חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תשמור על עקביות בכתיבת תוכן לאתר שלך

דף הבית » מאמרים
כך תשמור על עקביות בכתיבת תוכן לאתר שלך

תוכן עניינים

בשנים האחרונות גוגל התחילה לתגמל אתרים שכותבים תוכן באופן עקבי. היחס של עקביות התוכן הוא כ – 24 אחוז מכלל הגורמים שמשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש המוביל, שזה החלק היחסי הגדול ביותר. אז מה זה בדיוק עקביות ואיך אפשר לשמור עליה? כתבתי בשבילך כמה טיפים שכדאי לך להכיר.

מה זה כתיבת תוכן באופן עקבי ולמה זה חשוב לגוגל?

עד לפני כמה שנים רוב בעלי האתרים היו בונים אסטרטגיית תוכן לאתר חדש, כותבים כמות גדולה של תוכן ומעלים אותו לאתר. יש כאלה שהיו מעלים את התוכן בפעם אחת ויש כאלה שהיו מעלים את התוכן טיפין טיפין. כשאני מדבר על תוכן, מבחינה הזאת, אני מדבר בעיקר על פוסטים בבלוג ועל שאלות ותשובות. 

כאשר אנו מדברים על עקביות תוכן, אנו מתייחסים לסדירות ולאיכות התוכן שאתה מפרסם באתר שלך. תוכן עקבי פירושו ליצור מאמרים חדשים, פוסטים בבלוג או צורות תוכן אחרות בלוח זמנים קבוע (למשל פעם בשבוע או פעמיים בחודש), וכי איכות התוכן תישאר עקבית לאורך זמן. 

העקביות הזו עוזרת לקהל שלך לדעת למה לצפות מהאתר שלך, והיא גם עוזרת למנועי חיפוש להבין שהאתר שלך הוא מקור מידע סמכותי.

דוגמא: נניח שאתה מנהל אתר נסיעות שמפרסם מאמרים על יעדים שונים ברחבי העולם. אם אתה מתחייב לפרסם מאמר חדש בכל יום שני, הקהל שלך יידע לצפות ממך לתוכן חדש על בסיס קבוע. העקביות הזאת יכולה לסייע בבניית נאמנות ומעורבות עם הקהל שלך, והיא יכולה גם לסייע בשיפור דירוג מנועי החיפוש שלך לאורך זמן, על אחת כמה וכמה כשהמשקל של עקביות פרסום התוכן הולך וגדל.

המשמעות של עקביות תוכן עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש

במחקר שהתפרסם בשנת – 2023 שבדק את ההתפתחות של מנוע החיפוש של גוגל במשך 14 שנה, עלה כי תוכן עקבי תופס כ – 24 אחוזים מסך הגורמים שמשפיעים על קידום האתר. המחקר הזה מוכיח חשגוגל מעריכה את עקביות התוכן כגורם חשוב בדירוג האתר, ונראה שמדובר בהחלטה אסטרטגית של ענקית החיפוש ולא בעדכון אלגוריתם חולף. 

המשמעות היא שאם אתה מפרסם תוכן חדש בלוח זמנים קבוע ושומר על רמת איכות עקבית, יש לאתר שלך סיכוי גבוה יותר להופיע במקומות גבוהים בדפי תוצאות מנועי החיפוש עבור שאילתות (מילות חיפוש) רלוונטיות.

דוגמא: נניח שאתה מנהל בלוג על אכילה בריאה ואתה רוצה לדרג את מילת המפתח "מתכונים צמחוניים." אם אתה מפרסם מתכונים צמחוניים חדשים מדי שבוע ושומר על רמת איכות עקבית, סביר יותר שגוגל תראה באתר שלך מקור סמכות איכותי ערך עבור אנשים שמחפשים את מילת המפתח זו או מילים הקשורות אליה. עם הזמן, זה יכול לעזור לאתר שלך לטפס גבוה יותר בדירוג החיפוש ולמשוך יותר תנועה אורגנית לאתר.

בניית אמון עם הקהל שלך באמצעות תוכן עקבי ואמין

תוכן עקבי חשוב לא רק לקידום אתרים, אלא גם לבניית אמון ואמינות בקרב הקהל שלך. כשאתה מפרסם תוכן איכותי על בסיס קבוע, הקהל שלך יודע שהוא יכול לסמוך עליך שתספק מידע ותובנות חשובות. זה עוזר לבנות מערכת יחסים של אמון ויכול לעודד את הקהל שלך לחזור לאתר שלך שוב ושוב.

דוגמא: נניח שאתה מנהל אתר המספק ייעוץ פיננסי לאנשי מקצוע צעירים. אם תפרסם מאמרים חדשים מדי שבוע המציעים טיפים ועצות מעשיות, הקהל שלך יתחיל לסמוך עליך כמקור מידע מהימן. זה יכול לעזור לבנות נאמנות ומעורבות עם הקהל שלך, וזה יכול גם לעזור למשוך מבקרים חדשים לאתר שלך באמצעות הפניות מפה לאוזן.

אסטרטגיות להבטחת עקביות ואמינות בתוכן שלך

שמירה על עקביות תוכן ואמינות יכולה להיות אתגר, במיוחד אם אתה יזם יחיד או עסק קטן. כדי לבנות אסטרטגיות להבטחת עקביות ואמינות התוכן שלך, תוכל למשל:

ליצור אסטרטגיית תוכן מראש

זה כולל זיהוי קהל היעד שלך, הגדרת היעדים שלך ומיפוי תוכנית לסוג התוכן שתיצור ובאיזו תדירות תפרסם אותו.

שימוש בלוח שנה

לוח שנה הוא כלי שעוזר לך לתכנן ולארגן את התוכן שלך מראש. זה יכול לעזור לך להישאר על המסלול עם לוח הזמנים של הפרסום שלך ולהבטיח שאתה מכסה מגוון רחב של נושאים הפונים לקהל שלך.

קביעת סגנון אחיד

אתה יכול לכתוב כמה מדריכים בטונים שונים ולהחליט מה הטון המתאים ביותר עבורך. הקול והעיצוב של התוכן שלך צריכים להיות אחידים, והאחידות הזאת יכולה לעזור לעזור למשתמשים שלך לדעת למה לצפות.

דוגמא: נניח שאתה מנהל בלוג אופנה שמכוון לנשים צעירות. אתה יכול ליצור אסטרטגיית תוכן המתמקדת במגמות עונתיות וכוללת שילוב של מאמרים, תמונות וסרטונים. אתה יכול להשתמש בגאנט כדי לתכנן את התוכן שלך מראש ולהבטיח שאתה מפרסם תוכן חדש מדי שבוע.

10 טיפים לכתיבת תוכן באופן עקבי

  1. אם נחה עליך המוזה תנצל אותה להמשך

כשאנחנו מתחילים פרויקט חדש אנחנו מתמלאים באנרגיות חדשות והאנרגיות האלה נותנות לנו את הכוח הדרוש להניף תנופה גדולה ולשלוח את הפרויקט אל המקום אליו אנחנו מקווים שהוא יגיע. מי שכבר הרים פרויקט בחיים שלו יודע שכמו שהאנרגיות האלה באות ככה הן הולכות. אני לא קאוצ'ר ואני לא כאן כדי ללמד אותך איך לחדש את האנרגיות האלה (או בפנסיה אני אעשה הסבת מקצוע, מי יודע), אני כאן כדי להסתכל על מה שיש ולהסביר לך איך לנצל היש הזה לטובת קידום האתר

אם אתה מתכוון למלא את התוכן של האתר שלך בעצמך ולהמשיך ולכתוב תוכן לעמודי הבלוג כדי לשמור על עקביות תוכן האתר, אז אני מציע לך להשתמש באנרגיות שממלאות אותך בתחילת הפרויקט וליצור 'בנק תכנים' שאותם תוכן לשחרר באופן הדרגתי וקבוע כך שלא תהיה תקוע בלי תכנים.

  1. תתחדש

כפי שציינתי קודם, גוגל מעריכה את עקביות התוכן כגורם דירוג חשוב. המשמעות היא שאם אתה מפרסם תוכן חדש בלוח זמנים קבוע ותשמור על רמת איכות עקבית, הדירוג של האתר שלך בגוגל יעלה. בפועל זה אומר שאתה צריך לחדש את התוכן ולדאוג שהתכנים החדשים יופיעו בעמוד הראשי של הבלוג.

דוגמא: נחזור לדוגמא של ניהול בלוג בנושא תזונה בריאה ונניח שאתה רוצה להשתלב בדירוג עבור מילת המפתח "מתכונים צמחוניים". אם תפרסם מתכונים צמחוניים חדשים מדי שבוע ותשמור על רמת איכות עקבית, סביר יותר שגוגל תראה באתר שלך משאב בעל ערך עבור אנשים שמחפשים את מילת המפתח הזו. לאורך זמן, זה יכול לעזור לך להגיע למקומות גבוהים יותר בדירוג החיפוש ולמשוך יותר תנועה אורגנית לאתר שלך.

  1. בניית אמון עם הקהל שלך באמצעות תוכן עקבי ואמין

תוכן עקבי חשוב לא רק לקידום אתרים, הוא חשוב גם לבניית אמון ואמינות עם הקהל שלך. כשאתה מפרסם תוכן איכותי על בסיס קבוע, הקהל שלך יודע שהוא יכול לסמוך עליך לקבלת מידע ותובנות חשובות. זה עוזר לבנות מערכת יחסים של אמון ויכול לעודד את הקהל שלך לחזור לאתר שלך שוב ושוב.

דוגמא: נניח שאתה מנהל אתר המספק ייעוץ פיננסי לאנשי מקצוע צעירים. אם תפרסם מאמרים חדשים מדי שבוע המציעים טיפים ועצות מעשיות, הקהל שלך יתחיל לסמוך עליך כמקור מידע מהימן. זה יכול לעזור לבנות לאתר שלך סמכות ולגרום לקהל שלך להיות מעורב. זה גם יכול לעזור לך למשוך מבקרים חדשים לאתר שלך באמצעות הפניות מפה לאוזן.

  1. הקמת מדריך סגנון (אבטיפוס)

מדריך סגנון יכול לעזור לך 'להניח' את הטון ואת השפה בה תעדיף להשתמש באתר שלך. כתיבת מדריכים מהסוג הזה יכולה לעזור לך לייצר תוכן איכותי ועקבי מבחינת הטון, השפה והסגנון. מדריך סגנון יתאר את טון הדיבור שלך, את סוגי התמונות או הסרטונים שבהם תשתמש בתוכן שלך וכל הנחיות העיצוב ספציפיות שתפעל לפיהן. זה יעזור להבטיח שהתוכן שלך יהיה עקבי מבחינת הטון והסגנון, מה שיכול לעזור לבנות אמון ואמינות עם הקהל שלך לאורך זמן.

דוגמא: נניח שאתה מנהל בלוג אופנה שמכוון לנשים צעירות. תוכל ליצור אסטרטגיית תוכן שמתמקדת בטרנדים עונתיים וכוללת שילוב של מאמרים, תמונות וסרטונים. אתה יכול להשתמש ביומן עריכה כדי לתכנן את התוכן שלך מראש ולהבטיח שאתה מפרסם תוכן חדש מדי שבוע.

  1. ייעוד מחדש של תוכן לשמירה על עקביות ולהגיע לקהלים חדשים

דרך אחת להבטיח עקביות בתוכן שלך מבלי לחזור על עצמך בלי סוף היא לייעד את התוכן הקיים שלך מחדש. זה כולל לקיחת תוכן שכבר יצרת (למשל פוסט בבלוג, סרטון או אינפוגרפיקה) ולארוז אותו מחדש בפורמט אחר או לפלטפורמה אחרת. זה יכול לעזור לך להגיע לקהלים חדשים מבלי לוותר על הקהלים הקיימים שלך.

דוגמא: נניח שאת מנהלת ערוץ יוטיוב אליו את מעלה מדריכי איפור. תוכלי לצלם את אחד מהסרטונים הפופולריים ביותר שלך ולהפוך אותו לפוסט בבלוג, ולהוסיף טיפים ועצות כתובות נוספות כדי להשלים את תוכן הסרטון. לאחר מכן תוכלי לקדם את הפוסט בבלוג במדיה החברתית וברשימת הדוא"ל שלך ולהגיע לקהלים חדשים שאולי אינם צופים בדרך כלל ב-YouTube. אסטרטגיה כזו יכולה לעזור לך לשמור על עקביות התוכן ובמקביל למקסם את הערך של התוכן הקיים שלך.

  1. איזון בין כמות ואיכות באסטרטגיית התוכן שלך

למרות שעקביות היא חשובה, חשוב לא פחות לשמור על רמה גבוהה של איכות בתוכן שלך. המשמעות היא שעליך למצוא איזון בין יצירת תוכן חדש על בסיס קבוע ובין שמירה על סטנדרטים גבוהים של תוכן לכל אורך הטקסט בכל אחד מהטקסטים שלך. אם אתה מקריב איכות למען העקביות, אתה מסתכן באיבוד אמון הקהל שלך ובפגיעה במוניטין המותג שלך.

דוגמא: נניח שאתה מנהל בלוג בנושא שיפוץ הבית. אתה רוצה לפרסם תוכן חדש בכל שבוע, אבל אתה גם רוצה להבטיח שאתה מקדיש לכל מאמר את התחקיר הראוי כך שהוא יהיה אינפורמטיבי ומרתק. במקום למהר לפרסם מאמר חדש בכל שבוע, אתה יכול לשאוף לפרסם מאמר חדש כל שבועיים ולהקדיש את הזמן הנוסף למחקר, כתיבה ועריכה של כל מאמר כדי להבטיח לקוראים תוכן איכותי ברמה גבוהה.

  1. ניתוח והתאמת אסטרטגיית התוכן שלך לאורך זמן

חשוב לבחון ולנתח באופן קבוע את אסטרטגיית התוכן שלך כדי להבטיח שהיא משיגה את המטרות שלך ומדברת את המסרים הנכונים בטון הנכון ובצורה הנכונה עבור הקהל שלך. זה כולל מעקב אחר מדדים כמו צפיות בדף, שיעור יציאה מדפי נחיתה וושיתופים חברתיים.

הנתונים האלה יעזרו לך להבין אילו חלקי תוכן מהדהדים עם הקהל שלך ואילו לא. לאחר מכן תוכל להתאים את אסטרטגיית התוכן שלך בהתאם כדי להתמקד בסוגי התוכן היעילים ביותר.

דוגמא: נניח שאתה מנהל אתר שמוכר מוצרי ניקוי ידידותיים לסביבה. פרסמת שילוב של פוסטים בבלוג וביקורות על מוצרים מדי שבוע, אבל אתה לא רואה מעורבות רבה מהקהל שלך. ניתוח המדדים שלך יכול לעזור לך לגלות שחשיפת הקוראים לביקורות על המוצרים שלך מניבות ביצועים טובים יותר מהפוסטים שלך בבלוג. אחרי שקיבלת את הנתונים האלה אתה יכול בעצם להתאים את אסטרטגיית התוכן שלך כך שהיא תתמקד יותר בביקורות על מוצרים, תוך שילוב מידע מפורט יותר ועדויות משתמשים כדי להפוך אותם למושכים יותר עבור הקהל שלך. זה יכול לעזור להגביר את המעורבות ובסופו של דבר להגדיל מכירות עבור העסק שלך.

  1. שימוש בלוח שנה עריכה כדי לתכנן ולתזמן את התוכן שלך

יומן עריכה הוא כלי שעוזר לך לתכנן ולארגן את התוכן שלך מראש. על ידי מיפוי התוכן שלך מבעוד מועד, אתה יכול להבטיח שיש לך זרם עקבי של תוכן שמתפרסם באתר שלך. תוכל גם לוודא שאתה מכסה מגוון רחב של נושאים הרלוונטיים לקהל שלך.

דוגמא: נניח שאתה מנהל בלוג אוכל. אתה יכול להשתמש בלוח שנה עריכה כדי לתכנן את התוכן שלך לחודש הבא, כולל רעיונות למתכונים, נושאי פוסטים בבלוג וכל תוכן עונתי שתרצה לכסות. זה יכול לעזור לך להבטיח שיש לך שילוב טוב של תוכן שמתפרסם על בסיס קבוע, ותוכל גם לוודא שאתה מכסה נושאים שרלוונטיים לתחומי העניין של הקהל שלך.

  1. הזנת כותבים נוספים לתרום לאתר שלך

דרך נוספת לשמור על עקביות תוכן היא להיעזר בכותבים נוספים. זה כרוך בהזמנת כותבים או מומחים אחרים בתעשייה שלך לתרום תוכן לאתר שלך. על ידי כך, אתה יכול להרחיב את היקף התוכן שלך ולהבטיח שאתה מכסה מגוון רחב של נושאים הרלוונטיים לקהל שלך.

דוגמא: נניח שאתה מנהל בלוג טיולים. אתה יכול להזמין תורמים אורחים לכתוב על חוויות הטיול שלהם במקומות שונים בעולם, ולספק לקהל שלך נקודות מבט ותובנות מגוונות. זה יכול לעזור לך לשמור על עקביות תוכן תוך הבאת רעיונות ונקודות מבט חדשות לאתר שלך.

  1. הגדרת יעדים ריאליים לאסטרטגיית התוכן שלך

לבסוף, חשוב להגדיר יעדים ריאליים לאסטרטגיית התוכן שלך. הכוונה היא לזהות קודם כל מה אתה רוצה להשיג עם התוכן שלך (למשל, יותר תנועה לאתר, מעורבות גבוהה יותר, מכירות מוגברות) ולאחר מכן להגדיר יעדים מדידים בעזרת תוכל לעקוב אחרי ביצועי התוכן לאורך זמן. 

על ידי הצבת יעדים ריאליים, תוכל להבטיח שאתה לא מקריב את האיכות למען הכמות, ותוכל גם לוודא שאתה מתמקד בסוגי התוכן שישפיעו הכי הרבה על העסק שלך.

דוגמא: נניח שאתה מנהל אתר חנות שמוכרת בגדי ספורט. המטרה שלך היא להגדיל את המכירות באמצעות אסטרטגיית התוכן שלך. אתה יכול להגדיר יעד של הגדלת תעבורת האתר שלך ב-10% במהלך ששת החודשים הבאים, ואתה יכול גם לשאוף להגדיל את רשימת הדוא"ל שלך ב-20% באותה תקופה. על ידי הגדרת יעדים ריאליים, אתה יכול להבטיח שאתה מתמקד בסוגי התוכן שישפיעו הכי הרבה על העסק שלך, ותוכל גם לעקוב אחר ההתקדמות שלך לאורך זמן כדי לראות עד כמה האסטרטגיה שלך עובדת.

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות