, המון נתונים, המון משאבים והמון יכולות במטרה לתת לך בדיוק את מה שרצית למצוא. 

עכשיו אני אשאל שאלה פשוטה, מה שווה כל האלגוריתם הזה אם האתר שלך לא עולה?! זמני טעינת אתר נמוכים הם לא פחות מזלזול בדבר המופלא הזה שנקרא גוגל. מי שחושב שאני או כל מקדם אתרים אחר יוכל להציל את האתר האטי שלו מהעמוד החמישי – שישי של תוצאות החיפוש של גוגל כדאי שיתעורר ומהר. 

אם נתקלת במקדם אתרים שטוען שהוא יכול לקדם אתר שלא נטען, אני מציע שתיקח את הטיעונים שלו בערבון מוגבל, כי מדובר במקדם אתרים טעון שיפור, ואני אטען שככל הנראה לא מדובר במקדם אתרים אלא בטוען לכתר (וכאן הסתיימה בדיחת הטעינה, לא לשפוט אותי, אני טעון בנושא הזה. עכשיו באמת שזהו).

מה היא מהירות אתר תקינה לפי גוגל?

כשנכנסים לתהליך של קידום אתרים, אחד הדברים הראשונים שצריך לוודא זה שאין בעיות עם זמני טעינת האתר, אבל מהו זמן טעינה טוב? על פי מחקר משנת 2019, זמן טעינה של 0-4 שניות הוא הטוב ביותר עבור שיעורי המרות. חמש השניות הראשונות של זמן טעינת הדף בעלות ההשפעה הגבוהה ביותר על שיעורי ההמרה. למעשה, שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר של מסחר אלקטרוני מתרחשים בדפים עם זמני טעינה בין 0-2 שניות.

למה אתרי מובייל איטיים יותר מאתרי דסקטופ?

כבר בפברואר 2018 גוגל ביצעו מחקר משלהם ובו הם פרסמו נתונים על מהירויות טעינת אתרים מ – 213 מדינות. גוגל ביצענו ניתוח של 11 מיליון דפי נחיתה של מודעות לנייד מאותן מדינות שהשתתפו במחקר מדינות. ניתוח זה אישר את ההשערה של גוגל, שגם כאשר רוב התנועה מתרחשת כעת ב – 4G (ומאז ב – 5G) רוב האתרים הניידים עדיין איטיים (לטעמם של גוגל), ועוד נכתב במאמר בפירוש כי יש באתרי המובייל האלו יותר מדי אלמנטים.

כן, כן, קראת נכון, יש באתר המובייל שלך יותר מדי אלמנטים לדעת גוגל. ונשאלת השאלה, מה פתאום גוגל מתערבים בתוכן האתר שלך? האין זו חוצפה שלא תיתאר? לא, זו לא חוצפה, יש להם את המנדט להגיד לך איזה אתרים עומדים בתנאי האיכות ואילו אתרים אינם עומדים בתנאים האלו. ואם לומר את האמת, לא מדובר בדרישה מוגזמת. 

למה גוגל מציעים לנו להוריד אלמנטים ויזואליים מאתרי המובייל?

אם גוגל היו מאפשרים, לצורך העניין, רק לאתרים שיש להם זמני טעינה של חצי שנייה ושיש בהם הרבה מאוד אלמנטים להגיע לתוצאות החיפוש במיקומים הגבוהים הייתה לי עם זה בעיה קשה. אבל המצב הוא לא כזה, להיפך, גוגל נותנים אפשרות גם לאתר הפרטי שיושב בבית ומפתח אתר אינטרנט משלו, להתחרות בתאגידי ענק ולקבל חשיפה אורגנית. 

התאגידים יכולים להרשות לעצמם להחזיק שרתים פרטיים שיכולים לאפשר להם לתפעל אתר אינטרנט עם הרבה מאוד אלמנטים מבלי לוותר על זמני טעינה מהירים. אתרים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם את זה, אז גוגל אומרים להם לחסוך באלמנטים.

ויש שישאלו את השאלה המעצבנת – 'אבל למה שגוגל לא יתנו לי לשלב אלמנטים כמו שהתאגידים הגדולים עם השרתים שלהם משלבים? ואם הם לא נותנים לי את האפשרות הזאת אז לפחות שיגבילו גם אותם!'. ועל זה אני אגיד, חבר'ה, גוגל זה גוף עסקי ופרטי, הוא עוד לא רגולטור והוא לא מדינה וטוב שכך. 

הקברניטים של גוגל רוצים לתת לגולשים את המענה הטוב ביותר באזור התוצאות האורגניות. אם זה היה תלוי בתאגידים הגדולים הם היו קונים מזמן את האזור האורגני של גוגל ועושים בו כרצונם, אבל למזלנו בגוגל עדיין יושבים נכון להיום אנשים עם חזון, האנשים שבנו את מנוע החיפוש הגדול בעולם ושהשאיפה שלהם היא להשאיר אותו כך ולחזק אותו ולא להפוך אותו לאמצעי פרסום של תאגידי ענק. 

לא לשכוח שגוגל הוא עסק שרוצה לתת למשתמשים את הטוב ביותר

גוגל הוא עסק, וכעסק הוא רוצה להרוויח ולכן יש בו שטחי פרסום, וכנגד זה יש מאבקים באיחוד האירופי ובמקומות נוספים בעולם וזה בסדר גמור שיש מאבקים כאלו. גוגל רוצים להרוויח, יש להם כוח, מישהו צריך לדאוג שהכוח הזה לא ינוצל לרעה, מאה אחוז. אבל לדרוש מגוגל לתת לאתר שלך להגיע לתוצאות הראשונות עם אתר שלוקח לו יותר משתי שניות להיטען ב – 2022? אין בזה שום היגיון.

מה מאט את מהירות טעינת האתר?

נחזור לאותו מחקר של גוגל עליו דיברתי קודם, מחקר שבחן את מהירויות טעינת האתר של אתרים בתחומים משלל מגזרים. במחקר הזה גוגל גילו כי טעינת דפי אינטרנט ממגזרי הרכב, הקמעונאות והטכנולוגיה לוקחים הכי הרבה זמן בממוצע. בואו ננסה להבין מדוע:

כך נראה עמוד בית של אתר למכירת רכבים:

אתר למכירת רכבים עם תמונה המאטה את האתר

 

כך נראה אתר מתחום הקמעונאות:

אתר חנות עם האטת זמני טעינה

 

כך נראה אתר מתחום הטכנולוגיה:

תמונה ברזולוציה גבוהה המאטה זמני טעינה

 

אז מה יש לנו כאן? תמונות גדולות ברזולוציה גבוהה מאוד, תמונות מתחלפות, סרטונים, מחשבון מחירים, בקיצור – המון אלמנטים 'כבדים'. כדי שהאלמנטים האלו יטענו במהירות צריך שני דברים – בסיס נתונים עם רוחב פס גדול מספיק שמאפשר לחברה שמתחזקת את האתר לשלוח נתונים במהירות לשרת ולקבל את הנתונים בחזרה, ודבר שני ולא פחות חשוב זה היכולת שלך לקבל מהם את הנתונים הללו (בעזרת אינטרנט מהיר כמובן). 

התאגידים הגדולים עושים את שלהם מבחינת שרתים והם לוחצים על ממשלות להגדיל כל הזמן את מהירויות הגלישה. היום זה 5G וכבר מדברים על 6G וכן הלאה וכן הלאה. בסופו של דבר קשה מאוד להתחרות עם התאגידים הגדולים דרך אלמנטים ויזואליים, ובעתיד זה יהיה קשה עוד יותר. מה שאפשר לעשות זה לתת לגולשים את מה שהם רוצים בצורה מינימליסטית כבר עכשיו, כך שנוכל להכין את עצמנו לעתיד בו האיכות תצטרך להתגבר על הנראות.

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-774-6333​.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות