חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפ לקידום אתרים: להפוך את הקטגוריות לבלוגים

דף הבית » מאמרים
BLOG

תוכן עניינים

בבלוג הזה אני משתדל לתת לך מהידע ומהניסיון שלי כמקדם אתרים שנמצא בתחום כבר יותר מעשר שנים. במאמר הבא אני הולך לדבר אתך על עמודי קטגוריה ועל הדרך המומלצת לבנות אותם כדי לעזור לאתר שלך להתקדם בתוצאות החיפוש האורגני במנועי החיפוש – להפוך אותם לבלוגים.

דפי קטגוריות בבלוג יכולים להוות כלי יעיל לשיפור ה – SEO של האתר. איך? הם עוזרים לך למקד את תוכן באתר עבור מילות מפתח ספציפיות, ליצור תוכן מאורגן, לחזק את הקישורים הפנימיים באתר, לשפר את חווית המשתמש ועוד. על ידי שימוש בדפי קטגוריות בפורמט בלוג אנחנו יכולים לעזור לאתר שלך להגיע לדירוגים גבוהים יותר בתוצאות מנועי החיפוש ולהגדיל את החשיפה.

בקצרה:

  • מה הם עמודי קטגורייה ולמה היא חשובים?
  • מה היתרונות של דפי קטגוריה בפורמט של בלוג?
  • מה הופך את הסגנון הזה לעתיד של מנועי החיפוש?
  • האם עמודים כאלה מתאימים גם לאתרי חנות?

מה זה עמוד קטגוריה ולמה הוא חשוב?

עמודי קטגוריה הם העמודים בהם אנו מציגים לגולש את מה שיש לנו להציע עבורו, כלומר – סוגי השירותים, סוגי המוצרים וכו'. כשמנועי החיפוש סורקים את האתר שלך הם סורקים קודם כל את עמוד הבית, כשהתפקיד האמיתי של עמוד הבית הוא להוביל את הגולש אל תוך העמודים הפנימיים. אם עמוד הבית הוא הכניסה לכביש אז עמודי הקטגוריה הם צמתים מרכזיים שדרכם הגולש יכול לבחור את היעד שלו.

עמוד קטגוריה כאמצעי ניווט בתוך האתר

מילת המפתח פה היא מגוון אפשרויות בדרך ניווט נוחה ככל האפשר. מה הכוונה? בואו נחשוב על אפליקציית ניווט כלשהי בצבע תכלת עם ציור של פרצוף מחייך, לא חשוב שמות. כשאנחנו משתמשים באפליקציית הניווט הזו, או בכל אפליקציית ניווט אחרת (אם יש כאלה) הדבר הראשון שאנחנו עושים זה להכניס את היעד שלנו לתוך המערכת. מכאן והלאה האפליקציה מחשבת עבורנו את המסלול המהיר ביותר וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנסוע לפי ההנחיות שלה.

האתר שלך צריך לעזור למנועי החיפוש למצוא את היעד

כשאנחנו מקלידים מילים במנוע החיפוש האלגוריתם בעצם עושה עבורנו את אותה פעולה, אלא שההבדל בין אפליקציית ניווט לבין מנוע החיפוש היא שהאפליקציה יודעת בדיוק לאן אנחנו רוצים להגיע כך שיש לה את האפשרות לתת לנו את המסלול הטוב ביותר להגיע למחוז חפצנו, ואילו מנועי החיפוש יכולים רק לשער את היעד.

איך בלוג יכול לעזור למנועי החיפוש למצוא את היעד?

כשאני מדבר על בלוג אני מדבר בעצם על עמוד עם מעט תוכן כתוב ועם קישור לכמה שיותר פוסטים פנימיים בבלוג עצמו. האמת היא שזה לא שונה בהרבה מאתרי חנות שמציגים קטגוריה עם מעט מאוד מלל (אם בכלל) ועם כמה שיותר קישורים פנימיים שמובילים את הגולש אל הפריט אותו הוא מחפש.

היתרונות של דפי קטגוריה בפורמט דמוי בלוג באתר

תוכן רלוונטי

ברגע שיש לנו אתר בו כל דף קטגוריה מכיל תוכן בסגנון בלוג, אנחנו בעצם יוצרים מצב בו התוכן שנמצא בכל עמוד כזה מחזק את עמוד הקטגוריה הראשי. הנה שלוש דוגמאות לאתרים שבנויים בצורה הזאת:
A Beautiful Mess – https://abeautifulmess.com

The Spruce – https://www.thespruce.com

OutdoorGearLab – https://www.outdoorgearlab.com

אפשר להיכנס לאתרים האלו ולעבור על עמודי הקטגוריות שלהם.
הם נראים כך:

אתר עם קטגוריות בפורמט בלוג

 

בתהליך קידום אתרים עמודי קטגוריה במבנה של בלוג יכולים לשפר את הרלוונטיות והסמכות של האתר שלך בעיני מנועי החיפוש ולהגדיל את הסיכויים של האתר להופיע בעמודי התוצאות הראשונות ביחס למילות מפתח הקשורות לנושאים בהם האתר שלך עוסק.

חיזוק הקישורים הפנימיים באתר

עמודי קטגוריה בסגנון בלוג מאפשרים לנו להטמיע קישורים פנימיים באתר בלי לעשות סלטות באוויר ובלי להתאמץ יתר על המידה. כל פוסט שנמצא בתוך עמוד קטגוריה הוא קישור פנימי, כל קטגוריה היא קישור פנימי, כל פוסט הוא עמוד בן של עמוד קטגוריה אחד לפחות (לפוסטים יכולים להיות כמה אבות, זה מקובל חברתית בעולמות ה – SEO).

בקיצור, עמודים קטגוריה במבנה של בלוג עם עמודים פנימיים שנראים ומתנהגים כמו פוסטים בבלוג יכולים לעזור לחזק את אסטרטגיית הקישורים הפנימיים באתר שלך, לשפר את סמכות האתר ולחזק אותו ביחס למילות חיפוש הקשורות בתחום של אותה קטגוריה.

חוויית משתמש משופרת

פורמט של עמודי קטגוריה בסגנון בלוג מספק מבנה ברור ומאורגן לתוכן האתר בכל אחד מדפי הקטגוריה, מה שמקל על המשתמשים למצוא אתה תוכן הרלוונטי עבורם ולנווט את דרכם באתר שלך. הפעולה הזו יכולה להאריך את משך הזמן בו משתמשים מבלים באתר שלך, מה שמביא אחריו איתות חיובי למנועי חיפוש ומה שיכול כמובן לשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש.

למה זה קורה? עמודי קטגוריה בפורמט בלוג מאפשרים לך ליצור עמודים עם קישורים פנימיים מובנים בדרך נוחה למשתמש. למה הדבר דומה? לדרך בה אנחנו צופים בקבצי תמונות במחשב. אנחנו יכולים להציג רק את שם הקובץ, שזה בערך מה שקורה עם תפריטים רגילים באתר:

תפריט ראשי באתר

ומצד שני אנחנו יכולים גם להציג את התמונות עצמן, ממש כמו שזה נראה בעמודי בלוג:

תמונות בעמוד קטגוריה בפורמט בלוג

חוויית המשתמש תהיה טובה יותר כשיותר אלמנטים ויזואלים עוזרים למשתמש לנווט את דרכו באתר שלך.

למה עמודי קטגוריה בפורמט של בלוג הם העתיד?

בעידן הבינה המלאכותית שמספקת תשובות ישירות לשאלות של גולשים, מנועי החיפוש צריכים להמציא את עצמם מחדש. נכון לכתיבת שורות אלה מיקרוסופט עדיין לא יצאה עם מנוע החיפוש החדש והמשופר שלה בשילוב הטכנולוגיה של Open AI GPT, אבל זה אמור לקרות בשבועות הקרובים.

סביר להניח שגוגל לא יישארו מאחור וגם הם יפתחו טכנולוגיה שתתן לגולשים מענה ישיר על שאלות, אבל אני חושב כי התחזיות של כמה מהמומחים בעולם ההייטק שמנבאים את סופם של מנועי החיפוש הן תחזיות מוגזמות מאוד.

בלי מנועי חיפוש לא יהיה צורך עוד באתרי אינטרנט ובלי אתרי אינטרנט מיקרוסופט וגוגל בעצם ישאירו את זירת ההייטק לרשתות החברתיות ולא יקבלו יותר דאטה (שמאפשר לבינה המלאכותית להתקיים), והכי חשוב – בעלי עסקים לא ישלמו למנועי החיפוש כסף על קידום ממומן.

אנשים מעולם ה – SEO יודעים היטב שהדרך של מנועי החיפוש למשוך לקוחות לפרסם את העסק שלהם בקמפיין ממומן מתחילה בקידום בתוצאות החיפוש האורגני. לכן, לא כל כך משנה באיזו טכנולוגיה ישתמשו מנועי החיפוש בעתיד בקרוב, התוצאות האורגניות ימשיכו להוות את הבסיס לאיסוף נתונים איכותיים באמצעות אתרי האינטרנט שלנו.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנשים רוצים לקבל את המידע אותו הם מחפשים כמה שיותר מהר ובצורה הנוחה ביותר. לכן, אתרי האינטרנט שלנו צריכים להיות בנויים בצורה שתתן את זה לגולש, והצורה הזו היא – עמודי בלוג.

האם עמודי קטגוריה במבנה בלוג מתאימים גם לאתר חנות?

בהחלט.

קטגוריית מוצרים במבנה בלוג משפרת את חוויית המשתמש

ואני לא מדבר כאן על תוכן העמודים, אלא רק על המבנה שלהם. האמת היא שהתהליך היה הפוך, כלומר, הקטגוריות באתרים שאינם אתרי חנות בנויות כמו קטגוריות באתרי חנות ולכן זה נראה ומתנהג כמו עמודי בלוג. אבל למען האמת זה גם נראה ומתנהג כמו עמוד של קטגוריית מוצר לכל דבר.

למה זה עובד? מהסיבה הפשוטה שמבנה ברור ומאורגן של תוכן בכל דף קטגוריה יכול להקל על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים ולנווט בקלות אל קטגוריית המוצרים הרלוונטיים עבורם, מה שמוביל להגדלת משך הזמן בו הם נמצאים באתר שלך, לחוויית משתמש טובה יותר ולחיזוק סמכות האתר במנועי החיפוש.

קישורים פנימיים בין עמודי הקטגורייה למוצרים

התפקיד של עמודי הקטגוריה הוא להוות צומת מרכזי שעוזר למשתמשים לנווט את דרכם אל המוצר או אל קבוצת המוצרים בה הם מתעניינים. עמוד קטגורייה צריך לעשות את העבודה שלו, לא יותר ולא פחות. הוא לא צריך להפריע למשתמשים עם יותר מדי תוכ (כמו שמקדמי אתרים נהגו לעשות פעם), להיפך, הוא צריך להיות כמה שיותר נקי ולתת כמה שיותר מקום למוצרים עצמם.

סריק סריק סריק

עמודי קטגורייה בסגנון בלוג הופכים את האתר שלך לסריק. מה הכוונה? פשוט, אנשים שנכנסים לאתרי אינטרנט לא נכנסים כדי לקרוא אלא כדי לסרוק את האתר בניסיון למצוא את מה שהם מחפשים. אין שום הגיון בלכתוב הרבה מלל בעמודי קטגוריה, ואין שום הגיון בלהציב את המלל מעל לפוסטים / מוצרים עצמם. אדם שנכנס לחנות שלי רוצה להגיע כמה שיותר מהר למוצרים, אם אני אציב מולו שלט שמסביר לו מה זה חנות ולמה כדאי לו לקנות את מה שהוא מחפש דווקא בחנות ואם לא די בכך אז גם דווקא בחנות שלי הוא יברח. יש מוצרים, יש מחירים, אני כאן אם תצטרך אותי (כפתור חיוג!!) וזה הכל. תהנו.

אופטימיזציה ממוקדת של מילות מפתח

תוכן בסגנון בלוג בכל דף קטגוריה עוזר לנו לנתב את התוכן עבור מילות מפתח ממוקדות, מה שעוזר לאתר לקבל דירוג עבור מילות מפתח אותם אנחנו מנסים לקדם ולהניע תנועה אורגנית לתוך האתר. דפי קטגוריות מאפשרים לך למקד את הפוסטים / מוצרים במילות מפתח ספציפיות הקשורות לנושאים הנמצאים בכל קטגוריה. זה יכול לעזור לך לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש עבור מילות מפתח אלה, מה שיעזור לך להגדיל את החשיפה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים אל האתר שלך.

לסיכום, גם אתרי מסחר אלקטרוני וגם אתרים בכל תחום אחר יכולים להפיק תועלת מבניית קטגוריות בפורמט בלוג. עמודי קטגורייה כאלה יכולים לעזור לך לשפר את חווית המשתמש, לחזק את אסטרטגיית הקישורים הפנימיים באתר, לעזור לך לבצע אופטימיזציה ממוקדת של מילות מפתח, ובגדול – להוביל תנועה אורגנית אל האתר שלך ולהגדיל את חוויית המשתמש באתר.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות