חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיתוח אתרים והקשר שלו לקידום אתרים

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

פיתוח אתר זה בעצם בניית אתר אינטרנט בעזרת מתכנת או באופן עצמאי. אפשר לפתח אתרים במערכות בקוד פתוח כמו WordPress ו – Wix או במערכות סגורות. אז מה הקשר בין SEO לבין פיתוח אתרים ומה חשוב לדעת כשניגשים לבנות אתר לעסק שלך, כדי להכין אותו הכי טוב שאפשר לקידום אורגני?

מה זה פיתוח אתר?

אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי של העסק שלך, ובעידן הדיגיטלי הוא גם העסק עצמו. גם אם יש לך חנות פיזית, החשיפה הראשונית מתבצעת באינטרנט, דרך הרשתות החברתיות ובעיקר דרך מנועי החיפוש. כדי שיהיה לך אתר אינטרנט צריך לפתח אותו, כלומר – לקחת את הדומיין שרכשת ולהפוך אותו לכתובת הראשית של פלטפורמה שמאפשרת לך לעצב את אתר האינטרנט שלך (אני לא אדבר כאן על אחסון כי זו בסך הכל פעולה טכנית שקשורה לדומיין עצמו והיא לא רלוונטית כרגע לפיתוח האתר.

מה חשוב לדעת על פיתוח אתר בכל הנוגע ל – SEO?

מה שחשוב לדעת זה קודם כל שלגוגל לא באמת אכפת מי פיתח את האתר שלך ובאיזו פלטפורמה. כן, ממש לא מעניין אותו, גוגל לא מנסים להיכנס (נכון להיום) לתחום פיתוח אתרי הקצה ואני לא רואה סיבה שתגרום להם לעשות את זה בעתיד. 

בסופו של דבר אתרי האינטרנט שלנו הם מוצרים אותם גוגל מציגים בחינם למשתמשים. לא רק שאנחנו מנדבים את אתרי האינטרנט שלנו בחינם לתצוגה במנועי החיפוש, אנחנו משקיעים (ובצדק) הרבה זמן, משאבים ואנרגיות בניסיון לשכנע את מנועי החיפוש לחשוף אותנו לקהל הרחב. מצד אחד זה מעולה, שהרי עד לפני שלושה עשורים הדרך היחידה שלנו לחשוף את עצמנו לקהל היעד שלנו הייתה דרך פרסום ישיר במדיה. היום יש לנו את האפשרות לחשוף את המותג שלנו לעולם בעזרת מנועי החיפוש, בחינם.

מה מצופה מאיתנו בתמורה? לעמוד בסטנדרט האיכות של גוגל. הסטנדרט הזה כולל את הצד התוכני של האתר, אבל גם את הצד הטכני, וזה נכון גם לחווית המשתמש וגם לקלות בה האלגוריתם של גוגל סורק את האתר. 

חווית המשתמש חייבת להיות (לפחות) נוחה

חווית משתמש היא אחד הגורמים הישירים המשפיעים על אחוזי הנטישה של אתרי אינטרנט. בזמן פיתוח האתר חייבים לקחת את הנתון הזה בחשבון ולבנות את האתר כך שהוא יעמוד לכל הפחות בדרישות הסף של גוגל מהבחינה הזו. הנושא אולי החשוב ביותר הבחינה הזו הוא פיתוח אתרים לניידים

רוב החיפושים נעשים היום דרך המכשיר הנייד, לכן גוגל מצהירים בגלוי כי דירוג האתר מושפע באופן ישיר מההתאמה שלו למובייל. כדי להביא את האתר למצב הטוב ביותר בגרסת המובייל שלו, חשוב לשים לב שתהליך פיתוח האתר שלך כולל התייחסות לנושאים הבאים:

  •  גרסת המובייל חייבת לכלול את התכנים שנמצאים באתר הדסקטופ.
  •  תוכן האתר חייב להיות מובן וברור בשתי הגרסאות.
  •  נתוני המטא של האתר חייבים להיות ברורים גם כן בשתי הגרסאות.

למשתמשים אין סבלנות. משתמש שלא מקבל את מה שהוא רוצה תוך שניות בודדות יעבור לתוצאה הבאה. לכן, כשחושבים על עיצוב האתר בזמן הפיתוח חשוב 'לדבר' בשפה אחידה שמתאימה לשפה אליה המשתמשים רגילים מאתרים אחרים. אפשרויות הניווט ועיצוב עמודי האתר, בדגש על עמוד הבית, חייבים להתמקד במטרה אחת – להעביר את המשתמשים לתכנים אותם הם מחפשים, כמה שיותר בקלות.

האתר חייב להיות נקי מתקלות טכניות

עבר זמנם של זמני טעינה ארוכים מהעולם. כן, זהו, הבאפר הפך למסמן לא לגיטימי של מסומן מיותר ב – 2022, לפחות בכל הנוגע לקידום אתרים אורגני בגוגל. כמו שכבר ציינתי, לגוגל יש סטנדרטים גבוהים ותנאי סף מינימליים. 

הרבה לקוחות מדברים איתי על הסטנדרטים הגבוהים, כמו קישורים מאתרים חזקים אופטימיזציה נכונה וייחודית לכל עמוד תוכן באתר, אבל באותה נשימה הם מתייחסים כמעט בביטול לבסיס עליו האתר שלהם חייב לעמוד כתנאי סף להתייחסות מצד גוגל, והוא – אתר בלי תקלות טכניות. 

יש הרבה מצבים שנחשבים לתקלה טכנית שאסור שתהיה באתר שלך. אני לא אמנה כאן את כולם, אבל אני אתן את אחת התקלות שחשוב מאוד לתקן כמה שיותר מהר:

עמודי שגיאה 404 

אלו בעצם כתובות – URL של עמודים שהיו קיימים בעבר ושאינם קיימים כעת, או במילים אחרות – עמודים שמחקת. חשוב להבין שמחיקת עמוד בממשק המשתמש באתר שלך לא מוחקת אותו מהאינטרנט. התוכן אמנם לא מופיע יותר באתר, אבל כתובת העמוד עודנה שרירה וקיימת, אלא שמי שמגיע אליה מגלה כי מדובר בעמוד שאינו קיים ואז אנחנו מקבלים את העמוד המבאס הבא:

עמוד 404

אנחנו לא נרצה שגוגל יסרוק כתובות – URL שאינם רלוונטיים יותר לאתר שלנו, לכן אנחנו נבצע הפניה 301 לכל העמודים השבורים (כך קוראים להם בשפה המקצועית), כך שנחיתה בכתובת ה – URL המחוקה תוביל לעמוד אחר, קיים. את ההפניות האלה אנחנו עושים דרך ממשק המשתמש שלנו. אני אראה איך זה נראה באתר וורדפרס, בוויקס זה פחות או יותר אותו דבר ואפילו פשוט יותר, אבל אם יש לך אתר שבנוי בממשק בקוד סגור אז צריך לבדוק מול נציגי החברה איך עושים את זה:

קודם כל נרצה לוודא שיש לנו תוסף שנקרא redirect. יש הרבה תוספים כאלו בוורדפרס, אני הולך את התוסף עם הציור של הפרחים כי הוא הכי נוח לדעתי. אבל זו דעתי בלבד ואני בטוח שגם התוספים האחרים טובים לא פחות:

הפנייה באתר

אחרי שהתקנו את התוסף נפעיל אותו ונחזור ללוח הבקרה. שם נראה את התוסף ב – 'כלים'.

מיקום התוסף להפניות 301

ניכנס לתוסף ונזין בו את כתובות ה – URL הישנות במקום הייעודי ואת כתובות ה – URL החדשות במקום הייעודי. בתוסף עם הפרחים צריך להזין רק את התיקיות ולא את כתובת ה – URL כולה, כלומר, במקום:

https://weblinks.co.il/מקדם-אתרים/

נזין רק: /מקדם-אתרים/

וזהו, לוחצים אישור ובודקים שהכתובת הישנה באמת מובילה לכתובת החדשה. אפשר גם להסיר את העמודים מסריקה בלי לבצע הפניה, אבל מהניסיון שלי עדיף תמיד לבצע הפניה ולא להסיר עמודים מסריקה. הפניה מראה לגוגל שהאתר שלך חי ונושם ושיש בו שינויי תוכן וזה בסדר גמור, זה מה שאמור להיות באתר אינטרנט בריא.

איך עבודת קידום האתר קשורה לפיתוח שלו?

אחת הבעיות המרכזיות בכל הנוגע לעולם קידום האתרים היא שמדובר במוצר שלא רואים. כן, מה שאני מציע לך זה לא אתר אינטרנט מעוצב על פי טעמך, אלא ניסיון מקצועי, ידע ויכולות להתאים את האתר שלך למנועי החיפוש בדרך האופטימלית ביותר כך שגוגל יתייחסו לאתר שלך ויתנו לו להיכנס לעמוד הראשון ביחס לביטויים הרלוונטיים לתחום שלך. 

אפשר ליישם את ההמלצות שלי על אתר קיים, אבל אם לא הייתה חשיבה עמוקה על נושא ה – SEO לפני שמפתח האתר התחיל לבנות אותו אז יכול להיות מאתגר ולפעמים גם מאתגר מאוד לתקן את מה שלא עובד בדיעבד. במילים אחרות, עדיף תמיד לשלב מומחה לקידום אתרים בשלבים הכי מוקדמים של בניית האתר ואם אפשר לבנות את האתר לצד בניית אסטרטגיית קידום האתר מול מקדם אתרים ומפתח שעובדים יחד, מה טוב.

מחפשים קידום עסקים בגוגל, עם תוצאות נהדרות? תיק העבודות של וובלינקס מדבר בעד עצמו! התקשרו אלינו 050-7789-069.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות