חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סטוריטלינג חזותי: לספר את סיפור המותג שלך

דף הבית » מאמרים

תוכן עניינים

בקרוב אני עומד להעביר סדנת שיווק לבימאי קולנוע שאחת המטרות שלה היא ללמד אותם איך לספר סיפור ויזואלי בתוכן השיווקי שלהם. הכוונה היא לסרטונים שמטרתם לשווק את סרטו של הבמאי או את תיק העבודות שלו ואת הטון שלו כיוצר, וגם לדעת לייצר מסרים משפיעים בזירה הדיגיטלית שהם משאירים, נכון להיום, לפוליטיקאים ולחברות פרסום. במדריך הבא אעביר את הנקודות המרכזיות אותן אעביר בסדנה, נקודות שיעזרו לך להבין את תורת הסטוריטלינג הויזאולי בכל תחום.

למה צריך לדעת לספר סיפור ויזואלי בתוכן שיווקי?

סיפורים ויזואליים בתוכן שיווקי מאפשרים לנו לבנות קשר רגשי עם הקהל שלנו. הבסיס לסטוריטלינג ויזואלי הוא:

  • להבין את הקהל:

    • לפני שצוללים ליצירת תוכן, צריך להבין מי קהל היעד ומה הוא מחפש.
    • מחקר דמוגרפיה, העדפות והתנהגויות. התאם את ההודעה לקבוצה זו.
  • לנסח מסר ברור:

    • החלט על מסר או רגש ראשוני אחד שאתה רוצה שהצופה ייקח מהסרטון.
    • זה יעזור לך לגבש את הנרטיב ולהבטיח שכל בחירה ויזואלית תומכת במסר הזה.
  • להשתמש באלמנטים חזותיים חזקים:

    • בחר צילומים שמעוררים רגש ומספרים סיפור ללא צורך במילים. זה יכול לכלול צילומי תקריב של פנים אקספרסיביות, נוף יפהפה או דימויים סמליים.
    • שקול אלמנטים כמו ערכות צבעים, עיצוב תפאורה ותאורה. כל אלה יכולים למלא תפקיד מרכזי בהעברת הרגש או המסר הרצויים.
  • לשלב נרטיבים מרתקים:

    • לכל סיפור טוב יש התחלה, אמצע וסוף. צור נרטיב שלוקח את הצופה למסע.
    • זה לא בהכרח אומר שזה חייב להיות ליניארי. סיפורים לא ליניאריים יכולים גם להיות יעילים מאוד כאשר עושים זאת נכון.

 

♦ צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? השאר פרטים ואנחנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות ♦

 

  • לעצב סאונד:

    • אנשים נוטים לזלזל בכוחו של הצליל. מוזיקה, אפקטים קוליים ורעשי סביבה יכולים לשפר משמעותית את ההשפעה הרגשית של סצנה.
    • ודא שהסאונד משלים את הוויזואליה ואינו מסיח את דעתם של הצופים.
  • לשמור על אותנטיות:

    • אותנטיות יוצרת אמון. אם אתה משווק סרט או תיק עבודות, הראה קטעים אמיתיים מאחורי הקלעים או רגעים כנים.
    • הצג את התשוקה, המחויבות והחזון של הבמאי בצורה אמיתית.
  • להשתמש באסטרטגיות דיגיטליות:

    • בזירה הדיגיטלית, השניות הראשונות של התוכן הן קריטיות. הקפד למשוך את תשומת ליבו של הצופה מיד.
    • השתמש בקריאה יעילה לפעולה. אם המטרה היא לקבל יותר צפיות לסרט, הנחה את הקהל בבירור לפעולה הזאת.
  • ליצור קשר עם הצופים:

    • עודד את הקהל לשתף את מחשבותיו, הערותיו או אפילו לשתף את התוכן.
    • השב, צור מעורבות וצור קהילה סביב התוכן. זה יעזור לך לטפח נאמנות ויגדיל את הסיכוי שהמסר שלך יתפשט.
  • לבצע אופטימיזציה לפלטפורמות:

    • לפלטפורמות שונות (כמו אינסטגרם, יוטיוב, TikTok וכו') יש התנהגויות והעדפות קהל שונות. התאם את התוכן כך שיתאים לפלטפורמה.
  • למידה והסתגלות מתמשכת:

    • הנוף הדיגיטלי הולך ומתפתח. יוצרי תוכן חייבים להישאר מעודכנים במגמות האחרונות, בטכנולוגיות ובהתנהגות הקהל.
    • נתח את הביצועים של התוכן, אסוף משוב, וחזור כל הזמן לתוצאות טובות יותר.

אל תתבייש להיות נועז, לאתגר נורמות ולספר את הסיפורים שחשובים לך ולקהל שלך. האותנטיות והתשוקה הזו תיצור באופן טבעי מסרים משפיעים שיתקשרו טוב עם הצופים.

דוגמאות לסטוריטלינג ויזואלי שהצליח בגדול

עכשיו אני רוצה לצלול איתך עמוק יותר לתוך כל אחת מהנקודות שציינתי קודם, ולתת דוגמאות לסיפורים ויזואלים שעשו את ההבדל עבור פוליטיקאים, מותגים ומשפיעני רשת.

הבנת הקהל: קמפיין הבחירות של ברק אובמה

הבנת הקהל שלך תבטיח שהתוכן שלך יתקשר היטב עם קהל היעד, מה שמוביל לשיעור מעורבות גבוה יותר.

קמפיין הבחירות של ברק אובמה – 2008 ו – 2012:

מערכות הבחירות של ברק אובמה לנשיאות ארה"ב שינו את האופן שבו העולם משתמש בסיפור חזותי בקמפיינים פוליטיים. הצוות שלו שילב במומחיות ראויה להערצה שיטות קמפיין מסורתיות עם כלים דיגיטליים מתפתחים ופלטפורמות כדי ליצור נרטיב משכנע. כך הם עשו את זה:

תמונות איקוניות

פוסטר "תקווה": נוצר על ידי האמן שפרד פיירי, זה הפך לאחד הסמלים המוכרים ביותר של הקמפיין. השימוש בצבעים עזים (אדום, לבן וכחול) והמילה היחידה "תקווה" תפסו את מהות הבטחת הקמפיין של אובמה.

לוגו: הלוגו של אות "O", עם שמש עולה המסמלת שחר חדש מעל פסים של הדגל האמריקאי, העביר מסר של אחדות, תקווה ושינוי.

סגנון ייחודי עם מסר שמסתכל פנימה

אנשים אמיתיים: הקמפיין הדגיש לעתים קרובות סיפורים אמיתיים של אזרחים אמריקאים מן השורה, וחיבר את המדיניות של אובמה עם חוויות ופנים ממשיות. זה הפך את הנושאים לאנושיים ואת האזרחים לחלק מהסיפור.

צילומים מאחורי הקלעים: שיתוף רגעים גלויים ממסלול הקמפיין הצליחו לספק הצצה לרגעים האותנטיים של אובמה, והפכו אותו לנגיש ואמיתי יותר.

סרטונים טעונים רגשית

סרטונים כמו "Yes We Can" שילבו המלצות של סלבריטאים עם קטעי דיבור חזקים. החזרה הקצבית והמונטאז ' של פרצופים מרקעים מגוונים הדגישו אחדות וקריאה קולקטיבית לפעולה.

Engaging Online Presence

מדיה חברתית: אובמה היה אחד המועמדים הראשונים לנשיאות שרתם את כוחן של פלטפורמות כמו טוויטר, פייסבוק ומאוחר יותר אינסטגרם לקמפיין הבחירות. זה אפשר לו לתקשר ישירות לקהל צעיר יותר ולעקוף את שומרי הסף של התקשורת המסורתית.

אתר אינטרנט ומיילים: אלה היו עקביים מבחינה ויזואלית עם המיתוג הכללי של הקמפיין שלו, ושמרו על נרטיב מגובש בכל נקודות המגע.

אסתטיקה של אירועים

בחירת רקע: בין אם זה היה שער ברנדנבורג בברלין או העמודים בדנבר, למיקומים שנבחרו לנאומיו היה לעתים קרובות כוח חזותי שהגביר את המסרים שלו.

צילומי קהל: תמונות של המונים מגוונים ומסיביים בעצרות אובמה הדגישו את מסר האחדות והפנייה הנרחבת שלו.

פרסומות

פרסומות טלוויזיה כמו "The Moment" שילבו מוזיקה מרוממת עם תמונות של משפחות, עובדים ותיקים, הדגשת הרעיון שהנשיאות של אובמה תועיל לכל האמריקאים.

תמונות

הקמפיין השתמש ביעילות בתמונות מרגשות. תמונות של אובמה עמוק במחשבה, אינטראקציה עם ילדים, או שיתוף רגעים עם משפחתו צייר תמונה של אדם משקף, קשור, ומכוון למשפחה.

ההצלחה של הסטוריטלינג הויזואלי של אובמה הייתה נעוצה בעקביות, באותנטיות ובמיקודו בתקווה, אחדות ושינוי. אמנם היה לו מסר חזק, אך הכוח המשולב של מילים, תמונות, סרטונים ועיצוב הוא שהפך את הקמפיינים שלו לבלתי נשכחים ויעילים במיוחד.

מסר ברור: מקרה הבוחן של משפיען הרשת קייסי נייסטאט

הצלחתו של קייסי נייסטאט בסטוריטלינג ויזואלי טמונה ביכולת שלו להפוך רגעים רגילים לנרטיבים מרתקים, המבוססים על אותנטיות. הוא יוצר במיומנות תוכן שמתקשר עם הצופים ברמה האישית והרגשית, מה שהופך אותו לאחד מיוצרי התוכן הבולטים במרחב הדיגיטלי עם מאות מיליוני צפיות.

 

קייסי ידוע בסגנון הייחודי שלו ובגישה שלו לסיפור חזותי. בוא ננסה להבין כיצד קייסי השתמש בצורה מופתית בסיפור סיפורים חזותי לאורך הקריירה שלו, ואיך הוא הצליח למנף את המותג שלו בעזרת מסרים מדויקים לגבהים חדשים. 

אותנטיות וגסות

 

רגעים יומיומיים: קייסי לוכד את הרגעים הפשוטים בחיי היום יום שלו, מה שהופך אותו לנגיש מאוד עבור קהל היעד שלו. בין אם הוא מתעד את עצמו ממהר ברחובות ניו יורק על סקייטבורד או מראה הצצה של הסטודיו שלו, רגעים אלה עוזרים לקהל היעד שלו לקבל הצצה כנה לתוך העולם שלו.

 

סגנון לא מסונן: הוולוגים של קייסי מאופיינים לעתים קרובות בתנועות מצלמה רועדות, חתכים מהירים של קפיצות וסיפורים שמתרחשים ״כאן ועכשיו״. סגנון "לא מלוטש" כזה מציע מבט אותנטי על חייו, וזאת בניגוד לתוכן שנוצר בצורה ״מושלמת״ במעבדה, שהוא סוג התוכן הנפוץ בערוצים רבים אחרים.

קשת נרטיבית ברורה

התחלה, אמצע, סוף: לרוב הסרטונים של קייסי, קצרים ככל שיהיו, יש מבנה נרטיבי ברור. זה מבטיח שהקהל יישאר מעורב ויכול בקלות לעקוב אחריו, מה שהופך אותו לזכיר. 

מסרים עקביים

עבודה קשה ונחישות: קייסי מדגיש לעתים קרובות את החשיבות של עבודה קשה. בין אם הוא מדבר על האתגרים המוקדמים שלו בניו יורק או על האתגרים של בניית החברה שלו, המסר של ״עבודה קשה ונחישות משתלמים״ חוזר על עצמו באופן עקבי.

 

עשו יותר (do more): אחת הסיסמאות הפופולריות של קייסי. המסר הזה מנסה לעודד את הצופים ״לצאת מאזורי הנוחות שלהם״ ו – ״לחיות את החיים במלואם״.

טכניקות מצלמה חדשניות

תצוגה מגוף ראשון: קייסי מרבה להרכיב מצלמות על הסקייטבורד ועל חפצים אחרים בהם הוא משתמש, מה שמעניק לצופים נקודת מבט ייחודית מגוף ראשון.

 

פסקי זמן: זהו אלמנט ״חתימה אישית״ שחוזר על עצמו בסרטונים שלו. פסקי זמן לא רק מציגים את החיים ההומים של ניו יורק, אלא גם מייצגים את מעברי הזמן בחייו העמוסים.

סמלים ומוטיבים חזותיים

משקפי שמש: משקפי השמש של קייסי הם יותר מסתם אביזר. הם מייצגים מחסום המאפשר לו להסתכל בנוחות לתוך המצלמה, יצירת שיחה אינטימית עם הקהל שלו.

 

סטודיו: הסטודיו המאורגן אך הכאוטי שלו, המלא בכלים, מצלמות ומזכרות, אמור לשקף את אישיותו ואת מוסר העבודה שלו.

אלמנטים אינטראקטיביים

השתתפות קהל: קייסי משלב לעתים קרובות משובים מהצופים. זה לא רק מחבר אותו לקהל שלו אלא גם מחזק את ההיבט הקהילתי של הערוץ שלו.

תוכן מרתק מבחינה רגשית

סיפורים אישיים: בין אם דנים במשפחתו, חולקים את האתגרים שלו או מזכירים את הקריירה המוקדמת שלו, הסיפורים של קייסי בנויים כך שהם אמורים לגעת בקהל רגשית, ולגרום לצופה להרגיש מחובר אליו ברמה האישית.

שילוב בין מוסיקה לויזואליה

קייסי בוחר בקפידה את מוזיקת הרקע שמשלימה את התוכן החזותי שלו, ומגבירה את מצב הרוח ואת הטון של הסיפורים שלו.

דרכים בדוקות לשימוש באלמנטים חזותיים חזקים לסטורילינג

יש לנו את האפשרות למנף את היכולת המולדת של המוח לעבד במהירות מידע חזותי, וזה מה שמספרי סיפורים יכולים לעשות באמצעות העברת רעיונות מורכבים: לעורר רגשות ולהתחבר לקהלים ברמה עמוקה.

 

פיטר מקינון, דמות ידועה העולמות היוטיוב ובקהילת הצילום בפרט, מספק בבלוג שלו דוגמאות מושלמות לאופן שבו ניתן לבצע סיפור חזותי ביעילות. כך התוכן של פיטר מקינון מדגים את נקודות החוזק של סיפור סיפורים חזותי:

Show Don't Tell

הדגמות מעשיות: כשפיטר מסביר מושג, בין אם זה "כלל השלישים" או החשיבות של תאורת "שעת הזהב", הוא לא רק מדבר על זה – הוא מראה את זה. למשל, הוא מציב שני צילומים שצולמו עם הגדרות שונות, ומאפשר לצופים לראות מיד את ההבדלים.

צילום מרתק

מעברים דינמיים: מקינון ידוע במעברים היצירתיים שלו שמשאירים את הצופים בסרטון. מעברים אלה לא רק משמשים לשמירה על עניין אלא משמשים לעתים קרובות להמחשת נקודות שהוא דן בהן.

 

B-רול: השימוש שלו B-רול (צילומים משלימים) הוא לעתים קרובות קולנועי, תופס את מהות הנושא שלו ומפרק את הצילום העיקרי כדי לשמור על מעורבות הצופים.

קשר רגשי

סיפורים אישיים: מקינון שוזר לעתים קרובות אנקדוטות או חוויות אישיות בהדרכותיו. זה מוסיף מימד רגשי לתוכן שלו, מה שהופך אותו לרלוונטי וזכיר.

קצב

פיטר מבין את חשיבות הקצב בהחזקת תשומת הלב של הצופים. לסרטונים שלו יש איכות קצבית, רצפים מונעים חזותית ורגעים של הומור.

מינוף הסאונד

פסקולים ואפקטים קוליים: מוזיקת הרקע שנבחרה משלימה את נושא הסרטונים שלו, מוסיפה רובד רגשי ומגבירה את המסר. אפקטים קוליים מסמנים רגעי מפתח, עוזרים להדגיש ולחזק נקודות מסוימות.

גרפיקה ואנימציות מרתקות

בדיון במושגים טכניים, מקינון משתמש מדי פעם בגרפיקה או באנימציות. עזרים חזותיים אלה מפשטים רעיונות מורכבים ומספקים הפרדה מהשוטים הראשוניים.

 

תשוקה והתלהבות

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בסרטונים של פיטר מקינון הוא התשוקה המוחשית שלו למלאכתו. ההתלהבות הזו מדבקת, מה שהופך את הצופים למושקעים יותר בתוכן.

 

מדריכי הווידיאו של פיטר מקינון בנושא צילום וסינמטוגרפיה הם דוגמאות מצוינות לסיפור סיפורים חזותי בפעולה. הוא רותם את כוחם של אלמנטים חזותיים לחנך, לעורר השראה ולעסוק, מה שהופך מושגים מורכבים לנגישים ומרגשים

שילוב נרטיבים מרתקים

ג'נה מרבלס היא לא פחות מאישיות האייקוניות ביוטיוב.היא הגיעה למעמד הזה אחרי שחצבה לעצמה נישה עם הגישה ההומוריסטית שלה על חיי היומיום והפרסונה היומיומית שלה. את הצלחתה ואריכות חיי המותג שלה בפלטפורמה ניתן לייחס ליכולתה לשזור נרטיבים משכנעים בתוכן שלה, מה שהופך אותה לסטוריטלרית ויזואלית מהטופ העולמי. כך ג׳נה משלבת נרטיבים מרתקים במסע היוטיוב שלה:

סיפור אישי ואותנטי

מצבים אמיתיים: ג'נה לעתים קרובות מבססת את התוכן שלה על מצבים אמיתיים, כמו "מה בנות עושות במכונית" ל – "איך להערים על אנשים לחשוב שאתה נראה טוב." הסרטונים האלה הצליחו כי הצופים ראו את החוויות שלהם משתקפות באור קומי.

 

צמיחה ואבולוציה: עם השנים התוכן של ג'נה התפתח, מה שמשקף את צמיחתה האישית. סרטונים מוקדמים אולי התמקדו בטיפשות קומיות, אבל תוכן מאוחר יותר הראה שהיא עוסקת בפעילויות בריאות כמו יצירה או בילוי עם חיות המחמד שלה. האבולוציה הזו סיפקה קשת נרטיבית של סוגים, מיפוי המסע של ג'נה כאדם ויוצר תוכן.

תוכן Character-driven

אלטר אגו: ג'נה אימצה לפעמים אלטר אגו קומי, כמו ׳Jenna's Ratchet Salon' ולעיתים היא מתחזה לסלבריטאי. הדמויות הללו הוסיפו שכבות לסיפור שלה, וסיפקו לצופים רגעים בלתי נשכחים.

 

הכללת חיות מחמד: הכלבים של ג'נה, במיוחד קרמיט ופיץ', הפכו לחלק בלתי נפרד מהנרטיב של הערוץ שלה. האישיות והמוזרויות הייחודיות שלהם סיפקו חומר קומי אינסופי וחיבבו אותם לצופים.

סיפור אינטראקטיבי

תוכן מונע על ידי הצופים: ג'נה קיבלה מדי פעם הצעות או הגיבה להערות הצופים, מה שגרם לקהל שלה להרגיש מעורב בנרטיב. הגישה האינטראקטיבית הזו חיזקה את הקשר בין ג'נה לעוקבים שלה.

 

שיתופי פעולה: על ידי שיתוף פעולה עם יוטיוברים אחרים, ג'נה הוסיפה ממדים חדשים לסיפורים שלה, ושילבה את הסגנון הקומי שלה עם זה של משתפי הפעולה שלה.

יכולת התייחסות ופגיעות

פגיעות: ג'נה לא נרתעת מלדון במאבקים שלה או לשתף סיפורים אישיים. פגיעות זו גרמה לה להיות קשורה ואפשרה לה לבנות קשר אמיתי עם הקהל שלה.

 

הצצה לחיים האישיים: באמצעות וולוגים ושיחות כנות, ג'נה נתנה לצופים תובנות על חייה, והפכה רגעים רגילים לנרטיבים מרתקים.

הומור ככלי נרטיבי

סאטירה: ג'נה מספקת לעיתים קרובות פרשנות הומוריסטית על ציפיות חברתיות, סטנדרטים יופי, או תרבות האינטרנט. על ידי עטיפת הנרטיבים שלה בהומור, היא הפכה אותה לא רק למשעשעים, אלא גם מעוררי מחשבה.

אלמנטים חזותיים וקוליים מעוררים

עריכה מדגישה: סגנון העריכה של ג'נה, כולל זום-אין, קטעי קפיצה ואפקטים קוליים, מדגיש את הנרטיבים שלה, והופך אותם לדינמיים יותר לצד הדגשה של רגעים קומיים.

 

מוזיקת רקע: שימוש אסטרטגי במוזיקה בסרטונים של ג׳נה מוסיף למצב הרוח, בין אם זה ביחס לתזמון קומי או ביחס להדגשת נקודה נרטיבית מסוימת.

 

בקיצור, ג'נה מרבלס שולטת בסטוריטלינג ויזואלי שמשלב נרטיבים משכנעים, אותנטיות, הומור ויכולת לנצל חוויות אוניברסליות. על ידי שיתוף המסע שלה – עם כל העליות, המורדות, הצחוקים והרגעים האמיתיים שלו, ג'נה בנתה קשר מתמשך עם הקהל שלה, והפכה לאישיות בולטת ברחבי היוטיוב.

עיצוב סאונד

צליל הוא מרכיב מכריע בסטוריטלינג ויזואלי. הוא מסוגל לעורר רגש, להדגיש רגעים ולספק עומק לאלמנטים הוויזואלים. בתחום התוכן המקוון, במיוחד בכל מה שקשור לסרטוני גיימינג, השימוש האסטרטגי בצליל יכול להעלות את החוויה הכוללת עבור הצופים. מרקיפלייר, יוטיובר ידוע הידוע בעיקר בתוכן המשחק שלו ובתגובות גדולות מהחיים, הוא דוגמה מצוינת לכך. כך מרקיפלייר משתמש בסאונד כדי להעשיר ולהעמיק את סרטוני המשחק שלו:

טבילה באטמוספירה

צלילי משחק: מרקיפלייר מאפשר לצליל הסביבה של המשחק לגבור ולהשתלט לגמרי בעת הצורך. בין אם זו השתיקה המוזרה של משחק אימה או הרחובות ההומים במשחק עולם פתוח, הוא יודע מתי לקחת צעד אחורה ולאפשר לאווירת המשחק לעטוף את הקהל שלו.

דגש באמצעות אפקטים קוליים

שיפורי תגובה: מרקיפלייר משתמש לעתים קרובות באפקטים קוליים כדי להדגיש את תגובותיו. פחד קפיצה עשוי להיות מלווה בצעקה מהדהדת, או רגע מנצח עם מוזיקה מנצחת. השפעות אלה מדגישות את רגשותיו והופכות את תגובותיו לבלתי נשכחות עבור הצופים.

 

רמזים נרטיביים: ברגעי מפתח בסיפור המשחק, מרקיפלייר משתמש ברמזים קוליים כדי להדגיש את חשיבותו של אותו אירוע מסוים, ולהנחות את תשומת ליבם ורגשותיהם של צופיו.

Voice Modulation

פילטרים קוליים: בחלק מהסרטונים, מרקיפלייר משחק עם פילטרים קוליים כדי להתאים את הסאונד לנושא המשחק או כדי להוסיף ערך קומי. פילטר רובוטי למשחק מדע בדיוני או אפקט אקו לרגעים דרמטיים יכולים להוסיף שכבות של מעורבות לתוכן שלו.

 

בקרת עוצמת הקול: מרקיפלייר מיומן בשימוש מבוקר בעוצמת הקול. הוא צועק בהתרגשות או לוחש במצבים מתוחים, כדי לשקף את מצב הרוח של המשחק ולהגביר את ההשפעה הרגשית.

נופים קוליים אינטראקטיביים

פרשנות ואיזון צלילי משחק: אחד האתגרים שעומדים בפני יוטיוברים בתחום הגיימינג הוא איזון בין הפרשנות שלהם לבין האודיו של המשחק. מרקיפלייר מצליח להגיע למצב שבו אף אחד מהם לא יפיל את השני. כאשר הדיאלוג או הצליל של המשחק חשובים, הוא שותק ומוודא שהקהל שלו לא יפספס (שדרי כדורגל בישראל – ללמוד ולאמץ!).

מוסיקת רקע

הגדרת מצב רוח: מדי פעם, מרקיפלייר משתמש במוזיקת רקע כדי להגדיר או לשנות את מצב הרוח של סצנה, במיוחד במהלך מונטאז'ים או סיכומי משחק.

 

מעברים: מוזיקה משמשת גם במהלך מעברים בין סצנות, ומסמנת לצופים שהם עוברים לקטע או לרגע משחק אחר.

הומור באמצעות צליל

עקיצות קול קומיות: מרקיפלייר משתמש מדי פעם בעקיצות קול פופולריות או באפקטים קומיים כדי להזריק הומור למשחק שלו, במיוחד ברגעים בלתי צפויים או מגוחכים במשחק.

 

בקיצור נמרץ, השימוש היעיל של מרקיפלייר בצליל מעשיר את סרטוני המשחק שלו על ידי יצירת חוויה סוחפת ומהדהדת רגשית יותר. הצליל לא רק משלים את הוויזואליות; הוא מעמיק את ההשפעה שלהם, ומנחה את הצופים דרך העליות והמורדות של המשחק ותגובותיו של מרקיפלייר.

שמור על אותנטיות

אותנטיות היא אחד האלמנטים החשובים ובוני האמון בתחום התוכן הדיגיטלי. הקהל משתוקק לאינטראקציות, רגעים וסיפורים אמיתיים, שכן אלה מעוררים תחושה של חיבור ואמינות שלעתים קרובות חסרה. תוכן מלוטש ומופק יתר על המידה, ׳מעובד׳, לא עובר טוב. 

 

דיוויד דובריק, דמות בולטת ביוטיוב עם הוולוגים המהירים שלו, מציע כיתת אמן ייחודיות בהן הוא מסביר ומלמד איך אותנטיות יכולה להיות הכוח המניע מאחורי תוכן שלא רק מבדר אלא גם יוצר קשר עמוק עם הצופים. כך הוא עושה את זה:

רגעים לא מסוננים

תגובות גלויות: אחד מסימני ההיכר של הוולוגים של דוד הוא התגובות הגלויות של חבריו ושלו עצמו. בין אם זו הפתעה אמיתית, צחוק, או אפילו רגע של התבוננות פנימית מדי פעם, התגובות האותנטיות והלא כתובות האלה מתקשרות היטב עם הצופים כי הן מרגישות אמיתיות.

 

תוצאות בלתי צפויות: למעשי הקונדס, ההפתעות וההרפתקאות הספונטניות של דייוויד יש לעתים קרובות תוצאות בלתי צפויות. היתרון שלו הוא בכך שהוא חורג מהתוכן התסריטי שהקהל התרגל אליו.

 

חוויות קשורות

תרחישים יומיומיים: בעוד שרבים מהוולוגים של דייוויד מציגים אירועים מוזרים, הוא גם לוכד רגעים פשוטים וניתנים לקשר כמו בילוי עם חברים, דיון בדילמות אישיות או סתם שיתוף אנקדוטות. רגעים אלה, הקשורים לצופים רבים, יוצרים תחושה של אחווה וחוויה משותפת.

שיחות כנות

התייחסות למחלוקות וטעויות: דייוויד, כמו יוצרי תוכן רבים, התמודד עם מחלוקות. מה שמבדיל אותו מבין אחרים היא נכונותו להתמודד ולטפל בבעיות אלה, להתנצל בעת הצורך וללמוד מהטעויות שלו. הכנות הזו מטפחת אמון בקרב הקהל שלו.

 

שיתוף סיפורים אישיים: מדי פעם, דוד וחבריו מתעמקים בסיפורים אישיים או באתגרים שהם נתקלו בהם, ומספקים מבט מעמיק ואותנטי יותר על חייהם.

דינמיקה טבעית

חברויות אמיתיות: הדינמיקה בין דייוויד ל – 'חוליית הולוג' שלו היא לא רק show. החברות האמיתית שלהם, עם כל הבדיחות, חילוקי הדעות והחברות הופכת את התוכן למרתק ואמין יותר.

אינטראקציה עם קהל

מעריצים מפתיעים: דיוויד כולל לעתים קרובות קטעים שבהם הוא מתקשר למעריצים או מפתיע אותם. אינטראקציות אלה, שאינן מתוסרטות ומלאות רגש אמיתי, מדגישות את הערכתו לקהל שלו ומקדמות את תחושת הקהילה סביב התוכן שלו.

שקיפות לגבי ייצור

רגעי מאחורי הקלעים: דייוויד כולל מדי פעם קטעים המציגים את יצירת הוולוגים שלו, בין אם זה מתיחות כושלות, בלופים או סתם הכאוס שמאחורי קטע מסוים. שקיפות זו מחבבת אותו לצופים מכיוון שהיא מושכת את הווילון בתהליך יצירת התוכן.

ענווה והכרת תודה

הכרה בהצלחה: למרות הצלחתו האדירה, דייוויד לעתים קרובות נראה צנוע, מביע באופן קבוע הכרת תודה על ההזדמנויות שהיו לו ומודה לתפקיד שהקהל שלו מילא במסעו.

 

בקיצור פחות נמרץ, הוולוגים של דיוויד דובריק מדגישים את הרעיון שאותנטיות היא בעלת ערך רב ביצירת תוכן. על ידי הצגת רגעים אמיתיים, האינטראקציות, ושמירה על שקיפות, דיוויד בנה בסיס של אמון עם הקהל שלו. אמון זה חיוני למעורבות ארוכת טווח.

השתמש באסטרטגיות דיגיטליות

סטוריטלינג בעידן הדיגיטלי זה לא רק יצירת תוכן. כדי שהתוכן שלך יבלוט אתה צריך למנף אותו תוך שימוש באסטרטגיות הנכונות כדי להבטיח שהתוכן יגיע לקהל היעד ויעניין אותו. פיליפ דה פרנקו, משפיען אינטרנט הידוע בקטעי החדשות שלו ביוטיוב, הוא דוגמא נפלאה לשימוש נכון באסטרטגיות דיגיטליות. באמצעות שילוב של כלים אינטראקטיביים והבנה חדה של הקהל שלו, דה פרנקו הפך את העברת החדשות המסורתית לשיחה דו-כיוונית. הוא עשה את זה בדרכים הבאות:

סקרים אינטראקטיביים

מעורבות קהל: דה פרנקו מטמיע לעתים קרובות סקרים בסרטונים שלו, ומאפשר לצופים להצביע בנושאים שונים או להביע את דעתם. כלי מעורבות פעיל זה מבטיח שהצופים אינם רק צרכנים פסיביים אלא גם מעורבים בשיחה.

 

יצירת תוכן על פי מדדים: על ידי מדידת דעת הקהל באמצעות סקרים אלה, דה פרנקו יכול לבדוק דופק בכל הנודע לרגשות הצופים שלו יחס לתוכן שלו.

 

לולאת משוב בזמן אמת: סקרים אלה מספקים משוב מיידי, ומאפשרים לדה פרנקו לטפל בכל מגמות, שאלות או חילוקי דעות שמתעוררים בסרטונים הבאים.

מעורבות קהילתית

הדגשת הערות הצופים: ברבים מהקטעים שלו, דה פרנקו מציג הערות מהסרטונים הקודמים שלו. כך לא רק שהוא מעביר מסר של הערכה והוקרת תודה כלפי השתתפות הצופים, הוא גם מעודד יותר צופים לעסוק בתוכן שלו.

 

שאלות פתוחות: בסוף הסרטונים שלו, דה פרנקו מציב לעתים קרובות שאלות פתוחות הקשורות לנושאי היום, ומזמין את הצופים לחלוק את מחשבותיהם ודעותיהם. גישה זו מעודדת תחושה של קהילה, שבה הצופים מרגישים שהפרספקטיבות שלהם מוערכות.

 

נוכחות פעילה ברשתות החברתיות: מעבר ליוטיוב, דה פרנקו שומר על נוכחות פעילה בפלטפורמות כמו טוויטר, שם הוא ממשיך בדיונים, משתף עדכונים ומתקשר ישירות עם העוקבים שלו.

תוכן מותאם אישית

פילוח קהל: דה פרנקו מודע לכך שפלחים שונים בקהל שלו עשויים להתעניין בנושאים שונים. על ידי שימוש בניתוח של יוטיוב ובמשוב מהקהילה שלו, הוא מתאים את התוכן שלו כדי לכוונות החיפוש השונות.

 

נושאים טרנדיים: מינוף נושאים טרנדיים הוא אסטרטגיה דיגיטלית מרכזית. דה פרנקו מכסה לעתים קרובות אירועים עכשוויים או סיפורים טרנדיים, ומבטיח שהתוכן שלו נשאר רלוונטי ומתחבר לשיחות מקוונות רחבות יותר.

שקיפות ואחריות

הבהרות ותיקונים: בעולם הדיגיטלי, מידע מוטעה יכול להתפשט במהירות. דה פרנקו שם דגש על נושא השקיפות על ידי התייחסות מיידית לכל שגיאות או השמטות בקטעים שלו ומתן הבהרות, חיזוק מחויבותו למסירת חדשות מדויקת.

ניצול תכונות פלטפורמה

הודעות פוש: על ידי עידוד הצופים להירשם וללחוץ על פעמון ההודעות, דה פרנקו מבטיח שהקהל שלו יקבל עדכונים מיידיים כאשר הוא מעלה תוכן חדש, וכך הוא ממקסם את הצפייה הראשונית.

קיבוץ רשימת השמעה: ארגון הסרטונים שלו לרשימות השמעה לפי נושאים מסייע בהדרכת הצופים לתוכן קשור, הגדלת זמן הצפייה הכולל והמעורבות.

 

לסיכום, הצלחתו של פיליפ דה פרנקו בזירה הדיגיטלית אינה נובעת רק מאיכות התוכן שלו אלא גם מהניצול המיומן שלו באסטרטגיות דיגיטליות כדי למקסם את טווח ההגעה והמעורבות. על ידי מעורבות פעילה של הקהל שלו בתהליך יצירת התוכן, מינוף כלי פלטפורמה והבטחת שקיפות, דה פרנקו קבע אמת מידה לאופן שבו ניתן להעביר חדשות ומידע באופן אינטראקטיבי בעולם הטכנולוגי של ימינו.

קידום בגוגל ובמדיה חברתית

כדי לייצר נוכחות בגוגל חשוב להבין קודם כל את קהל היעד שלך ואת מילות המפתח בהן הם עשויים להשתמש. בנוסף, צור פרופילים ודפים יעודיים עבור הספר שלך או השתמש בפרופילים הקיימים שלך כדי לקדם את הספר (גם וגם זה הכי טוב). חשוב לעשות את זה בכל הפלטפורמות, אבל מה שיותר חשוב זה להתאים את האסטרטגייה הנכונה לכל פלטפורמה. את יכול לנסות לעשות את זה בעצמך, או לפנות לשירות קידום אתרים שיעשו את זה בשבילך.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות