חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק בוואטסאפ: איך לעשות את זה נכון

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

אחד הכלים הטובים ביותר שאני וכל מי שיש לו עסק שמכבד את עצמו, משתמש בהם – הוא שיווק בוואטסאפ. אני מקדם אתרים בגוגל וברור לי שזו הפלטפורמה עם הכי הרבה תנועה באינטרנט, אבל גם וואטסאפ לא פראיירית בכלל. אמנם היא לא יכולה להשיג לך לקוחות חדשים, אבל בוא תראה מה היא כן יכולה לעשות עבור העסק שלך:

סיפורי הצלחה של שיווק בוואטסאפ

וודקה אבסולוט: וודקה אבסולוט ניהלה קמפיין שיווקי מגניב ביותר בארגנטינה שכלל את וואטסאפ. הם יצרו ׳שומר סדר׳ בדיוני בשם SVAN והמשתמשים יכלו לתקשר איתו בוואטסאפ כדי לקבל הזדמנות לזכות בכרטיסים למסיבה אקסקלוסיבית. הקמפיין הצליח מאוד והוא יצר הרבה חשיפה גדולה לקהלים קיימים והפך את האינטראקציה של לקוחות משקה אלכוהול לאינטראקציה מדליקה ומסקרנת.

Hellmann: החברה ניהלה קמפיין מוצלח בברזיל שבו לקוחות יכלו להירשם כדי לדבר עם שף. הלקוחות נקראו לשלוח הודעת וואטסאפ עם תמונות של מה שיש במקרר שלהם, ושפים אמיתיים היו שולחים בחזרה מתכונים באמצעות המרכיבים האלה. הקמפיין קיבל חשיפה גבוהה, מעורבות גדולה ויצר נאמנות מוגברת למותג.

yoox net a porter: רשת אופנה מקוונת מתקדמת שהחלה להשתמש בוואטסאפ כדי להציע חוויות קניות בהתאמה אישית ללקוחות מובילים. מומחי הקניות שלהם היו שולחים הודעה ללקוחות עם המלצות על מוצרים. השירות התקבל היטב בקרב קהל היעד ועזר להעמיק את היחסים שלהם עם לקוחות.

BBC: במהלך משבר האבולה במערב אפריקה, הבי-בי-סי השתמש בוואטסאפ כדי להפיץ מידע בריאותי קריטי בפורמט קל להבנה. הם הצליחו לעשות שימוש יעיל בפלטפורמה מכיוון שוואטסאפ איפשר להם להגיע לאנשים באזורים מרוחקים.

ריליאנס אנרגיה: ריליאנס אנרגיה ההודית החלה להשתמש בוואטסאפ כערוץ שירות לקוחות, המאפשר ללקוחות לדווח על הפסקות חשמל או בעיות אחרות ישירות באמצעות הודעות. השירות שיפר את תמיכת הלקוחות שלהם והגביר את שביעות רצון הלקוחות.

 

♦ צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? השאר פרטים ואנחנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות ♦

 

 

מה משותף בין כל אלה שהצליחו?

ארגונים ששילבו בהצלחה את וואטסאפ באסטרטגיות השיווק ושירות הלקוחות שלהם חולקים כמה מאפיינים משותפים:

מיקוד לקוחות: הם נותנים עדיפות לצרכים ולהעדפות של הלקוחות שלהם. וואטסאפ היא פלטפורמה בה אנשים רבים מבלים הרבה מזמנם, ולכן על ידי יכולת להגיע אל הלקוחות היכן שהם נמצאים, מאפשרת לארגונים לשפר את חווית הלקוח ולהגביר את המעורבות.

חדשנות: הם חושבים מחוץ לקופסה. בין אם מדובר במשלוח כרטיסים דרך וואטסאפ או בשימוש בו כערוץ לקמפיין שיווקי, הארגונים האלו השתמשו בפלטפורמה בדרכים חדשניות כדי להתבלט ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלהם.

תקשורת ישירה: הם מעריכים את הערך של תקשורת ישירה ואישית. וואטסאפ מאפשרת תקשורת בזמן אמת, אחד על אחד, שיכולה להפוך את האינטראקציות לאישיות ויעילות יותר.

היענות: הם מבינים את החשיבות של תגובות מהירות. בין אם מדובר בשאילתת לקוחות או בתלונה, חברות שמצליחות בוואטסאפ נוטות להגיב במהירות, מה שיכול לשפר משמעותית את שביעות רצון הלקוחות.

יכולת הסתגלות: הם גמישים ומוכנים להסתגל. וואטסאפ מכניסה לעתים קרובות תכונות חדשות (כמו וואטסאפ עסקים), והחברות המצליחות מנצלות את התכונות הללו על מנת לשפר את תקשורת הלקוחות ואת הפעילות העסקית הכוללת שלהן.

מונחה נתונים: הם ממנפים נתוני לקוחות כדי להניע את האסטרטגיות שלהם. בין אם מדובר בהתאמה אישית של הודעות על סמך רכישות קודמות או מיקוד לדמוגרפיה ספציפית באמצעות הקמפיינים שלהן, חברות מצליחות משתמשות בנתונים שיש להן כדי להפוך את אסטרטגיות הוואטסאפ שלהן ליעילות יותר.

שיווק בוואטסאפ: איפה מתחילים?

חשבון עסקי בוואטסאפ

התחל ביצירת חשבון עסקי בוואטסאפ. יש לו תכונות נוספות כמו תגובות אוטומטיות, תוויות לארגון אנשי קשר ודף פרופיל שבו תוכל לשתף מידע על העסק שלך.

צור פרופיל עסקי מעניין

מלא את פרופיל העסק שלך בכל המידע הדרוש. זה כולל תמונת פרופיל מקצועית (כמו הלוגו שלך), תיאור העסק שלך, שעות פעילות, דואר אלקטרוני ואתר אינטרנט.

רשימות שידור

השתמש ברשימות שידור כדי לשלוח הודעות לאנשים רבים בבת אחת, מבלי שהם ידעו מי עוד מקבל את ההודעה. ניתן להשתמש בזה לשליחת עדכונים, הצעות וחומר שיווקי אחר. עם זאת, נסה שלא להפציץ את הלקוחות שלך בהודעות רבות מדי מכיוון שזה עלול להרגיש פולשני.

עדכוני סטטוס

השתמש בתכונה 'סטטוס' כדי לעדכן את הלקוחות שלך לגבי מוצרים חדשים, מכירות או כל עדכון עסקי אחר. זה עובד באופן דומה לסיפורי אינסטגרם או לסנאפצ ' אט, ונעלם לאחר 24 שעות..

התאם אישית את ההודעות שלך

וואטסאפ מאפשרת תקשורת אחד על אחד עם הלקוחות שלך. השתמש בזה כדי להציע שירותים מותאמים אישית, לספק תמיכת לקוחות ולתקשר איתם בצורה מותאמת אישית יותר.

תמיכת לקוחות

הצעת תמיכת לקוחות מהירה ויעילה יכולה לסייע בבניית אמון ושיפור שביעות רצון הלקוחות. אתה יכול אפילו להשתמש במגיבים אוטומטיים כדי לשלוח תשובות מיידיות כשאתה לא זמין.

קבוצות וואטסאפ

בהתאם לאופי העסק שלך, אתה יכול ליצור קבוצות וואטסאפ עם הלקוחות שלך. זה יקל על מעורבות טובה יותר וייצור קהילה סביב המותג שלך.

הרשאת הצטרפות

זכור תמיד לקבל את הסכמת הלקוחות שלך לפני שתתחיל לשלוח להם הודעות. זה לא רק עניין של נימוס, אלא גם מחויב על פי חוק.

מדוד ושפר

עקוב אחר מדדים כמו שיעורי תגובה, מעורבות לקוחות והמרות. השתמש בנתונים אלה כדי לחדד את האסטרטגיה שלך ולבצע שיפורים.

התוכן הוא המלך

לא משנה באיזו פלטפורמה אתה משתמש, התוכן הוא תמיד החשוב ביותר. צור תוכן מרתק ושימושי שמוסיף ערך ללקוחות שלך.

עם וואטסאפ אתה יכול ליצור דמות בדיונית ולייצר סביבה באז

יצירת דמות בדיונית, ממש כמו שעשו בחברת אבסולוט וודקה, יכולה להיות דרך יצירתית ומרתקת לתקשר עם הקהל שלך. כך תוכל לשלב דמות בדיונית באסטרטגיית השיווק שלך בוואטסאפ:

קדם את הדמות במקום אחר

צור באז סביב הדמות שלך באתר, בבלוג, במדיה החברתית ובערוצים אחרים שבהם הקהל שלך נוכח. שתף את מספר הוואטסאפ המשויך לדמות ועודד אנשים לשלוח הודעות. טיפ: אל תשתמש במספר הפרטי שלך. צור מספר ייעודי לאותה פרסונה וקשר אותה לחשבון הוואטסאפ העסקי שלך.

צור פרסונה

צור את הדמות שלך ביסודיות. מה סיפור הרקע שלה? מה האינטרסים שלה? ככל שהדמות שלך תהיה מסקרנת ומרתקת יותר, כך יותר אנשים ירצו לתקשר איתם.

אוטומציה של תגובות

אפיון עסקי של וואטסאפ מאפשר לך להגדיר תגובות אוטומטיות. ניתן להשתמש בהן כדי להגיב להודעות ראשוניות או לשאלות נפוצות. המסרים צריכים לעלות בקנה אחד עם האישיות של הדמות כדי לשמור על עקביות.

הגדר ציפיות

יידע את הקהל שלך מתי הוא יכול לצפות לתגובה. מכיוון שלא תהיה זמין 24/7, תוכל להפוך הודעה לאוטומטית כדי ליידע אותם על זמני התגובה שלך.

נציג וירטואלי

אם נפח ההודעות שלך גדול, שקול לשכור עוזר וירטואלי או נציג שירות לקוחות לניהול החשבון. הם צריכים להיות בקיאים באישיות של הדמות כדי לספק תגובות עקביות. אם הדמות שלך דוברת אנגלית תוכל להיעזר בשירותים זולים ולא רעים בכלל מהודו וממקומות נוספים במזרח אסיה.

תוכן אינטראקטיבי

צור תוכן אינטראקטיבי כמו חידות או סיפורים הכוללים את הדמות שלך כדי לשמור על מעורבות הקהל שלך. אלה יכולים להיות מועברים כהודעות אוטומטיות במרווחי זמן קבועים.

כלים עסקיים בוואטסאפ

השתמש בתוויות, תשובות מהירות ותכונות אחרות באפליקציית וואטסאפ עסקית כדי לעזור לך לנהל ולייעל שיחות.

 

הסכמה זה דבר שישראלים נוטים לזלזל בה, אבל היא קריטית. עליך להיות שקוף לגבי העובדה שהדמות שלך בדיונית ולהבטיח שיש לך את ההרשאות הדרושות ליצירת קשר עם משתמשים בוואטסאפ. בנוסף, עליך לכבד גם את הכללים וההנחיות של וואטסאפ, הכוללים אי שליחת דואר זבל או הודעות לא רצויות. לבסוף, חשוב לבדוק ולהתאים את האסטרטגיה שלך באופן קבוע על סמך משוב וביצועים.

כללי אצבע לכתיבת תכנים שיווקיים בוואטסאפ

יעילות התוכן שלך בוואטסאפ יכולה להיות תלויה במידה רבה באופי העסק שלך, במערכת היחסים שלך עם הקהל ובהעדפות שוק היעד שלך. עם זאת, ישנן כמה אסטרטגיות כלליות בהן תוכל להשתמש כדי ליצור תוכן מוצלח יותר:

התחל עם ברכה אישית

בהתחשב באופי האישי של וואטסאפ, בדרך כלל כדאי להתחיל עם ברכה בהתאמה אישית. השתמש בשם הנמען אם יש לך אותו.

הצג את עצמך

אם הנמען אינו מכיר את העסק שלך או אם זו האינטראקציה הראשונה שלכם, עליך להציג את עצמך ואת העסק שלך. עשה את זה קצר ולעניין.

ספק ערך

ודא תמיד שלמסר שלך יש מטרה ושהוא מספק ערך לנמען. בין אם זה מידע שימושי, הצעה מיוחדת או עדכון רלוונטי, מתן ערך מעלה את הסיכוי של המסר שלך לחדור דרך שריון הקשב הקצר של הלקוחות שלך.

שאל שאלות

מעורבות הקהל שלך בשאלות יכולה להיות דרך יעילה לפתוח בשיחה ולאסוף מידע רב ערך. רק וודא שהשאלות רלוונטיות וקלות לענות עליהן.

וודא שהמסר שלך ברור ותמציתי

הודעות הוואטסאפ צריכות להיות ברורות ותמציתיות. הימנע משימוש בז'רגון או בשפה מסובכת, ושמור על ההודעות שלך קצרות ככל האפשר תוך העברת המסר שלך.

 

כלול קריאה לפעולה (CTA)

אם אתה רוצה שהנמען יבצע פעולה ספציפית, אל תאתגר אותו. כלול קריאה ברורה לפעולה. זו יכולה להיות בקשה להשיב להודעה שלך, ללחוץ על קישור או לשתף את ההודעה עם אחרים.

השתמש במולטימדיה

וואטסאפ תומכת בסוגים שונים של מולטימדיה, כולל תמונות, סרטונים והודעות קוליות. שימוש באלה יכול להפוך את ההודעות שלך למסקרנות ומעניינות יותר.

האם להתחיל בשאלה או בהצגה עצמית?

באשר לשאלה אם להתחיל בשאלה או בהצגה עצמית, זה תלוי במידה רבה בהקשר. אם אתה פונה לאיש קשר חדש או שזו הפעם הראשונה שאתה מתקשר אתו בוואטסאפ, הצגה עצמית קצרה יכולה לעזור לקבוע מי אתה ולמה אתה יוצר איתו קשר. מצד שני, אם כבר יצרת קשר עם איש הקשר, שאלת שאלה יכולה להיות דרך יעילה לפתוח בשיחה. שקול תמיד את ההקשר ואת העדפות הקהל שלך כשאתה מחליט כיצד לבנות את ההודעות שלך.

מה היתרונות של שיווק עסקי בוואטסאפ?

וואטסאפ הפכה לאחת מאפליקציות המסרים הפופולריות ביותר בעולם, עם בסיס משתמשים במיליארדים. למרות שאי אפשר להגיע איתה לקהלי יעד חדשים, הפלטפורמה מציעה יתרונות משמעותיים עבור עסקים המעוניינים להתנהל מול הלקוחות שלהם ברמה אישית יותר. הנה כמה יתרונות ספציפיים:

קהל עצום

לוואטסאפ יש מעל 2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. אפשר להגיד שלכולם פחות או יותר יש וואטסאפ, כך שברגע שיש לך איש קשר חדש – יש לך אפשרות ליהנות מכל היתרונות השיווקיים שווטסאפ יכולה להציע לך.

תקשורת ישירה ואישית

וואטסאפ מאפשרת לעסקים לתקשר ישירות עם לקוחותיהם, מה שהופך אותה לכלי שיווקי אישי מאוד.

הודעות מותאמות אישית למעורבות גבוהה יותר

הודעות מותאמות אישית יכולות להוביל למעורבות גבוהה יותר של הלקוחות. זוהי פלטפורמה שבה לקוחות נוטים יותר לקרוא ולהגיב להודעות.

חסכוני

וואטסאפ חופשית לשימוש. אפילו החשבון העסקי, המציע תכונות נוספות, הוא בעלות נמוכה יחסית לערוצי שיווק אחרים.

תמיכה במולטימדיה

וואטסאפ תומכת בטקסט, קול, וידאו ותמונות, ומאפשרת תקשורת מגוונת ודינמית עם הלקוחות.

טווח הגעה עולמי

וואטסאפ משמש ביותר מ -180 מדינות. לכן, זוהי פלטפורמה נהדרת לעסקים המעוניינים להתרחב בינלאומית.

שירות לקוחות

זה יכול לשמש ככלי שירות לקוחות, המאפשר פתרון מהיר של שאילתות ותלונות, ובכך לשפר את שביעות רצון הלקוחות.

ערעור דמוגרפי רחב

וואטסאפ נמצאת בשימוש של קבוצות גיל שונות, ומעניקה לעסקים גישה לדמוגרפיה רחבה יותר.

קל לשימוש

לוואטסאפ יש ממשק קל לשימוש, הן לעסקים והן ללקוחות, מה שהופך את התקשורת לחלקה ויעילה.

תכונת קטלוג

תכונת הקטלוג העסקי של וואטסאפ מאפשרת לעסקים להציג את המוצרים או השירותים שלהם ישירות בפלטפורמה, מה שמקל על הלקוחות לגלוש ולרכוש.

גישות שונות לשיווק בוואטסאפ

וואטסאפ מציעה מגוון דרכים לשווק את העסק שלך. הנה כמה מהן:

שירות לקוחות

ניתן להשתמש בוואטסאפ ככלי שירות לקוחות מהיר וישיר. זה יכול לכלול מענה לפניות, פתרון תלונות או אפילו קבלת הזמנות. שירות לקוחות רספונסיבי ויעיל הוא המפתח לבניית נאמנות הלקוחות.

הודעות שידור

הודעות שידור מאפשרות לך לשלוח הודעה לאנשים רבים בבת אחת מבלי לחשוף את הנמענים זה לזה. זה אידיאלי לשליחת הודעות, מבצעים או עלונים.

עדכוני סטטוס

תכונת עדכון הסטטוס של וואטסאפ דומה לסטורי באינסטגרם או בפייסבוק. אתה יכול להשתמש בזה כדי לפרסם עדכונים, מכירות, מבצעים או מהדורות חדשות של מוצרים. רק זכור לשמור את זה מעניין ולא מכירתי יתר על המידה.

הודעות מותאמות אישית

שיווק מותאם אישית הוא כלי רב עוצמה. השתמש בהודעות אחד על אחד של וואטסאפ כדי לשלוח הצעות או המלצות בהתאמה אישית על סמך הרכישות או ההעדפות הקודמות של הלקוח.

צ'אטים קבוצתיים

אם זה מתאים לעסק שלך, צור קבוצת וואטסאפ ללקוחות שלך. זה יכול ליצור תחושה של קהילה ולאפשר מעורבות ישירה. זה משמש בעיקר פלטפורמות חינוכיות, קבוצות כושר ומועדוני חובבים.

הודעות אוטומטיות

באמצעות ממשק המשתמש העסקי של וואטסאפ תוכלו להגדיר הודעות אוטומטיות לשאלות נפוצות. זה מבטיח ללקוחות שלך זמני תגובות מיידיים בכל עת (אם זה משהו שאתה רוצה לעשות).

תכונת קטלוג

תכונת הקטלוג של וואטסאפ מאפשרת לעסקים להציג ולשתף את המוצרים או השירותים שלהם ישירות בתוך האפליקציה. לקוחות יכולים לגלוש בקטלוג שלך ולבצע הזמנות ישירות מחלון הצ'אט שלהם.

תוכן חינוכי

שתף תוכן חינוכי או אינפורמטיבי עם הלקוחות שלך שעוזר להם להבין טוב יותר את המוצרים, התעשייה שלך או מספק להם ידע רב ערך. זוהי גישה שיווקית עדינה אך יעילה המסייעת בבניית אמינות המותג.

הזמנות ועדכונים לאירועים

אתה יכול להשתמש בוואטסאפ כדי לשלוח הזמנות או עדכונים לאירועים. זה יכול להיות שימושי לאירועים וירטואליים וכם לאירועים פיזיים, כמו סמינרים מקוונים, סדנאות, אירוע מכירות או אירוע השקה.

אסוף משוב

איסוף משוב הוא חיוני לשיפור המוצר או השירות שלך. וואטסאפ מספקת פלטפורמה נוחה ללקוחות שלך לשתף את המשוב שלהם או לקחת חלק בסקרים.

הדברים שעלולים להכשיל אותך

בעוד שעסקים רבים הצליחו בשיווק בוואטסאפ, אחרים התמודדו עם אתגרים שהפריעו להם להצליח. הנה כמה בעיות נפוצות שעלולות לגרום לאסטרטגיה שיווקית בוואטסאפ להיכשל:

חוסר התאמה אישית

וואטסאפ היא פלטפורמת תקשורת אישית. אם עסקים שולחים מסרים כלליים ושיווק המוני, הם מסתכנים בניכור הקהל שלהם. לעתים קרובות מתעלמים מהודעות שאינן מתייחסות לצרכים, לתחומי העניין או להעדפותיו של הנמען.

היענות לקויה

כאשר לקוחות פונים לעסק בוואטסאפ, הם בדרך כלל מצפים לתגובות מהירות. אם לעסק לוקח יותר מדי זמן להגיב או משאיר שאלות ללא מענה, זה יכול להוביל לחוסר שביעות רצון של הלקוחות ולפגוע במוניטין של המותג.

התעלמות מכללי הפרטיות

לוואטסאפ יש כללים נוקשים לגבי פרטיות המשתמשים, ועסקים נדרשים לקבל הסכמה לפני העברת הודעות ללקוחות. אם עסק מתעלם מכללים אלה, הוא עלול להוביל לעונשים ולפגיעה במוניטין שלו.

דואר זבל

שליחת יותר מדי הודעות או תוכן לא רלוונטי עלולה להציף את הנמענים ויכולה להיתפס כספאם, מה שעלול להוביל לכך שלקוחות חוסמים את מספר העסק.

היעדר יעדים או אסטרטגיה ברורים

בדיוק כמו כל ערוץ שיווקי אחר, לעסקים צריכים להיות יעדים ואסטרטגיות ברורות בעת השימוש בוואטסאפ. ללא אלה, עסקים עשויים להיאבק כדי למדוד את ההצלחה שלהם או לבצע התאמות הדרושות לקמפיינים שלהם.

הזנחת ערוצים אחרים

בעוד שוואטסאפ היא כלי רב עוצמה, היא לא אמורה להיות הערוץ השיווקי היחיד שעסק משתמש בו. עסקים שמזניחים ערוצים אחרים לטובת וואטסאפ עלולים שלא להגיע לכל פלחי הקהל שלהם.

משאבים לא מספקים

טיפול בתקשורת וואטסאפ, במיוחד עבור בסיסי לקוחות גדולים יותר, יכול לקחת ממך משאבים רבים. עסקים שרוצים להצליח לשווק את עצמם בוואטסאפ צריכים להיות בטוחים שיש להם את המשאבים המתאימים שיאפשרו להם לנהל את נפח ההודעות הגדול ולשמור על איכות שירות הלקוחות שלהם.

כדי להימנע ממלכודות הכישלון, עסקים צריכים לוודא שהם מבינים את כללי הפלטפורמה, להכיר את הקהל שלהם, להגיב במהירות לשאילתות לקוחות, לספק תוכן רלוונטי ומותאם אישית ולאזן בין השימוש שלהם בוואטסאפ לבין ערוצי שיווק אחרים.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות