גוגל מעמידה לרשות גולשים, בעלי אתרים ומקדמי אתרים קשת רחבה של כלים יעילים, ואחד מהם נקרא גוגל התראות או Google Alerts. ניתן להשתמש בו בצורה מושכלת למען הקידום האורגני של האתר, לניהול המוניטין ברשת ולקמפיינים נוספים, וזאת לצד שימושים שאינם קשורים דווקא לקידום אתרים אלא לשיפור ההנאה, הידע והעדכונים שמקבלים מגוגל.
אז מה זה גוגל אלרטס?
גוגל התראות כשמו כן הוא, כלי שנותן לכם אפשרות לקבל התראות למייל שלכם כאשר מופיע ברשת אזכור לנושא שמעניין אתכם. לשם כך, מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את חשבון המייל שאליו תקבלו את ההתראות, או לפתוח חשבון חדש שישמש אתכם אך ורק לצורך העניין. עם החשבון הזה אתם נכנסים אל התראות גוגל וכעת תתבקשו להזין את הנושא החם שמעניין אתכם. כך לדוגמא, תוכלו להזין את הביטוי "בנימין נתניהו", את הביטוי "תשמישי קדושה עתיקים", את הביטוי "הנחות על רכבי 2019" וכן הלאה.
כעת, לאחר שבחרתם את הביטוי יבקשו מכם לציין כמה הגדרות שעליהן יתבססו ההתראות שתקבלו למייל. כך לדוגמא, תתבקשו לציין מהי התדירות שתרצו לקבל את ההתראות, אילו סוגי אתרים תראו, באיזה שפה אתם רוצים לקבל את ההתראות ובאיזה שפה האתרים, אזורים שונים בעולם שמהם אתם מעוניינים לקבל את המידע, כמה תוצאות אתם רוצים לראות, ולבסוף גם חשבונות שונים שאליהם תהיו מעוניינים לקבל את ההתראה.
למה Google Alerts טוב?
גוגל מעמידה לרשות הגולשים כלים שיאפשרו להם להפיק את המיטב מהמידע העצום שקיים ברשת, ועם גוגל התראות אתם יכולים לעשות המון שימושים שאינם קשורים בהכרח לקידום אתרים. כך לדוגמא, אם אתם מעריצים של בנימין נתניהו וצמאים לקרוא כל דבר חדש שפרסמו עליו אתרים בישראל ובעולם, תוכלו להגדיר זאת ולקבל התראה למייל על כל פרסום חדש. מצד שני, אם מה שאתם אוהבים הוא המבורגרים טובים תוכלו לכתוב את המילה "המבורגר" ולבחור באזור ספציפי שאליו אתם מגיעים באופן קבוע, מה שיאפשר לכם לעלות על מנות חדשות ומסעדות חדשות באזור. מה שעוד תוכלו לעשות הוא לכתוב "המבורגר הנחות" או "המבורגר במבצע" ובכך לקבל התראות למייל בכל פעם שמישהו יוצא עם מבצעים והנחות על המבורגרים באזורים שרלוונטיים לכם.
עוד דוגמא: מי שאוהב הופעות ג'ז יכול להגדיר זאת בגוגל התראות, ואותו הדבר לגבי מי שאוהב מסיבות בטבע, פסטיבלים לכל המשפחה וכדומה. בקיצור, בכל נושא שמעניין אתכם בעולם, ומכל סיבה שהיא, תוכלו לקבל התראות במייל באופן קבוע ולפי התזמונים וההגדרות שבחרתם. יש לציין כי לא צריך להסתפק ביצירת התראה אחת. אם אתם מתעניינים בשניים, שלושה, חמישה או עשרים נושאים שונים – אין בעיה – והשירות הזה ניתן לגמרי בחינם. מצד שני, תמיד גם תוכלו למחוק התראות שהגדרתם פעם או לערוך אותן כך שיהיו יותר מדויקות מבחינת הביטוי הנבחר או כל פרמטר אחר.
מה הקשר של התראות גוגל לקידום אתרים?
בין אם אתם בעלי אתר שמבצעים את פעולות הקידום באופן עצמאי, ובין אם הדבר נעשה על ידי חברה מקצועית, יש כמה יתרונות שניתן להפיק משימוש בגוגל התראות. למען הדוגמא נביא חנות העוסקת בשיווק ומכירה של מכשירי סלולר ואביזרים נלווים וגם מספקת שירותי מעבדה. חנות זו פועלת בגבעתיים וגם יש לה אתר אונליין שדרכו ניתן להתעדכן על המוצרים השונים, על מבצעים והנחות, לקבל סיוע מקצועי ראשוני וגם להזמין מוצרים שונים אונליין. אז מבחינת קידום אתרים ניתן להשתמש בגוגל אלרטס בשביל לקבל התראות עבור הביטויים "חנות סלולרי בגבעתיים", "סלולר במרכז", "אייפון ברמת גן" וכן הלאה בשורה ארוכה של ביטויים רלוונטיים לחנות. מכאן והלאה אנו נקבל התראות אתרים, אודות דפים ואזכורים חדשים שעלו לרשת בנושאים אלו.
מה עושים עם התוצאות?
יש הרבה מה לעשות. לדוגמא, אנו יכולים לדעת אם עלה אתר חדש של חנות אחרת העוסקת בתחום הסלולר ולקבל מידע מהיר מאוד על המתחרים והאסטרטגיות שלהם מבחינת קידום, שיווק ומכירות. כמו כן, אנו יכולים לדעת מייד אם חנות סלולרי ותיקה באזור החליטה להעלות עמוד חדש, למשל על מכשיר האייפון האחרון, על תוספת לשירותי המעבדה שלה וכדומה. כלומר, אנו יכולים לנטר את הפעילות של מתחרים חדשים לגמרי, וכן של מתחרים מוכרים שנכנסים לנישות חדשות, או מנסים לקדם נישות ותיקות בצורה חזקה יותר. לעיתים התגליות האלו מאפשרות לחדד את הקידום שמבצעים ללקוח, כך שישיג או יישאר ביתרון על פני המתחרים.
אבל זה ממש לא הכל. כידוע, אחד הכלים המשמעותיים לקידום אתרים הוא בניית מערך קישורים איכותי. ניתן להשתמש בגוגל התראות כדי למצוא אתרים שפרסמו מאמרים חדשים בנושאים הקשורים לסלולר, ושאינם בהכרח מתחרים של אותה החנות. במידה שמדובר באתר רציני, איכותי ובמיקום טוב בגוגל, ניתן לפנות אליו על מנת לבצע שיתוף פעולה בתחום הקישורים, מה שיתרום לקידום אתר החנות שלנו. עוד דבר שניתן לעשות הוא לחפש בלוגים ופורומים שעוסקים בנושא הרלוונטי, ולקבל התראות על דיונים חמים ועדכניים שמתרחשים בנושא בזמן אמת. זהו הזמן והמקום להיכנס ולכתוב את דעתכם, לתת מידע מקצועי ובחלק מהמקרים גם אפשר להכניס קישורים אל התגובה. זוהי דרך מצוינת לבנות את עצמכם בתור סמכות בתחום העיסוק שלכם, ליצור קשר אישי וישיר עם גולשים, וגם להפנות אותם בקישור אל האתר.
מעקב אחר האתר, המותג והמוניטין
גוגל התראות מאפשר לכם כמובן גם לעקוב אחרי שם המותג או העסק שלכם. לדוגמא, אם לחנות הסלולרי שדיברנו עליה קודם קוראים "אול סטאר סלולר" ניתן לרשום את שם המותג ולהתחיל לקבל התראות בכל פעם שהשם מוזכר ברשת. מה אנו יכולים לקבל? למשל, נוכל לראות אם עמוד חדש שהעלינו לאתר כבר אונדקס על ידי מנוע החיפוש של גוגל. כמו כן, נוכל לקבל התראות על אזכורים של המותג בפורומים שונים, ברשתות החברתיות, באינדקסים מקצועיים, באתרים של חוות דעת ועוד. מדוע הדבר טוב? ראשית, מפני שתמיד נחמד לדעת שכותבים עליכם חוות דעת טובה ונותנים המלצות חיוביות. שנית, כי אם מישהו הזכיר אתכם לטובה אפשר להוסיף איזו תגובה נחמדה שמראה על זמינות גבוהה ומעורבות אישית מול הלקוחות.
אבל לא פחות חשוב, ניתן להשתמש בכלי הזה בשביל ניהול מוניטין, כלומר בדיקה של אזכורים שליליים. לדוגמא, ייתכן שבעלי חנות הסלולר יקבלו התראה על אזכור שם המותג בתוך חוות דעת שלילית בפוסט של לקוח עצבני, מישהו שמתלונן על איכות השירות, מישהי שכתבה בבלוג שלה שהמחירים יקרים מדי, או חלילה אזכור שלילי של החנות באיזו כתבה עיתונאית. במקרים אלו ההתראה מאפשרת לגלות במהירות רבה אזכורים העלולים לפגוע במוניטין של החנות ברשת ובכלל, ולבצע את פעולות קידום האתרים הדרושות על מנת לדחוק אחורה את האזכורים השליליים ולקדם במקום בדירוג אזכורים חיוביים.
מלבד האמור לעיל, יש עוד מספר פעולות שניתן לבצע בעזרת גוגל התראות, שבהחלט יכולות לתרום לקידום של האתר. אם אתם רוצים לשמוע פרטים נוספים ולהבין איך אנחנו רותמים את גוגל אלרטס למענכם, אתם מוזמנים לדבר איתנו.
רוצה להתייעץ עם חברת קידום אתרים בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.