חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום העסק שלך בגוגל מפות: חשיפה גבוהה בחינם

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

גוגל מפות הוא כלי חינמי שמאפשר לך לקבל יותר חשיפה מקומית לעסק שלך. נרשמים בקלות, מקבלים פרופיל עסקי אותו אפשר לעדכן כל הזמן, להגיב לביקורות של לקוחות ולראות כמה אנשים צופים ברישום העסק שלך. במדריך הבא אסביר לך איך גוגל מפות יכול לעזור לך להגדיל את החשיפה ואיך להשתמש בכלי הזה בצורה נכונה.

בקצרה:

  • למה לי גוגל מפות עכשיו?
  • חשיבות המידע בעולמות השיווק הדיגיטלי.
  • לא להתקמצן על תמונות בעמוד העסקי בגוגל.
  • לא להתבייש לבקש חוות דעת חיוביות מלקוחות.
  • להתשמש במילות מפתח בצורה נבונה.
  • לעבוד עם GMB כדי להתקדם בגוגל מפות.
  • המקום הנכון להתחיל בו כשיש לך תקציב נמוך.
  • אפשר לפרסם את דף העסק שלך ברשתות החברתיות.
  • בקיצור, it's a win – win sin.

ישנן לא מעט סיבות מדוע כדאי לך להשתמש בגוגל מפות כדי לקדם את אתר האינטרנט שלך. גוגל מפות הוא כלי שנמצא בשימוש נרחב, או במילים אחרות – הוא הצליח איפה שאחרים נכשלו. אנחנו כמובן מברכים על ההצלחה שלו, מאחר והצלחתו הוא הצלחתנו, והצלחתנו היא פשוטה מאוד – למשוך ללקוחות פוטנציאליים למצוא בקלות את העסק שלך ולקבל את כל המידע שהם היו רוצים לקבל במקום אחד. 

על ידי אופטימיזציה נכונה של עמוד העסק שלך במפות גוגל נוכל לשפר את הנראות של העסק שלך ולהגדיל את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את האתר שלך. בנוסף, נוכל להשתמש בגוגל העסק שלי כדי לנהל את הרישום של העסק שלך במפות גוגל ולהגיב לביקורות של לקוחות, להשתמש במודעות גוגל כדי ליצור מודעות המופיעות במפות גוגל ולהניב תנועה לאתר שלך ועוד טיפים מעניינים נוספים שיעזרו לך לקדם את העסק שלך בלי לשבור את הכיס.

למה בכלל צריך את גוגל מפות?

גוגל מפות הוא כלי רב עוצמה לקידום עסקים המעוניינים לקבל חשיפה גדולה ובחינם (ומי לא רוצה את זה בעצם?). פתיחת חשבון בגוגל מפות הוא פשוט מאוד והוא מאפשר לך לשלב לינק לאתר שלך, להגיע כאמור לכמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את החשיפה ואת סיכויי ההמרה. 

סיבה נוספת מדוע לא כדאי לך לוותר על שימוש בפלטפורמה הנפלאה הזו של גוגל היא שמדובר בשטח פרסום מרשים ונראה לעין, שמופיע באזורים העלונים של תוצאות החיפוש האורגניים:

חיפוש שיננית בגוגל מפות

לימדו אותנו עוד כשהיינו ילדים שכשנותנים לך תקח, ואם גוגל כבר נותנים בחינם אז אין שום סיבה שלא לקחת. פרסום העסק שלך בגוגל מפות יעזור לך לשפר את הנראות של המותג שלך, להקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא את האתר שלך ואת המיקום הפיזי של העסק במידה וזה רלוונטי וכמובן ליצור אתך קשר ישירות מעמוד התוצאות של גוגל מפות אפילו בלי להיכנס לאתר.

קודם כל מידע

עוד לפני שנדבר על טיב התוכן והאיכות שלו, כשאנחנו מדברים על גוגל מפות אנחנו מדברים קודם כל על פרטים בסיסיים. איפה העסק שלך ממוקם, מה הן שעות הפתיחה והסגירה, האם הוא עובד בשבתות וחגים, האם הוא כשר, האם ניתן לשבת או רק לקחת, האם צריך להזמין מקום, האם צריך לקבוע פגישה או פשוט להגיע, מה מספר הטלפון ליצירת קשר, מה כתובת המייל / אתר האינטרנט שלך.

כדאי להוסיף מידע רב ככל האפשר לרישום העסק שלך. זה יעזור ללקוחות פוטנציאליים ללמוד יותר על העסק שלך , זה יקל עליהם למצוא אותו וזה גם יגדיל את הסיכוי שלך להופיע בשלושת התוצאות הראשונות בגוגל מפות, מה שאומר בעצם – הופעה בעמוד התוצאות האורגניות של גוגל.

לא להתקמצן על תמונות איכותיות

כלול תמונות באיכות גבוהה של העסק שלך. תמונות היו ונשארו המלצה שתמיד מוכיחה את עצמה, ולכן מפיע אותי בתור מקדם אתרים שזה עדיין לא ברור כמו העבודה שכדור הארץ עגול. מצד שני, אנחנו חיים בתקופה בה אנשים מאמינים שכדור הארץ לא באמת עגול וזה הכל שקר קונספירטיבי, אז במקום לקחת את זה קשה אני פשוט אסביר (שוב) את החשיבות של אלמנטים ויזואלים באתר ובגוגל מפות בפרט. 

תמונות מושכות באופן טבעי את העין, שזו כמובן אחת המטרות העיקריות שלנו בשיווק. תמונות איכותיות (מבחינה ויזואלית וטכנית) אשר יופיעו בדף העסק שלך בגוגל מפות יכולות לעזור ללקוחות פוטנציאליים לקבל מושג טוב יותר כיצד נראה העסק וכמובן – לתפוס את העין שלהם. זה בדיוק המקום לעשות את זה מבלי לחשוש מפגיעה בזמני טעינת האתר, מאחר ודף העסק שלך בגוגל יושב על השרתים של גוגל ולא על השרת שלך. המשמעות היא שתמונות טובות באיכות גבוהה במהירות בעמוד העסק שלך בגוגל מפות, אז למה לא לנצל את זה? (שוב, גוגל נותנים במתנה, צריך רק לקחת לקחת).

בקשו מהלקוחות שלכם להשאיר חוות דעת בגוגל מפות

לפני כמה חודשים הייתי בלונדון, ישבתי לעבוד בבית קפה ושקעתי לתוך משימה. כשהרמתי את הראש ראיתי שעברו שעתיים ושהתה שהזמנתי כבר התקרר מזמן. שעתיים ישבתי לעבוד בבית קפה קטן עם מעט מקום, לא הזמנתי שום דבר לאכול ורק עבדתי כשלידי ספל עם תה קר. אף אחד לא ניגש אליי, אף אחד לא הטריד אותי, המלצרית ראתה שאני עסוק ונתנה לי לעבוד בשקט. לא יודע מה אתכם, מבחינתי זה מדהים. 

רציתי לתת לה טיפ יפה אבל לא היה לי כסף קטן ומסתבר שהם לא מקבלים טיפ באשראי (שם גיליתי שזו המצאה ישראלית). עמדתי שם, כולי נבוך, לא יודע מה לעשות, לא היה מצב שאני יוצא משם בלי לתת למלצרית טיפ, לא היה מצב כזה! אמרתי לה שאני יוצא להוציא כסף וחוזר לתת לה טיפ, אבל היא חייכה ואמרה לי שלא צריך, היא שותפה במקום הזה (לא היה לה 20, אני מוכן ללכת עם זה לבית משפט) והיא אמרה לי שאם אני יכול לתת לה review של 5 כוכבים ולהוסיף כמה מילים טובות זה יעזור לה יותר מכל טיפ. 

מאז אני עושה את זה בלי שיבקשו ממני, אני מחלק חוות דעת חיוביות על ימין ועל שמאל (ולמי שלא מגיע אני פשוט לא נותן כלום, לא אוהב לתת חוות שליליות אבל זה רק אני). אל תתביישו לבקש מהלקוחות שלכם להשאיר חוות דעת ואל תשכחו לשלוח להם לינק לעמוד העסק בגוגל מפות (זה לא פשוט למצוא את זה אם מחפשים לבד). אתם תופתעו לגלות שאנשים דווקא שמחים לשתף אחרים בחוויות טובות, הם רק צריכים דחיפה קטנה שתעזור להם להתניע.

וובלינקס בגוגל מפות

השתמשו במילות מפתח בצורה חכמה

גוגל מפות הוא נגזרת של שירות החיפוש של גוגל, וכדי להופיע בגוגל צריך כמובן לקלוע לביטויים בהם אנשים משתמשים על מנת למצוא את המוצרים/ שירותים/ מידע שהם מחפשים. זו הסיבה מדוע חשוב לשלב מילות מפתח בעמוד העסק שלך בגוגל מפות, מה שיעזור לך כמובן לשפר את הנראות של העסק שלך בגוגל. לדוגמה, אם אתה הבעלים של מסעדה איטלקית, ניתן לכלול מילות מפתח כמו "אוכל איטלקי" או "פיצה" ברישום העסקי שלך כדי להגדיל את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים המחפשים מונחים אלה ימצאו את האתר שלך. את החיפוש הבא ביצעתי באזור חיפה:

'אוכל איטלקי' בגוגל מפות

עבודה עם GMB לקידום העסק בגוגל מפות

זה אולי נשמע קצת מסובך, אבל האמת היא שזה ממש פשוט. גוגל מפות זה המקום בו נמצא כרטיס העסק שלך, אבל המקום בו אנחנו בונים את כרטיס העסק הזה נקרא GMB (גוגל לעסק שלי). אני לא ארחיב כאן יותר מדי את הדיבור על איך עושים את זה, תהליך הרישום הוא פשוט וידידותי מאוד למשתמש. אני רק אציין שאפשר להוסיף בכרטיס העסק שלך את כל הדברים עליהם דיברתי קודם לכן, כמו שעות פעילות וכולי, וכמובן לנהל גם את המוצרים שלך ולהציג אותם בתוצאות החיפוש של גוגל.

גוגל מפות מתאים לשיווק בתקציב נמוך

גם אם אין לך כרגע את המשאבים להשקיע בקידום ממומן של העסק שלך, או אפילו לבנות אתר, ניתן לפתוח דף עסקי בגוגל מפות ולפרסם מודעות על מנת לקדם את העסק שלך. נכון, גוגל אולי לא ייתנו לך את אותה סמכות של מי שיש לו אתר ואני ממליץ בחום לבנות אתר לעסק שלך כמה שיותר מהר, אבל בעזרת מודעות גוגל ניתן לכל הפחות ליצור מודעות אשר תופענה במפות גוגל כאשר לקוחות פוטנציאליים מחפשים עסקים בתחום שלך. בשלב מאוחר יותר ניתן להגדיר את התקציב למודעות שלך ולשלם על מודעות ממומנות גם בגוגל מפות, מה גם שהתשלום מתבצע רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך.

פרסום דף העסק שלך ברשתות החברתיות

כן, גם את זה אפשר לעשות. ניתן להשתמש במדיה חברתית כדי לקדם את עמוד העסק שלך בגוגל מפות ולהגדיל את החשיפה. ניתן לשתף את הרישום של העסק שלך בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, לינקדאין וטוויטר, ולעודד את העוקבים שלך להשאיר ביקורות בגוגל מפות.

בקיצור – מפרסום בגוגל מפות אפשר רק להרוויח

בסך הכל, קידום אתרים באמצעות מפות גוגל יכול לעזור לשפר את הנראות של העסק שלך ולהקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא את האתר שלך. אני נתתי לך כמה טיפים שיכולים לעזור לך למקסם את ההשפעה של עמוד העסק שלך בגוגל מפות ולמשוך יותר לקוחות לאתר שלך ואני אמשיך לתת לך טיפים כאלה גם בהמשך.

מחפשים קידום עסקים בגוגל עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 074-7746111

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות