חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרי אירועים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

יש לך עסק להפקת אירועים ועכשיו זה הזמן שלך לחשוף אותו לקהל המתאים. איך עושים את זה בעולם בו יש כל כך הרבה אפשרויות? אפשר לעשות את זה כמובן בפייסבוק, אבל האם זה יהיה אפקטיבי? מה ההבדל בין קידום אתרי אירועים בגוגל לבין פרסום בפייסבוק ולמה זה משנה האם המשתמשים הם אקטיביים או פאסיביים? הכל במדריך הבא.

אולמות אירועים הם משהו שצריך לראות בעיניים, נכון? אולם אירועים זו חוויה, ומה טוב יותר מלהעביר את החוויה בפורמטים ויזואלים כמו פייסבוק ואינסטגרם? בעולם מושלם זו מחשבה נכונה, אבל הבעיה עם רשתות חברתיות הוא המצב הרגשי בו אנשים נמצאים כשהם משתמשים ברשתות. המצב הוא אחד – פאסיבי. זאת לעומת המצב האקטיבי של חיפוש פעיל של המשתמשים בגוגל. אה, ויש יותר כאלה, פי 4 יותר למען האמת.

מה הם דרכי החשיפה של עסק שמפיק אירועים?

שני אמצעי החשיפה הגדולים ביותר הם פייסבוק (על שלוחותיו – למשל אינסטגרם) וגוגל (על שלוחותיו – למשל יוטיוב) בתור מקדם אתרים התפקיד שלי הוא להוות גשר בינך לבין המשתמשים. למה זה חשוב? כי את הרוב המוחלט של הזמן הפרודוקטיבי שלנו באינטרנט אנחנו עושים דרך גוגל. 

למי אני מתכוון כשאני אומר 'זמן פרודוקטיבי'? בואו נחשוב על נקודת המוצא של משתמש שמעוניין לאתר שירות כזה או או אחר, לצורך העניין – למצוא אולם אירועים לחתונה. עכשיו, אני אזרוק נתון קטן: גוגל מובילה תנועה של יותר מ – 86 מיליארד משתמשים בחודש, כשפייסבוק היא הבאה בתור עם כ – 20 מיליארד.

כן, כן, אני שומע את האוויר שנפלט מהפה שלך. מה אכפת לך אם זה 86 מיליארד או 20 מיליארד? חשיפה זו חשיפה ומה שמעניין אותך זה להביא את האתר שלך לכמה שיותר אנשים. המספרים האלה באמת יכולים לבלבל והם לא משקפים את המציאות של עסקים שרוצים לחשוף את העסק שלהם בחיים האמיתיים. מה שהנתונים האלה דווקא כן נותנים, ובצורה מדויקת מאוד, זה את הפרופורציות ואת צורת ההתנהגות של הגולשים.

גוגל מול פייסבוק

בסופו של דבר, הגולשים בכל העולם משתמשים בגוגל פי 4 משהם משתמשים בפייסבוק. זה יכול להיות פי 4 בכמות הזמן, זה יכול להיות פי 4 בכמות הפעמים שהם נכנסים, זה לא באמת משנה. מה שמשנה זה שגוגל זה המקום שאליו אנשים הולכים כדי לשאול שאלות וכדי למצוא תשובות, גוגל הוא האורקל המודרני.

הבעיה של פייסבוק – קהל משתמשים פאסיבי

פייסבוק נתקלו בבעיה מבחינת מודל עסקי כבר בשלבים מאוד התחלתיים בפיתוח המותג. מי שזוכר את הכתבות שלפני חמש עשרה שנה, זוכר שמארק צוקרברג תואר כמי שמחזיק בכוח עצום ושאין לו את הכלים להשתמש בו. עם הזמן פייסבוק פיתחה שיטת פרסום שמזכירה מאוד את שיטת הפרסום המסורתית, של פרסומות ממומנות שמוצגות לך בפיד בלי שביקשת.

אבל מה שחמור יותר זה המדיניות הקשה של פייסבוק ביחס לפרסומים שיווקיים בשטח 'האורגני' שלה. משתמש יכול לפרסם פוסט תמיכה בגורמים גזעניים ופייסבוק לא יחסמו אותו בטענה לשמירה על 'חופש הביטוי'. אבל אם מישהו מפרסם תוכן שיווקי בקבוצת פייסבוק, החשבון שלו נחסם מיד, בלי שאלות.

הבעיה הזו נובעת מתוך התנהגות המשתמשים ברשת פייסבוק, והיא התנהגות – פאסיבית. אנשים נכנסים לפייסבוק (ולכל רשת חברתית אחרת) כדי לצרוך תוכן וכדי לפרסם תוכן. המודל השיווקי בפורמט כזה הוא בעייתי. פייסבוק בונה הרים וגבעות על ניסיון לייצר בינה מלאכותית שתצליח לאתר את הצרכים ואת הרצונות שלך (פייסבוק חולשת על אינסטגרם, וואטסאפ ועל שירותים רבים נוספים כדי לשאוב את המידע הזה). פייסבוק בעצם מנסה לייצר למפרסמים פרופיל משתמש שבעזרתו הם יוכלו להתאים את הפרסומות הנכונות למשתמשים הנכונים. בקיצור, מעייף.

הפשטות של גוגל – משתמשים אקטיביים שאומרים מה הם רוצים

אז זה לא כל כך הוגן, כי גוגל בעצם המציאו את הדרך בה אנחנו צורכים מידע בעידן החדש. אני לא יודע אם זה היה מכוון או לא, אבל המודל העסקי של גוגל הוא לא פחות ממדהים. אנשים נכנסים לאתר עם שם מגניב (גוגל, תודו שכיף להגיד את זה), מגיעים לשורת חיפוש על רקע לבן בלי יותר מדי בלאגן בעיניים, ופשוט שואלים את השורה הזאת שאלות. 

מה זה נותן? זה נותן לאלגוריתם של גוגל את היכולת פשוט לדלג באלגנטיות מעל הצורך הילדותי כמעט להגביל את המשתמשים. אפשר לשלב תכנים שיווקיים באתר האינטרנט שגוגל מציג בתוצאות האורגניות, אין עם זה שום בעיה. כל מה שגוגל רוצה זה שהתוכן יהיה איכותי ושהוא יענה בצורה הכי טובה על צרכי המשתמש. כן, גוגל מאפשרים ואפילו מעודדים (לפעמים יותר מדי) שימוש במודלים של פרסום ממומן, אבל לא על זה יקום ויפול האתר שלך מבחינת חשיפה אורגנית. 

למה כל כך חשוב שיהיה לעסק האירועים שלך אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט הוא הפרופיל של עסק האירועים שלך בגוגל, בדיוק כמו שיש לעסק שלך פרופיל בפייסבוק. בואו נבדוק מה קורה מבחינת כמות חיפושים אורגניים בגוגל כשאנחנו מחפשים את הביטוי אולמות אירועים: 

ביטויים עבור אתרי אירועים

לביטוי 'אולמות אירועים' יש 2500 חיפושים בממוצע בחודש, ולביטוי 'אולם אירועים' יש 5000 חיפושים בממוצע בחודש. ואלו רק הביטויים המרכזיים. המשמעות היא אחת – פוטנציאל חשיפה אדיר. ככל שהאתר שלך ייתן לגולש את מה שהוא מחפש בעזרת קידום אתרים מתוכנן היטב, כך גוגל יראה באתר שלך מקור סמכות גדול יותר בתחום האירועים, מה שיעלה את דירוג האתר שלך בגוגל. זה אולי לא יקרה מיד, אבל עם עבודת – SEO נכונה כל אולם אירועים וכל גן אירועים יוכל להגיע לכמות מכובדת מאוד של לקוחות פוטנציאליים.

מה היתרון של קידום אורגני של אתרי אירועים?

מקדם אתרים מקצועי עם ניסיון בקידום אתרי אירועים יידע לתכנן את אסטרטגיית קידום האתר שלך משלב בניית כתובות ה – URL של האתר, דרך מחקר מילות המפתח, מחקר תוכן, המלצות טכניות לשיפור ביצועי האתר (מה שמסייע לדירוג גבוה), בדיקת חוויית משתמש (שגם היא הפכה למדד שגוגל בוחן), ועד להמלצות לכתיבת תוכן, ביצוע אופטימיזציה באתר למנועי החיפוש וחיבור קישורים חיצוניים איכותיים לאתר. 

בסופו של דבר המטרה שלנו היא לייצר סמכות. בכל הנוגע לאולמות אירועים, הסמכות מתחילה באתר שבנוי על יסודות נכונים (כפי שתיארתי בפסקה הקודמת) ועל דבר חשוב נוסף והוא – מיקום.

יתרון של קידום אורגני של אתרי אירועים

יש סיבה מדוע החיפוש 'אולמות אירועים' מוביל קודם כל לתוצאות מגוגל מפות. האלגוריתם של גוגל כנראה אסף מספיק נתונים כדי ללמוד שמה שהמשתמשים מחפשים בעיקר כשהם מחפשים אולם אירועים, זה אולם בקרבת מקום. זה גם די הגיוני למען האמת, לא צריך את הבינה המלאכותית של גוגל כדי להבין את זה. 

יחד עם זאת חשוב לבנות את תכנית קידום אתר האירועים שלך סביב האזור, ואני מדבר פה מבחינת תוכן ומבחינת חוויית משתמש, שילוב ויזואליה, המלצות ועוד נושאים רבים שקשורים לקידום עסק אירועים על סמך האזור בו הוא נמצא. היריעה קצרה מלעבור על כל הדברים כאן ועכשיו, מה גם שכל עסק אירועים והצרכים שלו, אבל אין ספק שגוגל הוא המקום הנכון עבור העסק שלך וזה הזמן להתחיל לקדם אותו.

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו במספר – 074-774-6333​, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות